Het leven van TimV's honcho
+2
StefCross
TimV
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Het leven van TimV's honcho
Vandaag eens een paar uur aan't knutselen geweest.
Ik heb een nieuwe skidplate gemaakt voor in't midden. Mede reden doordat er een andere vertragingsbak op gaat komen dan de standaard geleverde
Onderkant (let niet op het 4de vijsje dat ontbreekt, kheb hem late valle en vind hem ni terug ):
De voorste as ook al gemonteerd (met 3 link), de stuurstang moet nog juist aangesloten worden op de servo (maar die staat nog niet op zijn middenpositie), de stabilisatiestang wordt een hangemaakte, want deze heeft een flauwe bocht naar beneden nodig om die gigantische pompoen in het midden van de as wat te onwijken ):
Dan rest mij alleen nog die stabilisatiestang te maken en de stabilisatiestangaansluiting op de as te maken en dan is de onderkant van de voorkant klaar
Ik heb een nieuwe skidplate gemaakt voor in't midden. Mede reden doordat er een andere vertragingsbak op gaat komen dan de standaard geleverde
Onderkant (let niet op het 4de vijsje dat ontbreekt, kheb hem late valle en vind hem ni terug ):
De voorste as ook al gemonteerd (met 3 link), de stuurstang moet nog juist aangesloten worden op de servo (maar die staat nog niet op zijn middenpositie), de stabilisatiestang wordt een hangemaakte, want deze heeft een flauwe bocht naar beneden nodig om die gigantische pompoen in het midden van de as wat te onwijken ):
Dan rest mij alleen nog die stabilisatiestang te maken en de stabilisatiestangaansluiting op de as te maken en dan is de onderkant van de voorkant klaar
TimV- Regular
- Aantal berichten : 229
Interesting, leuke technische verbouwingen
land rover freak- Regular
- Aantal berichten : 339
De achteras heeft zijn weg naar het chassis ook al gevonden.
Vandaag nog wat denkwerk verricht. Het ontwerp om de stabilisatiestang op de vooras te bevestigen is al klaar, daarnaast heb ik het stuursysteem voor de achteras wat ontworpen... Hopelijk werkt het deze keer wel
Hier de foto (links is de voorkant hé ):
Vandaag nog wat denkwerk verricht. Het ontwerp om de stabilisatiestang op de vooras te bevestigen is al klaar, daarnaast heb ik het stuursysteem voor de achteras wat ontworpen... Hopelijk werkt het deze keer wel
Hier de foto (links is de voorkant hé ):
TimV- Regular
Vandaag weer wat knutselwerk verricht.
Ik heb de bevestiging voor de stabilisatiestang op de as vervaardigd:
Dan ziet het totaalplaatje van de vooras er zo uit:
Niets raakt elkaar (soms welliswaar op een haar na, maar wat heb je nu aan overschot )
Van bumpsteer kunnen we hier niet spreken, ik heb een half uur liggen spelen met sturen en inveren in alle verschillende mogelijkheden.
Om een klein ideetje te geven krijgen jullie van mij 3 foto's.
Beide schokdempers volledig uitgeveerd:
De ene kant ingeveerd (en tijdens het inveren veranderd de stuurhoek niet ):
En een foto van de andere kant ingeveerd:
Op naar de achteras
Ik heb de bevestiging voor de stabilisatiestang op de as vervaardigd:
Dan ziet het totaalplaatje van de vooras er zo uit:
Niets raakt elkaar (soms welliswaar op een haar na, maar wat heb je nu aan overschot )
Van bumpsteer kunnen we hier niet spreken, ik heb een half uur liggen spelen met sturen en inveren in alle verschillende mogelijkheden.
Om een klein ideetje te geven krijgen jullie van mij 3 foto's.
Beide schokdempers volledig uitgeveerd:
De ene kant ingeveerd (en tijdens het inveren veranderd de stuurhoek niet ):
En een foto van de andere kant ingeveerd:
Op naar de achteras
TimV- Regular
Proper! alleen spijtig van die dikke stangen.
Ziet er wel heel stevig uit met die dikke stangen.
voske- Regular
- Aantal berichten : 363
Die dikke stangen, zijn maar even dik als de standaard stangen van axial ze
TimV- Regular
Misschien zwart ofzo spuiten? dan lijken ze al minder dik
Verf is de laatste fase
Trouwens, de stabilisatiestang krijgt eerst nog een krimpkous tegen de kou. En dan een verflaag, is het wat "vlakker".
Trouwens, de stabilisatiestang krijgt eerst nog een krimpkous tegen de kou. En dan een verflaag, is het wat "vlakker".
TimV- Regular
Ik hou wel van die dikke stangen en dan die kale look lijkt het wel een lekkere stevige ruige vooras.
voske- Regular
- Aantal berichten : 363
A dream came through!
DUAL SHOCK MOUNT!!!
Volledig ingeveerd, past gewoon perfect
DUAL SHOCK MOUNT!!!
Volledig ingeveerd, past gewoon perfect
TimV- Regular
Kijk eens aan, een grote vordering nog voor het weekend begint
Tis omdat ik dit weekend geen tijd heb, te goe weer om binne te zitte.
De stabilisatiestang voor de achteras is gemaakt (is een tijdelijke stang, net zoals ik vooraan gedaan heb):
Zijaanzicht:
De ene kant ingeveerd:
De andere kant:
Flex : (de tangen zijn om het gewicht van de motor, elektronica en batterij na te bootsen)
Nog een paar opmerkingen, verschillende vijzen zijn nog wat te lang, maar alles moet toch nog een keertje uit elkaar om de boel een likje verf te geven, dus dan maken we ze van de juiste lengte. De flex is wel een dikke centimeter minder dan voordien, maar is nog meer dan genoeg De stuurstang op de achteras wordt ook nog vervangen door een zelfgemaakte gebogen stang.
Tis omdat ik dit weekend geen tijd heb, te goe weer om binne te zitte.
De stabilisatiestang voor de achteras is gemaakt (is een tijdelijke stang, net zoals ik vooraan gedaan heb):
Zijaanzicht:
De ene kant ingeveerd:
De andere kant:
Flex : (de tangen zijn om het gewicht van de motor, elektronica en batterij na te bootsen)
Nog een paar opmerkingen, verschillende vijzen zijn nog wat te lang, maar alles moet toch nog een keertje uit elkaar om de boel een likje verf te geven, dus dan maken we ze van de juiste lengte. De flex is wel een dikke centimeter minder dan voordien, maar is nog meer dan genoeg De stuurstang op de achteras wordt ook nog vervangen door een zelfgemaakte gebogen stang.
TimV- Regular
Achterwielsturing is klaar. Achterstabilisatiestang is ook klaar.
Tijdelijk de motor met gearbox terug gemonteerd met een tijdelijke steun zodat er gereden kan worden. Elektronica met dubbelzijdige tape vast geplakt.
Morgen een meeting. Daarna zal ik er eens foto's van posten.
Tijdelijk de motor met gearbox terug gemonteerd met een tijdelijke steun zodat er gereden kan worden. Elektronica met dubbelzijdige tape vast geplakt.
Morgen een meeting. Daarna zal ik er eens foto's van posten.
TimV- Regular
De meeting van vandaag was een echte test voor de honcho.
De voorkant is goedgekeurd, de achterkant kan nog wat werk gebruiken.
Ik heb ondervonden dat er wat teveel speling op de achterwielsturing zit. Ook de panhardstang doet gedeeltelijk zijn werk goed. Een deel van zijn werk is niet zoals ik wil. Maar dat moeten we dan maar aanpassen.
Helaas geen foto's. Ik moet passen. Kheb wat anders te doen
De voorkant is goedgekeurd, de achterkant kan nog wat werk gebruiken.
Ik heb ondervonden dat er wat teveel speling op de achterwielsturing zit. Ook de panhardstang doet gedeeltelijk zijn werk goed. Een deel van zijn werk is niet zoals ik wil. Maar dat moeten we dan maar aanpassen.
Helaas geen foto's. Ik moet passen. Kheb wat anders te doen
TimV- Regular
Je mag ook wel wat bevestigingspunten maken voor sleepkabels
Weet je wat ook een oplossing is, u ni vastrijden
Komt wel goed
Komt wel goed
TimV- Regular
(Gelukkig heb ik nog een winch )
Even het stof van dit draadje blazen...
De honcho steekt al terug in elkaar, met een nieuwe achterophanging, nieuw achterwielsturing en terug met lichtjes en voorbumper.
Morgen even wat foto's posten en de koplampen in orde brengen, daarna is de wagen gereed voor de nightrail!
De honcho steekt al terug in elkaar, met een nieuwe achterophanging, nieuw achterwielsturing en terug met lichtjes en voorbumper.
Morgen even wat foto's posten en de koplampen in orde brengen, daarna is de wagen gereed voor de nightrail!
TimV- Regular
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: