RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

4 plaatsers

Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio do 2 jun 2016 - 11:16

Hier is hij dan, m'n nieuwste aanwinst na enige tijd van inactiviteit:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2031-05-16%2009%2015%2039
(Van ebay gehaald voor 275 Euro incl verzending)

Ik kijk er naar uit om eindelijk nog eens een nieuwe set te bouwen. Deze zal, met uitzondering van kogellagers, velgen/banden en mogelijk wat scale opsmuk, volledig standaard blijven. Als er iets stuk gaat kunnen we nadien eventueel een hop-up in de plaats zetten. No need to spend money upfront Smile

Deze zou ik er (ongeveer) van willen maken, maar ik heb al gemerkt dat er eigenlijk niets van scale accessoires (roofrack, bumpers, enz...) voor dit/deze chassis/body te krijgen is? Sad  Tips en links hiervoor welkom dus Wink

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2031-05-16%2009%2039%2041

Nu, aangezien we toch nog gaan moeten wachten op de kogellagers en ik de neiging heb om het spuiten van kapjes op de lange baan te schuiven (m'n Pajero body van de CC is nog steeds gewoon wit Embarassed ), heb ik mezelf voorgenomen om ditmaal met de body te beginnen. We'll see... Razz
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van nilsken do 2 jun 2016 - 19:54

Een moderne fj! Dat wordt ook leuk
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio vr 3 jun 2016 - 9:43

Ik hoop het Wink

Die frontbumper van de Komodo lijkt er wel wat op, kan iemand mij vertellen hoe breed die is?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Bas di 7 jun 2016 - 20:39

Hah, valt wel iets moois van te maken! Veel succes ermee!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van ivohawk di 7 jun 2016 - 21:19

moet eens op ebay duitsland cc-01 in typen krijg je veel scale dingen en ook voor de fj

ivohawk
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 39
Woonplaats : denderleeuw

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio di 7 jun 2016 - 21:23

Thanks Bas, we gaan dat alleszins proberen Wink

Wat mij wel al is opgevallen is dat er geen aftermarket support voor dit merk/model is. Best wel jammer, hem maken zoals de foto hierboven zal niet lukken vrees ik Sad

ivohawk, ik las net je bericht, ik zal daar eens gaan piepen Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van nilsken wo 8 jun 2016 - 9:13

Bij rcmart is er toch al wel wat te vinden van hopups. Bij Kayhobbies kan je ook al wel wat vinden :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio wo 8 jun 2016 - 9:20

Daar ook eens gaan kijken dan, maar ik ben niet opzoek naar performance upgrades. Bedoeling is om hem eerst standaard te gebruiken en gaandeweg te kijken wat verbeterd kan/moet worden. Het gaat mij momenteel over cosmetische hop-ups zoals bumpers, fenders, snorkel en een roofrack met lightbar. Er rijden al genoeg box-art Cruisers rond denk ik :p

Het chassis al in mekaar gezet om de body eens op te passen:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%203-06-16%2014%2022%2010

Body intussen netjes uitgeknipt, volgende stap aan de slag met wat schuurpapier:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%206-06-16%2011%2035%2035
(geen idee waarom het forum deze foto ondersteboven zet)

Ook even in de voorraad gedoken, stuurservo wordt een Towerpro MG. De bijgeleverde motor is een 26T, dit lijkt mij toch wel iets té snel dus gaan we er de CR-tuned 35T insteken die hier toch maar ligt te liggen Smile
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio wo 15 jun 2016 - 11:45

Randjes van de body intussen opgeschuurd en de body ook al afgeplakt voor de eerste details te spuiten. Morgen spuitbusjes gaan halen Smile

Aangezien de kogellagertjes nog steeds niet gearriveerd zijn lijkt het erop dat de body nu eens als eerste gaat klaar zijn Very Happy
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van nilsken wo 15 jun 2016 - 12:10

Ziet er al goed uit.
In de mijne zit een 21.5T sensored brushless. En ik moet zeggen dat het voor mij perfect is. (is net even snel als een silver can)
Het manneke en het vingertje aan de gas maken ook een verschil eh.

nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio wo 15 jun 2016 - 12:16

Thanks Wink

Al m'n wagens rijden met brushed voorlopig, volstaat voor mij tot nu toe (tot ik een mooi geprijsd BL sensored setje tegenkom uiteraard Razz )
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio vr 17 jun 2016 - 22:22

Vandaag met goede moed aan de body begonnen, bedoeling was enkele chrome accenten erop te hebben. De eerste keer dat ik chrome spoot was dit van de eerste keer goed gelukt (Land Cruiser body van de CR). Deze keer echter...

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2017-06-16%2011%2021%2054
Poging #1

Met pure alcohol het meeste eraf gekregen, body nogmaals afgewassen, opnieuw afgeplakt. Voor de zekerheid nog eens ontvet met wat alcohol op een wattenstaafje en nog eens geprobeerd:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2017-06-16%2014%2048%2045
Poging #2

Zucht... Evil or Very Mad

Opnieuw alles, zo goed als mogelijk, eraf gehaald met alcohol. Maar daarna was de zin wel even over voor vandaag...

Wat doe ik mis? Suspect
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio za 18 jun 2016 - 18:26

Als MST zegt dat de esc waterproof is moeten we dat toch eens testen:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2018-06-16%2011%2046%2003

Heeft er een uurtje in gelegen en blijft mooi werken, test geslaagd dus Very Happy
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Bas zo 19 jun 2016 - 23:15

Is het chrome van Tamiya? Body licht opschuren met max 600 grit en rekening houden dat je de schurrichting zal blijven zien. Héél lichte laagjes (echt maar één of 2 passes op 30cm afstand en laten drogen, en dat dan 20 x ofzo. Zo'n dunne laagjes zijn wel heel snel droog. En dan zilver erachter zetten, en eventueel daarachter nog wit. Ik heb dat nog maar één keer gedaan, maar dat is toch goed gelukt.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio zo 19 jun 2016 - 23:34

Ik wist zelfs niet dat Tamiya chrome verf heeft (Albatros ook niet), het is verf van RC Plus. Werkte perfect op m'n Land Cruiser body, maar nu... Sad

Misschien probeer ik het van de week nog één keer, als het dan ook niet lukt zal het zonder chrome zijn.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Bas wo 22 jun 2016 - 20:48

PS-48 dacht ik, om zo van deze dingen te doen:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Gallery_51430

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Rextreme_RC_666686_47
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio za 25 jun 2016 - 10:17

Dat ziet er wel nog goed uit Smile Bedankt voor de tip!

Intussen eindelijk m'n kogellagers ontvangen dus aan de bouw kunnen beginnen:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2012%2059%2020

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2012%2059%2034

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2013%2000%2021

Zoals gezegd, hij is volledig standaard (per instructies) gebouwd, met uitzondering van de kogellagers dan. Over hun kabelmanagement hebben ze wel niet goed nagedacht:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2011%2021%2033

Bedenkingen na de bouw:
- Alles past mooi inéén
- Hex hardware is leuk, maar van slechte kwaliteit (strippen snel)
- De plastiek lijkt wel van een goede kwaliteit te zijn, time will tell
- De Rx box is niet handig, lastige locatie, moeilijk te monteren
- Servo wire van de esc loopt vlak langs beide output shafts van de tranny

Nog iets wat mij opviel, maar mogelijk een productiefout in mijn set? Er is één punt in een volledige 360° toer van beide piniongears in de assen waar het "stropt". Net iets moeilijker om over dat punt heen te kunnen en dat is ook te merken als hij rijdt, de wagen lijkt te "stotteren"... Iemand anders dit ook opgevallen? Misschien MST maar eens contacteren.

Voor de rest rijdt hij wel heel leuk eigenlijk (voor zover je dat binnen kunt testen Razz )

Gebruikte electronics:
- MST ESC
- Tamiya CR-Tuned 35T motor
- TowerPro MG995 (waterproofed)
- Orange Rx (waterproofed)

Testfit:

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2013%2003%2002

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Photo%2023-06-16%2013%2003%2026

Ik vind hem wel stoer Cool
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Bas za 25 jun 2016 - 23:06

Komt helemaal in orde! Tie-wrap je servokabel ook nog aan je chassis om hem weg te houden van de driveshafts. En over de pinion kan ik niet veel zeggen, als je de chassis-kit koopt zit er geen pinion bij.

Bij mij paste de servomount niet zoals het eigenlijk hoort (beetje rare opbouw) maar verder niet meteen opmerkingen.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio za 2 jul 2016 - 22:28

Bas, ik doelde niet op de pinion aan de motor, maar die gears waar de driveshafts opzitten in de assen, de naam ontgaat me...

In ieder geval, vandaag de eerste rit ermee opzitten op de try-out van de RC Fun Trophy. De CMX presteert zéér goed, zelfs met de originele (tot nu toe ongelijmde) banden. De bedoeling was om er morgen de mud trashers eens onder te steken om te kijken wat dat geeft maar helaas is de esc al overleden... Hij geeft nog stroom aan de ontvanger maar geen throttle Sad

Eens kijken of we er snel nog een andere esc kunnen insteken, anders zal het toch de CC worden morgen.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Cornholio ma 4 jul 2016 - 16:02

De swap is gelukt, er zit nu een Traxxas XL-5 esc in.
Ook op dag twee van de RC-Fun Trophy heeft hij dus goed gepresteerd. Zéér tevreden van deze aankoop Smile
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van nilsken ma 4 jul 2016 - 17:11

Kan ook niet anders :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser Empty Re: Cornholio's MST CMX Toyota FJ Cruiser

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum