RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bas' Blizzard

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bas' Blizzard Empty Bas' Blizzard

Bericht van Bas ma 20 feb 2012 - 23:41

Eindelijk een beetje tijd gevonden om iets aan m'n Blizzard te doen. Ik heb de lagers geplaatst, maar gaandeweg heb ik beslist dat de meegeleverde vijzen eigenlijk maar niks zijn. Dus een vervangsetje besteld: [link=http://www.rcscrewz.com/product_info.php/p/kyo102-kyosho-gp-blizzard-df-300-stainless-steel-scre/products_id/2864]RCScrewz[/link]

Ik had wel 5 lagers over, maar heb daarmee gedaan wat ik ook doe als ik een IKEA kast in elkaar steek en vijzen over heb: in een schuif steken en nooit meer aankomen Razz

Verder zit de servo erin, en zijn er hier en daar wat braampjes weggesneden. En beslist welke body er (waarschijnlijk) op komt. De regelaar en motor zijn nog niet zeker, maar aangezien ik een massa 23T's heb liggen is de kans groot dat het er zo eentje wordt. Alleen eens kijken wat voor ESC ik erin kan steken. Dan nog een ontvanger vinden en we zijn weg Smile

Nog geen foto's, want er is nog niks om te tonen. To be continued!

magic2002 schreef:foto's we want foto's ..... Very Happy
U vraagt - wij draaien!

Bas' Blizzard Blizz01

We zijn weer wat verder zie. Na veel over en weer gemail met RCScrewz heb ik de hoop opgegeven de vijzen ooit te ontvangen. Ik heb uiteindelijk ook met de douane gebeld, en zij zeggen dat de zending nooit is binnen gekomen. Ze is dus mogelijk gewoon nooit verzonden, of is al in de US verloren gegaan. In ieder geval zal het zonder RCScrewz worden, ik zal wel andere vijzen zoeken.

Dat gezegd zijnde: de electronica is gemonteerd, body geplaatst, en enkele testritjes zijn gebeurd. Ik moet hem nog een beetje stof (water) -proofen, kabels beter op maat maken en de body wat verstevigen. Denk dat er daarna ook een iets potenter motortje in komt en dan moet ik hem nog wat afstellen. Momenteel trekt hij nl naar rechts, maar de remmen slepen niet, en de wielen draaien allemaal vlotjes. Ik heb al een paar dingen proberen aan te passen maar het probleem is nog niet opgelost. Als er dus iemand een Blizzard-afstellend genie is ben ik altijd geïnteresseerd. 8-)

Foto's:

Bas' Blizzard Blizz02

Body heb ik in Dortmund opgepikt voor €5 (of was het €7?) - deed dus niet zoveel pijn als je zou denken om hem in stukken te knippen.

Bas' Blizzard Blizz03

Bas' Blizzard Blizz04

De rempadjes heb ik uiteindelijk niet gebruikt omdat ze niet perfect pasten, en teveel aanpassing vroegen om deftig te werken. Als ik er eens de tijd voor vind gebeurt die aanpassing nog wel.

Okay, kleine update...

Aangezien ik een heleboel nieuwe batterijen heb, wou ik ook de Blizzard op die batterijen doen werken. Dus moest die elders komen, onder de 'motorkap' was geen plaats. Na veel gedoe eindelijk bepaald waar ik ze kwijt kon, en de nodige aanpassingen uigevoerd om het zo te fixen.

Bas' Blizzard Blizz05

De electronica ligt tegen de middenplaat aan, langs onderen. Langs de ene kant omdat ik het daar kwijt kon, langs de andere kant omdat ze dan wat hoger hangen, als er dan water in zou komen (kan wel eens gebeuren met een sneeuwruimer Smile ) hangt de electronica hoog (en hopelijk droog).

Bas' Blizzard Blizz06

Daarna nog een poging gedaan om de boel snow-proof te krijgen. Daarom heb ik een soort onderkap gemaakt, die onder de body zit en nauw aansluit met het chassis. Water zal het niet goed tegen houden, maar sneeuw hopelijk wel. Of de koeling nu nog voldoende is valt af te wachten... Maar de Blizzard is klaar Very Happy

Bas' Blizzard Blizz07

Bas' Blizzard Blizz08

Bas' Blizzard Blizz09

Bas' Blizzard Blizz10

De Sneeuwdoop!

Bas' Blizzard Blizz11

Vandaag nog even gereden, met een deftige test voor m'n snow-proofing... En hij is met vlag en wimpel geslaagd!

Bas' Blizzard Blizz12

Bas' Blizzard Blizz13

Bas' Blizzard Blizz14
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649

Terug naar boven Ga naar beneden

Bas' Blizzard Empty Re: Bas' Blizzard

Bericht van Cornholio vr 9 aug 2013 - 22:17

Oh nice!

Die "onder-body" is echt wel sjiek gemaakt!
Kan er nu in het onderste gedeelte, waar elektronica zit, ook helemaal geen sneeuw in?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151

Bericht van Bas vr 9 aug 2013 - 22:30

Nee, er komt geen sneeuw in, en de sneeuw die eraan blijft plakken smelt er weer af zonder binnen te komen. Waterproof is het niet, maar snowproof wel Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649

Bericht van tamiya2000 ma 26 aug 2013 - 23:33

leuk gedaan met die Porche kap Very Happy
tamiya2000
tamiya2000
Regular