RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

+5
M02GT1F103LM
crissypaint
rataplan
Arjan
Cornholio
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:32

*Geplaatst wo 03 nov 2010, 13:01*

M'n laatste copy/paste bouwdraadje van TG...  Wink

Na de CR-01 en na het ontvangen van de nodige hop-ups eindelijk begonnen aan de Pajero. Geen uitgebreid bouwverslag maar toch enkele fotootjes:

De kit:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP1%20%28Small%29

De hop-ups:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP3%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP4%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP5%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP6%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP7%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP10%20%28Small%29

Voila, dat was hem... rest nu nog het spuiten  Razz


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:10; in totaal 3 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:32

*Geplaatst wo 03 nov 2010, 13:02*

Wat betreft de kleur, ik denk gewoon box-art... vind ik wel mooi:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Box-art%20%28Small%29

Foto geleend van de Tamiya website, dit is hun standaard foto voor de Pajero MTW. Echter, de kleur op mijn doos lijkt hier helemaal niet op... scratch 

Kent er iemand de kleurcode van bovenstaand blauw (en grijs/zilver)?


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:06; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:33

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:02*

In navolging van de CR ook voor de XC een kleine update:

De CR-Tuned 35T motor in de LC is vervangen door de Tekin 45T, beetje zonde uiteraard om die motor te laten niksen, dus deze zit nu in de XC:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP13%20%28Small%29

Dit setje heb ik trouwens ook nog liggen, moet één van de dagen ook eens gemonteerd geraken:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20Parts%203%20%28Small%29

Mijn volgende aankoop voor de XC zullen ongetwijfeld (buiten verf uiteraard) andere velgjes en coole bandjes worden, van zodra het budget het toelaat natuurlijk.
Heb hier op het forum al enkele mooie exemplaren gezien, maar kan die namen nooit uit elkaar houden noch onthouden.
Zou geapprecieerd worden mocht er iemand hier enkele mogelijkheden opsommen (met foto's?  Rolling Eyes )


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:12; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:34

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:03*

Weer wat vooruitgang :-D

- GPM Universal Shafts geplaatst
- Mod uitgevoerd aan C-knuckles (rijhoogte & stuuruitslag)
- Front dif nu ook gelocked

Zojuist even kort testritje gemaakt, auto is nog steeds veel te snel met de CR-Tuned 35T motor... misschien ander motortandwiel steken? Ik dacht op de motorplate gezien te hebben dat je een 16 of een 18 tands pinion kon steken, geen idee eigenlijk welk er standaard bijzit...
Ook kantelt hij vrij makkelijk om, maar dit kan natuurlijk opgelost worden door hem minder snel te maken.
Eens kijken wat we allemaal kunnen instellen/afregelen aan die originele Tamiya ESC die erbij zat.
Bandjes zouden toch ook wel echt vervangen moeten worden, maar bij gebrek aan budget gaat dit moeten wachten...

Ben trouwens ook terug aan het twijfelen over de kleur, boxart zie je al zoveel rondrijden hé.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:35

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:03*

Net even de handleiding v/d esc erbij genomen, reverse aan/uit is eigenlijk het enigste dat je erop kan instellen... :-? Eens kijken of ik een throttle profile in m'n zender kan programmeren.

Iemand trouwens ervaring met de crawler motortjes van RC4WD? Zij hebben keuze uit 35T, 45T, 55T, 65T & 80T aan $9.99 per stuk misschien de moeite om eens uit te proberen -> check it

Ik merk trouwens ook dat er véél slop in de stuurinrichting zit, de towerpro stuurservo heb ik er al uit geflikkerd (veel glitchen, trage/geen reactie, enz...) en vervangen door een Hitec HS-625MG (gevonden tussen m'n rommel). Het servo savertje wordt ook nog vervangen door een gewoon alu servohoorntje maar zelfs dan nog zit er serieus wat slop op. Volgens mij zit deze slop hoofdzakelijk in die GPM stuurset, montagefout van mijn kant of hebben nog andere dit gemerkt?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:35

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:04*

Ok, eindelijk ook de kleurtjes gekozen:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20Paint%20%28Small%29


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:14; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:36

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:04*

Ok, de "spuitkabine" is gemaakt, de spuitbusjes staan klaar, nu alleen nog beslissen wat het kleurenschema gaat worden. M'n neefje even aan het werk gezet met photoshop, geven jullie jullie gedacht even:

Optie 1
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP16%20%28Small%29

Optie 2
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP17%20%28Small%29

Optie 3
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP18%20%28Small%29

Optie 4
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP19%20%28Small%29

Optie 5
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP20%20%28Small%29

Optie 6 (Achterklep evt. ook helemaal beige)
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP21%20%28Small%29

Wagen zou een trial-look/functie krijgen en word uiteraard nog verder afgewerkt (pinkers, deurhendels, enz krijgen ook allemaal een kleurtje) met scale accessoires (roofrack, krik, schep, enz...), de velgen zullen zwarte worden.

Laat maar horen wat jullie ervan denken  ;-)


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:37

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:05*

De meerderheid lijkt optie 5 wel te smaken :-)
Dit was ook m'n eigen favoriet...

Color scheme 5 it will be Wink

Strak nog even naar den Albatros voor een busje mat zwart en dan daarna hopelijk de body in primer zetten :-D
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:38

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:05*

Hmm, ik stond op het punt om de eerste laag primer erop te spuiten, uiteraard na alle onderdelen er terug afgeschroefd te hebben, toen ik bedacht dat ik dat gat voor de antenne helemaal niet nodig heb. Ik zou dit dus ook graag willen dichten, alleen... ik heb geen idee hoe daar aan te beginnen... Rolling Eyes

Ik heb Tamiya Putty in huis, ik vermoed dat ik dit hier voor kan gebruiken, maar moet ik "iets" permanent binnenin de body plakken waar op de putty kan rusten of gebruik ik iets voorlopig omdat de putty toch wel zal blijven zitten? Of doe ik het nog anders?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:39

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:06*

Net even wezen shoppen, bleek dat ze die styreen ook gewoon bij ons in de hobbyshop verkopen.

Plaatje styreen van 1mm dik, TS mat zwart, zap (om o.a. die styreen te plakken - zou de styreen in mekaar laten smelten volgens de verkoper) en een spuitbusje chroom. Me weeral happy  Very Happy


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:37; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:40

*Geplaatst: wo 03 nov 2010, 13:07*

Is gelukt, styreen geplakt en gaatje in laagjes aan het opvullen met putty Wink 

Wat betreft het kleurschema, toch nog een ander probeersel laten maken:

Optie 7, variatie op optie 5:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP22%20%28Small%29

Dit zou beter uitkomen met de lichten enzo, maar vind persoonlijk optie 5 nog steeds het beste... wat denken jullie?


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:41

*Geplaatst: ma 22 aug 2011, 17:38*

Oude update...

Na enige tijd van stilte (wegens drukte ivm de feestdagen) de CR even aan de kant gezet om eens verder te prutsen aan de CC. Ik heb namelijk onderdeeltjes gekregen van de vriendin voor m'n Kerstmis  Razz  

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20Parts%207%20%28Small%29
Gelijk een 2de setje voor m'n Wrangler mee besteld  Razz

Na montage ziet dit er dus zo uit:
Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP23%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP24%20%28Small%29

Weet nog niet of ik er helemaal blij mee ben...  Rolling Eyes  Ik had er denk ik meer van verwacht  Neutral   Maar goed, misschien nog wat aanpassen/finetunen, we zien wel...

De oplettende kijker heeft natuurlijk ook al opgemerkt dat er RC4WD 1.55 bandjes (en velgen) ondersteken ipv de originele bandjes/wielen (op de achteras - voor de voorste wielen moet ik nog ergens lood vinden). Zoals je kan zien raken deze net de treeplank, deze zal dus ook wat aangepast moeten worden.


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:44; in totaal 2 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:41

*Geplaatst: ma 22 aug 2011, 17:39*

Nieuwe update ;-)

De CC'tjes doen het goed op meetings, dus maar weer even verder gedaan aan deze (neen, nog steeds niet gespoten... ik twijfel intussen zelfs om hem gewoon boxart te maken).

Een hele tijd geleden een rolletje bladlood gaan halen en eindelijk m'n wielen/banden in mekaar gezet, resultaat (alle 4 de foams zijn trouwens in ster gesneden, vergeten een foto hiervan te nemen):

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20002%20%28Small%29
Zwaar genoeg denk je?  Twisted Evil

Zo ziet het er dan uit met de body erop (bevestiging voor de body vooraan omgekeerd gemonteerd, achteraan de standaard gaten gebruikt). Banden raken de body wel bij inveren/draaien dus deze gaat een beetje moeten bijgewerkt worden, maar dat is voor later...

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20004%20%28Small%29

Ik ben namelijk een noob wat betreft hardbodies en het bewerken ervan, dus ik ga wat tips nodig hebben van jullie.

M'n eerste vraag is welk soort schuurpapier (grofheid) te gebruiken om de putty waarmee ik het antennegat in het dak mee opvult heb mooi glad te krijgen zonder de body te beschadigen? Moet dit trouwens nat of droog geschuurd worden?

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20005%20%28Small%29

Ik heb nog wat plannen met de body, maar eerst dit even tot een goed einde brengen  ;-)


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:48; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:42

*Geplaatst: ma 22 aug 2011, 18:22*

Kon mij niet inhouden, dus de dremel er maar bijgepakt. Op een auto als deze hoort een echt reservewiel te zitten ipv zo een plastieken bakje, dus die lelijke uitsteeksels moeten eraf:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20%28Small%29
(Toevallig iemand nog een RC4WD Stamped steel 1.55 stock black beadlock met een Mud Thrasher er rond op overschot?  Wink )


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:43

*Geplaatst: di 23 aug 2011, 09:30*

Wat betreft het kleurenschema, de meningen zijn nogal verdeeld Rolling Eyes (gelukkig maar eigenlijk, anders hadden we allemaal hetzelfde Wink ). Ik vond de retro kleurtjes opzich wel tof (kwestie van ook eens "uniek" te zijn), maar langs de andere kant zijn ze eigenlijk té retro voor zo een "moderne" wagen. We gaan nog zien wat we ermee doen...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:44

*Geplaatst: wo 24 aug 2011, 10:51*

Terwijl de putty aan het drogen was mij toch even bezig gehouden met de stuurinrichting na te kijken, want de slop hierin is eigenlijk schandalig, hij kan zelfs niet in een rechte lijn achteruit rijden... GPM-setje eruit gehaald, yep alles goed gemonteerd (incl threadlock). Het setje zelf, in mekaar maar buiten de wagen vertoont al slop op zowat alle verbindingen, weinig aan te doen... Setje terug gemonteerd in de wagen, buiten de slop van de stuurinrichting zelf zit er ook véél slop in de ballconnectors, net alsof de kogeltjes iets te klein zijn voor die plastieken dingen (kan niet op de naam komen) waar ze in moeten. Ook de ophanging vertoont wat slop, tel deze zaken bij mekaar en je hebt heel véél slop waar weinig aan te doen valt vrees ik Sad

Nu we toch bezig zijn, de volledige aandrijflijn heeft ook veel slop (in alle richtingen). Al bij al snap ik echt niet hoe het komt dat deze CC'tjes toch nog weten te presteren op een trial Razz Maar goed, ze doen het wel dus vermoed ik dat er niets anders opzit dan de slop gewoon te negeren.

Nu terug verder met de body Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:46

*Geplaatst: wo 24 aug 2011, 17:48*

Ik zou een tragere motor willen aanschaffen ipv de 35T die er nu inzit, maar zou er iemand mij nog het voordeel (en evt. nadeel) van een 55x2T motor kunnen uitleggen?

*Geplaatst: do 25 aug 2011, 08:50*

Ook op het internet eens aan het zoeken geweest naar het verschil tussen een single en een double wound motor maar iedereen spreekt mekaar zo een beetje tegen (forums). Een echte "officiële" uitleg heb ik nog niet kunnen vinden... Mocht iemand van jullie wel een goed linkje vinden laat het me weten aub.


Het opvullen van de gaten in de body is ondertussen ook gelukt (vind ik dan toch allezins Razz ), maar ben nu aan het twijfelen om dan toch maar eerder genoemde bodylift set te gebruiken of m'n wielkasten uit te snijden Rolling Eyes Ik vrees dat geen van beide oplossingen mooi of scale gaat zijn...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:47

*Geplaatst: do 25 aug 2011, 11:27*

Wat betreft de motors heb ik deze uitleg gevonden:
A single has less wire area wound on to the arm and because of that it will weigh less and have faster acceleration, but generate less overall power. A double uses smaller gauge wire and more wire area ( circular mills) can be stuffed onto the arm, but the more copper the more it weighs and the slower the spool up but the more overall power the motor will make.

Generally unless you have serious traction problems the singles will be a faster on the track. But then again there are some motor builders that actually shorten the arm stack so you can have a double but with the weight of a single. Best of both worlds. There are only two motor winders that do build short stack motors. Dave Kisbey of kisbey Modifides and Ken Collins of KC Racing. But to be honest I dont think either do as off the shelf production motors.
Bron

Ik maak hieruit op dat een double wound minder snel optrekt en meer kracht heeft, lijkt mij ideaal voor onze toepassing...

Ik heb dan ook zojuist een Ansmann 55x2T motor besteld voor in de CC, we zien wel hoe hij het gaat doen Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:48

*Geplaatst: do 25 aug 2011, 17:07*

Achteraan staat hij hoog genoeg (dempers één gaatje hoger gezet), vooraan staat de originele bodymount momenteel omgekeerd wat een verhoging geeft van 7mm, later komt er zo een 10mm verhoogstukje op van die link op de vorige pagina en dan moet de body maar minimaal aangepast worden...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:49

*Geplaatst: vr 26 aug 2011, 11:33*

Ik wou de originele bumper wel houden om de body toch een beetje te beschermen, maar vond de look niet echt mooi en té "stock", dus even onder handen genomen met het volgende resultaat:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20013%20%28Small%29

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20014%20%28Small%29

En terwijl we toch bezig waren ineens ook die uitsteeksels onderaan weg-gedremeld:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20015%20%28Small%29


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 22:55; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:49

*Geplaatst: vr 26 aug 2011, 14:51*

Ter leering ende vermaeck ( Laughing) ook de rest van het chassis maar even aangepakt...

De bevestigingen van de MSC zijn bij deze ook weg, dit is namelijk het hoogste punt binnen het chassis en deze plek is gereserveerd voor de ontvanger:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20017%20%28Small%29

Uiteraard noemt dit chassis niet voor niks "bathtup" en aangezien ik geen liters ( Rolling Eyes) water wil meesleuren heb ik het hele chassis maar eens volgekapt met water om te zien waar het water exact bleef staan:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20020%20%282%29%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20021%20%282%29%20%28Small%29

Vervolgens met de boor enkele gaatjes bijgemaakt (idd "bijgemaakt" want Mr. T had er al enkele voorzien onder de motor):

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20024%20%282%29%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20025%20%282%29%20%28Small%29

Deze ingrepen wijzen er natuurlijk op dat ik van zin ben om ermee door water te rijden, de ESC die ik heb is standaard al waterproof, de servo wordt behandeld van zodra ik ergens "plasti-dip" in spuitbus kan vinden en de rx komt in een waterdicht doosje.


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 23:04; in totaal 3 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:50

*Geplaatst: zo 28 aug 2011, 19:20*

Vandaag nog een beetje aan de body geprutst, niks speciaals, is al meerdere keren gedaan maar voor mij toch een uitdaging:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20028%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20029%20%28Small%29

En gelijk de voorkant ook maar gedaan Razz:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20030%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20032%20%28Small%29

Nu komt natuurlijk het moeilijkste, lightbuckets maken...  Rolling Eyes


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 23:17; in totaal 2 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:51

*Geplaatst: ma 29 aug 2011, 23:35*

Als we dan toch bezig zijn met lichtjes te voorzien kunnen we beter "all the way" gaan  Twisted Evil

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20033%20%28Small%29

En om het helemaal af te maken:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20035%20%28Small%29

Er hangt meer lijm aan m'n vingers, maar de eerste lightbucket is ook bijna een feit:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20036%20%28Small%29


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:52

*Geplaatst: do 01 sep 2011, 21:00*

Tussen het werk en de pampers door ook nog wat aan de CC beziggeweest (alhoewel ik begin te twijfelen of ik hem wel af krijg tegen de WTT  Rolling Eyes ).
De achterste lightbuckets klaar en passen redelijk goed...

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20038%20%28Small%29

Ondertussen zijn er ook een tweetal pakjes geleverd, uiteraard allemaal voor op de CC:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20040%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20042%20%28Small%29

De motor ineens maar laten inlopen zoals het hoort:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20044%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20045%20%28Small%29

Toen het batterijtje leeg was (ik schat dat het nog halfvol was) had het water toch duidelijk een ander kleurtje:

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20046%20%28Small%29 Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20047%20%28Small%29

Ook begonnen aan de voorste lightbuckets, veel meten, proberen, vijlen, proberen, enz... maar 't zal wel lukken  Wink :

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide MP%20048%20%28Small%29


Laatst aangepast door Cornholio op di 20 aug 2013 - 23:16; in totaal 2 keer bewerkt
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Cornholio za 21 apr 2012 - 14:54

Héhé, deze eindelijk ook verhuist, had zonde geweest dit topic kwijt te spelen...

Projectje voorlopig nog "on-hold" Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide Empty Re: Cornholio's CC01 Mitsubishi Pajero Metaltop Wide

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum