Cornholio's Blizzard
+11
Skiep
crissypaint
slashplayer
Frakke393
tamiya2000
Boussini
Hoggy
Nobody
magic2002
Bas
Cornholio
15 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Cornholio's Blizzard
knap werk !
da model zegt me ook altijd wel iets als ik die zie staan.
stond in de winter een keer in de M-auto met een verslagje dacht ik.
grtz
stijn
da model zegt me ook altijd wel iets als ik die zie staan.
stond in de winter een keer in de M-auto met een verslagje dacht ik.
grtz
stijn
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
Thanks, het model spreekt inderdaad wel tot de verbeelding, "eens iets anders" hé...
Body intussen wat verder aangekleed maar ben zelf niet helemaal overtuigd van het resultaat, input welkom
Met name die achterste stickers misstaan een beetje imo, deze moeten traanplaat voorstellen (niet echt zichtbaar op de foto)
Body intussen wat verder aangekleed maar ben zelf niet helemaal overtuigd van het resultaat, input welkom
Met name die achterste stickers misstaan een beetje imo, deze moeten traanplaat voorstellen (niet echt zichtbaar op de foto)
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Ik vind em wel goed maar... een interieurke he!
En voor die spoiler: 1.5mm² koperdraad rechttrekken, solderen en een laagje verf erover.
En voor die spoiler: 1.5mm² koperdraad rechttrekken, solderen en een laagje verf erover.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
den wtt mee uitrijden zou de max zijn
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Ik vind hem geslaagd. En tlijkt me inderdaad moeilijk om er iets origineels van te maken zonder echt extreem te gaan. Vooral dan om het ook wat realistisch te houden.
Een mad max thema kap zou hier anders ook leuk voor zijn. Of totaal over the top een terminator thema kap kweet niet hie die grote gevechtsrobots heten maar wie de films een beetje kent ziet wel wat ik bedoel.
Een mad max thema kap zou hier anders ook leuk voor zijn. Of totaal over the top een terminator thema kap kweet niet hie die grote gevechtsrobots heten maar wie de films een beetje kent ziet wel wat ik bedoel.
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Bedankt voor de reacties gasten
Zoals gezegd, qua interieur had ik al iets in gedachte, meer nog, ik heb het zelf al bijna evenlang in huis als de Blizzard zelf:
Links zie je een repro interieur van de originele Blizzard en rechts onze welgekende vriend mr. Willy, die kerel kan echt met alles rijden
"Close-up":
Wbt de koperdraad voor de spoiler, ik ben een beetje bang dat dat direct inéénplooit moest hij eens op zijn kant gaan... Ik vermoed dat remleiding iets steviger is maar daar heb ik helaas het materiaal en de kennis niet voor. Mocht er iemand zich geroepen voelen om een dergelijk frame voor mij te maken, graag!
Enne Crissy, de WTT hiermee uitrijden zal niet lukken denk ik, is er ook niet voor gemaakt. De diff moet bv al functioneel blijven om te kunnen sturen dus houdt het al snel op. Voorts is de motor die erop steekt ook veel te snel.
Realisme is leuk, maar ook niet de hoofdbedoeling. Ik wou gewoon een leuk uitziende race-cat maken. Beetje zoals de echte racetrucks maar dan op sneeuw, zullen ze irl ongetwijfeld ook al wel eens met die dingen gedaan hebben
Voorts zal onze Willy ook wel voor een humoristische insteek zorgen als je hem erin ziet zitten (trouwens ook voor hem ben ik opzoek naar een schilder, kapje spuiten tot daar aan toe, maar een gezicht is nog iets helemaal anders natuurlijk).
Zoals gezegd, qua interieur had ik al iets in gedachte, meer nog, ik heb het zelf al bijna evenlang in huis als de Blizzard zelf:
Links zie je een repro interieur van de originele Blizzard en rechts onze welgekende vriend mr. Willy, die kerel kan echt met alles rijden
"Close-up":
Wbt de koperdraad voor de spoiler, ik ben een beetje bang dat dat direct inéénplooit moest hij eens op zijn kant gaan... Ik vermoed dat remleiding iets steviger is maar daar heb ik helaas het materiaal en de kennis niet voor. Mocht er iemand zich geroepen voelen om een dergelijk frame voor mij te maken, graag!
Enne Crissy, de WTT hiermee uitrijden zal niet lukken denk ik, is er ook niet voor gemaakt. De diff moet bv al functioneel blijven om te kunnen sturen dus houdt het al snel op. Voorts is de motor die erop steekt ook veel te snel.
Realisme is leuk, maar ook niet de hoofdbedoeling. Ik wou gewoon een leuk uitziende race-cat maken. Beetje zoals de echte racetrucks maar dan op sneeuw, zullen ze irl ongetwijfeld ook al wel eens met die dingen gedaan hebben
Voorts zal onze Willy ook wel voor een humoristische insteek zorgen als je hem erin ziet zitten (trouwens ook voor hem ben ik opzoek naar een schilder, kapje spuiten tot daar aan toe, maar een gezicht is nog iets helemaal anders natuurlijk).
Cornholio- Addict
Ik blijf dit ding geweldig vinden
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Ik ook, ben absoluut geen winter-type, maar nu toch hevig naar de eerste sneeuw
Nog enkele foto's in daglicht:
Vooraan enkele stickers verwijderd die ik overbodig vond en eentje met het embleem in de plaats, past net tussen de wittel lijnen, alsof het er voor voorzien was
Nog enkele foto's in daglicht:
Vooraan enkele stickers verwijderd die ik overbodig vond en eentje met het embleem in de plaats, past net tussen de wittel lijnen, alsof het er voor voorzien was
Cornholio- Addict
leuk modelleke de willy gaat awesome cruzen
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Ziet er goed uit.
Is hij nu af? kunnen we eindelijk gaan rijden?????
Is hij nu af? kunnen we eindelijk gaan rijden?????
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Bedankt voor de complimenten mannen
Nee, hij is nog niet af, electronica moet nog een plaatsje krijgen maar het is nog even wachten op m'n nieuwe 3s compatibele fan voor op de esc. Daarna is hij eindelijk ready to run
Nee, hij is nog niet af, electronica moet nog een plaatsje krijgen maar het is nog even wachten op m'n nieuwe 3s compatibele fan voor op de esc. Daarna is hij eindelijk ready to run
Cornholio- Addict
Nieuw 12V ventilatortje gisteren gearriveerd, gemonteerd en vervolgens de elektronica even voorlopig geïnstalleerd met de bedoeling toch al eens een testrun te kunnen doen.
Maar zoals je ziet komen de kabels gevaarlijk dicht in de buurt van het tandwiel, dus straks maar even naar de Brico voor zo van die zelfklevende kabelbinder houdertjes. Daarna dan hopelijk, eindelijk, de testrun
Maar zoals je ziet komen de kabels gevaarlijk dicht in de buurt van het tandwiel, dus straks maar even naar de Brico voor zo van die zelfklevende kabelbinder houdertjes. Daarna dan hopelijk, eindelijk, de testrun
Cornholio- Addict
naar de Brico voor zo van die zelfklevende kabelbinder houdertjes.
Als je het mij vraagt, zou ik die niet vertrouwen, statische en op kamer temperatuur is dat prima maar....................
Ik zou u aanraden een boutje van M3 in het verste gaatje (het 4de gaat links onder naast uw esc het dichtste naast uw tandwiel op de laatste foto) van onder naar boven in te draaien zo kunnen uv draden niet meer richting tandwiel, je kan ze zelfs met een binder vast maken.
Als je vijs te lang is hoef je die maar af te snijden.
N
Als je het mij vraagt, zou ik die niet vertrouwen, statische en op kamer temperatuur is dat prima maar....................
Ik zou u aanraden een boutje van M3 in het verste gaatje (het 4de gaat links onder naast uw esc het dichtste naast uw tandwiel op de laatste foto) van onder naar boven in te draaien zo kunnen uv draden niet meer richting tandwiel, je kan ze zelfs met een binder vast maken.
Als je vijs te lang is hoef je die maar af te snijden.
N
Nobody- Addict
Hmm, je kan wel eens gelijk hebben... eens kijken wat we liggen hebben van boutjes.
Cornholio- Addict
Thanks,Cornholio schreef:Hmm, je kan wel eens gelijk hebben... eens kijken wat we liggen hebben van boutjes.
Gewoon slechte gewoonte ,Het is mijn job .
N
Nobody- Addict
Bedankt daarvoor, blijf maar doen
Nu is het zo opgelost:
En het is een feit, de Blizzard is RTR
(Hier op 2s, sorry trouwens, "gefilmd" met één hand en "rijden" met de andere)
Hij heeft nog wel wat finetuning nodig, de servo is bv. véél te krachtig waardoor het sturen nog steeds een aan/uit gevoel heeft. Voorts valt de topsnelheid mij eigenlijk behoorlijk tegen, zelfs op 2s. Misschien motortandwiel aanpassen? De experts hier die iets kunnen aanraden? Hoe weet je nu eigelijk wat de ideale tandwielverhouding is voor jouw motor/esc?
Nu is het zo opgelost:
En het is een feit, de Blizzard is RTR
(Hier op 2s, sorry trouwens, "gefilmd" met één hand en "rijden" met de andere)
Hij heeft nog wel wat finetuning nodig, de servo is bv. véél te krachtig waardoor het sturen nog steeds een aan/uit gevoel heeft. Voorts valt de topsnelheid mij eigenlijk behoorlijk tegen, zelfs op 2s. Misschien motortandwiel aanpassen? De experts hier die iets kunnen aanraden? Hoe weet je nu eigelijk wat de ideale tandwielverhouding is voor jouw motor/esc?
Cornholio- Addict
Machtig gewoon hoe dat bolt Ik kom hier al in de verleiding
ik zou alleen niet graag de driver in de cabine zijn, hihi
ik zou alleen niet graag de driver in de cabine zijn, hihi
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Misschien de instelling van de ESCCornholio schreef:
Die esc zou ook een crawler mode hebben, daar dus op ingesteld, toch geen crawler snelheden hoor als je het mij vraagt, zelfs niet op 2s... Wordt wel een raket op 3s in de sneeuw
Is uw brushless setje geschikt voor 3S
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Het is inderdaad wel funny
"Crawler mode" wil eigenlijk gewoon zeggen geen vertraging tussen voor-/achteruit, marketing truukje dus maw... :s
Enja, hij kan wel degelijk 3s aan
"Crawler mode" wil eigenlijk gewoon zeggen geen vertraging tussen voor-/achteruit, marketing truukje dus maw... :s
Enja, hij kan wel degelijk 3s aan
Cornholio- Addict
Heel goed gedaan met dat hoekje.
De snelheid is idd eerder scale dan bash
N
De snelheid is idd eerder scale dan bash
N
Nobody- Addict
gewoon de max man, hele mooie blizzard geworden, nog wat interieur en klaar is kees !!!
karel47- Regular
- Aantal berichten : 743
Thanks
Bash snelheid komt wel goed, van't weekend eens testen met 3s. Als dat niet volstaat ook eens experimenteren met grotere motortandwielen (eerst uitzoeken welke "module" ik nodig heb en ze dan nog bestellen natuurlijk).
Daarna is het interieur aan de beurt
Bash snelheid komt wel goed, van't weekend eens testen met 3s. Als dat niet volstaat ook eens experimenteren met grotere motortandwielen (eerst uitzoeken welke "module" ik nodig heb en ze dan nog bestellen natuurlijk).
Daarna is het interieur aan de beurt
Cornholio- Addict
Geweldig leuk project dit. Het geeft echt zin om zelf aan zo éêntje te beginnen.
broadsword1986- Initiate
- Aantal berichten : 84
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Bas' Blizzard
» And so it continues........ the blizzard saga....
» klassiek blizzard avontuur..
» Douwe's Blizzard Cam crawler
» And so it continues........ the blizzard saga....
» klassiek blizzard avontuur..
» Douwe's Blizzard Cam crawler
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: