Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr
+13
Cornholio
StefCross
Touareg
Hottwheels
crissypaint
Toyobart
Ranger Joe
Bas
Boussini
GhostCrawler
memphis
Michiel
RickvS
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr
Hi Vrienden,
Herinneren jullie deze nog?
Het bouwverslag is op de oude site gebleven maar voor wie het nog 's wil zien:
http://www.tamiyagekken.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=9079
Toen deze klaar was kreeg ik regelmatig de vraag waarom ik het chassis ook niet verweerd en oud had gemaakt, ikzelf vond toen de tegenstelling tussen oud en nieuw wel aardig maar na een eerste echte trial bleek er toch wat foutjes in te zitten, de Venomassen zijn goed maar meer geschikt voor een Crawler - Scaler project, en zijn voor het mooie te breed voor deze auto.
Ondertussen had ik ook een FOFF gebouwd die en complete misser bleek te zijn, (aldoende leert men) Na wat denken besloot ik het 'Ralph' chassis voor een FOFF te gaan gebruiken en Bubba van een nieuw 'oud' chassis te voorzien.
Vandaag kwamen de nieuwe TLT assen binnen dus ik kan eraan beginnen samen met de resten van een SCX chassis, eerst bouwen en dan helemaal verweren is het plan, opdelen in verschillende onderdelen en elk deel apart behandelen zodat het een mooie look krijgt en niet alsof het overgoten is met een roestbruine saus.
Ik heb het als 's eerder gedaan (zie pic) maar da's een heel ander chassis (Blackfoot Monsterbeetle achtig) en nu dus met een moderner trial chassis, lijk mij leuk!
Later meer, Rick
Herinneren jullie deze nog?
Het bouwverslag is op de oude site gebleven maar voor wie het nog 's wil zien:
http://www.tamiyagekken.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=9079
Toen deze klaar was kreeg ik regelmatig de vraag waarom ik het chassis ook niet verweerd en oud had gemaakt, ikzelf vond toen de tegenstelling tussen oud en nieuw wel aardig maar na een eerste echte trial bleek er toch wat foutjes in te zitten, de Venomassen zijn goed maar meer geschikt voor een Crawler - Scaler project, en zijn voor het mooie te breed voor deze auto.
Ondertussen had ik ook een FOFF gebouwd die en complete misser bleek te zijn, (aldoende leert men) Na wat denken besloot ik het 'Ralph' chassis voor een FOFF te gaan gebruiken en Bubba van een nieuw 'oud' chassis te voorzien.
Vandaag kwamen de nieuwe TLT assen binnen dus ik kan eraan beginnen samen met de resten van een SCX chassis, eerst bouwen en dan helemaal verweren is het plan, opdelen in verschillende onderdelen en elk deel apart behandelen zodat het een mooie look krijgt en niet alsof het overgoten is met een roestbruine saus.
Ik heb het als 's eerder gedaan (zie pic) maar da's een heel ander chassis (Blackfoot Monsterbeetle achtig) en nu dus met een moderner trial chassis, lijk mij leuk!
Later meer, Rick
Laatst aangepast door RickvS op za 26 mei 2012 - 14:48; in totaal 3 keer bewerkt
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Re: Bubba's Truck, part deux, en klaarrrrrr
Veel plezier hier mee
Michiel- Initiate
- Aantal berichten : 101
Dit is er weer een die we gaan volgen (zoals gewoonlijk)
memphis- Regular
- Aantal berichten : 208
Gaaf, dit vind ik nog het meest mooie project wat je gedaan hebt. En alleen als je de kap van dicht bij hebt gezien, zie je pas echt de details. En op de foto zijn ze al waanzinnig.
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
komt wel goed
meer een "smaak en goesting" auto, maar ik ben zeker dat hij goed afgewerkt wordt
meer een "smaak en goesting" auto, maar ik ben zeker dat hij goed afgewerkt wordt
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Jij kan ook niet stilzitten he? De ene is nog maar pas af en de volgende staat al in de steigers!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Bas als ik stil ga zitten ga ik teveel nadenken en dat heeft nog nooit wat opgeleverd
Het chassis dus, ik moet eerlijk zeggen dat het hele idee ook in gang is gezet door iemand die opperde dat als er een roestig chassis onderzat hij hem graag over zou nemen, en natuurlijk is deze niet meer thuis..... Maar goed we zijn ermee weg dus zal het ook afkomen, en alhoewel het begrijpelijk niet ieders smaak is heb ik wel besloten er echt iets bijzonders van te maken, zover dat lukt natuurlijk.
Kleine beschrijving voor iedereen die dit leuk vindt, de kunst is om alle verschillende ondergronden, plastic metaal enz dezelfde moeie verweerde uitstraling te geven, dus na de primer alles zwart, een uniforme egale kleur die ervoor zorgt dat straks niet meer te zien is dat er verschillende ondergronden zijn.
En nu de pics, na de zwarte ondergrond ge-airbrushed met roestinten van bruin naar oranje/rood, sommige delen ge-highlight met donkergrijs, de delen die door gebruik wat meer aan slijtage onderhevig zijn en geen tijd krijgen om te roesten dus:
Vervolgens met zwaar verdunde roest- en stofkleuren inlijnen, (dus de verdunde verf in kieren laten lopen) na het drogen drybrushen met donkerbruin, heel voorzchtig want dat is er gauw teveel aan, vervolgens oppoetsen met grafiet en voila, alles heeft dezelfde moeie versleten uitstraling of het nu plastic of metaal is:
Nu monteren, links op maat maken en dezelfde behandeling geven, later meer! Groeten Rick
Het chassis dus, ik moet eerlijk zeggen dat het hele idee ook in gang is gezet door iemand die opperde dat als er een roestig chassis onderzat hij hem graag over zou nemen, en natuurlijk is deze niet meer thuis..... Maar goed we zijn ermee weg dus zal het ook afkomen, en alhoewel het begrijpelijk niet ieders smaak is heb ik wel besloten er echt iets bijzonders van te maken, zover dat lukt natuurlijk.
Kleine beschrijving voor iedereen die dit leuk vindt, de kunst is om alle verschillende ondergronden, plastic metaal enz dezelfde moeie verweerde uitstraling te geven, dus na de primer alles zwart, een uniforme egale kleur die ervoor zorgt dat straks niet meer te zien is dat er verschillende ondergronden zijn.
En nu de pics, na de zwarte ondergrond ge-airbrushed met roestinten van bruin naar oranje/rood, sommige delen ge-highlight met donkergrijs, de delen die door gebruik wat meer aan slijtage onderhevig zijn en geen tijd krijgen om te roesten dus:
Vervolgens met zwaar verdunde roest- en stofkleuren inlijnen, (dus de verdunde verf in kieren laten lopen) na het drogen drybrushen met donkerbruin, heel voorzchtig want dat is er gauw teveel aan, vervolgens oppoetsen met grafiet en voila, alles heeft dezelfde moeie versleten uitstraling of het nu plastic of metaal is:
Nu monteren, links op maat maken en dezelfde behandeling geven, later meer! Groeten Rick
RickvS- Regular
meer valt er niet over te zeggen, mijn mond viel tot op de grond toen ik dit zag. Zoooooo mooi!
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Mijn smaak is het in ieder geval WEL
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Kom op , draai dat ding in elkaar, wil de finishing product zien.
Echt Gaaf
Echt Gaaf
memphis- Regular
Bedankt vrienden, niet verwacht dat zoveel mensen het leuk zouden vinden!
Vanavond nog maar 's een uurtje sleutelen, bedankt voor het kijken in ieder geval!
Vanavond nog maar 's een uurtje sleutelen, bedankt voor het kijken in ieder geval!
RickvS- Regular
ziet er leuk en passend uit voor de rustbucket
Boussini- Addict
Weer een beetje verder vrienden, ik ben weer aan het opbouwen, na de eerdere delen heb ik nog links gemaakt en wat homemade parts en die moesten dezelfde uitstraling hebben natuurlijk.
Normaal gebruik ik alu of rvs als hoesjes over de links, beiden zijn niet erg dol op verf maar gelukkig had ik nog wat koolstof mastjes liggen van zeilboten die ik ooit bouwde, probleem opgelost.
Alles klaar voor de primer:
Verf erop:
Het eind komt in zicht vrienden, heb allemaal een fijn weekend! Rick
En halverwege de hermontage:
Normaal gebruik ik alu of rvs als hoesjes over de links, beiden zijn niet erg dol op verf maar gelukkig had ik nog wat koolstof mastjes liggen van zeilboten die ik ooit bouwde, probleem opgelost.
Alles klaar voor de primer:
Verf erop:
Het eind komt in zicht vrienden, heb allemaal een fijn weekend! Rick
En halverwege de hermontage:
RickvS- Regular
indrukwekkend
enkel de veren nog naroesten?
enkel de veren nog naroesten?
Boussini- Addict
direkt een ander zicht ,staat mooi
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Schitterend! Heel erg mooi.
Hottwheels- Regular
- Aantal berichten : 372
memphis- Regular
Wat een mooie techniek zeg. Erg mooi
Touareg- Regular
- Aantal berichten : 666
Ziet er gelikt uit
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
@David, heb er wel even aan gedacht maar om er verf goed op te laten hechten zal je ze moeten schuren en omdat deze echt moet rijden durf ik dat niet aan, op een of andere manier is dit heel goed uitgepakt en is de karakteristiek heel fijn.
Ik ben bijna klaar met het chassis, morgen de eerste rit met de kap erop en waar het precies aan ligt weet ik niet maar het chassis is erg stil, misschien het Robbe teflonvet wat ik voor het eerst gebruikt heb.
Hier de pics:
morgen meer!
Ik ben bijna klaar met het chassis, morgen de eerste rit met de kap erop en waar het precies aan ligt weet ik niet maar het chassis is erg stil, misschien het Robbe teflonvet wat ik voor het eerst gebruikt heb.
Hier de pics:
morgen meer!
RickvS- Regular
Touareg- Regular
- Aantal berichten : 666
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
S-u-p-e-r knap!
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Super knap
Welke bandjes zijn dat?
Grtz
Welke bandjes zijn dat?
Grtz
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
waw Rick, de banden zie er zeer goed uit met die vuile flanken ,origineel tamiya bandjes? of rc channel zachter repro rubber?
ik merk dat je oude tamiya shocks hebt gebruikt, met de weathering zien die er precies zeer geschikt uit
PS; het lampje is aangekomen , bedankt!,
mischien een klein vraagje wat is de werkingsspanning van het lampje?
heb beslist om de f350 een forrest ranger truck van te maken dan misstaat het blauwe kapje niet
ik merk dat je oude tamiya shocks hebt gebruikt, met de weathering zien die er precies zeer geschikt uit
PS; het lampje is aangekomen , bedankt!,
mischien een klein vraagje wat is de werkingsspanning van het lampje?
heb beslist om de f350 een forrest ranger truck van te maken dan misstaat het blauwe kapje niet
Boussini- Addict
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bouw van een 8x8 MAN KAT 1 truck
» Tow Truck 6x6
» CC-01 Trial truck
» GMC Pickup truck. 1/24
» CC-01 Man dakar truck
» Tow Truck 6x6
» CC-01 Trial truck
» GMC Pickup truck. 1/24