RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.

+5
Nobody
Verdion
crissypaint
Ranger Joe
RickvS
9 plaatsers

Ga naar beneden

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Empty Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.

Bericht van RickvS ma 6 mei 2013 - 14:10

Hi Vrienden,

Chrissy en z'n maten doen een hoop om elk jaar een spetterende meeting te organiseren, nieuw dit jaar is mudbaan voor de Boggers, het is natuurlijk tof voor die mannen om er dan ook iets voor te maken, ik heb Gert Jan z'n vorderingen gezien en da's van hoog niveau, dat ga ik niet halen want ik heb zowiezo gekozen voor alleen rwd omdat ik die spulletjes liggen had.
Het begon met een 3/4de compleet oud Blackfoot chassis, en ik ben gaan choppen.
De meeste van jullie kennen dat oude chassis wel, met die grote massieve shocktowers, gebouw om lang heel te blijven voor de destijds beginnende rc-er.
Om het gewicht en het silhouette laag te houden heb ik de achterste shocktower weggelaten, die heb ik in stukken gezaagd en gebruikt als voorste shocktower.
Van het chassis heb ik alles afgehaald wat niet meer nodig was en het een grijs kleurtje gegeven, de orginele kleur destijds.
Het diff heb ik niet gelocked, ik denk niet dat het dan lang heel blijft, wel met extra dik vet een soort limited slipeffect gemaakt, de draagarmen heb ik vervangen voor homemade links, ziet er mnder lomp uit dan en het indirecte stuurgedoe heb ik direct sturend gemaakt.
waar mogelijk heb ik bouten en moeren vervangen voor rvs.
Een Traxxas regelaar en een HPI 15t motortje doet de rest, nu nog een wheeliebar en 's kijken in de voorraad wat ik voor kap erop kan maken.

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb1

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb2wd

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb3f

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb4y

Later meer vrienden, bedankt voor het kijken! Groeten Rick

Laatst aangepast door RickvS op za 11 mei 2013 - 19:55; in totaal 2 keer bewerkt
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586

Terug naar boven Ga naar beneden

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Empty Re: Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.

Bericht van Ranger Joe ma 6 mei 2013 - 16:40

... en jij knutselt dit in elkaar alsof het allemaal niks is, eerst dat groot 8 wielig monster en en nu dit op enkele dagen... pffff ik ben al 3 weken bezig om een Brat body op mijn XC te zetten... Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee. lol!

p.s. denk je nog aan die 12V voeding die je nog voor me had? Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Empty Re: Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar.

Bericht van crissypaint ma 6 mei 2013 - 17:51

dit gaat hier terug iets super worden ,zal de moeite nog worden denk ik
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448

Bericht van RickvS wo 8 mei 2013 - 9:06

Ranger Joe schreef:Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee. lol!

p.s. denk je nog aan die 12V voeding die je nog voor me had? Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926

als u een vrachtwagen voor mij heeft neem ik alles mee, die voeding staat al klaar!

RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Verdion wo 8 mei 2013 - 19:11

Goed bezig rik, ik denk dat deze ook niet snel vast komt te staan.. kikkuh voorbanden.. top ! Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926

Laatst aangepast door Verdion op vr 10 mei 2013 - 17:59; in totaal 1 keer bewerkt
Verdion
Verdion
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 183

Bericht van Ranger Joe do 9 mei 2013 - 1:22

RickvS schreef:
Ranger Joe schreef:Breng ze allebei maar mee naar Edegem de 19de, of nee breng alles wat je hebt ineens maar mee. lol!

als u een vrachtwagen voor mij heeft neem ik alles mee, die voeding staat al klaar!

lol!

Ranger Joe
Addict
Addict

Bericht van RickvS vr 10 mei 2013 - 9:52

En verder, kapje gevonden wat eromheen gevouwen kon worden en een beetje retro Tamiya kleurtjes gespoten, leuk geheel al zeg ik het zelf.

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb5b

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb6rz

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb7m

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb8vt

nu nog een wheeliebar fabrieken en hem ergens los laten om te testen!

Bedankt voor het kijken, Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Nobody vr 10 mei 2013 - 10:24

Lijkt mij zeer geschikt voor de duinen ook.

Knap chassis werk.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Aantal berichten : 875

Bericht van Ranger Joe vr 10 mei 2013 - 11:25

DIE wil ik de 19de zien door de modderbak zien rijden lol! ...

Ranger Joe
Addict
Addict

Bericht van crissypaint vr 10 mei 2013 - 12:50

geslaagd projektje ,super Wink
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448

Bericht van magic2002 vr 10 mei 2013 - 16:44

hmmm der zit een sticker op... die je wel moet waar maken... Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926 hahaha
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617

https://www.facebook.com/VRCP1

Bericht van RickvS vr 10 mei 2013 - 18:14

Of waard moet zijn natuurlijk.........
Zit op alle auto's die als project het licht zien, hier een nieuwe quiz, spot de 4 letters:

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 69620724

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. O11b

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 76277824

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. R13b

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Ss10z

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. W18z
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van magic2002 vr 10 mei 2013 - 19:20

naice.... goei reclame.... Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617

https://www.facebook.com/VRCP1

Bericht van Ranger Joe vr 10 mei 2013 - 19:45

Die groene defender vind ik wel knap, komt die zondag ook mee naar Edegem? Ah ja dat ging alleen als ik voor een camion zorg lol! de om ze mee te nemen zeker...

Ranger Joe
Addict
Addict

Bericht van Skiep vr 10 mei 2013 - 19:52

tzijn stuk voor stuk pracht exemplaren, mag ik vragen waar je de defender body hebt gevonden?

EDIT, net op de foto geklikt en gezien dat het zelfbouw is... daar waag ik mij nog niet aan Very Happy (ik verwacht dan een resultaat als de jouwe, maar eindig met een komplete miskleun ^^)

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300

Bericht van RickvS vr 10 mei 2013 - 21:55

Ranger Joe, tuurlijk komt hij mee, het is mijn favoriete scaler!
Skiep, gewoon beginnen, vaak kan je meer dan je zelf denkt, hier is hoe ik het gedaan heb, ik heb alleen weinig ontzag in LaRo's ik het echt leven rij ik in een Wrangler dus je begrijpt......

https://rctrial.actieforum.com/t1136-double-trouble-crissy-outlawchassis-laro-eerste-rondje
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van RickvS za 11 mei 2013 - 19:56

Als laatste nog een wheeliebar, hij was eerst korter maar dat werkte niet, dit wel:

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb9q

Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. Mb10f
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Tamiya1970 za 11 mei 2013 - 22:40

mooi Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926 Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Bericht van david1978 zo 12 mei 2013 - 16:42

Mega geslaagd is toch plezant als je door de jaren heen al die spullen liggen hebt en er dan dit van kan maken echt de max Blackfoot mudbogger voor Edegem, Wheeliebar. 4078649926

david1978
Member
Member

Aantal berichten : 8

Bericht van Nobody zo 12 mei 2013 - 18:15

Als ik hier zie wat de bedoeling is:

Quote video Crissy

En het parcours in Edegem even goed is als niet beter zelfs.

Denk ik dat de wheeliebar meer als anker gaat dienen dan iets anders.

Wel mooie gemaakte bar's.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Bericht van RickvS zo 12 mei 2013 - 18:56

Nobody, ik had van u toch een beetje krediet verwacht Laughing
De 2 wieltjes zijn te vervangen voor 2 alu skietjes die de achterwielen niet tever moeten laten ingraven, de eerste versie scheurde iets met buigen maar de nieuwe versie is perfect, dus komt goed!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Nobody zo 12 mei 2013 - 19:57

RickvS schreef:Nobody, ik had van u toch een beetje krediet verwacht Laughing
De 2 wieltjes zijn te vervangen voor 2 alu skietjes die de achterwielen niet tever moeten laten ingraven, de eerste versie scheurde iets met buigen maar de nieuwe versie is perfect, dus komt goed!

Goed "verwacht" Embarassed

Maar ik zie nog geen "skietjes" Smile

Je hoefde je plannen niet te verklappen, (ik had van jou ook niet minder verwacht) maar dat zou idd wel een goeie stabilisator zijn. Op een goeie 30° 2 enkele schat ik. Dat hangt veel af van het parkoers hee. Lange stabilisator sprieten zijn meestal heel efficiënt op kleinere schaal modellen(kleiner dan 1/7) maar zien er niet uit hee;?. Ski's of ski zijn daarvoor een goed alternatief waarschijnlijk.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Bericht van Verdion ma 13 mei 2013 - 0:56

Als ik deze build zie, dan heb ik steeds de neiging om mijn build op het forum te zetten... maarja.. crissy wilt m geheim houden Rolling Eyes
Mooie bak weer Rik..
Verdion
Verdion
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 183

Bericht van Tamiya1970 ma 13 mei 2013 - 17:20

Verdion schreef:Als ik deze build zie, dan heb ik steeds de neiging om mijn build op het forum te zetten... maarja.. crissy wilt m geheim houden Rolling Eyes
Mooie bak weer Rik..

Ja gooi hem erop ,ik ben nieuwschierig laat zien dat aperaat Very Happy
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: