RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

+17
raf77
shadow2709
SuzukiSamurai
Hoggy
Silverpijl (Eddy)
Ranger Joe
Toyobart
StefCross
beire
Nobody
Boussini
Tamiya1970
tamiya2000
Cornholio
axialjohan
Bas
nilsken
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken wo 16 okt 2013 - 18:39

Laatste update voor de bodyshop Cool 

Vooraan heb ik een beetje extra body hoogte bekomen door de bevestiging van de body om te draaien. Achteraan wou ik ook een beetje hebben, zonder echt teveel te veranderen.
Dus bodysteuntjes een beetje bewerkt (rechtse is de bewerkte)
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9786_zps48a5f1e4

Eigenlijk de rechtopstaande bovenzijde weggehaald
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9787_zps13e09335

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9788_zpsc51cbb61

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9789_zpsadcb63b0

Dan ook het chassis onder handen genomen
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9790_zps1fcb2d8a

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9791_zps010b9386

En met dit truukje win je dan toch ook een goeie 4mm achteraan. En dat is mijn inziens net voldoende achteraan :-)

De body is ondertussen ook bij de plaatslager gepasseerd. Met dit resultaat. Ben toch redelijk blij ermee. Enkel de achteras moet nog een paar millimeter achteruit. Maar dat is maar een kwestie van met de 4-link te spelen!

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9792_zps77b75a8c

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9793_zps2f5616d3

Nu is het spuitcabine, veel geduld en afwerken... Dus tegen de volgende WTT zal hij waarschijnlijk wel klaar raken Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 4078649926 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Ranger Joe wo 16 okt 2013 - 19:35

Nils, oppassen nu met de achterste bodyposts, bij mij is de body (die door Boussini op dezelfde manier is bewerkt) op die 2 plaatsen al gescheurd omdat er te weinig plastiek overblijft na het dremelen en de stevigheid daar volledig weg is. Plak aan de binnenkant van de body al maar 2 rondellen of nog beter maak gewoon een metalen plaatje over de ganse breedte want scheuren doet het daar toch als je enkele keren over kop gaat.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken wo 16 okt 2013 - 20:22

Goeie tip! Ik kan misschien een versteviging maken mbv mijn traanplaat. Eens over nadenken de komende dagen
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Silverpijl (Eddy) wo 16 okt 2013 - 21:15

Ziet er goed uit man..Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 4078649926 
Silverpijl (Eddy)
Silverpijl (Eddy)
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 40
Woonplaats : Deventer

http://www.rctrailforum.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van StefCross wo 16 okt 2013 - 21:17

Begint er goed uit te zien Cool 
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Hoggy wo 16 okt 2013 - 23:10

Als je het mij vraagt.............
nilsken schreef:
Aangezien het voetbal is, en ik een van de weinige ben die dat op deze planeet niet volgt nog een beetje verder gebouwd.
tamiya2000 schreef:Dit komt zeker goed, ik blijf dit ook volgen. En ik volg ook geen voetbal Razz
................denk ik dat er wel meer zijn die dit heeeeel wat interessanter vinden dan 22 zotten die de poten van onder hun gat springen achter een bal om die dan toch weer weg te sjotten clown
En ja ze gaan naar Brazilie en voor mijn part mogen ze zelfs naar Sjakkamakka gaan, ik blijf hier om dit prachtig bouwverslag te volgen. Way to go Nilsken Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 4078649926 

nilsken schreef: Ben wel benieuwd hoe lang een standaard alu motor tandwiel het gaat volhouden Very Happy 
Ik zal u maar meteen van deze twijfelachtige vraag verlossen want..........
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Cc3e1759-e712-4365-bf06-485f68b06db1_zpsf1e90da4

............dit is wat er gebeurd is bij de Bronco na slechts een tiental batterijpacks te hebben leeg gereden, de tandjes waren weg gesleten tot minder dan de helft van hun volume en daarna was het wegens het barsten van het alu tandwieltje uit met de fun Crying or Very sad
Dus adviseer ik u om meteen een stalen exemplaar te monteren om de Jero meer bedrijfszekerheid te bieden, net zoals ik met de Bronco heb gedaan. Ik heb de gewoonte om voor slijtage gevoelige onderdelen meer te bestellen dan ik echt nodig heb, kwestie van steeds reserve te hebben voor mijn wagens of om die van een vriend te depaneren en nu was het ook niet anders. Ik heb 4 exemplaren besteld en heb er nog maar 2 van benut en dus heb ik er wel eentje op overschot voor u Wink 

Bas schreef:Ik vind de 1.55s de beste!
Idem dito, ook mijn idee en de Mud trashers zijn alvast een uitstekende keuze ondanks ........
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 107

...........dat deze over hetzelfde profiel beschikken van de standaard CC-01 bandjes. op de laatste WTT hebben die in een kurkdroog Edegem woods tot mijn verbazing uitstekend gepresteerd, benieuwd hoe deze presteren in slijkerige omstandigheden.
Op de Bronco zijn er 1.9 Mud Trasher gemonteerd en niet één keer ben ik geconfronteerd geweest met het probleem van aanslepende banden tegen de wielkassen. In combinatie met een Jero body werkt dit niet want dan slepen ze wel aan. Net voor de verkenning van Huttebos heb ik een CC-01 met een opgelapt chassis vanuit de vergeethoek gehaald en inclusief een complete revisie er ook meteen een nieuw chassis op gemonteerd maar niet alvorens eerst een paar kilo slijk te verwijderen en grondig te wassen. Plots bleek er op onverklaarbare Copperfield wijze één van de 4 Scale elements 1.9 wielen verdwenen te zijn en een CC'tje op 3 wielen rijdt niet zo vlot, dus dan maar de 1.9 Scale elements van onder de Bronco geschroefd en onder de Jero met het nieuwe chassis gemonteerd, dus problem solved. Een Bronco zonder wielen rijdt helemaal niet maar ik herinnerde mij dat ik nog ergens de 1.9 Mud Trasher op Axial velgen liggen had en dit bleek een uitstekende keuze waardoor de Bronco ook een stuk stoerder op zijn pootjes staat cheers 
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 VerkenningHuttebos008_zps64527383

Groupshot in Huttewoods: 2 CC-01 put a Hi-Lift out of his  misery tongue 



P.S. ik breng het stalen tandwieltje voor u mee naar Turnhout Idea
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van tamiya2000 do 17 okt 2013 - 13:21

Groupshot in Huttewoods: 2 CC-01 put a Hi-Lift out of his misery tongue

Zal eerder omgekeerd zijn Hoggy Razz
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Boussini vr 18 okt 2013 - 0:17

ziet der goed uit Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van SuzukiSamurai zo 20 okt 2013 - 21:09

Zo een geupgrade Jero heeft me altijd al aangesproken. Smile
SuzukiSamurai
SuzukiSamurai
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 107
Woonplaats : Oosteeklo

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Ranger Joe zo 20 okt 2013 - 22:32

SuzukiSamurai schreef:Zo een geupgrade Jero heeft me altijd al aangesproken. Smile


Ik heb er zo een te koop/te ruil in het verkooptopic. Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 4078649926 

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van shadow2709 ma 21 okt 2013 - 8:57

mooie gebouwd

ik ben ook gek van die pajero's mijn vrouwke heeft er 1 hmmm :-)

en voetbal volg ik ook niet ben liever bezig aan de cc-01 tjes aan het prutsen
shadow2709
shadow2709
Regular
Regular

Aantal berichten : 222
Woonplaats : Marke

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 25 okt 2013 - 20:34

Ondertussen staat de Pajero in de spuitcabine. Na een eerst met primer gespoten te hebben staat hij nu in zijn basiskleur. Geen foto's dus zal gewoon zeggen de welke: ts26, pure white maw! Desondanks ik alle tips van Rickvs zijn verftopic gebruikt heb is de glans niet perfect. Maar het valt mee. Misschien eind dit weekend een aantal foto's...

@Rick: mag ik eens op cursus komen aub???
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken do 7 nov 2013 - 22:37

Kleurtjes staan erop.
Spuitwerk... nog veel te leren.
Ben nu met de bodylijntjes bezig, maar ik denk persoonlijk dat dit niet het plan was op een witte.
Vind het net iets te fel Embarassed 
Maar we kunnen nu niet meer terug Very Happy 

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9794_zps9649e9bb

Achterraampjes met een speciale folie afgeplakt, die WRC piloten hebben niet graag te warm in de zomer Laughing 
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9795_zps39a14194
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 8 nov 2013 - 8:45

Heb gisteren nog een voordeel ontdekt van toch bij Tamiya verfjes te blijven Smile 
Ik heb voor bodylijntjes gebruik gemaakt van Tamiya matt zwart XF1 (denk ik), net zoals beschreven in de manual. Het grote voordeel ervan is, dat je de kleine foutjes die je maakt gewoon terug kan afhalen mbv tandenstoker. Jaja, zelfs het schilderen van de kleine voegjes die ik met die bewuste tandenstoker.
Dus het resultaat wordt al doende toch nog beter.

Denk wel dat ik voor de grill toch maar mijn oude getrouwe Humbrol verjes ga bovenhalen. Hecht toch net iets beter :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van raf77 vr 8 nov 2013 - 20:38

nilsken schreef:Kleurtjes staan erop.
Spuitwerk... nog veel te leren.
Ben nu met de bodylijntjes bezig, maar ik denk persoonlijk dat dit niet het plan was op een witte.
Vind het net iets te fel Embarassed 
Maar we kunnen nu niet meer terug Very Happy 

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9794_zps9649e9bb

Achterraampjes met een speciale folie afgeplakt, die WRC piloten hebben niet graag te warm in de zomer Laughing 
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9795_zps39a14194
Van die Duvel op de achtergrond krijgt ook een vaste hand tijdens lijntjes schilderen :-)
raf77
raf77
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 54
Woonplaats : Dorne

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 22 nov 2013 - 18:43

Ondertussen een bakje Duvel verder, nog altijd niet toegegeven aan plakband en aanverwanten.
Alle details tot op heden mooi met het losse handje geschilderd.
Het is uiteraard niet recht, maar ik ben toch verschoten van "de hand". Met ouder worden lijkt dat alsmaar beter te gaan. Of heeft het toch iets met geduld te maken Rolling Eyes

Maar hier zijn de pics:

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6314_zps6306081f

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6315_zpsa1d99c77

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6316_zps415ea248

En dan de uiteraard ook een paar flexjes. Wieltjes vallen net mooi binnen de kassen.

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6317_zpsbfa69015

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6318_zps438e5efd

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_6320_zps2e6d53ea

En nu, kunnen de borsteltjes aan de kant en kunnen we verder met de afwerking...
Eindelijk Very Happy  
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Boussini vr 22 nov 2013 - 19:12

mooi mooi!

nu nog even ebay afzoeken voor de transparante ruiten en binnenbody? Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken vr 22 nov 2013 - 19:13

Die kan ik dus echt niet vinden...
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van tamiya2000 vr 22 nov 2013 - 20:17

Jawadde, mooie wagen geworden.

Voor die ruiten, kan er met het juiste materiaal niet iets gemaakt zijn? Er is zo van dat hele dunne plastiek, bvb van verpakking

Lekker die Duvel, hoewel ik nog liever een Omer'ke drink Very Happy
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Boussini vr 22 nov 2013 - 22:58

via e-bay nen israelische kerel deed die voor de wrangler en pajero,

anders kan Boussini customs u wel helpen Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van GhostCrawler di 26 nov 2013 - 10:54

Ziet er onwijs goed uit, en de Defender wielen staan hem erg mooi.Cool 
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken di 26 nov 2013 - 11:02

GhostCrawler schreef:Ziet er onwijs goed uit, en de Defender wielen staan hem erg mooi.Cool 
Vind ik ook. Lekker stoer, en toch "simpel" Very Happy 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van rataplan di 26 nov 2013 - 22:14

Soms twijfel ik wel weer om terug een pajero te bouwen .

Zeker nu ik deze zie mmmm
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van nilsken wo 27 nov 2013 - 17:15

Hey,
De Pajero is eindelijk klaar! Alhoewel, een project is dat ooit klaar? Na het eerste ritje op zolder ga ik toch nog iets aanpassen aan de sturing en vooral de regelaar heeft nog nood aan opvoeding.

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9804_zpsdb7678a9

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9805_zpsac1fe0a5

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9806_zps9c00c5a4

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9807_zps968f0770

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9808_zpsa9e6cbf5

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9809_zpsdb6c4c45

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 IMG_9810_zps4acaded8

Ben ook nog aant kijken voor spatlapjes… Misschien ooit een roofrackje… De lang verwachte uitlaat moet er nog op geplaatst worden. Zoals de meeste projecten, nooit echt af.

Maar ik heb er zelf van genoten. Het resultaat is verre van perfect. Zitten fouten in het spuitwerk, het schilderwerk met losse hand is verre van recht. Maar ach, het is ook maar om mee in de modder te duiken. En al zeg ik het zelf, ik ben echt wel tevreden. Ze staat stoer, speels en toch subtiel genoeg om zonder schaamte ergens mee aan te komen. Het is zeker niet de auto waar iedereen gaat naar komen kijken, maar toch. Ze staat er wel.
Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening!

Het bouwen van een CC’tje is altijd wel leuk. Elke keer probeer je nieuwe dingen. Want ik moet eerlijk toegeven, het standaardontwerp is gewoonweg niet goed genoeg. Alles kan altijd extremer dat is waar. Maar een 4x4 zonder rollagers… Een sturing die standaard een draaicirkel van een vrachtwagen oplevert. Veerweg vooraan is niet goed genoeg. En ga zo maar door.

En net hier wil ik eventjes eerlijk zijn. Desondanks dat ik een CC-tje zalig rijden vind, en genot voor het oog is op bijvoorbeeld een WTT ,is het eigenlijk een miskoop! De kit zelf is naargelang je een beetje zoekt te betalen. Maar als je dan wat extra performance wil, ook echt nodige aanpassingen doet (bvb stuursetje, motor en regelaar, servo) en dan nog wat bling erop zet… Wordt het eigenlijk een belachelijk dure auto.

Daarom geef ik dus eens het overzicht van wat deze zou kosten als je alles nieuw wil kopen. Wil uiteraard niet zeggen dat het niet anders kan, maar dit zijn de keuzes die ik gemaakt heb. Omdat ik ze mooi vind, omdat ik ze nodig acht of omdat ik gewoon een CC-zot ben.
Kit: $135
Steerupgrade $20
C-hubs $20
CVD assen $20
Steering knuckles $15
Alu servo houder $10
Alu traanplaatje €10
55T Motor €30
Regelaar (Axial AE-2) €50
Junfac 4 link + Bodemplaat €60
Ontvanger (SR300) €30
Servo (Savox) €45
Rollagers $15
Velgen $109
Banden €37
Allerhande (verf, stickers, primer en afplaktape ed) €50

Ik wil het echt niet optellen, want ik vrees er krampjes van te krijgen. Maar zoals gezegd, het moet niet zoals ik gedaan heb. En veel van de dingen had ik liggen van andere projecten. Dus de totale prijs ligt wel lager. Al een geluk…

Maar laat me eerlijk zijn. Een Axial SCX10, zoals bijvoorbeeld mijn Honcho is echt wel goedkoper. Presteert merkelijk beter in terrein, al is het maar door de bredere wielbasis en hogere bodemvrijheid.

Dus waarom een CC-tje?
Het zicht, de liefde voor Tamiya en vooral dat als je echt je best doet tijdens het bouwen je een auto kan hebben waar iedereen van staat te kijken wat ze toch kunnen. Ook het niveau van details. De body van de Jero is misschien niet de meest tot verbeelding sprekende, maar de details zijn gewoonweg goed. Op sommige momenten heb ik me zelfs de vraag gesteld waarom ik zoveel details zag op deze body. Maar het oog wil ook wat, en persoonlijk vind ik het zonde om bepaalde details niet af te werken.

En toch, ik heb het virus nu al enkele jaren te pakken. Heb ondertussen al verschillende auto’s en modellen getest. Tamiya 3-speed (nooit wil ik dat ding nog vasthebben), een CC-tje (verkocht en veel spijt van achteraf want mijn Land Cruisertje was echt goed), een Axial SCX10 of 2, een Axial AX10 (is een ander project aan het worden) een Twin Hammer die echt wel zijn best doet in echt zwaar terrein… Zijn ondertussen ook al 3 RC4WD modellen op bezoek geweest (Jeep, TF2 en Gelände) En toch, ik heb iets met CC’tjes…

Een CC moet je bouwen met een klein beetje voorbereidende werken. Weken op fora zitten neuzen, maanden alle onderdelen bijeen zoeken. Na jaren heb je dan ook nog idee’tjes hoe alles er dient uit te zien. En dan begin je te knutselen. Aanpassen, passen, wederom aanpassen. Herbeginnen omdat het toch net niet perfect werkt.
Behalve in Aarschot, op de machtige Hill, kan ik me overal met mijn CC’tje amuseren. WTT is echt perfect ervoor, Mechelen is een prachtige speeltuin. Lummen is echt mooi tussen de rotsen. In Jette heb ik echt al gelachen met mijn modderkar. Waasmunster in de sneeuw? Zalig, want eigenlijk deed mijn Toyota Land Cruiser het daar echt goed. En zelfs de kleinste steen kan een uitdaging zijn.
En ze staan zo mooi en realistisch op hun pootjes.

Maar het grootste gevaar? De besmetting!
Ondertussen heb ik 3 Pajero’s staan, een CC Hilux, en nog een chassis dat ofwel een Defender ofwel een Mercedes G-klasse kan worden op een dag.
En morgen? Koop ik waarschijnlijk nog wel eens een CC-tje!

Conclusie: Denk goed na voor je eraan begint. Begin je toch? Tja het kan tegenvallen omdat de Wraiths nu eenmaal dingen kunnen die je met een CC niet kan. Maar als het meevalt…


Kom me dan niet vertellen dat ik je niet gewaarschuwd heb!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Nobody wo 27 nov 2013 - 17:32

Het heeft blijkbaar wel wat gekost.

Maar het resultaat is er dan ook naar.

Prachtig om naar te kijken. Mooie werk gedaan.

N

Nobody
Nobody
Addict
Addict

Aantal berichten : 875
Woonplaats : Brakel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition - Pagina 2 Empty Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum