RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bullhead restauratie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bullhead restauratie Empty Bullhead restauratie

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 20:12

*Geplaatst: di 02 nov 2010, 18:10*

Ook weer een copy/paste van m'n draadje op TG, in navolging v/d Clodbuster nu ook de Bullhead  Very Happy

Toen ik de Clod Buster leerde kennen moest ik er gewoon zo eentje hebben en toen ik nadien de Bullhead zag kon ik niet anders dan die ook aan de collectie toe te voegen  :-P  Dit zijn zo'n machtige wagens, de "stoerheid" druipt er gewoon vanaf  [winky.gif]

Een tijd geleden dus een Bullhead op de kop kunnen tikken (no pun intended  ;-) ). Deze zag er zo uit:

Bullhead restauratie BH4%20%28Small%29

Op het eerste zicht redelijk kompleet... maar toch ook al zaken die ik veranderd wou zien. De vorige eigenaar heeft de wagen een beetje "getuned":

- zwart chassis ipv het originele rode
- Esc (voor slechts één motor) ipv msc
- Stuurservo op beide assen ipv één centrale

Bedoeling is dat hij terug compleet origineel is met box-art.

Bullhead restauratie 58089_boxart

Opdracht is dus om de originele onderdelen samen te sprokkelen (zo goedkoop mogelijk - op Ebay is alles nog nieuw te vinden maar dit is in vele gevallen duur en ontneemt een deel van de pret van een resto een beetje in mijn ogen), zie mijn zoekertjes advertentie  ;-)

Wat betreft de body, ik wil hem zowieso box-art hebben, maar vindt het "Mad Dog" theme ook wel cool/mooi. Ga deze dus zo laten en op zoek naar een andere body voor box-art... Een Bullhead met twee mooie kapjes is altijd mooi meegenomen.

Logischerwijs in navolging van bovenstaande dit draadje even gestart (ik weet het, ik heb ook nog een resto lopen van de Clod Buster maar verandering van spijs doet eten) en gelijk maar even begonnen met het demonteren/nakijken van de wagen.

Laatst aangepast door Cornholio op do 6 maa 2014 - 13:10; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : Sold)
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151

Terug naar boven Ga naar beneden

Bullhead restauratie Empty Re: Bullhead restauratie

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 20:15

Bij de demontage valt direct op dat er toch wel wat hardware ontbreekt en hier en daar verkeerde vijsjes/schroefjes gebruikt zijn... De voor de hand liggende zaken ontbreken ook gezien de "mods":

- Het hele centrale stuursysteem
- De msc en bijhorende bedrading
- Een deel van de gele bumpers
&
- Een rood chassis... of wacht eens even, daar in die gaatjes zie ik toch wel duidelijk een rode schijn [icon_eh.gif] . Bij nadere inspectie blijkt de vorige eigenaar het rode chassis gewoon overspoten te hebben in het zwart, en nog goed ook want op het eerste zicht valt het echt niet op...

Ok, heel de boel gedemonteerd en de vaatwasser in (de vriendin was toch niet thuis :-P ). Bandjes komen er als nieuw uit en voor de meer vettigere onderdelen, het meeste vuil is er dan toch al af. Ik hoopte een beetje dat de vaatwasser (op 50°) de verf ook van het chassis zou afhalen, dit is gelukt... een beetje dan toch allezins:

Bullhead restauratie Main.php?g2_view=core

Chassis is nu helemaal niet meer te gebruiken in deze staat, niet zwart en niet rood. Met andere woorden, verf moet er helemaal af of het beland in de vuilbak. Ik vraag me af of de truuk met de afvoerontstopper ook hiermee werkt...?

De overige onderdelen liggen nu trouwens ook in de gootsteen zoals jullie hebben kunnen zien. Na de vaatwasser er ds nog even met de hand er tegenaan om het laatste beetje vuil er ook nog af te krijgen, daar ga ik dus nu, vrijdagavond, mee verder... :-? (je moet iets over hebben voor je hobby zeg ik altijd maar)
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 20:16

Ik hoopte eigenlijk op een "wondermiddel", verf eraf zonder moeite hoeven te doen... helaas niet echt het geval. Die ontstopper is blijkbaar toch niet zo krachtig als ik mij inbeelde...

Filmpje komt eraan van zodra ik een (degelijke) freeware .mov to .wmv converter heb gevonden.

Hier al wel foto's van het resultaat van de eerste poging:

Dit is alles wat ik eraf heb gekregen na +- 30min weken en schrobben...

Weet er iemand of die mr. muscle ook te koop in België? In welke winkel zo ik die kunnen vinden? Het is namelijk onmogelijk om een emmer water en die ontstopper te gebruiken zonder te morsen... waardoor ik nadien dus het terras heb mogen schuren om vlekken te voorkomen Evil or Very Mad (en ambras met de vriendin Rolling Eyes ). De werkwijze met de ovenreiniger lijkt mij "handiger".

On a side note: was toch curieus wat het resultaat zou zijn met m'n Clod kapje en heb deze, na bezig geweest te zijn met het chassis, ook even in dezelfde emmer gestoken (slechts de helft want deze body is groot). Nu had het product een heel ander effect [icon_rotate.gif] :

Edit: Alle andere onderdelen zijn ondertussen ook allemaal terug proper. De hardware (vijzen, boutjes, moertjes, enfin alle metalen stukken) begonnen echter al wat uit te slaan en hier en daar wat lichte roestvorming te vertonen. Heel de boel dan maar in een potje gegooid en rijkelijk overspoten met WD40... Iemand een tip over wat ik er best vervolgens mee doe? Ik heb echt geen zin om alles stuk per stuk af te drogen [icon_stressed.gif]
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Vandaag toegekomen (21 mei 2010):

Deze heb ik dus al, nu nog even beslissen of we het huidige kapje strippen of we een volledig nieuwe body gaan gebruiken... deze laatste optie is namelijk nogal kostelijk...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Ook hier weer wat nieuws, de missende gele parts zijn ondertussen ook binnen:

Beetje bij beetje komen we er wel Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 20:18

Hoppa, dit draadje ook "gered" voor het nageslacht Rolling Eyes
Voor dit model trouwens wel een splinternieuw rood chassis aangeschaft enkele maanden geleden, dus mogelijk binnenkort (eindelijk) een update Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van Cornholio zo 4 aug 2013 - 23:18

Deze staat sinds vandaag weer terug in mekaar, muv een nieuwe fullset rubber-sealed kogellagers exact zoals in de handleiding staat. Volledig origineel dus mét MSC (wel alle boutjes en moertjes voorzien van een druppeltje threadlock).

"Weer" iets afgewerkt Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van karel47 ma 5 aug 2013 - 0:13

de foto's zijn foetsjie Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Laughing Cool 
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743

Bericht van Cornholio ma 5 aug 2013 - 19:03

Ik weet het, eens kijken of ik ze nog heb...

Gisterenavond toch nog even een foto gemaakt:
Bullhead restauratie Photo%204-08-13%2023%2003%2047%20%28Small%29
Dat zijn vintage gloeilampjes trouwens, geen leds op een oldtimer hé Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van tamiya2000 ma 5 aug 2013 - 19:32

Mooie wagen, ik had vroeger de clod buster, jammer genoeg weg gedaan. ik blijf dit volgen. Je hebt ook LEDs met diezelfde warme gloeilamp gloed. Staat ook vintage en origineel maar verbruikt minder, geen warmte (dus geen kans op smeltende glaasjes)
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638

Bericht van Cornholio ma 5 aug 2013 - 20:14

Thanks.

Bedoeling is dat deze verkocht gaat worden (evenals m'n Chevy Clod trouwens Wink).
Teveel modellen, te weinig tijd... en ik zou zot worden moest ik deze in de prak rijden of zelfs nog maar beschadigen. Ik zou er dus zowiezo nooit mee rijden.

Blijft wel een imposant model, zal hem met spijt zien vertrekken maar tja, that's life hé...

Toch nog enkele foto's ter nagedachtenis Smile

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2016%2035%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2016%2049%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2016%2059%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2017%2010%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2018%2008%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2018%2022%20%28Small%29

Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2019%2039%20%28Small%29

En als laatste:
Bullhead restauratie Photo%205-08-13%2020%2017%2024%20%28Small%29
Evil or Very Mad Cool
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van tamiya2000 ma 5 aug 2013 - 21:16

hmmm, een chevy clod. ede daar fotos van?
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638

Bericht van Cornholio ma 5 aug 2013 - 21:28

Hier het draadje, helaas zijn ook daar de foto's intussen verdwenen. Ik zal eens kijken of ik er enkele kan terugzetten.

Edit: Deze is van eigenaar veranderd, topic zal dus niet meer worden aangevuld...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen