RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

And so it continues........ the blizzard saga....

2 plaatsers

Ga naar beneden

And so it continues........  the blizzard saga.... Empty And so it continues........ the blizzard saga....

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:41

Zo kan ik hier weer verder.. Very Happy

Once upon a time in the far east.... Very Happy Very Happy Very Happy uit japan in de post, voor diegene die het nog niet door had, ik heb een blizzard DF-300 ep op de kop weten te tikken, nieuw in de doos vanaf e-bay, via een tip van Abarth(super bedankt)

maar allee, het project is begonnen. Ik heb eerst de blizzard maar helemaal uiteen genomen. Mister kyosho levert de blizzard almost ready to run, maar dan wel met vollop metalen glijlagers, en hier en daar (in elk wiel) wat plastic busjes wat voor glijlagers moet doorgaan. Dus alles meteen vervangen voor kogellagers.
Ik had ergens gelezen dat het diff niet altijd van olie werd voorzien, dus ook die is uiteen gehaald, en meteen voorzien van diffolie, en wat vet aan de tandwielen.
Hieronder staan een paar foto's van het begin van het project.
De rest van het project gaat plaats vinden in een geheim technisch laboratorium diep onder de grond geek , waarvan ik hier geen verdere details mag en kan geven.... Laughing Laughing je zult snappen dat verdere foto's pas beschikbaar zullen zijn als de blizzard terug keert uit de duistere dieptes... Very Happy Very Happy Het enige wat ik verder kan vertellen is dat de DF-300 kap inclusief mooie details niet mee afgedaald is Shocked

And so it continues........  the blizzard saga.... Small02
And so it continues........  the blizzard saga.... Small01

Laatst aangepast door magic2002 op ma 2 apr 2012 - 16:42; in totaal 1 keer bewerkt
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

And so it continues........  the blizzard saga.... Empty Re: And so it continues........ the blizzard saga....

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:41

sneller dan gedacht terug uit de diepste krochten der aarde( gaat best snel als je een paar dagen de tijd hebt).
Alle electronica voorzien van vloeibaar rubber, dat scheelt een hoop naden dichtmaken.
Het enige wat nog zou moeten worden gedaan is de as naar de sprocket voorzien van lagers, mits ik geschikte lagers vind, en eventueel een ander pinion steken, maar dat ga ik zien tijdens een testrun...

voila de Blizzard P3 ep...
And so it continues........  the blizzard saga.... Small03
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

And so it continues........  the blizzard saga.... Empty Re: And so it continues........ the blizzard saga....

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:43

de elektronika zit ondertussen onder de tussen plaat, dus ik kan je er geen foto van laten zien. maar als je op google zoekt op vloeibaar rubber vind je info over een goedje wat in creabea land gebruikt wordt om mallen voor gips vormen te maken. Ik heb het ooit gekocht om mallen van gesteente te maken om nep gesteente te maken voor op de slottrack. maar omdat als het opdroogt het gewoon rubber wordt is het goed te gebruiken om elektronika me in te kwasten en zo waterdicht te maken.
en een video volgt zekerrrrrrr :mrgreen:

thanks voor het vrcp compliment, en wees gerust ik ken er nog een van de vrcp met een blizzard, mijn verwachtingen zijn daaromtrent in ieder geval hoog gespannen...
en ik heb goed kunnen lachen om falwty towers voor hij verwijdert werd Very Happy Very Happy

nee dat is geen zand maar een beetje poeder residu(vergeten weg te blazen Embarassed ) van de tamiya weathering masterset D. De testrun heeft zich beperkt tot de woonkamer, om te zien of alles functioneerde. en ik ga zeker een ander pinion moeten steken dan de standaard.

momenteel zit er een 5.5 turns ezrun set in, maar op 2s lipo want zoals hij nu is past er geen grotere accu in. Ik ben nog aan het nadenken om daar iets voor te verzinnen zodat 3s kwijt kan.

en tot slot dan nog wat plaatjes... Very Happy

And so it continues........  the blizzard saga.... Small08
And so it continues........  the blizzard saga.... Small07
And so it continues........  the blizzard saga.... Small06
And so it continues........  the blizzard saga.... Small05
And so it continues........  the blizzard saga.... Small04
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:44

Zooo... de eerste testrun buiten zit erop :mrgreen: het was dan wel in het zand, maar dat mocht de pret niet drukken. ik moet echt een andere pinion steken... Laughing
bij deze een korte impressie:

magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:44

Voila, wat videokes van mijn blizzard in de sneeuw...
de 2de film staat ook al in bas z'n blizzard topic, maar ik dacht laat ik em ook in mijn eigen archief hier plaatsen.. Wink
duimkes omhoog en reacties op youtube zijn altijd welkom...

en wil je "stichting help magic de winter door" helpen, mag er op youtube op de advertenties geklikt worden... Wink Wink Wink Very Happy Very Happy Very Happy

magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Bericht van magic2002 ma 2 apr 2012 - 16:45

zo... alles weer bij elkaar... kan ik er hier weer mee verder..
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Bericht van desmoboy za 7 dec 2013 - 0:03

Leuk gedaan, dikke duim, And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 And so it continues........  the blizzard saga.... 4078649926 
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: