Tamiya Clodbuster body restauratie
+4
Cornholio
Hoggy
Bas
tamiya2000
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Tamiya Clodbuster body restauratie
Vandaag eens mijn stoute schoenen aan getrokken en begonnen aan de Clodbuster die ik van onze vriend Cornholio heb mogen ontvangen. De bedoeling is is dat deze een shelfqueen word en volledig boxart word gemaakt. Ik heb de body laten weken voor 24 in een badje methanol, naderhand was de verf makkelijk met mijn nagel af te krabben, maar dit heb ik verder gedaan met waterproof 600. Onder de groene verf zit blauw en daaronder niks, de auto is dus nooit in het originele rood geweest (Super Clodbuster was blauw als ik mij niet vergis?), anyway, dit zal binnenkort wel veranderen, want ben tegelijkertijd nog een body aan het afwerken voor een andere vriend hier
Ook zit er een ferme barst in, deze zal ik eerst met ZAP goed dichtlijmen en er met een plamuurtje overgaan, linksachter is er ook een hoek af (juist gelijk mij ), dit zal met evergreen plaatje terug aangevuld worden.
Stickers ben ik nog aan het zoeken, zou ik, wanneer de stickers erop plakken, de gehele body met stickers en al nog eens overspuiten met vernis of of doe ik dan afbreuk aan het originele???
Kan ik de resterende blauwe wolkjes laten zitten (zijn deze nog zichtbaar na de grondlaag) of best helemaal blank zetten????
Ook zit er een ferme barst in, deze zal ik eerst met ZAP goed dichtlijmen en er met een plamuurtje overgaan, linksachter is er ook een hoek af (juist gelijk mij ), dit zal met evergreen plaatje terug aangevuld worden.
Stickers ben ik nog aan het zoeken, zou ik, wanneer de stickers erop plakken, de gehele body met stickers en al nog eens overspuiten met vernis of of doe ik dan afbreuk aan het originele???
Kan ik de resterende blauwe wolkjes laten zitten (zijn deze nog zichtbaar na de grondlaag) of best helemaal blank zetten????
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Re: Tamiya Clodbuster body restauratie
Ik heb één keer vernis over stickers gedaan, en dat had niet zo'n goed effect: de lak, die perfect was, kreeg uitlopers. Ik denk dat de vernis de originele verf terug week maakte, en de uitlopers zaten rond de stickers. Omdat het metallic verf was, zag je het dus redelijk goed.
MAAR de stickers zaten wel mooi en zijn natuurlijk nooit losgekomen. Misschien dat het effect met blanke lak dus wel zeer goed is.
Dat is althans mijn ervaring, mogelijk spreken anderen dit tegen
MAAR de stickers zaten wel mooi en zijn natuurlijk nooit losgekomen. Misschien dat het effect met blanke lak dus wel zeer goed is.
Dat is althans mijn ervaring, mogelijk spreken anderen dit tegen
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Mercie voor dit te zeggen Bas, zal eerst een testplaatsje bestickeren en spuiten met de clodbuster kleur en vernis, eens kijken wat het geeft
tamiya2000- Regular
Originele stickers besteld sie
tamiya2000- Regular
Gaat u de originele decals gebruiken of laat je ze dupliceren zodat je de originele kan bewaren?tamiya2000 schreef:Originele stickers besteld sie
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Ik bestel 2x de originele, 1 voor te plakken en 1 voor te bewaren in het boekske, dan ben ik zeker dat hij 100% origineel is
tamiya2000- Regular
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Ik vrees van nietCornholio schreef:Komt goed
Hoggy- Addict
Hoezo niet? :p
tamiya2000- Regular
Weer een stap verder, het schuren is bijna af, alleen nog het bed.
Ben ook begonnen met de schade te herstellen, hier ben ik begonnen met het hoekje achteraan dat weg was. dichtgemaakt met een stuk plastieken meetlatje dat makkelijk met een breekmes te snijden valt. Alleen nog plamuren, gaatje voor de achterbumper en schuren. En ja, die plekken net op het hoekje en links van het herstelde deel zijn stukken opperhuid... Ik gebruik ZAP lijm... dat droogt in 1 seconde
Ben ook begonnen met de schade te herstellen, hier ben ik begonnen met het hoekje achteraan dat weg was. dichtgemaakt met een stuk plastieken meetlatje dat makkelijk met een breekmes te snijden valt. Alleen nog plamuren, gaatje voor de achterbumper en schuren. En ja, die plekken net op het hoekje en links van het herstelde deel zijn stukken opperhuid... Ik gebruik ZAP lijm... dat droogt in 1 seconde
tamiya2000- Regular
Foose works in progress
Misschien op de achterzijde nog versterken met 0,5 mm styreen
Misschien op de achterzijde nog versterken met 0,5 mm styreen
Hoggy- Addict
Ja hoggy, waarom niet, kan maar gezonder zijn. Maar er zit erachter al een plaatje aan de bovenkant, de zijkant ging niet door dat opstekend randje
En idd FOOSE werk als je het zo bekijkt. Beetje creatief zijn
En idd FOOSE werk als je het zo bekijkt. Beetje creatief zijn
tamiya2000- Regular
Nieuwe body besteld en binnengekomen... blijkt dat de inscripties aan de binnenkant anders zijn, op de originele body staat:
TAMIYA
RCC CLOD BUSTER
MADE IN JAPAN
1987 TAMIYA
de nieuwe kap:
TAMIYA
1987 TAMIYA
de overige dingen die origineel staan zijn veranderd in een dikke streep. Wat nu gedaan? Dit is toch niet meer origineel??
TAMIYA
RCC CLOD BUSTER
MADE IN JAPAN
1987 TAMIYA
de nieuwe kap:
TAMIYA
1987 TAMIYA
de overige dingen die origineel staan zijn veranderd in een dikke streep. Wat nu gedaan? Dit is toch niet meer origineel??
tamiya2000- Regular
Zal er eentje zijn van de super clod ofzo. Is het dan zo'n probleem dat die niet 26 jaar oud is?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Hey bas
was gewoon beetje teleurgesteld, ik dacht dat de mal voor de super clod nog steeds hetzelfde was omdat ik voor 100% origineel ging, blijkbaar sloeg ik de bal mis, niks aan te doen
was gewoon beetje teleurgesteld, ik dacht dat de mal voor de super clod nog steeds hetzelfde was omdat ik voor 100% origineel ging, blijkbaar sloeg ik de bal mis, niks aan te doen
tamiya2000- Regular
Mooi verslagje tot nu toe... keep it up !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
We raken er wel
tamiya2000- Regular
Mooie en proper gedaan.
Durf je daar met te rijden?
Ik nog niet
N
Durf je daar met te rijden?
Ik nog niet
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Ik durf er mee te rijden... in de zin van eens in de living of op het gemak op een parking
Ook meer om de draaiende delen in orde te houden, altijd maar stilstaan is ook niet gezond
Ook meer om de draaiende delen in orde te houden, altijd maar stilstaan is ook niet gezond
tamiya2000- Regular
Wat staat die te fonkelen
Heeuuu Sander zou het kunnen dat ROOD uw favoriete kleur is
Schitterend resultaat (letterlijk & figuurlijk) dat mag gezien worden
Heeuuu Sander zou het kunnen dat ROOD uw favoriete kleur is
Schitterend resultaat (letterlijk & figuurlijk) dat mag gezien worden
Hoggy- Addict
Rood is 1 van mijn favo kleuren ja
tamiya2000- Regular
En niet alleen rood zo te zien, leg eens uit wat dit is jij stiekemerd
tamiya2000 schreef:Bufford P. Justice
Een oude Clod kap + verveling + restant spuitbussen =
het wit is gewoon grondverf die ik afgeplakt heb. Een nieuwe kap voor op mijn hi lift chassis of een nieuw chassis eronder??? nog geen idee.
Hoggy- Addict
Wat gevonden bij iemand die ze dubbel had, zeldzame AJ's Racing Foams, deze waren speciaal voor de Clod uitgebracht, deze worden al 20 jaar niet meer nieuw verkocht, ze zijn nog in superstaat, als er nog gevonden worden zijn ze meestal verdroogd en gebarsten
tamiya2000- Regular
ziet er machtig netjes mooi en imposant uit.
Heel mooi stukje werk.
M
Heel mooi stukje werk.
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Ik dank u
ik ben altijd verliefd geweest op dit model :p
ik ben altijd verliefd geweest op dit model :p
tamiya2000- Regular