RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr

+13
Cornholio
StefCross
Touareg
Hottwheels
crissypaint
Toyobart
Ranger Joe
Bas
Boussini
GhostCrawler
memphis
Michiel
RickvS
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Empty Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr

Bericht van RickvS vr 18 mei 2012 - 16:37

Hi Vrienden,

Herinneren jullie deze nog?

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr F42m

Het bouwverslag is op de oude site gebleven maar voor wie het nog 's wil zien:

http://www.tamiyagekken.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=9079

Toen deze klaar was kreeg ik regelmatig de vraag waarom ik het chassis ook niet verweerd en oud had gemaakt, ikzelf vond toen de tegenstelling tussen oud en nieuw wel aardig maar na een eerste echte trial bleek er toch wat foutjes in te zitten, de Venomassen zijn goed maar meer geschikt voor een Crawler - Scaler project, en zijn voor het mooie te breed voor deze auto.
Ondertussen had ik ook een FOFF gebouwd die en complete misser bleek te zijn, (aldoende leert men) Na wat denken besloot ik het 'Ralph' chassis voor een FOFF te gaan gebruiken en Bubba van een nieuw 'oud' chassis te voorzien.
Vandaag kwamen de nieuwe TLT assen binnen dus ik kan eraan beginnen samen met de resten van een SCX chassis, eerst bouwen en dan helemaal verweren is het plan, opdelen in verschillende onderdelen en elk deel apart behandelen zodat het een mooie look krijgt en niet alsof het overgoten is met een roestbruine saus.
Ik heb het als 's eerder gedaan (zie pic) maar da's een heel ander chassis (Blackfoot Monsterbeetle achtig) en nu dus met een moderner trial chassis, lijk mij leuk!

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr C10x

Later meer, Rick

Laatst aangepast door RickvS op za 26 mei 2012 - 14:48; in totaal 3 keer bewerkt
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Empty Re: Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr

Bericht van Michiel vr 18 mei 2012 - 18:23

Veel plezier hier mee

Michiel
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 101

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Empty Re: Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr

Bericht van memphis vr 18 mei 2012 - 20:54

Dit is er weer een die we gaan volgen (zoals gewoonlijk)
memphis
memphis
Regular
Regular

Aantal berichten : 208

Bericht van GhostCrawler vr 18 mei 2012 - 20:57

Gaaf, dit vind ik nog het meest mooie project wat je gedaan hebt. En alleen als je de kap van dicht bij hebt gezien, zie je pas echt de details. En op de foto zijn ze al waanzinnig.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Bericht van Boussini vr 18 mei 2012 - 20:59

komt wel goed Wink

meer een "smaak en goesting" auto, maar ik ben zeker dat hij goed afgewerkt wordt Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050

Bericht van Bas vr 18 mei 2012 - 21:18

Jij kan ook niet stilzitten he? De ene is nog maar pas af en de volgende staat al in de steigers!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649

Bericht van RickvS ma 21 mei 2012 - 16:15

Bas als ik stil ga zitten ga ik teveel nadenken en dat heeft nog nooit wat opgeleverd Razz

Het chassis dus, ik moet eerlijk zeggen dat het hele idee ook in gang is gezet door iemand die opperde dat als er een roestig chassis onderzat hij hem graag over zou nemen, en natuurlijk is deze niet meer thuis..... Crying or Very sad Maar goed we zijn ermee weg dus zal het ook afkomen, en alhoewel het begrijpelijk niet ieders smaak is heb ik wel besloten er echt iets bijzonders van te maken, zover dat lukt natuurlijk.

Kleine beschrijving voor iedereen die dit leuk vindt, de kunst is om alle verschillende ondergronden, plastic metaal enz dezelfde moeie verweerde uitstraling te geven, dus na de primer alles zwart, een uniforme egale kleur die ervoor zorgt dat straks niet meer te zien is dat er verschillende ondergronden zijn.

En nu de pics, na de zwarte ondergrond ge-airbrushed met roestinten van bruin naar oranje/rood, sommige delen ge-highlight met donkergrijs, de delen die door gebruik wat meer aan slijtage onderhevig zijn en geen tijd krijgen om te roesten dus:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc1a

Vervolgens met zwaar verdunde roest- en stofkleuren inlijnen, (dus de verdunde verf in kieren laten lopen) na het drogen drybrushen met donkerbruin, heel voorzchtig want dat is er gauw teveel aan, vervolgens oppoetsen met grafiet en voila, alles heeft dezelfde moeie versleten uitstraling of het nu plastic of metaal is:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc2sa

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc3sj

Nu monteren, links op maat maken en dezelfde behandeling geven, later meer! Groeten Rick

RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Ranger Joe ma 21 mei 2012 - 16:23

affraid meer valt er niet over te zeggen, mijn mond viel tot op de grond toen ik dit zag. Zoooooo mooi!

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999

Bericht van Toyobart ma 21 mei 2012 - 16:48

Mijn smaak is het in ieder geval WEL Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186

Bericht van memphis ma 21 mei 2012 - 17:03

Kom op , draai dat ding in elkaar, wil de finishing product zien.

Echt Gaaf
memphis
memphis
Regular
Regular

Bericht van RickvS ma 21 mei 2012 - 19:43

Bedankt vrienden, niet verwacht dat zoveel mensen het leuk zouden vinden!
Vanavond nog maar 's een uurtje sleutelen, bedankt voor het kijken in ieder geval!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Boussini di 22 mei 2012 - 7:58

ziet er leuk en passend uit voor de rustbucket Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Bericht van RickvS vr 25 mei 2012 - 12:54

Weer een beetje verder vrienden, ik ben weer aan het opbouwen, na de eerdere delen heb ik nog links gemaakt en wat homemade parts en die moesten dezelfde uitstraling hebben natuurlijk.
Normaal gebruik ik alu of rvs als hoesjes over de links, beiden zijn niet erg dol op verf maar gelukkig had ik nog wat koolstof mastjes liggen van zeilboten die ik ooit bouwde, probleem opgelost.

Alles klaar voor de primer:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc4u

Verf erop:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc5n

Het eind komt in zicht vrienden, heb allemaal een fijn weekend! Rick
En halverwege de hermontage:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc6o
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Boussini vr 25 mei 2012 - 12:57

indrukwekkend Smile

enkel de veren nog naroesten? Laughing
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Bericht van crissypaint vr 25 mei 2012 - 14:40

direkt een ander zicht ,staat mooi
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448

Bericht van Hottwheels vr 25 mei 2012 - 16:18

Schitterend! Heel erg mooi.
Hottwheels
Hottwheels
Regular
Regular

Aantal berichten : 372

Bericht van memphis vr 25 mei 2012 - 16:27

sweet.
memphis
memphis
Regular
Regular

Bericht van Touareg vr 25 mei 2012 - 20:54

Wat een mooie techniek zeg. Erg mooi
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666

Bericht van StefCross vr 25 mei 2012 - 22:38

Ziet er gelikt uit Very Happy
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860

Bericht van RickvS za 26 mei 2012 - 0:47

@David, heb er wel even aan gedacht maar om er verf goed op te laten hechten zal je ze moeten schuren en omdat deze echt moet rijden durf ik dat niet aan, op een of andere manier is dit heel goed uitgepakt en is de karakteristiek heel fijn.

Ik ben bijna klaar met het chassis, morgen de eerste rit met de kap erop en waar het precies aan ligt weet ik niet maar het chassis is erg stil, misschien het Robbe teflonvet wat ik voor het eerst gebruikt heb.

Hier de pics:

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc8mt

Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr Bc7

morgen meer!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Bericht van Touareg za 26 mei 2012 - 1:19

Wauw
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666

Bericht van crissypaint za 26 mei 2012 - 4:54

2x
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448

Bericht van Cornholio za 26 mei 2012 - 9:10

Shocked

S-u-p-e-r knap!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151

Bericht van StefCross za 26 mei 2012 - 9:51

Super knap Very Happy

Welke bandjes zijn dat?

Grtz
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860

Bericht van Boussini za 26 mei 2012 - 9:59

waw Rick, de banden zie er zeer goed uit met die vuile flanken ,origineel tamiya bandjes? of rc channel zachter repro rubber?
ik merk dat je oude tamiya shocks hebt gebruikt, met de weathering zien die er precies zeer geschikt uit Smile

PS; het lampje is aangekomen , bedankt!,
mischien een klein vraagje wat is de werkingsspanning van het lampje?
heb beslist om de f350 een forrest ranger truck van te maken dan misstaat het blauwe kapje niet Smile

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: