Hoggy Part III
+20
crissypaint
nilsken
4x4ke
The Panda
Mr. Ben
tamiyatony
Toyobart
land rover freak
Steven
Ranger Joe
wimpos
Boussini
alinormalie
Bas
voske
LazyFatCat
Rocco.
TimV
Sylvie.
Hoggy
24 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoggy Part III
Hallo RC Trial Lovers
Eerst en vooral wil ik de forumbeheerder en moderator (Bas en Bart)
van harte en welgemeend feliciteren met dit prachtig initiatief.
ik beschouw het als een eer dat ik deel mag uitmaken van dit forum.
Voor mij ligt de weg terug open naar het maken van interressante
kontacten en nieuwe vrienden, het verschaffen en bekomen van
interressante informatie en tips. ik kijk heel nieuwsgierig uit naar
de intrigerende ontdekkingstocht doorheen dit forum dat waarschijnlijk
heel imposant zal worden, het wagentje dat hier aan het rollen gaat zal
ontwijfeld een sneltrein worden en hou je vast, we zijn alvast al goed
vertrokken!
Sommigen onder jullie zullen mij wel kennen als het "enfant terrible" Jean-Claude
maar je zal snel merken dat dit meevalt en dat ik niet J-C de verschrikkelijke ben
Ik ben een RC oldtimer van 46 jaar en ondertussen al 30 jaar actief op RC gebied.
Voornamelijk heb ik mij bij RC auto's, boten,trucks en nu trial gehouden
Ik heb ook een 8 tal jaar competitie gereden en daar veel ervaring op gedaan,
in al die jaren was en ben ik lid van tal van RC verenigingen en naast bouwen
en rijden is het sociaal aspect van de hobby voor mij ook HEEL belangrijk en
samen gaan we er iets prachtig van maken!
Voor Bas en Bart, nog een grote pluim voor op jullie hoed
(de pauw van mijn buur zal het zich weer beklagen )
Ik ben reeds een 30 tal jaar actief op RC gebied en mn eerste Tamiya was een Frog waar ik veel plezier aan
heb beleefd en die ik tot op de draad versleten heb. De volgende wagen werd een Fox en daarna werd het
een Bruiser welke voor mij tot op heden nog één van de prachtigste wagens is die door Tamiya ontwikkeld is.
De adoratie voor deze wagen zorgde dan ook voor de inspiratie bij het zoeken van een nikname voor op
andere fora en ik heb meer gemeen met die nikname dan alleen de Bruiser want in mn jonge jaren was ik er
niet vies van om bij de bloemetjes buiten zetten eens stevig het varken uit te hangen
Zoals ik al aanhaalde ben ik reeds een 30 tal jaar actief op RC gebied en dit begon met een RC truck schaal 1:20
en een Lambo met 2 hangeschakelde versnellingen, speelgoedtoestanden zeg maar. De eerste jaren
reed ik thuis en na de Frog, Fox en de Bruiser kwam de Jacky X Porsche en met deze wagen werd de eerste
stappen gezet naar een raceclub (MRC Zwevegem) en ik had meteen stevig de smaak van het vereningingsleven
te pakken. De Porsche 959 bleek vanwege zn hoge zwaartepunt niet te voldoen voor tapijtrace's en ik wijgerde
de klasse 1/12de te rijden omdat dit er "te basic" uit zag. de Porsche werd dan ook ingeruild voor de dan kersverse
Avante die na eerst boxart te hebben gebouwd werd deze aangepast voor tapijtrace's en gedropt om het
zwartepunt zo laag mogelijk te krijgen. Na de Avante kwam de Avante 2001 welke een enorme verbetering
was i.v.m. het chassis en met deze wagens heb ik dan ook een 8 tal jaar competitie gereden en er veel plezier
aan beleefd. Op een gegeven ogenblik zat ik op de piek van mn technische rijstijl en waren er geen uitdagingen
meer te vinden en ik had in die 8 jaar uit voorliefde voor trucks ook al eens naar Wedico gekeken maar ik
had geen zin om 2500€ neer te leggen voor alleen maar een trekker. De dan nieuwe King Hauler was voor
mij dan ook een meer dan welkom en betaalbaar alternatief en die heb ik dan ook meteen aangekocht en
deze was dan ook één van de eerste Tamiya trucks in Belgie. Met deze truck heb ik al heel wat beleefd en buiten
een deelname aan een wereldrecord staan er zeker al meer dan 600 reële kilometers op de teller. Met de King Hauler
sloot ik mij ook aan bij een RC truckersvereniging, eerst het O.V.M.V. van Aalst en daarna bij RC Modeltrucks Brugge.
Van 1 truck werden het er tenslotte 6 en ik kwam in contact met tal van verenigingen en hun leden. Op die
manier kwam ik in contact met de beheerder van B.T.D. ( Belgian Trial Drivers ) de voorloper van RC Trial en
omdat ik reeds uit voorliefde voor off road trial al een Jero, Isuzu Mu en een Wrangler had gehad duurde het
niet lang voor ik me geregistreerd had en ging de bal aan het rollen en ging er er een totaal nieuwe wereld voor
mij open waar er veel nieuwe uitdagingen te vinden waren en ik ook reeds veel nieuwe vrienden heb gemaakt, dus
kijk ik er ook naar uit om mn vriendenkring hier uit te breiden
Een overzicht van mn huidige beschijden collectie :mrgreen:
_ 4 Toyota Bruiser
_ 1 Toyota Hi-lift
_ 1 Ford F350 Junfac conversion
_ 3 Pajero ( 1 NIB)
_ 2 Wrangler ( 1NIB )
_ 1 Honda CRV
_ 1 Isuzu Mu
_ 1 Toyota Landcruiser CC
_ 1 Ford Bronco CC
_ 1 John Boyer Ford Bronco
_ 1 Venom Creeper
_ 1 King Hauler
_ 1 King Hauler ( omgebouwd in een Mack "Rubber Duck")
_ 1 Globe Liner
_ 1 Knight Hauler
_ 1 Mercedes (trekker)
_ 1 Mercedes Ubernacht Express
_ 8 Diverse trailers
_ 5 Top Force
_ 1 Manta Ray
_ 1 Terra Conqueror
_ 2 Dirt Thrasher (1 NIB)
_ 2 Blazing Star (1 NIB)
_ 1 Hummer NIB
_ 2 Porsche Taisan
_ 1 Mercedes Pilsener TA02
_ 1 Vectra HKS op TA02
_ 1 Lancia Delta Integrale TA02
_ 2 Alfa Romeo 155 V6
_ 1 TT01 Lancia Delta Integrale NIB Factory Finished
_ 1 Madcap
_ 1 Fighter G (omgebouwd naar een Desert Gator met heel wat Hop-up smulspul )
_ 1 Rising Storm
_ 3 Lunchbox
_ 1 Midnight Pumpkin
_ 2 F201 Ferrari (1 NIB)
_ 3 F201 BMW Williams ( 1 omgebouwd op 3Racing Graphite chassis)
Er staan ook nog een 15 tal TA01/02 chassis te wachten op restauratie en een projecttoewijzing.
Dit is echter een voorlopig overzicht want de collectie is voordurend in beweging en neemt nog altijd uitbreiding.
Ooit zal ik eens werk maken van een showroom maar dit word een gigantische klus waar ik een beetje tegenop zie
Zo vrienden, ik hoop dat dit beknopt overzicht van mn historie met Tamiya en trial kort genoeg was want ik kan
er echt uuuuuuuren over vertellen dus als u nog vragen heeft dan zal ik ze met alle genoegen beantwoorden.
Lets build a wundelfull forum 8-)
Keep in touch my friends, greetz J-C
Eerst en vooral wil ik de forumbeheerder en moderator (Bas en Bart)
van harte en welgemeend feliciteren met dit prachtig initiatief.
ik beschouw het als een eer dat ik deel mag uitmaken van dit forum.
Voor mij ligt de weg terug open naar het maken van interressante
kontacten en nieuwe vrienden, het verschaffen en bekomen van
interressante informatie en tips. ik kijk heel nieuwsgierig uit naar
de intrigerende ontdekkingstocht doorheen dit forum dat waarschijnlijk
heel imposant zal worden, het wagentje dat hier aan het rollen gaat zal
ontwijfeld een sneltrein worden en hou je vast, we zijn alvast al goed
vertrokken!
Sommigen onder jullie zullen mij wel kennen als het "enfant terrible" Jean-Claude
maar je zal snel merken dat dit meevalt en dat ik niet J-C de verschrikkelijke ben
Ik ben een RC oldtimer van 46 jaar en ondertussen al 30 jaar actief op RC gebied.
Voornamelijk heb ik mij bij RC auto's, boten,trucks en nu trial gehouden
Ik heb ook een 8 tal jaar competitie gereden en daar veel ervaring op gedaan,
in al die jaren was en ben ik lid van tal van RC verenigingen en naast bouwen
en rijden is het sociaal aspect van de hobby voor mij ook HEEL belangrijk en
samen gaan we er iets prachtig van maken!
Voor Bas en Bart, nog een grote pluim voor op jullie hoed
(de pauw van mijn buur zal het zich weer beklagen )
Ik ben reeds een 30 tal jaar actief op RC gebied en mn eerste Tamiya was een Frog waar ik veel plezier aan
heb beleefd en die ik tot op de draad versleten heb. De volgende wagen werd een Fox en daarna werd het
een Bruiser welke voor mij tot op heden nog één van de prachtigste wagens is die door Tamiya ontwikkeld is.
De adoratie voor deze wagen zorgde dan ook voor de inspiratie bij het zoeken van een nikname voor op
andere fora en ik heb meer gemeen met die nikname dan alleen de Bruiser want in mn jonge jaren was ik er
niet vies van om bij de bloemetjes buiten zetten eens stevig het varken uit te hangen
Zoals ik al aanhaalde ben ik reeds een 30 tal jaar actief op RC gebied en dit begon met een RC truck schaal 1:20
en een Lambo met 2 hangeschakelde versnellingen, speelgoedtoestanden zeg maar. De eerste jaren
reed ik thuis en na de Frog, Fox en de Bruiser kwam de Jacky X Porsche en met deze wagen werd de eerste
stappen gezet naar een raceclub (MRC Zwevegem) en ik had meteen stevig de smaak van het vereningingsleven
te pakken. De Porsche 959 bleek vanwege zn hoge zwaartepunt niet te voldoen voor tapijtrace's en ik wijgerde
de klasse 1/12de te rijden omdat dit er "te basic" uit zag. de Porsche werd dan ook ingeruild voor de dan kersverse
Avante die na eerst boxart te hebben gebouwd werd deze aangepast voor tapijtrace's en gedropt om het
zwartepunt zo laag mogelijk te krijgen. Na de Avante kwam de Avante 2001 welke een enorme verbetering
was i.v.m. het chassis en met deze wagens heb ik dan ook een 8 tal jaar competitie gereden en er veel plezier
aan beleefd. Op een gegeven ogenblik zat ik op de piek van mn technische rijstijl en waren er geen uitdagingen
meer te vinden en ik had in die 8 jaar uit voorliefde voor trucks ook al eens naar Wedico gekeken maar ik
had geen zin om 2500€ neer te leggen voor alleen maar een trekker. De dan nieuwe King Hauler was voor
mij dan ook een meer dan welkom en betaalbaar alternatief en die heb ik dan ook meteen aangekocht en
deze was dan ook één van de eerste Tamiya trucks in Belgie. Met deze truck heb ik al heel wat beleefd en buiten
een deelname aan een wereldrecord staan er zeker al meer dan 600 reële kilometers op de teller. Met de King Hauler
sloot ik mij ook aan bij een RC truckersvereniging, eerst het O.V.M.V. van Aalst en daarna bij RC Modeltrucks Brugge.
Van 1 truck werden het er tenslotte 6 en ik kwam in contact met tal van verenigingen en hun leden. Op die
manier kwam ik in contact met de beheerder van B.T.D. ( Belgian Trial Drivers ) de voorloper van RC Trial en
omdat ik reeds uit voorliefde voor off road trial al een Jero, Isuzu Mu en een Wrangler had gehad duurde het
niet lang voor ik me geregistreerd had en ging de bal aan het rollen en ging er er een totaal nieuwe wereld voor
mij open waar er veel nieuwe uitdagingen te vinden waren en ik ook reeds veel nieuwe vrienden heb gemaakt, dus
kijk ik er ook naar uit om mn vriendenkring hier uit te breiden
Een overzicht van mn huidige beschijden collectie :mrgreen:
_ 4 Toyota Bruiser
_ 1 Toyota Hi-lift
_ 1 Ford F350 Junfac conversion
_ 3 Pajero ( 1 NIB)
_ 2 Wrangler ( 1NIB )
_ 1 Honda CRV
_ 1 Isuzu Mu
_ 1 Toyota Landcruiser CC
_ 1 Ford Bronco CC
_ 1 John Boyer Ford Bronco
_ 1 Venom Creeper
_ 1 King Hauler
_ 1 King Hauler ( omgebouwd in een Mack "Rubber Duck")
_ 1 Globe Liner
_ 1 Knight Hauler
_ 1 Mercedes (trekker)
_ 1 Mercedes Ubernacht Express
_ 8 Diverse trailers
_ 5 Top Force
_ 1 Manta Ray
_ 1 Terra Conqueror
_ 2 Dirt Thrasher (1 NIB)
_ 2 Blazing Star (1 NIB)
_ 1 Hummer NIB
_ 2 Porsche Taisan
_ 1 Mercedes Pilsener TA02
_ 1 Vectra HKS op TA02
_ 1 Lancia Delta Integrale TA02
_ 2 Alfa Romeo 155 V6
_ 1 TT01 Lancia Delta Integrale NIB Factory Finished
_ 1 Madcap
_ 1 Fighter G (omgebouwd naar een Desert Gator met heel wat Hop-up smulspul )
_ 1 Rising Storm
_ 3 Lunchbox
_ 1 Midnight Pumpkin
_ 2 F201 Ferrari (1 NIB)
_ 3 F201 BMW Williams ( 1 omgebouwd op 3Racing Graphite chassis)
Er staan ook nog een 15 tal TA01/02 chassis te wachten op restauratie en een projecttoewijzing.
Dit is echter een voorlopig overzicht want de collectie is voordurend in beweging en neemt nog altijd uitbreiding.
Ooit zal ik eens werk maken van een showroom maar dit word een gigantische klus waar ik een beetje tegenop zie
Zo vrienden, ik hoop dat dit beknopt overzicht van mn historie met Tamiya en trial kort genoeg was want ik kan
er echt uuuuuuuren over vertellen dus als u nog vragen heeft dan zal ik ze met alle genoegen beantwoorden.
Lets build a wundelfull forum 8-)
Keep in touch my friends, greetz J-C
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Re: Hoggy Part III
alé jij ook welkom hé !
grtjs Sylvie...
grtjs Sylvie...
Sylvie.- Regular
- Aantal berichten : 568
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Diene vinger is dus toch gebroken waar je wou aanhangen
Maar wees welgekomen eh
PS: Der is nu wel eindelijk een echt Hoggy Icoontje beschikbaar!
Maar wees welgekomen eh
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
nilsken schreef:Diene vinger is dus toch gebroken waar je wou aanhangen
Maar wees welgekomen eh
Heeuuu wat bedoel je met die vinger Nils
Iedereen hartelijk bedankt voor de aangename verwelkomingen
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Welkom Jean Claude!
Vielen Dank für den guten Tip.
Bis zum nächsten Meeting!
Vielen Dank für den guten Tip.
Bis zum nächsten Meeting!
MasterBingo- Initiate
- Aantal berichten : 156