RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

another Willy, the 4x4 edition

+4
magic2002
nilsken
schippertje
Boussini
8 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini di 27 dec 2016 - 0:05

Willies,
door een of andere reden kruisen ze mijn modelbouwpaden op de onverwachtste tijden, met veel plezier denk ik terug aan mijn eerste ervaringen met een tweedehandsje die ik bijna 10 of 15 jaar geleden oppikte ,toendertijd overhandigde ik 50 ish euries en kreeg een kartonnen doos gevuld met een goed geleefde WW2 ,graupner 40mhz stickzender en een paar dooie "pinky pack" 1300mAh cellen, na enkele jaartjes mij veel plezier in zandgroeves en buitenpaadjes geschonken te hebben scheidde onze wegen en begon hij een nieuw leven bij de toenmalige forumadmin van "tamiyagekken" ,samen met een fox chassis en nog wat prutsjes, het verzameling ging er wat af ,het racen kwam weer wat op en de tijd stond niet stil, tot op het moment dat de jongens van big "T" ineens weer WR01's op de markt brachten, ditmaal is Willy weer van de partij met zijn Jimny (samoerai),VW t1 of zelfs met een echte John Deere , de dortmundse modelbouwjaarbeurs hielp ook een handje mee en een Jimny exemplaar vulde het gat van de nostalgie , gezien ik ook wat meetings afknoer met mijn gebrekkig volkswagentje mocht een T1 busje niet ontbreken en tot deze dag huppelt hij nog vrolijk op meets en campings rond op de circulatiepaadjes,

another Willy, the 4x4 edition  2gtb487

mijn functionele noden van een WR01 machine zijn weer vervuld en de glimlachen per batterijlading verhouding zit dik in orde tov van mijn eerste Wily jaren dervoor, maar toch ontbreekt er iets...
Hardbodies, de ultieme grens tussen performance en looks, lexan en abs, "sport" of "scale" , plooien en breken ,net het tikkeltje "ziel" dat Willy nodig heeft om zijn charme weer compleet te maken,
een tweede exemplaar Jimny vind zijn weg naar mijn garage en het moderne gemak van het internet voorziet mij van handenvol upgrades, bodyparts en gekke ideeën , want deze Willy gaat geen gewone runner worden, oh nee geen gewoon kaki jasje en tractorbandjes, gewapend met sleutelhangerturbo en sticky rubber gaat de straat zijn nieuwe speelterrein worden...

gezien het idioot veel upgrades en losse parts verzameld voor deze build gaat de arme aangekochte Jimny dubbelganger nog vers geseald weer de deur uit, hoopelijk iemand anders vreugde brengend...
ergens is hier wel een bouwdraadje te vinden van de "gasser" Willy, tot op heden verblijft deze "wildebras" in mijn vitrine in de woonkamer ,lurkend bij het raam op mooi weer en een opportuniteit om wat rubber te leggen...

another Willy, the 4x4 edition  1tk1ft

weer enige tijd later, Tamiya komt ineens op de proppen met de fj40 Willy , inclusief verschrikkelijk lelijke vajra wielen maar met de glorieuste upgrade voor iedere Wild Willy liefhebber ,niet zomaar een paar blingbling aluminium poespas maar een heus vierwielaangedreven drijftrein, het glorieuze GF01 platform... , nieuwe kronkels worden gevormd in het achterhoofd maar de boot blijft af door de hoge aanschafprijs en een snelle berekening wat de extra parts benodigd gaan kosten... Nuja, we zien wel weer tegen de volgende intermodelbau beurs,
weeral later en een ander revolutionair ( in mijn idee toch ) m-chassis met 4x4 komen de jongens van de big "T" weer aandraven met wat snoeperigs, de tamiya dumptruck GF01 , ode aan de oude mammoth ,nu in een fun pakketje ,knalgeel en "because Japan", de prijs zit ineens een heel stuk beter en "correcte" wielen in een samenhorend geel, weer wat tijd verstrijkt en na wat rondkeutelen op het internet ( toch een slechte uitvinding voor impulsieverikken als mezelf... ) kruisen we weer elkaars paden, toeval of niet maar enkele collega modelbouwers willen op de site bestellen en ik kan mee inchippen om het vervoer te drukken...
na wat rommelen in de spare parts ontdek ik dat ik maar een main body, de tree met de achterkant en een driver mis om een verse Willy uit de grond te stampen, ditmaal met glorieus 4wd.
bestellingen worden gemaakt , weer wat kronkels ontstaan...

dus als der nog iemand is die na mijn lithanie nog wakker is of geïnteresseerd , ziehier mijn kronkels in uitwerking ,vastgelegd met een geschilde aardappel voor superieure kwaliteit...


bodietje effe compleet maken en kijken hoe het derop te mikken...

another Willy, the 4x4 edition  2hgh54p

iedereen heeft wel een idee hoe je zoiets bouwt dus direct door naar het plaatsen van de "framerails" die standaard niet op het GF01 chassis passen , maar toch cult zijn aan de Wild Willy lijn...

another Willy, the 4x4 edition  29lmslg

Drivers dienen nu eenmaal geschilderd te worden en vormen ook wel het showpiece van iedere WW , dus sla ik ineens 50 foto's over voor een andere keer er een "How to" gevraagd wordt en beperk ik mij tot het afwerken van gietnaden en een shotje van een geschilderd torso ,

another Willy, the 4x4 edition  2j64hue

another Willy, the 4x4 edition  29e5fvc

Oh ja, dit past ook voortreffelijk met wat simpele aanpassingen Smile

another Willy, the 4x4 edition  28arcyq

bij een torso hoort ook het legendarische helmpie...
ook weer in 2 fotootjes om het how-to gehalte wat in te perken.

another Willy, the 4x4 edition  2hy9dty

another Willy, the 4x4 edition  F1cmcm

Bam! , ik schilder de helm nog wel eens...

another Willy, the 4x4 edition  30cx5dx

een Willies op een GF chassis ploppen is niet de moeilijkste zaak in de wereld en ongelukjes met dremels gebeuren wel eens...

another Willy, the 4x4 edition  2wogbix

meer aangedreven wielen , dus grotere dorst dacht ik maar,

another Willy, the 4x4 edition  Vdjvxs

wie een gat uitzaagt voor een ander, moet het waarschijnlijk zelf terug dichtmaken...
mits ik toch dat aan het doen ben best ook het vloerpaneeltje eens dichtmaken.

another Willy, the 4x4 edition  27ysjz4

another Willy, the 4x4 edition  Okmws4

another Willy, the 4x4 edition  250r0ol

zo das weer gepatched , op naar een ander klein detailtje,

another Willy, the 4x4 edition  4u6pfr

en zo ziet het der uit in de realiteit...

another Willy, the 4x4 edition  Rwjcr7

another Willy, the 4x4 edition  2ptasna

en de hele zooi weer eens uit elkaar en kleurtjes kiezen...
maar wat doe je met een caterpillar geel dumptruck chassis? legergroen lijkt mij niet de weg te gaan om mijn exemplaar te onderscheiden van zijn peers,
dan een wonderbaarlijk idee, knalgeel zwarte motorkap wit CAT logo derop ... allright, gezien ik in een auto-onderdelenshop tewerkgesteld ben is het een koud kunstje om de halve rayon verfproducten in mijn koffer te laden en der tegenaan te gaan,
en Bam!

another Willy, the 4x4 edition  2zq614p

der is niets mis met de kleuren van je monitor, hij is geroest babyblauw, zelfs een blinde gaat dat niet betwijfelen,
waarom? in mijn tocht naar een correcte gele kleur vraag ik wat advies aan de man die de verf regelt in de shop,
na een plastiekhechter ,grondverf en een busje op maat gemaakte verf (gekozen met een stukje tree van het chassis ) kon het in mijn idee niet meer mis gaan,
de hechter doet zen werk, de primer gaat ook feilloos , enkel het gemaakte busje ral1028 doet mij de das om, dat ding sputtert en niest de verf in grote brokken over de body .... zelf een paar schuur- en bijspuitbeurten helpen de handel niet voorruit, de verf is gewoon te dik voor dit werk...
mede restaurateurs kennen het nu wel, grote zak derbij, remolie of nitro, afvreten die handel , wonden likken en de body weer afschrobben ,
dujah, nu ist ie blauw, want dat had ik liggen op het moment ,en dat is voor mijn goesting niet slecht op het geel chassis...

on with the details...

another Willy, the 4x4 edition  6f1htg

en wat "horsepower in a bottle"

another Willy, the 4x4 edition  W9fcsz

another Willy, the 4x4 edition  332s46f

100% meer winch en antenne bijgevoegd.

another Willy, the 4x4 edition  14nlkj8

lichtdekseltjes,

another Willy, the 4x4 edition  El9l4j

intussentijd heeft de kooi ook wat verf gekregen ,is er een stuur geplaatst en kan ik de dieseltank gaan afwerken,
ten tijde van schrijven zitten we hier dus gestrand Smile

another Willy, the 4x4 edition  Adkmps

another Willy, the 4x4 edition  2li7h8h


zo , de feestdagen zijn hopenlijk voor jullie even gezellig geweest als voor mij,
tussen wat kersttaart en nieuwjaarschampagne gaat der nog wel wat gebeuren aan deze build,

bedankt voor het kijken en vragen mag altijd hieronder Razz

to be continued...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje di 27 dec 2016 - 9:41

applaus voor deze man.
Zo de kerst door komen is ook goed.
Het begin verhaal is bijna net zo leuk als de build
Ga zo verder.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken di 27 dec 2016 - 12:17

Graaf! Ben hier ook al lange tijd aan het kwijlen op zo eentje. Alleen ben ik dus van mening dat de Toyota en te duur is en de foute wielen heeft. Dump truck is dan weer mijn ding niet. Al is het maar door de kleur van het chassis. Maar die zijn prijs ligt wel goed. Twijfel twijfel met andere woorden. Giga mooi bouw, is echt een knap ding. Heb je der ook al eens mee gereden? Hoe rijdt het beestje? Welke motor... Maw, wil dingend actie zien :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini wo 28 dec 2016 - 0:07

Leuk om horen dat dit verhaal je bevalt Schippertje, je aardige woorden strelen mijn ego Wink

Nilsken, ik voel je pijn, de overdure fj40 , de pijnlijk foute vajra wielen, vermoedelijk is een zwart chassis tree en een andere body niet zo kostelijk om een dumptruck om te bouwen naar jouw dream machine ? dankzij de verdorvenheid van joewtoeb kan ik zeggen dat dit chassis heel gevoelig is aan remmen en graag stoppies trekt bij genoeg grip, de VRCP jongens hebben mij laten zien dat dit ding grabbelt voor zijn leven in voorwaartse motie...


na een voorzichtige introductie van sommige snapjes aan het internet van deze rustbucket krijg ik twee koude reacties;

"de kleurencombo zegt mij niks",
"het chassis is te clean voor een geweatherde body",

sjah denk ik dan, de weergaveteller zegt mij dat er zo'n 70 tal mensen mijn fotootje gemaakt met geschilde aardappel hebben aanschouwd waarvan er amper 2 een mening hebben, zou het beteren moest ik een superduper fototoestel aanschaffen en mijn beelden schiet midden in de alpen/sahara/urban setting?

ergens moet ik zeker toegeven, het flashy geel en het babyblauw doen hun uiterste best om "kijk naar mij !!!" te schreeuwen naar iedereen die wil horen, en ter verdediging kan ik enkel maar reageren van "rustig jongens" Rome en Parijs zijn ook niet der gekomen op een dag...

dus het volk wil brood en spelen, dan krijgen ze een geweathered chassis in de plaats, ...

wat spatten, spetteren en knoeien komt dit deruit;

another Willy, the 4x4 edition  2r1zfxh

om een nieuwe virtuele bollezing te vermijden ineens maar ook het zwarte gedeelte wat weatheren met de hand? Een likje zilver en een drybrush penseel brengen soelaas.

another Willy, the 4x4 edition  30bpp1v

setje alu fusees die rondslingerde van wat anders ook ineens mee afgewerkt...

another Willy, the 4x4 edition  Svrvyt

en voor het oog van de aanschouwers, even toch checken dat het chassis niet te fel afsteekt tegen de body...

another Willy, the 4x4 edition  Ejar68

zo..., laten we hopen dat ik de goden van t'internet tevreden heb gesteld en bidden dat der niemand ziet dat ik nog wat moet bedenken voor de wielen wat aan te kleden Razz

weer wat verder, waarschijnlijk nooit klaar....

another Willy, the 4x4 edition  Waleoi


voor de viewers die door mijn nog fair korte semi-rant hebben kunnen worstelen presenteer ik met plezier de to-do list voor dit project;

-iets met de wielen,
-tank afwerken met details en montagepunten
-mogenlijk via misbruik van goede doelen wat geld zien te sprokkelen voor een ontvanger...
-willies armen aan zen lijf plakken
-de helm schilderen
-elektronicabox
-uitzoeken hoe die rare 6.6v life's werken ,vermoedelijk met regenbogen en eenhoornscheten
-nieuwjaar vieren ,mogelijk beïnvloed door alcoholische dranken...

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje wo 28 dec 2016 - 8:23

Om uwe ego nog verder te strelen nog wat commentaar.
Over de velgen zou ik mij niet zo druk maken.
Na de eerste rit in niet te propere omstandigheden is het fel geel gedempt door modder bruin en is het nieuwe er wel af.
Je zou natuurlijk een found raising party kunnen geven met de oud/ nieuwjaar viering om uwe reis naar de Alpen te bekostigen om daar wat foto's te laten trekken door een duurdere camera.
Ik laat me voor dit doel graag uitnodigen.
Verder resten mij nog de woorden, gaat rustig zo verder en moge u de joe toep commentaren net zo koud laten als de temperatuur buiten.
M

schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van magic2002 wo 28 dec 2016 - 14:04

Nice Build Dude!!

kleine detail verbetering... het is WR-02... sorry.. hahaha.. ik ben ook fan en kon er niet langs lezen.. Wink

ik heb wel de toyota gekocht.. ooit.. en heb er gewoon 2 sets Ww achterwielen op gestoken. en uiteraard de stock Ww body.. die toyota body is ook leuk... op een MF01x..

qua motor kan ik aanraden een 4000kv 4-pole.. hoe dat rijdt.. https://rctrial.actieforum.com/t2614-tamiya-gf-01-in-actie

magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken wo 28 dec 2016 - 16:47

Geweldig grave kar! Dat is nu de reden dat ik u weleens durf vernoemen in een bouwverslagje...
Doe zo verder, en ikke euh probeer nog wat te weerstaan....
Moeilijke zenne, al heb ik ondertussen wel zoiets van een Camel gele Suzuki.... Hmmm....
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken wo 28 dec 2016 - 22:37

T'is gebeurd...
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini wo 28 dec 2016 - 23:39

Schippertje, als er tickets arriveren voor een trip naar de alpen of sahara, dan kunnen we die kans moeilijk negeren toch? een goede camera lijkt dan nog een extraatje Wink
niet overdrijven met de egostrelingen, ik heb onze hond zo ook een paar dingen aangeleerd die achteraf niet praktisch uitgedraaid zijn... maar onze hond houd wel van een schouderklopje op zen tijd Smile

Magic, mea culpa, je hebt gelijk, het WR 01 is nu de benaming voor de blackfoot 3 en mudblaster 2 meen ik te denken, de Willies zijn inderdaad WR02,
als voorvechter van de Willy gelederen neem ik je zeker niet kwalijk om eerst op de fj willy te springen Razz er zat wel wat tijd tussen die en de dumper ,en natuurlijk is het altijd goed om weten dat die body een mooie toekomst heeft op de mf01x , rock on!...

Nilsken, ik voorzie een mooie toekomst voor een suuz camel trophy Willy style!, moest je ergens wat hulp mee nodig hebben sta ik altijd open voor eventuele vragen,
(stiekem wil ik nog een GF je doen met lange ophangingsarmen en buggy comp wielen zodat de breedte gelijk blijft maar de performance net iet beter Wink Wink )

Soms mag je niet stilstaan wat er gebeurt in je hobby, gezond verstand of hart volgen?
feit is wel dat ik ongeveer tweeënhalf keer aan verfbudget heb opgemaakt dan de waarde van de bouwkit moest ik alle materiaal gaan aanschaffen bij een hobbyzaak...
Buildrush lijkt een geschikte diagnose, and i'm hooked...

leer je kids modelbouwen, ze gaan nooit geen cent hebben voor de ondeugdelijkheden die deze wereld kent Razz

een nieuwe dag dus even een item van de lijst proberen af te strepen,


another Willy, the 4x4 edition  10omyk9

hupsakedee , de wielen ietsje meer diepte gegeven, en gezien mijn geschilde aardappel het zo best mogenlijk vastlegt zie je de helft van de detail niet echt, mischien een marketingstunt zodat er volk naar komt kijken in persoon?

uiteindelijk hebben ze een lik donkerzwart ontvangen, gebalsemd met een roestkleurige wash en overgoten met een smeuige saus van zwart, gelukkig had ik dat penseel met zilver nog om de donkere details naar boven te brengen.

weer een dingetje klaar en ik kijk al uit naar het volgende punt op het lijstje...
dus laat ik jullie hier met de rest van die kiekjes,


another Willy, the 4x4 edition  Vuo7r


another Willy, the 4x4 edition  Hsnz7q


bedankt voor het kijken! alle vragen zijn welkom,

to be continued...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje do 29 dec 2016 - 11:28

Ik heb de camera klaar gelegd.
Batterijtjes hiervoor geladen, valies ingepakt. Lenzen gepoetst voor het beste resultaat.
Nu blijf ik geduldig wachten op de tickets.
Liefst niet naar de Sahara want daar is al zoveel geel zand .
Niet naar het paradijs want dan valt het blauw niet op tussen de wolken.Misschien nieuw zeeland groen Of misschien ergens met witte sneeuw of zoiets.
Ik hoor het wel ,welke visa ik moet aanvragen.
Ga vooral zo door, uwe geschilde aardappel maakt er in ieder geval ook al een goed resultaat van.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van slashplayer do 29 dec 2016 - 19:26

schitterend verslag en build !
zoals we intussen wel gewoon zijn... another Willy, the 4x4 edition  4078649926
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini vr 30 dec 2016 - 0:47

Slashplayer; thx man! leuk dat je geëntertained bent , laat ik hopen dat het inspireert om de onbetreden modelbouwpaden te betreden Wink

Zo , weer een avondje verder en graag deel ik met jullie het gevolg van mijn isolatie uit het gewone leven, semi-trots kan ik melden dat weer een dingetje van de build-list afgestreept mag worden...

in de waanzin moet er soms ook rede kunnen zijn, en volgens mij betekend een met meer wielen aangedreven drive-train is gewoonweg dorstiger en een ghetto tank met een schaalverhouding van 205 liter is plenty voor Willy enige tijd verder te stuwen,

slachtoffer van de dag, voor alle gemak voorzien van een veelvoud aan lagen verf en wat generische tamiya fuel decals. Op de voorgrond een proefje van wat zal komen .

another Willy, the 4x4 edition  5pltfd

Tools of the trade, zo een van die goedkope dingen die onontbeerlijk worden wanneer je zelf begint zooi aan elkaar te klungelen...

another Willy, the 4x4 edition  Ruoe10

gezien de ghetto tank job, kan het budget beter naar wat anders gaan dan een mainstream benzinemeter op het dashboard, halfvol met diesel die Willy's nieuwe dumptruck mechaniek gaat voeden

another Willy, the 4x4 edition  20pzi95

natuurlijk moet de tank ook op ergens zich kunnen nestelen en wat kan beter dan een wigje van gesprokkeld hout uit de verfafdeling van de plaatselijke brico.

another Willy, the 4x4 edition  2z9026h

klein beetje weatheren voor te zien wat er gebeurt, en ik doe een poging om subtiel te laten blijken dat ik ook een dieselleiding ga inbouwen Very Happy

another Willy, the 4x4 edition  Jl77d0

hier missen enkele foto's waar ik een vulpijp in elkaar flats met allerhande dopjes die ik voor dergelijke situaties bij hou , en ook wat kiekjes van het verder weatheren, jammer genoeg was mijn geschilde aardappel druk bezig met zich terug te voorzien van batteryjuice...

natuurlijk een dopje met ketting derop zodat dat kreng niet kwijtraak bij een fuelstop...

another Willy, the 4x4 edition  2u9h15f

the flipside,

another Willy, the 4x4 edition  24fik3s

en nog wat detailkiekjes voor paginavulling Razz

another Willy, the 4x4 edition  25zt2j4

another Willy, the 4x4 edition  Eugeqc

en naast de auto heeft ie weinig nut, dus hoppa, op zijn nieuwe woonplaats!

another Willy, the 4x4 edition  Zwgakk

another Willy, the 4x4 edition  2e51t0n

another Willy, the 4x4 edition  11ql0tg

alweer bedankt voor het kijken en steunen , morgen weer een nieuwe avond en hopelijk weer een dingetje dat ik van de build lijst kan schrappen.

to be continiued ...



Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken vr 30 dec 2016 - 11:28

Is graaf geworden! Daar ga je nu niet alla VRCP stijl mee durven knallen denk ik. Nu nog wat actie foto's en tis voor de bakker eh.
Mijne is besteld, en probeer binnenkort ook een verslagje te fixen!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van magic2002 vr 30 dec 2016 - 12:21

hahaha "VRCP stijl" is net opgenomen in de dikke van Dale... : zo hard met je RC voertuig knallen dat je zeker weet dat er iets stuk gaat,(niets stuk wil dan ook meteen zeggen dat het niet aan de voorwaarden voldoet om VRCP stijl genoemd te worden, de juiste term is dan simpelweg bashen) Twisted Evil cheers cheers cheers affraid lol! lol!

maar als hij klaar is mag je zeker eens af komen.. dan maken we er wel een mooi filmpje van, en ook foto's.. en met zo een mooie build zou ik ook niet VRCP stijl gaan.. althans proberen.. Laughing Shocked
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken vr 30 dec 2016 - 17:18

Beginnen hier inderdaad al een behoorlijk rijke terminologie bijeen te krijgen :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini za 31 dec 2016 - 1:31

Nilsken, thx voor de aardige comments, ik verwacht op zen minst een leuk bouwreport van jouw exemplaar Wink

Magic; ik ben vereerd dat ik de zegen mag ontvangen van de VRCP crew, een fotorondje en milde Willy actie zie ik zeker zitten eens deze tijdopslorper klaar is voor actieve dienst Smile

De duivel zit in de details zegt men, en niets is minder waar, hoe meer ik met dit ding ronddraai hoe meer experimentele probeerseltjes in mijn achterhoofd omhoogborrelen, ergens ga ik toch de strijdbijl moeten begraven en beseffen dat dit geen scale getrouw model is maar een fun-rig Very Happy

dus een paar kleine dingetjes toevoegen zoals de stroomkabel voor de dummywinch,

another Willy, the 4x4 edition  2ahh05s

en der is nog een gaatje over in de body waar normaal een deeltje van de rolkooi gaat,
dusjah een gat is een gat en mijn kritische zelf kan deze praktijk niet goedkeuren, als opvulling heb ik dan maar een werklampje gemonteerd en de vrijheid genomen deze wat op te kleuren en de nieuwigheid deraf te halen...

another Willy, the 4x4 edition  W0kthh

nog een stukje eyecandy dat ik wil proberen, alvast een kabeltje gelegd voor het CB bakje, mits we toch al een giga zwiepantenne hebben zou het onlogisch zijn om geen radiocommunicatie aan board te hebben Razz

another Willy, the 4x4 edition  28umfyr

nu nog een microfoontje zien te knutselen zodat het andere uiteinde van de draad ook wat nut heeft..., de kijkers met een arendsoog zullen ook gezien hebben dat ik ook een gooi doe voor een kilometertellertje te fabben...

zo, weer een paar spulletjes derbij, en ik heb zelfs "de armen deraan plakken" kunnen schrappen van de lijst... tijd voor wat extra bladvulling Wink

another Willy, the 4x4 edition  Xaqnok

another Willy, the 4x4 edition  21wzye

huppekadee, morgen mischien nog iets snel fabben, eens nadenken wat ik ga doen met het reservewiel en de jerrycan die er normaal achterop gegooid dienen te worden, ik sta open voor suggesties Smile

prettige feesten verder jongens en meisjes!

to be continiued...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini zo 1 jan 2017 - 13:36

een nieuwe dag, een nieuw los eindje dat dient geknoopt te worden, naar de culinaire voorbereidingen van het nieuwe jaar toe rest mij nog een hoekje tijd voor snel wat kleins te doen...
wel letterlijk te verstaan...

ieder begin heeft een eind, en het eind van Willy's CB bakje is nog "pending" ,tijd om dat probleempje nog gauw de wereld uit te helpen met styreen, lijm en vijlen...

another Willy, the 4x4 edition  F4e1r7

stack em up...

another Willy, the 4x4 edition  2mfytma

sand it down...

another Willy, the 4x4 edition  Rw84dk

add speakergrill,

another Willy, the 4x4 edition  2u6ptz7

grill-gaatjes ( is dat zelfs een woord? ) boren,

another Willy, the 4x4 edition  4ujry9

bedieningsknopje der tegenaan,

another Willy, the 4x4 edition  2z9bnmx

likje verf en het benodigde kabeltje,

another Willy, the 4x4 edition  289dll3

en natuurlijk wat obligatoire bladvulling van het dingetje in de auto...

another Willy, the 4x4 edition  11jsms6

another Willy, the 4x4 edition  Yigzm

another Willy, the 4x4 edition  Maidyt

zo, de festiviteiten kunnen hier aanvangen , en bij deze kan ik ook al aan jullie de beste nieuwjaarswensen overmaken,

bedankt voor het kijken weer en mogen we klinken op een succesvol 2017!

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Bas zo 1 jan 2017 - 21:01

Eindelijk de tijd genomen heel de draad eens door te nemen (was nogal een ambitieus leesproject) en heb er geen spijt van! Weer een prachtig project! Ik begin ook steeds met zo'n dingen, en ofwel mislukken ze, ofwel lukken ze zo goed dat ik er niet me durf rijden om mijn inspanningen niet teniet te laten gaan...

Maaaarrrr dus dit project... Ik zou je tips geven over wat je er nog mee kan doen, maar je hebt die duidelijk niet nodig. Wat me wel opviel: de motor. Hij is zo clean in vergelijking met de rest van de wagen. Misschien wel mooi om er zo'n dust hoesje over te doen (zaten destijds bij een BZ motor) om het zilver eraf te krijgen? Of ruw opschuren, of een wash met heatproof verf, of...?
another Willy, the 4x4 edition  53930
Misschien de kabels beide zwart of geel maken?

Al ideëen voor de helm?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini zo 1 jan 2017 - 21:49

Hi Bas, ik kan enkel het probleem bevestigen ,sommige dingen zet je liever in je vitrinekastje om te bewonderen of laten te bewonderen, mild runnen moet altijd kunnen bij gelegenheid, kosten/ baten toestanden Wink alvast bedankt voor de lovende woorden, maakt het altijd de moeite waard om weer wat nieuws uit te dokteren.

deel gerust je tips en ideeën, der zijn nog een paar losse eindjes die een passende oplossing vereisen , een verse inblik uit andere hoek helpt vaak inspirerend Smile
het hoesje dat je voorsteld heb ik wel ergens slingeren , super idee wel , zelf heb ik der nog niet eens over nagedacht hoe het motorgedeelte op te lossen... de elektronica moet ook nog een beurt krijgen om alles af- en in te werken ,meer daarover in toekomstige posts Smile

de helm is nog een mysterie voor mij, het leunt wel naar de richting van de kleurenkeuze van Willy's overalls,

stay tuned jongens en meisjes Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken ma 2 jan 2017 - 10:14

Had de laatste toevoeging nog niet gezien. Wederom de moeite.
Voor de helm zou ik naar een mythisch design durven kijken. Bv Hill had zo'n helm, die denk ik, in de oudste vorm wel heel goed zou passen (en ja daar mag ook stof op vallen)
Maar 2017 mag gerust nog een paar van die projectjes brengen.
Kruip in het kort ook wel eens zoldertje op voor wat extra kleine dingetjes...


Laatst aangepast door nilsken op ma 2 jan 2017 - 12:48; in totaal 1 keer bewerkt
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van magic2002 ma 2 jan 2017 - 10:57

ik zit hier ook nog steeds zwaar mee te smullen... Very Happy Very Happy voor wat betreft de helm..oftewel het hoofdje.. al eens tussen de 1/6de kopkes op ebay gekeken? daar zit spul tussen wat hier bij en op zou passen.. en het blijft, door de grootte van het hoofd een beetje cartoon achtig net als met het originele helmpje.. bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/C-US-DRAGON-DID-101ST-AIRBORNE-D-DAY-MOHAWK-HARD-HAIR-HEAD-1-6TH-WILL-COMB-SHIP-/251801068909?hash=item3aa083656d:g:r7MAAMXQbXtRCIEV
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini di 3 jan 2017 - 0:33

Nilsken, het idee van de oude f1 helmen is wel leuk, kzal google eens misbruiken voor inspiratie...
zoals gezegd, gooi maar een draadje open als je de onbetreden paden der modelbouw gaat bewandelen Smile

Magic; super idee, knap hoofdje om wat mee te doen, maar niet direct in de lijn van wat ik in gedachten heb, ik denk dat de "willy factor" der mee achteruit gaat, moest ik nog een torso op overschot hebben voor ergens anders in..... Very Happy

vandaag wegens "life" niet veel werk kunnen afleveren, enkel het helmpie heeft wat smoothing en primer meegekregen...

another Willy, the 4x4 edition  Ffafqu


thx voor te kijken weer!

to be continiued...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini wo 4 jan 2017 - 1:15

de duivel zit in de details wordt altijd gezegd, of de laatste loodjes wegen het zwaarst gaat ook nogal vlot door de volksmond...
en bij deze build gaat het zeker niet anders zijn... ergens begint het obsessief te worden, of misschien een leergierigheid voor nieuwe technieken te ontdekken? you be the judge.

na een hoop testfitten, nadenkende poses aan te nemen, en wat internetten later werd er beslist dat er geen spare komt te rusten achterop willy's "bobcat" en dus moet de naakte achterkant toch ook een kleine blikvanger in de basisuitrusting krijgen in de vorm van een nummerplaatje met houder..

het internetprentje waar ik mee gestart ben.

another Willy, the 4x4 edition  20f9f2t

en na deze uitgeprint, gekleefd op styreen en de weerselementen derop los gelaten te hebben

another Willy, the 4x4 edition  1z22eep

natuurlijk blijft ze niet vanzelf tegen de body aanzweven Smile , even een plaathoudertje met lampje uit een streepje styreen stampen...

another Willy, the 4x4 edition  2jchfg6

en een bijbehorend "roesten" na het vormen van het lamparmatuurtje,

another Willy, the 4x4 edition  Vmujir

beide samen als choco op brood ,

another Willy, the 4x4 edition  2yvnvrb

another Willy, the 4x4 edition  34zitj7

vervolgens op de auto voor de obligatoire bladvulling Very Happy

another Willy, the 4x4 edition  2ywhm6a

another Willy, the 4x4 edition  125t7kg

zo, weer een dag voorbij , another tiny thing off the list Razz

to be continiued....

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje wo 4 jan 2017 - 9:14

perfect.
Nu blijf ik weer vol verwachting kijken wat de volgende dag gaat brengen.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken wo 4 jan 2017 - 10:24

Nice!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum