RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

+17
raf77
shadow2709
SuzukiSamurai
Hoggy
Silverpijl (Eddy)
Ranger Joe
Toyobart
StefCross
beire
Nobody
Boussini
Tamiya1970
tamiya2000
Cornholio
axialjohan
Bas
nilsken
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van rataplan wo 27 nov 2013 - 18:08

Cctjes blijven leuk maar wat de auto leuk maakt is dat je eerst tevreden bent met de built . Dan ga je ermee rijden en daar komt het dan de eerst aanpassingen en verbeteringen en zo word het een leuk en rijdend project . Wat ik ook echt leuk vind is dat hij std eigenlijk wel heel wat aankan natuurlijk moet het wel scale blijven natuurlijk anders kan je beter een crawler kopen . En trouwens tis een erg mooi jeroke geworden nilske . En wil je tog ni zoveel geld uitgeven aan hop ups bekijk dan de cc voor dummies eens
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Toyobart wo 27 nov 2013 - 18:10

Schoon ze Nils , ge moogt er fier op zijn Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van shadow2709 wo 27 nov 2013 - 18:49

prachtig resultaat als je hem mee hebt wil ik hem toch wel eens bewonderen
knappe wagen
en die cc met de hilux boddy vind ik ook knap
passen alle hilux boddy's op de cc'tjes ????
shadow2709
shadow2709
Regular
Regular

Aantal berichten : 222
Woonplaats : Marke

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Cornholio wo 27 nov 2013 - 19:19

Hij is mooi geworden! Presteren zal ook wel geen probleem zijn Wink

Zoals je zegt, CC'tjes zijn cool en kunnen verbazend veel aan (schaal in gedachte houdend) + zien er gewoon goed uit. Je moet er dan inderdaad wel wat extra cash tegenaangooien maar dan heb je ook wat. Gmade's, SCX'en en consoorten kunnen uiteraard meer aan, maar de uitdaging is dan ook ver te zoeken vind ik persoonlijk.

Ik heb de totale kostprijs van mijn CC'tje wel opgeteld: 421,26 Euro Shocked 
Maar ik moet er dan wel ineens bijvertellen dat dat ook het model is waar ik tot nu toe het meeste plezier aan heb beleefd met de trials (en ik heb toch redelijk wat autootjes gehad om uit te kiezen in het verleden)!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Boussini do 28 nov 2013 - 0:38

ziet der super uit Smile
zoals gewoonte en om plezier an te beleven Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken do 28 nov 2013 - 9:43

Mercikes iedereen voor de leuke commentaar.
Alleen jammer dat ik er nu niet kan bijzijn in december.

Grz

Nils
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van marc b do 28 nov 2013 - 11:12

ziet er knap uit ,
mooi om 2014 mee te beginnen
marc b
marc b
Regular
Regular

Aantal berichten : 242
Woonplaats : Geetbets

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Fabber do 28 nov 2013 - 16:31

Wordt een leuk club met de jero's,gaat spannend worden.
Kan niet wachten tot de mijne klaar zal zijn,die van jou ziet er al goed uit en ik moet er nog aan beginnen.
Fabber
Fabber
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 80
Woonplaats : Denderhoutem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 29 nov 2013 - 15:30

shadow2709 schreef:prachtig resultaat als je hem mee hebt wil ik hem toch wel eens bewonderen
knappe wagen
en die cc met de hilux boddy vind ik ook knap
passen alle hilux boddy's op de cc'tjes ????
Neen... helaas

Om een Hilux op een CC te droppen moet je wel wat aanpassingen doen. Naargelang hoe je body bevestiging wil maken, want standaard past dat allemaal niet echt.
Om te beginnen heeft een Hilux een langere wielbasis dan de langst mogelijk CC01 (ik geloof de vw)
Dus achteras moet achteruit. Ik heb dit opgelost door met een carbon plaatje de links op het chassis te verlengen.
Dan moet je op zoek naar een andere andrijfas. De standaard is echt niet lang genoeg.
Naargelang wat je wil moet je ook de demper positie achteraan wijzigen.
Langere wielbasis kan bij het klimmen wel eens voordeel zijn, maar zeker bij het rijden over obstakels is het weer een nadeel. Draaicirkel is ook iets minder goed, maar laat ons eerlijk zijn dat met de juiste aanpassingen dat allemaal wel meevalt.

Mijn Hilux heb ik in de voorbumper aangepast zodat de originele bevestiging van bijvoorbeeld de Jero bruikbaar blijft. Achteraan heb ik 2 body postjes bijgemaakt, zodat ik de originele gaten in de achterzijde van body kan gebruiken. Maar er zijn verschillende manieren mogelijk. Het www is je beste vriend Very Happy 

Als je wil post ik wel eens wat foto's van hoe alles aangepast is. Maar dat is het net het leuke van de CC. Met wat creativiteit is hier van alles van te maken dat er toch realistisch uitziet.

@Cornholio: Ik heb hetzelfde. Met mijn Hilux ben ik altijd superblij geweest. Veerweg is realistisch, een uitdaging om te rijden. Kleine obstakels kunnen dik tegenvallen, maar een enkele keer heb ik ooit een Nederlander op een WTT (rijdend met een SCX10, en de wagen met de hand van God tot boven moeten helpen) tegen zijn vriendjes horen zeggen: "Hier raakt niemand met een CC'tje op" En toen kwam de sobere Hilux rustig naar boven gekropen Very Happy 

Qua prestatie ben ik wel bijna 100% zeker dat mijn Pajero anders gaat zijn dan de Hilux. Zwaartepunt ligt iets hoger (tgv body, verhogen body en de grotere wielen) en vooral de kortere wielbasis. Dus bij klimmen zal ik wel eens sneller met een achterwaartse salto naar beneden duiken. Maar dat is dan maar aan de chauffeur om dat te vermijden. Kortere wielbasis zal ook wel een aantal voordelen hebben, zoals met zijdelings op een helling rijden. Hilux heeft dan echt de neiging zijn achterste weg te smijten. En daar sta je dan, met je neus naar boven. Probeer zo maar eens tussen een WTT poortje te raken Laughing 
Maar elke voor- heeft zijn nadeel. Dus zal wel allemaal goed komen. En vooral terug leren rijden met een korte CC.
Indertijd met de Toyota Land Cruiser lukte me dat behoorlijk. Maar die heeft dan ook het voordeel van een lichtere (lexaan) body.

In ieder geval, het mag snel 2014 worden dat ik er eens mee kan rijden op een meeting.
En in tussentijd? Tja, we zijn dus al aan het kijken hoe we die Mercedes G-klasse gaan aanpakken, welke extra'tjes daaraan te pas gaan komen Razz 
Hoe we de body gaan aanpassen. Een echte ruige AMG, of eerder een oer-G? Versie die ooit Dakar zou kunnen rijden misschien... Ben met andere woorden al aan het zoeken op het www. En de plannen? Veranderen dagelijks! Maar dat is net het plezier ervan.

Zijn er nog vragen? Laat gerust komen he

Grz Nilsken
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 29 nov 2013 - 15:31

Fabber schreef:Wordt een leuk club met de jero's,gaat spannend worden.
Kan niet wachten tot de mijne klaar zal zijn,die van jou ziet er al goed uit en ik moet er nog aan beginnen.
Gaat inderdaad iets worden. Maar de uwe heeft wel nog duurdere opties eh Very Happy 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Fabber zo 1 dec 2013 - 12:02

Duurde optie oke maar de mijn is wel eentje van het auto kerkhof Very Happy
Fabber
Fabber
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 80
Woonplaats : Denderhoutem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van beire di 17 dec 2013 - 19:26

amai, Nils, ziet er vet uit! wil hem wel eens live zien Smile
beire
beire
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 65
Woonplaats : Waarloos

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van tamiya2000 di 17 dec 2013 - 20:22

Ziet er zalig uit  Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 4078649926 
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken di 17 dec 2013 - 20:23

Komt in orde Beire! Normaal met de meeting van januari en anders februari :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 3 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum