Tami Toyota Tundra
+12
rataplan
Boussini
Frakke393
karel47
Nobody
Cornholio
GhostCrawler
Bas
Hoggy
SuzukiSamurai
Skiep
tamiya2000
16 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Tami Toyota Tundra
hoggy:
Zal van het chassis zijn
Frakke: heb het wss verkeerd geformuleerd, de velg draait niet rond in de band, hij trok de band er gewoon uit door van berg naar beneden te rollen en hard op dat wiel terecht te komen
Zal van het chassis zijn
Frakke: heb het wss verkeerd geformuleerd, de velg draait niet rond in de band, hij trok de band er gewoon uit door van berg naar beneden te rollen en hard op dat wiel terecht te komen
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
het monteren van insert foams zou ook al een belangrijke verbetering met zich meebrengen, de sidewalls van de banden bieden uit zichzelf te weinig steun voor de zware Tundra en dat is de oorzaak dat de band uit de beadlock wordt getrokken bij zijdelings belasting.tamiya2000 schreef:Dit is ook mijn eerste set beadlocks ooit, dus is ook beetje tasten in het duister voor me. Vind het qua look deze stalen velgen allesinds goed geslaagd. Druppeltje lijm zal zeker ook wel helpen.
Vanaf het chassis
Zo wordt de lat nog iets hoger gelegd en kan je beginnen aan de speurtocht voor scale brandweeraccecoires.
Misschien eens uw licht opsteken bij Bruder wat die te bieden hebben op dat vlak
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Inderdaad hoggy. nog een bijkomend voordeel is dat die bak plaats bied om de accu erin te leggen tot op het chassis zonder telkens die bodypinnekes van die pickup bak te moeten afprutsen
tamiya2000- Regular
dit is een typisch probleem met 1.55 mudslingers,
foams steken verergerd de prestaties aanzienlijk ,en helpt niet bij het uittreden van de beadlock, een iets betere oplossing is een binnenring draaien die 1 mm breder is en 1 mm hoger om het oppervlakte dat de band vasthoud tegen de velg te vergroten met meer oppervlakte en zijdelingse druk,
of wees goedkoop en dompel je bestaande ring in de plastidip
foams steken verergerd de prestaties aanzienlijk ,en helpt niet bij het uittreden van de beadlock, een iets betere oplossing is een binnenring draaien die 1 mm breder is en 1 mm hoger om het oppervlakte dat de band vasthoud tegen de velg te vergroten met meer oppervlakte en zijdelingse druk,
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Dit is nog eens " de raad van tante Kaat" oplossing.Boussini schreef:
Na een paar lagen plastidip verkleint de binnendiameter en wordt de ring iets breder.
Je kan het ook proberen met een elastiek op de zijkanten van de ringen te kleven met secondenlijm
Hoggy- Addict
Godmiljaar, dat is een goed idee!
Zal eens zoeken achter plastidip sie:D
Dikke merci Boussini?
Kan ik die ringen ook niet maken uit de juiste diameter alu buis?
Zal eens zoeken achter plastidip sie:D
Dikke merci Boussini?
Kan ik die ringen ook niet maken uit de juiste diameter alu buis?
tamiya2000- Regular
knappe tundra heb hem gezien afgewerkt en hem aan het werk gezien op de wtt mooi machien
shadow2709- Regular
- Aantal berichten : 222
Vandaag de stuur conversie kit van JunFac geinstalleerd... stuurt beter maar de flexvooraan is bijna geheel weg, de servo komt op 5mm afstand nu van de chassisbalken... grrrrr
tamiya2000- Regular
Show some pictures pleasetamiya2000 schreef:Vandaag de stuur conversie kit van JunFac geinstalleerd... stuurt beter maar de flexvooraan is bijna geheel weg, de servo komt op 5mm afstand nu van de chassisbalken... grrrrr
Hoggy- Addict
Maar hij stuurt wel véél beter
Persoonlijk ook al eens gemonteerd , Als je er een "monster" Tundra van maakt heb je je flex terug , ik heb het toen zo gelaten en ervoor gezorgd dat de achteras soepel kon flexen. 't is een compromis
Persoonlijk ook al eens gemonteerd , Als je er een "monster" Tundra van maakt heb je je flex terug , ik heb het toen zo gelaten en ervoor gezorgd dat de achteras soepel kon flexen. 't is een compromis
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Toyobart: vandaag eens getest en je hebt enorm gelijk, stuurt zalig nu, met de originele stuur setup had de servo (bij stilstaan), die 16kg aankan, nog wat moeite met de wielen te draaien... nu is het alsof de wielen op ijs staan
Zal er later wel een monster tundra van maken (4link). Momenteel hou ik hem zo zoals hij nu is daar de 4link conversie geen goedkope aankoop is
Hoe heb jij voor de achteras gezorgd trouwens?
Zal er later wel een monster tundra van maken (4link). Momenteel hou ik hem zo zoals hij nu is daar de 4link conversie geen goedkope aankoop is
Hoe heb jij voor de achteras gezorgd trouwens?
tamiya2000- Regular
spaar even door voor de 4 link conversie, met de juiste instellingen is dat een meesterlijke kit voor de high lifts....
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Zal ik zeker doen, het is een mooie kit en ziet er nog eens stoer uit met de juiste veren... nog even zoeken welke veren ideaal zijn
tamiya2000- Regular
Als ik me goed herinner , alleen de grote bladveer met de allerkleinste en geen extra spiraalveren in de schokdempers...tamiya2000 schreef:Hoe heb jij voor de achteras gezorgd trouwens?
't is al even geleden :-)
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Goed idee, zal ze eens aanpassen sie
tamiya2000- Regular
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ombouw van mn scx10 tundra naar hilux
» Toyota Tundra op Axial chassis
» Toyota Tundra high-lift