Toyota Tundra op Axial chassis
+6
Skiep
axialjohan
Ranger Joe
Bas
StefCross
SuzukiSamurai
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Toyota Tundra op Axial chassis
Dag heren,
Ik ben terug begonnen met scale crawling. Mijn Samuraitje heeft 2 jaar opzij gestaan en ik heb hem terug in orde gemaakt en die rijdt terug. Ik wil altijd al een Axial Honcho en ik hield op het internet dan ook mijn ogen en oren open. Ik ben dan uitgekomen op een RTR Honcho met wat aftermarketonderdelen. Ik kwam aan bij de man, betaalde 435 euro voor alles tot die plots vroeg of ik nog een kap moest hebben voor op de Axial. Ik zei dat ik dat zeker geen probleem vond en plots kwam die kerel aanzetten met een Tamiya Tundra hardbody. Ik heb deze er gratis bijgekregen, hij ging hem in de vuilbak smijten. Dus in mijn ogen echt wel een koopje! Ik ben dan ook van plan om deze te bouwen. De hard body past perfect qua wielbasis dus ik moest enkel de hard body nog in elkaar steken en monteren. Ik mankeer enkel de achterkant zoals ik die kerel hoorde vertellen maar ik moet nog eens goed kijken wat ik juist mis en dat zal ik dan bestellen. De wagen zelf heeft max 5 uur gelopen. De onderkant van de assen hebben slechts enkele krassen. Echt ongelooflijk!
Uiteraard zal ik de overige onderdelen zoals Honcho body en wielen en dergelijke verkopen, maar ik zal hier nog eens goed voor kijken hoe en wat.
Ik ben van plan nog een kar te maken om mijn Samurai op te plaatsen. Zo kan ik naar ieder off road event rijden zonder dat ik schrik moet hebben om stukken te rijden.
Nu moeten jullie mij enkel nog helpen met het kleur van de Tundra. Deze is momenteel donkergroen (leger) maar niet mat. Ik ben achter een spuitbus kersenrode metalliclak geweest. Ik denk dat dit wel leuk zal uitkomen. Wat denken jullie?
Ik ben terug begonnen met scale crawling. Mijn Samuraitje heeft 2 jaar opzij gestaan en ik heb hem terug in orde gemaakt en die rijdt terug. Ik wil altijd al een Axial Honcho en ik hield op het internet dan ook mijn ogen en oren open. Ik ben dan uitgekomen op een RTR Honcho met wat aftermarketonderdelen. Ik kwam aan bij de man, betaalde 435 euro voor alles tot die plots vroeg of ik nog een kap moest hebben voor op de Axial. Ik zei dat ik dat zeker geen probleem vond en plots kwam die kerel aanzetten met een Tamiya Tundra hardbody. Ik heb deze er gratis bijgekregen, hij ging hem in de vuilbak smijten. Dus in mijn ogen echt wel een koopje! Ik ben dan ook van plan om deze te bouwen. De hard body past perfect qua wielbasis dus ik moest enkel de hard body nog in elkaar steken en monteren. Ik mankeer enkel de achterkant zoals ik die kerel hoorde vertellen maar ik moet nog eens goed kijken wat ik juist mis en dat zal ik dan bestellen. De wagen zelf heeft max 5 uur gelopen. De onderkant van de assen hebben slechts enkele krassen. Echt ongelooflijk!
Uiteraard zal ik de overige onderdelen zoals Honcho body en wielen en dergelijke verkopen, maar ik zal hier nog eens goed voor kijken hoe en wat.
Ik ben van plan nog een kar te maken om mijn Samurai op te plaatsen. Zo kan ik naar ieder off road event rijden zonder dat ik schrik moet hebben om stukken te rijden.
Nu moeten jullie mij enkel nog helpen met het kleur van de Tundra. Deze is momenteel donkergroen (leger) maar niet mat. Ik ben achter een spuitbus kersenrode metalliclak geweest. Ik denk dat dit wel leuk zal uitkomen. Wat denken jullie?
SuzukiSamurai- Initiate
- Aantal berichten : 107
Re: Toyota Tundra op Axial chassis
Leuk project , proficiat met de aankoop !
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
Meevaller! Mooi projectje in de maak
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
kersenrood is een super duper kleur dis suzuki samurai staat die op een losi mrc chassis? Zoja heb ik hierover nog enkele vragen.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Bedankt voor de reacties.
Ja, ik denk dat dat heel leuk zal uitkomen met de witte velgen dat kersenrood. Ik dacht eerst gifgroen maarja, we moeten eerlijk. Zo'n Tundra is een luxebak en daar gaan we geen pimp my ride van maken! Die Suzuki Samurai staat idd op een Losi MRC chassis. Maar het chassis is zelf gefabriceerd. Met andere woorden zeer amateuristisch en veel spanbanden gebruikt. Maar hij doet aardig zijn werk!
Ranger Joe schreef:kersenrood is een super duper kleur dis suzuki samurai staat die op een losi mrc chassis? Zoja heb ik hierover nog enkele vragen.
Ja, ik denk dat dat heel leuk zal uitkomen met de witte velgen dat kersenrood. Ik dacht eerst gifgroen maarja, we moeten eerlijk. Zo'n Tundra is een luxebak en daar gaan we geen pimp my ride van maken! Die Suzuki Samurai staat idd op een Losi MRC chassis. Maar het chassis is zelf gefabriceerd. Met andere woorden zeer amateuristisch en veel spanbanden gebruikt. Maar hij doet aardig zijn werk!
SuzukiSamurai- Initiate
Mooi project!
Succes er mee.
Groeten Johan
Succes er mee.
Groeten Johan
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
Mooi en altij leuk als er onverwacht meer bij bijkomt.
Die stock honcho wielen zijn dat 1.9 met ripsaw banden?
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Skiep schreef:Mooi en altij leuk als er onverwacht meer bij bijkomt.
Ja, dat zijn er inderdaad met de ripsaw wielen.
SuzukiSamurai- Initiate
Als je ze echt wil verkopen heb ik wel interesse. K heb ze niet direct nodig, maar dat is een goed setje om als reserve te houden.
Skiep- Regular
Dag heren,
Ik ben al begonnen aan de Tundra. De wielen sleepten in de wielkassen bij het flexen. Dus ik dacht de wielkassen uit te snijden. Maar aangezien ik geen idee had hoe ik dat moest dan heb ik maar mijn flex een beetje verminderd en de body 2-3mm verhoogd op het chassis.
Hiernaast is het nieuwe kleur aangebracht maar het komt wat donkerder uit dan verwacht, dit doordat de lak onder de metallic donkergroen was. Maar ik vind het al bij al nog geslaagd.
De voorbumper van de Axial kwam veel te ver buiten aan beide kanten. Deze heb ik ook snel even onder handen genomen. Die alu plaatjes vond ik niet zo mooi dus weg ermee! Ik heb een eerste testrit gedaan en ik ben heel tevreden van de Axial op zich. Niet zoals mijn Losi, die Axial rijdt echt heel vlot.
Maar goed, foto's en minder tekst!
Ik ben al begonnen aan de Tundra. De wielen sleepten in de wielkassen bij het flexen. Dus ik dacht de wielkassen uit te snijden. Maar aangezien ik geen idee had hoe ik dat moest dan heb ik maar mijn flex een beetje verminderd en de body 2-3mm verhoogd op het chassis.
Hiernaast is het nieuwe kleur aangebracht maar het komt wat donkerder uit dan verwacht, dit doordat de lak onder de metallic donkergroen was. Maar ik vind het al bij al nog geslaagd.
De voorbumper van de Axial kwam veel te ver buiten aan beide kanten. Deze heb ik ook snel even onder handen genomen. Die alu plaatjes vond ik niet zo mooi dus weg ermee! Ik heb een eerste testrit gedaan en ik ben heel tevreden van de Axial op zich. Niet zoals mijn Losi, die Axial rijdt echt heel vlot.
Maar goed, foto's en minder tekst!
SuzukiSamurai- Initiate
Skiep schreef:Als je ze echt wil verkopen heb ik wel interesse. K heb ze niet direct nodig, maar dat is een goed setje om als reserve te houden.
Normaal zal ik deze wel verkopen.
SuzukiSamurai- Initiate
Ik vind de lak (en ook de look) zeer geslaagd. Inderdaad vrij donker, maar het staat wel. En om eerlijk te zijn (sorry Skiep) vind ik de velgen eronder ook de beste keuze.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Volgens mij zijn dat niet de ripsaws die eronder steken, en al zeker niet op originele velg. Maar mijn aanbod is volledig vrijblijvend. Momenteel heb ik nog zo goed als nieuwe banden dus tis zeker ook niet dringend.
Wat de tundra betreft kan ik enkel WAAUW zeggen verder kom ik niet
En ondanks de weinige ervaring die k heb deel ik de mening dat een axial chassis top is. K zou mij direct een tweede bijkopen moesten ze niet eo duur zijn...
Wat de tundra betreft kan ik enkel WAAUW zeggen verder kom ik niet
En ondanks de weinige ervaring die k heb deel ik de mening dat een axial chassis top is. K zou mij direct een tweede bijkopen moesten ze niet eo duur zijn...
Skiep- Regular
Kleur is is mooi! En de witte velgen vind ik gaaf!
Groeten Johan
Groeten Johan
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
Mooie truck, erg mooie kleur ook!
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Dank u wel voor de reactie's! De banden die eronder steken zijn de Tomahawks, op rc4wd vond ik dit een lelijke band maar in het echt zijn deze banden echt wel nice! Ze zijn best breed. En zeker voor de prijs van 15 dollar. Die andere banden kosten 25 dollar en zien er allemaal even goed uit. Ik zou het liefst de trailbusters hebben omdat deze iets minder breed lopen. Ik wil meer de scale look krijgen.
SuzukiSamurai- Initiate
Dit zijn ripsawbanden:
SuzukiSamurai- Initiate
Goed gedaan,
Alhoewel ik de auto's op de achtergrond interessanter vind.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Een beetje autoliefhebber kan daar gewoon niet naast kijken hé Nobody.Nobody schreef:Goed gedaan,
N
Een Stang, Jag en een Mercedes in restauratie, modellen die heden ten dage in het oog springen als je ze tegen komt op straat.
De Tundra ziet er ook goed geslaagd uit Thorben maare...... Heb je wel primer op de oude lak gezet ?
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Welke motor ligt er in die Mustang, 289ci 4.7L V8 ? Ik gok o peen 1967 voor zover ik kan zien?
tamiya2000- Regular
Hoggy, ik heb geen primer aangebracht, ben ook niet echt een krak in die dingen. Is mijn eerste project dat ik zelf spuit, we zien als die afpelt. Anders een anders kleurtje!
Is idd een Mustang uit 1967, maar het is een beetje een miseriebak. Wagen is oorspronkelijk een V6 waar er een v8 in gelegd is. Maar de as wordt telkens in frieten getrokken door de kracht. Alles moest aangepast worden maarja..
tamiya2000 schreef:Welke motor ligt er in die Mustang, 289ci 4.7L V8 ? Ik gok o peen 1967 voor zover ik kan zien?
Is idd een Mustang uit 1967, maar het is een beetje een miseriebak. Wagen is oorspronkelijk een V6 waar er een v8 in gelegd is. Maar de as wordt telkens in frieten getrokken door de kracht. Alles moest aangepast worden maarja..
SuzukiSamurai- Initiate
De V6 was niet echt betrouwbaar.. .en het klinkt zo mooi niet als een V8 he :p
tamiya2000- Regular
Mooi project , komt helemaal goed volgens mij
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
tamiya2000 schreef:De V6 was niet echt betrouwbaar.. .en het klinkt zo mooi niet als een V8 he :p
Misschien niet maar dan moet wel alles aangepast worden aan de V8 met dit nu tot gevolg.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Dag heren,
Ik zal het project hoogstwaarschijnlijk moeten stilleggen voor een tijdje. Ik heb mijn motor bijna opgeblazen van mijn jeep vandaag en deze moet eerst dringend gerepareerd worden. Ik doe alles zelf dus daarmee de vertraging. Dus met andere woorden moet ik een nieuwe motor plaatsen.
Ik zal het project hoogstwaarschijnlijk moeten stilleggen voor een tijdje. Ik heb mijn motor bijna opgeblazen van mijn jeep vandaag en deze moet eerst dringend gerepareerd worden. Ik doe alles zelf dus daarmee de vertraging. Dus met andere woorden moet ik een nieuwe motor plaatsen.
SuzukiSamurai- Initiate
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 1/10 Toyota Hilux - SCX 10 axial chassis
» Tami Toyota Tundra
» Tamiya cc-01 Toyota TUNDRA
» Toyota Tundra high-lift
» 1/10 Defender RC CC-01 Chassis en BTB Axial SCX-10 Chassis Defender Military Police
» Tami Toyota Tundra
» Tamiya cc-01 Toyota TUNDRA
» Toyota Tundra high-lift
» 1/10 Defender RC CC-01 Chassis en BTB Axial SCX-10 Chassis Defender Military Police
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: