Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.
+5
Nobody
Verdion
crissypaint
Ranger Joe
RickvS
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.
Hi Vrienden,
Chrissy en z'n maten doen een hoop om elk jaar een spetterende meeting te organiseren, nieuw dit jaar is mudbaan voor de Boggers, het is natuurlijk tof voor die mannen om er dan ook iets voor te maken, ik heb Gert Jan z'n vorderingen gezien en da's van hoog niveau, dat ga ik niet halen want ik heb zowiezo gekozen voor alleen rwd omdat ik die spulletjes liggen had.
Het begon met een 3/4de compleet oud Blackfoot chassis, en ik ben gaan choppen.
De meeste van jullie kennen dat oude chassis wel, met die grote massieve shocktowers, gebouw om lang heel te blijven voor de destijds beginnende rc-er.
Om het gewicht en het silhouette laag te houden heb ik de achterste shocktower weggelaten, die heb ik in stukken gezaagd en gebruikt als voorste shocktower.
Van het chassis heb ik alles afgehaald wat niet meer nodig was en het een grijs kleurtje gegeven, de orginele kleur destijds.
Het diff heb ik niet gelocked, ik denk niet dat het dan lang heel blijft, wel met extra dik vet een soort limited slipeffect gemaakt, de draagarmen heb ik vervangen voor homemade links, ziet er mnder lomp uit dan en het indirecte stuurgedoe heb ik direct sturend gemaakt.
waar mogelijk heb ik bouten en moeren vervangen voor rvs.
Een Traxxas regelaar en een HPI 15t motortje doet de rest, nu nog een wheeliebar en 's kijken in de voorraad wat ik voor kap erop kan maken.
Later meer vrienden, bedankt voor het kijken! Groeten Rick
Chrissy en z'n maten doen een hoop om elk jaar een spetterende meeting te organiseren, nieuw dit jaar is mudbaan voor de Boggers, het is natuurlijk tof voor die mannen om er dan ook iets voor te maken, ik heb Gert Jan z'n vorderingen gezien en da's van hoog niveau, dat ga ik niet halen want ik heb zowiezo gekozen voor alleen rwd omdat ik die spulletjes liggen had.
Het begon met een 3/4de compleet oud Blackfoot chassis, en ik ben gaan choppen.
De meeste van jullie kennen dat oude chassis wel, met die grote massieve shocktowers, gebouw om lang heel te blijven voor de destijds beginnende rc-er.
Om het gewicht en het silhouette laag te houden heb ik de achterste shocktower weggelaten, die heb ik in stukken gezaagd en gebruikt als voorste shocktower.
Van het chassis heb ik alles afgehaald wat niet meer nodig was en het een grijs kleurtje gegeven, de orginele kleur destijds.
Het diff heb ik niet gelocked, ik denk niet dat het dan lang heel blijft, wel met extra dik vet een soort limited slipeffect gemaakt, de draagarmen heb ik vervangen voor homemade links, ziet er mnder lomp uit dan en het indirecte stuurgedoe heb ik direct sturend gemaakt.
waar mogelijk heb ik bouten en moeren vervangen voor rvs.
Een Traxxas regelaar en een HPI 15t motortje doet de rest, nu nog een wheeliebar en 's kijken in de voorraad wat ik voor kap erop kan maken.
Later meer vrienden, bedankt voor het kijken! Groeten Rick
Laatst aangepast door RickvS op za 11 mei 2013 - 19:55; in totaal 2 keer bewerkt
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Re: Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.
... en jij knutselt dit in elkaar alsof het allemaal niks is, eerst dat groot 8 wielig monster en en nu dit op enkele dagen... pffff ik ben al 3 weken bezig om een Brat body op mijn XC te zetten... Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee.
p.s. denk je nog aan die 12V voeding die je nog voor me had?
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
dit gaat hier terug iets super worden ,zal de moeite nog worden denk ik
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Ranger Joe schreef:Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee.
als u een vrachtwagen voor mij heeft neem ik alles mee, die voeding staat al klaar!
RickvS- Regular
Goed bezig rik, ik denk dat deze ook niet snel vast komt te staan.. kikkuh voorbanden.. top !
Laatst aangepast door Verdion op vr 10 mei 2013 - 17:59; in totaal 1 keer bewerkt
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
RickvS schreef:Ranger Joe schreef:Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee.
als u een vrachtwagen voor mij heeft neem ik alles mee, die voeding staat al klaar!
Ranger Joe- Addict
En verder, kapje gevonden wat eromheen gevouwen kon worden en een beetje retro Tamiya kleurtjes gespoten, leuk geheel al zeg ik het zelf.
nu nog een wheeliebar fabrieken en hem ergens los laten om te testen!
Bedankt voor het kijken, Rick
nu nog een wheeliebar fabrieken en hem ergens los laten om te testen!
Bedankt voor het kijken, Rick
RickvS- Regular
Lijkt mij zeer geschikt voor de duinen ook.
Knap chassis werk.
N
Knap chassis werk.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
DIE wil ik de 19de zien door de modderbak zien rijden ...
Ranger Joe- Addict
geslaagd projektje ,super
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
hmmm der zit een sticker op... die je wel moet waar maken... hahaha
Of waard moet zijn natuurlijk.........
Zit op alle auto's die als project het licht zien, hier een nieuwe quiz, spot de 4 letters:
Zit op alle auto's die als project het licht zien, hier een nieuwe quiz, spot de 4 letters:
RickvS- Regular
Die groene defender vind ik wel knap, komt die zondag ook mee naar Edegem? Ah ja dat ging alleen als ik voor een camion zorg de om ze mee te nemen zeker...
Ranger Joe- Addict
tzijn stuk voor stuk pracht exemplaren, mag ik vragen waar je de defender body hebt gevonden?
EDIT, net op de foto geklikt en gezien dat het zelfbouw is... daar waag ik mij nog niet aan (ik verwacht dan een resultaat als de jouwe, maar eindig met een komplete miskleun ^^)
EDIT, net op de foto geklikt en gezien dat het zelfbouw is... daar waag ik mij nog niet aan (ik verwacht dan een resultaat als de jouwe, maar eindig met een komplete miskleun ^^)
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Ranger Joe, tuurlijk komt hij mee, het is mijn favoriete scaler!
Skiep, gewoon beginnen, vaak kan je meer dan je zelf denkt, hier is hoe ik het gedaan heb, ik heb alleen weinig ontzag in LaRo's ik het echt leven rij ik in een Wrangler dus je begrijpt......
https://rctrial.actieforum.com/t1136-double-trouble-crissy-outlawchassis-laro-eerste-rondje
Skiep, gewoon beginnen, vaak kan je meer dan je zelf denkt, hier is hoe ik het gedaan heb, ik heb alleen weinig ontzag in LaRo's ik het echt leven rij ik in een Wrangler dus je begrijpt......
https://rctrial.actieforum.com/t1136-double-trouble-crissy-outlawchassis-laro-eerste-rondje
RickvS- Regular
Als laatste nog een wheeliebar, hij was eerst korter maar dat werkte niet, dit wel:
RickvS- Regular
Mega geslaagd is toch plezant als je door de jaren heen al die spullen liggen hebt en er dan dit van kan maken echt de max
david1978- Member
- Aantal berichten : 8
Als ik hier zie wat de bedoeling is:
Quote video Crissy
En het parcours in Edegem even goed is als niet beter zelfs.
Denk ik dat de wheeliebar meer als anker gaat dienen dan iets anders.
Wel mooie gemaakte bar's.
N
Quote video Crissy
En het parcours in Edegem even goed is als niet beter zelfs.
Denk ik dat de wheeliebar meer als anker gaat dienen dan iets anders.
Wel mooie gemaakte bar's.
N
Nobody- Addict
Nobody, ik had van u toch een beetje krediet verwacht
De 2 wieltjes zijn te vervangen voor 2 alu skietjes die de achterwielen niet tever moeten laten ingraven, de eerste versie scheurde iets met buigen maar de nieuwe versie is perfect, dus komt goed!
De 2 wieltjes zijn te vervangen voor 2 alu skietjes die de achterwielen niet tever moeten laten ingraven, de eerste versie scheurde iets met buigen maar de nieuwe versie is perfect, dus komt goed!
RickvS- Regular
RickvS schreef:Nobody, ik had van u toch een beetje krediet verwacht
Goed "verwacht"
Maar ik zie nog geen "skietjes"
Je hoefde je plannen niet te verklappen, (ik had van jou ook niet minder verwacht) maar dat zou idd wel een goeie stabilisator zijn. Op een goeie 30° 2 enkele schat ik. Dat hangt veel af van het parkoers hee. Lange stabilisator sprieten zijn meestal heel efficiënt op kleinere schaal modellen(kleiner dan 1/7) maar zien er niet uit hee;?. Ski's of ski zijn daarvoor een goed alternatief waarschijnlijk.
N
Nobody- Addict
Als ik deze build zie, dan heb ik steeds de neiging om mijn build op het forum te zetten... maarja.. crissy wilt m geheim houden
Mooie bak weer Rik..
Mooie bak weer Rik..
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Verdion schreef:Als ik deze build zie, dan heb ik steeds de neiging om mijn build op het forum te zetten... maarja.. crissy wilt m geheim houden
Mooie bak weer Rik..
Ja gooi hem erop ,ik ben nieuwschierig laat zien dat aperaat
Soortgelijke onderwerpen
» Wraith rockracer, klaar voor Edegem! (alsof je er ooit klaar voor bent)
» Vandaag even getest voor Edegem :-)
» Hummer 6x6, klaar voor Edegem!
» Blackfoot extreme, hop up build
» wtt edegem atv
» Vandaag even getest voor Edegem :-)
» Hummer 6x6, klaar voor Edegem!
» Blackfoot extreme, hop up build
» wtt edegem atv
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: