RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van 2.2 naar 1.9

+5
Steven
Bas
nilsken
Boussini
schippertje
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje zo 29 jan 2017 - 10:52

Daar de meeste mij wel kennen of in ieder geval als ze mij wel eens hebben zien rijden ,is dat de laatste jaren toch altijd met een crawler op de onafscheidelijke 2.2 .
Dan begon met een high lift op 2.2
van 2.2 naar 1.9 Pbucket

en daarna met een omgebouwde axial scorpion naar een "hot crawler" eigen fabrikaat en door sommige omschreven als dat "grijs bakske"
van 2.2 naar 1.9 Pbucket
ook een cr-01 heeft zo nu en dan meegedaan maar meestal als  back up-
van 2.2 naar 1.9 Pbucket


Ik mag wel zeggen dat ik de hot crawler heb "opgereden". Meer dan 200 km hebben we samen afgelegd door het Vlaamse-  Waalse en stukjes Hollandse land.Voor de meeste meetings gecontroleerd op losse delen  en altijd goed uitgeredn.
Nog iemand mee kunnen blij maken maar die wist dat hij aan een lange rivisie moest gaan beginnen.
En zo is er een G-made gekomen de R1  en ook op 2.2.
Maar er kriebelt iets.
Daar niet alle terreinen van de meetings een uitdaging waren voor deze sloffen heb ik het woeste idee gekregen om een maat kleinere sloffen te gaan zoeken en eens kijken wat nu de lol is van een 1.9 .
Niet zo moeilijk omdat er genoeg mensen met zoiets rijden dus moest ik het in die grijze cellen zoeken.
Het is de uitdaging.
Het internet eens afgestruint en eens gekeken wat de mogelijk heden waren zowel van wagen als van terreinen.
Ook eens gekeken over de vlaamse grens naar andere groep rijders want door mijn tijdshandicap (alleen 's winters vrije tijd ) zocht ik wat meer rij mogelijkheden .
En ook hier kwam ik weer de scale rijders tegen op 1.9

Maar welke.
Land rover achtige body lijkt toch het meest aantrekkelijk en heeft toch iets.
Mijn rijstijl kennende hoeft het niet een 100% echt schaalmodel te worden.
Dat is misschien iets voor later als ik heb leren rijden.
En zo kom ik dan een gebruikte Marauder body  -van killer body- tegen, ook nog in mijn favoriete groen.
beetje jeugd herinnering aan mijn mini in britisch racing green ?
Dat lijkt er genoeg op, beetje groter dan de crawler body's dus dat zal wel wennen worden.
van 2.2 naar 1.9 36313800574_487c0f9dc0_kIMG_2918 by maurits karreman, on Flickr

Nu nog iets om hem op te zetten want zo de berg af schuift niet lekker.
Het zou zijn gemaakt voor een scx 10 maar op wat filmpjes vond ik dat de match tussen body en chassis net niet goed was.
zagen en verbouwen verkorten of verlengen is toch mijn ding niet dus gaan studeren en nu blijkt dat de scx 10 drie verschillende wielbassissen heeft.
De kortste is die van de dingo 290 mm
dan de deadbolt ax10 is 310mm
en van de  rubicon 313 mm
Ondanks dat het maar een beetje is ,kan je het toch zien.
Natuurlijk is de laatste maat diegene die ik hebben moet maar ik vind de rucicon toch te mooi om de body in de hoek te zwieren.
Gelukkig komt het toeval te hulp en gaat er helaas een modelbouw winkel sluiten en houdt uitverkoop.
Gebeld en ja hij heeft welgeteld nog één axial staan. De rest is allang weg meneer.
Duidelijk dat die man mij niet kende anders had hij nooit de term meneer gebruikt.
Maar wat hij had was nog een dodge ram van en hoera die die heeft de juist wielbasis.
En ook de prijs was passend omdat het de laatste was.
van 2.2 naar 1.9 Pbucket
Een beetje lokaal gaan shoppen levert nog een betaalbare winch op en nog wat klein spul .
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog wel vaker lokaal ga winkelen. als we alles uit Verweggistan laten komen blijft er geen fatsoenlijke winkel hier meer over en zullen we over twee jaar voor een banaal servo hoorntje  naar mister king moeten. dus de buit maar een beetje spreiden tussen daar en hier.

en de keukentafel wordt werkplaats.
Chassis en body hebben een goede match, en even snel vast een systeem met klitteband ineen gefabriekt.
Daar ik niet van rondvliegende body's houd moet ik daar nog een nachtje over slapen.
Ik weet het; scalers rollen niet.


zou ik dat echt af kunnen leren.?


Laatst aangepast door schippertje op zo 10 sep 2017 - 21:36; in totaal 1 keer bewerkt
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Boussini zo 29 jan 2017 - 21:44

Welkom in de club Schippertje Wink

voor je het weet worden de meetste banale dingen met veel geduld omgebouwd naar cargo en eyecandy voor achterop...

mogen de 4x4 goden je goedgezind zijn in je nieuwe avontuur.
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje ma 30 jan 2017 - 8:07

Dank voor deze acceptatie.
met vallen en opstaan en jullie hulp zal het wel lukken .
En als ik het echt niet meer zie zitten ;
dan maak ik een lampje op mijn 2.2 en ga stiekem
's nachts even rijden om bij te komen.
Maar het zal lukken.
Misschien is er toch nog een toekomst voor mij
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van nilsken ma 30 jan 2017 - 9:31

Eindelijk!
Welkom bij het 1.9 clubje. Kleinere bandjes, grotere uitdagingen.
Let alleen maar op dat het je niet te hard beetneemt, want voor je het weet sta je op 1.55 bandjes hulpeloos te kijken naar al die grote wielen :-)

Ziet er goed uit, Die Killerbody is mooie kap. En hoe valt de breedte mee?

Met vriendelijke groeten,

Nils
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje ma 30 jan 2017 - 17:12

Ach misschien mag ik dan wel even van die grote jongens een bandje lenen.
Maar heb geen angst, ik heb niet gezegd dat die grote er uit gaan.
Nu gewoon de keus, want bagger , blubber en rots trekt ook nog altijd.
Killer body is net zo breed als de breedte van het chassis. Mijn grote "angst" is de overhang achter. Zeker daar ik daar ook nog een bumper denk te fabriceren tot ik heb leren rijden.
Oh nee van achter is voor als anderen niet kunnen stoppen.
van 2.2 naar 1.9 36313801454_c31cc88286_kIMG_2917 by maurits karreman, on Flickr
M


Laatst aangepast door schippertje op zo 10 sep 2017 - 21:37; in totaal 1 keer bewerkt
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van nilsken ma 30 jan 2017 - 22:12

Pas dan vooral op voor Loeki, ik spreek uit ervaring......
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Bas ma 30 jan 2017 - 22:22

nilsken schreef:Pas dan vooral op voor Loeki, ik spreek uit ervaring......

Gewoon een Jeepke ertussen als buffer he :p

Goed gedaan Schippertje, eindelijk bij de grote jongens met de kleine bandjes Razz
En dat 'leren rijden' zal wel meevallen zeker?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje do 16 feb 2017 - 21:36

Zo onder tussen weer wat verder in het leven. Heb geprobeerd wat af te koelen maar het virus is gebleven.
Youtubs bekeken hoe het echt moet en geprobeerd een oplossing te bedenken voor het huwelijk tussen body en chassis. Ander huwelijk moest ook nog gebeuren en daar maar mee begonnen.
van 2.2 naar 1.9 36336106883_c50da8bc74_kIMG_2912 by maurits karreman, on Flickr
De dame vertoeft al enige tijd in de gereedschapskist maar kon haar poezelige voetjes niet voor de stoel krijgen.
Eigenlijk toch wel een body foutje.
De stoel en de ruimte ervoor zijn erg klein en onschaal gehouden zodat je meer motor ruimte overhebt.
Afspraak gemaakt met dokter dracula en de operatie kamer klaar gemaakt.
Daar verscheen de bruidegom al in verpakking.
van 2.2 naar 1.9 36336108483_881a18f322_kIMG_2910 by maurits karreman, on Flickr
Daar zijn naam al han solo was vond ik dat hij toch wel erg solo was.

Maar een gewapend man moet onschadelijk worden gemaakt dus de kniptang erbij en weg pistool.
Daar hij ook lang in zijn doosje had gezeten en te weinig trials  had gelopen was hij ook nog erg stijf in de benen. Aan meester Black en compagnon Decker wat warme raad gevraagd en met wat verwarming werd hij stukken soepeler en kon hij zitten. Lopen hoefde hij toch niet meer dus de voetjes wat aangepast en voila:
van 2.2 naar 1.9 36336107623_599285165f_kIMG_2911 by maurits karreman, on Flickr
Beetje buigen en opwarmen houd het het soepel en past,
van 2.2 naar 1.9 Pbucket

je kan al wel zien waarom hij wat warmer wordt en ineens in de wagen wil.
Er zit al schoon gezelschap op hem te wachten.
Ook deze dame op de operatie tafel een poot uitgedraaid en nu mogen ze braaf leren auto rijden.

kaart zal nog wel moeten worden aangepast ,maar ze wou wat omhanden hebben voor de foto.

De werkplaats heeft de achter bumper bevestiging ook aangepast en sterk genoeg gemaakt.
van 2.2 naar 1.9 37150095335_3a89813e60_kIMG_2915 by maurits karreman, on Flickr

Ik speel nog steeds met het idee om achterop ook een lier te zetten. ook bij sleepboten is dat de lier die het meeste geld opbrengt.
En niets lijkt me zo vernederend als een lier die met bumper en al  van de wagen valt.
Dus die bumper moet vast en zit nu verbonden tot aan het kruis in het chassis.
Ooit komt er nog wel een stalen bumper maar voorlopig redt deze het nog wel.
van 2.2 naar 1.9 36336101193_bbc3784806_kIMG_2916 by maurits karreman, on Flickr

Voor en achter  is nu op zijn plaats. alleen het klittenband systeem bevalt niet.  Vanmiddag  magneetjes gehaald en morgen eens prutsen.
Leuke hobby winkel in het dorp bezocht en meteen wat sluitingen en patent oogjes meegenomen voor de sfeer.
van 2.2 naar 1.9 36752396470_c6eb6e52ec_kIMG_2913 by maurits karreman, on Flickr
van 2.2 naar 1.9 37150095895_ade019feda_kIMG_2914 by maurits karreman, on Flickr
Voor het grote huwelijk
toch maar de grote middelen gebruiken en de body posts erdoor.
Achter zitten ze in de laadbak. oprol matje over de bodyclips?
Voor een crick dwars over de motorkap???
De nacht is lang en ze zitten warm. Ik heb weer even bedenktijd.
wordt vervolgd
M


Laatst aangepast door schippertje op zo 10 sep 2017 - 21:44; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foto's bij gezet die het wel weer doen.)
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Steven vr 17 feb 2017 - 8:16

mooi geworden Maurits!
Steven
Steven
Regular
Regular

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Peer

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Boussini za 18 feb 2017 - 2:45

komt helemaal goed Very Happy
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van nilsken za 18 feb 2017 - 13:42

Goed bezig!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van fastplane za 18 feb 2017 - 18:04

Dat ziet er heel mooi uit.

fastplane
Member
Member

Aantal berichten : 9
Woonplaats : Zele

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Bas ma 20 feb 2017 - 17:03

Mooi spul! Misschien de zetels nog een kleurtje geven?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje ma 20 feb 2017 - 22:20

Oh jee , het enige dat ik goed kan kleuren zijn grote  vlakken met een roller. In het klein ben ik goed in het aanbrengen van druppels en druipers en vieze vingers.
Maar toch eens met andere ogen naar de zetels gekeken , zeker daar er toch al één los zat en ik die opnieuw moest bevestigen. Dan zou het toch wel verleidelijk worden.
Bas, Bas wat doe je me aan.
Al wel de oplossing voor het definitieve huwelijk gevonden  en zoals gewoonlijk de grote middelen gebruikt.
Hilty gezocht en rigoureus de boor er in.
Alleen de voorste body post nog een aluminium kleurtje geven  en dan zijn we content. Het zit vast en zo hoort het ook.
van 2.2 naar 1.9 IMG_2927_zpsjdephmnn

Achter in de bak komt toch nog wel wat zooi? Dat ben ik gewend dus zal niet zo opvallen.
En ik kom  nog redelijk bij de clips ook.
van 2.2 naar 1.9 IMG_2928_zpssfihv0bt

Zien dat ik  daar nog een batterij voor de verlichting verstopt krijg en dan gaan we nog wat aan de waterdichtheid doen.
Leuk onderwerp daarover gevonden.
How to waterproof your scx 10 door "axial racing" hunzelf.
ook de servo staat er bij en zo'n klusje had ik toch al te doen dus kon ik meteen al even oefenen.
http://www.axialracing.com/blog_posts/6067

De getoonde servo is nog niet die van de scx maar gaat in de wraight; idee blijft gelijk.
Een nieuwe servo open gemaakt en je ziet al de smering. je krijgt zelfs geen vieze vingers meer.
van 2.2 naar 1.9 IMG_2921_zpsazehcciy
Gelukkig heb ik om de hoek een electronica winkel en die kon het juiste vet vinden, zij het niet zo makkelijk maar geschikt voor warm en koud water en o.a voor elektronica en daar zit het probleem. je kan er wel allerlei vet insmeren maar dat veroorzaakt kortsluiting in de printplaat. en dat kunnen we zelf wel maken zonder vet. Gewoon wat gaan rijden ,dan vinden we wel wat water.

Zoals axial vraagt rond de kop en een beetje overal een beetje vet smeert lekker.
van 2.2 naar 1.9 IMG_2922_zps6u4goyib

het grappige in het verhaal is dat ze wel de bodemplaat verwijderen maar er dan niets mee doen. Dus doe ik lekker eigenwijs en doe de aansluitrand ook ruim vol.
van 2.2 naar 1.9 IMG_2924_zpsoacrzoae

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit al eerder heb uitgeprobeerd op een andere( goedkopere ) servo en daar een tijdje mee gereden heb.
Nu alles weer netjes en voorzichtig inéén proberen te krijgen en monteren.
De praktijk zal wel bewijzen tot hoe ver dit werkt.
Hij die de Engelse tekst volledig heeft gelezen zal het verhaaltje van de dip ook wel wat ongeloofwaardig in de oren klinken.
Maar ook deze bovenstaande methode is zonder garantie.!!!!!!!
Het verhaal van de ballonnetjes komt later.
Wordt vervolgd
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van nilsken ma 20 feb 2017 - 23:10

Ik doe de printplaat altijd vol met siliconen. Werkt prima
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van gunther vr 10 maa 2017 - 11:52

goe gedacht
gunther
gunther
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 112
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Boussini za 11 maa 2017 - 23:44

ik voorzie grote plannen gezien de voorzorgsmaatregelen hier Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje zo 12 maa 2017 - 21:50

Ik heb geen idee van grote plannen.
maar wel  vandaag mee genomen naar de zee.
eerste rit gereden met standaard chassis, standaard banden, standaard ikke.
van 2.2 naar 1.9 37008164341_3a3db3a7c8_hIMG_4810 kl by maurits karreman, on Flickr
Viel zeker niet tegen maar iets gewicht in de banden zou niet slecht zijn.
Nu maar leren rijden en dat lukt.
van 2.2 naar 1.9 37008169311_547340356d_kIMG_4804 by maurits karreman, on Flickr
Dan maar eens gaan kijken wat echt nodig is en wat gewoon anders is.
veel mul zand en daar had hij wel wat moeite maar kwam met de standaard banden ook boven. Alleen kort draaien op de helling wordt afgestraft.
van 2.2 naar 1.9 37150582405_a26bb7ed64_kIMG_4849 by maurits karreman, on Flickr
nu maar zien wat  grote voorzorg maatregelen zijn, of zou ik zo slecht rijden dat jullie aan die kant van België in dekking moeten ???
van 2.2 naar 1.9 37008167551_8aa9b3f709_kIMG_4829 by maurits karreman, on Flickr
M


Laatst aangepast door schippertje op zo 10 sep 2017 - 22:04; in totaal 2 keer bewerkt
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van dirkaerts7 zo 10 sep 2017 - 18:16

En,
wat zijn de bevindingen van de overstap Question
dirkaerts7
dirkaerts7
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 110
Woonplaats : Grobbendonk

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje zo 10 sep 2017 - 21:15

Tja wat zijn de bevindingen. Hij is twee keer mee gemogen naar het buitengebeuren. Het rijdt toch weer anders maar ik heb vroeger met een high lift gereden voor ik daar ook 2.2 opgelegd had. Het rijdt weer anders maar dat komt ook omdat het scale parcours heel anders is. Voordeel van de Vlaamse Ardennen is dat een half uur rijden naar zuid geeft rots en bergen. Ruim half uur west is zand en kust en een klein uurtje oost is Edegem. Alle drie verlangen ze toch iets anders.
De vraag van hoe de scx 10 rijdt is makkelijk op te lossen.
Goed maar kan beter denk ik ,en ik wacht op een andere band die niet gelijmd is. Dan iets gewicht voorin en dan ben ik er wel.De manier van rijden is gewoon weer wennen maar is ook leuk.
Voor mij niet te veel poes-pas maar veel meer rijden.Ik zal aan mijn eigen 1:1 auto ook niet als een gek gaan sleutelen met andere vering, banden, motoren ed.
Zul je ook wel merken; als het winter wordt mag je de "evenementen " kalender hier in de gaten gaan houden. Ik probeer toch wel om de 14 dagen in het weekeind ergens te zijn. Ook van de Ning maken we een 5 dagen feest maar wel met alles heel houden en toch uitrijden.En ook de scx gaat een dag mee.Dan krijgt hij het zwaar maar moet hij ook kunnen. Waterdicht is geen optie maar ik wil ook gene bang van water hebben dus waar nodig zijn wat ballonnen voorzien.
Maar er is nog steeds een wraith, en een R1 en nog wat 2.2 op de plank en dat mag ook wel buiten. Dus de overstap is gewoon een heen -en weer sprongetje.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje zo 10 sep 2017 - 22:10

vraagje. Na wat heen en weer gev..... heb ik bij bovenstaande verhaal weer foto's gekregen.
Is dit leuker ?????
Kost wel een hele winter om alles weer bij elkaar te zoeken. Kijken of ik genoeg reacties sprokkel om weer wat moed te vinden.
Ik heb er nu in totaal met alles bijeen geteld zo een kleine 600 opgezet.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Steven ma 11 sep 2017 - 8:35

Super Maurits dat je bezig blijft met posten.
Zeker na het allemaal terug zoeken van de foto's.
Het blijft een plezier om je post te blijven lezen.

Zeker verder doen!!!
Steven
Steven
Regular
Regular

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Peer

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van dirkaerts7 di 12 sep 2017 - 8:22

Zeker Maurice,

blijven doen!

Van dag één heb je me vriendelijk ontvangen,
geen vraag is te dom en altijd met de nodige humor!

ben een echte fan! What a Face
dirkaerts7
dirkaerts7
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 110
Woonplaats : Grobbendonk

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje di 12 sep 2017 - 20:25

Tja wacht maar tot ik tijd heb.
Dan wordt het weer rijden geblazen. Ik probeer in de winter toch ééns per 14 dagen ergens te rijden in Vlaanderen.
De 2.2 heeft tot nu toe te weinig zon gezien.
En Bas zijn meeting kalender heeft nog wel wat plaats over en anders naar de evenementen kalender
Bedenk maar vast leuke plaatsen want het wordt weer afzien.
M

schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van schippertje ma 20 nov 2017 - 19:35

Efin, we zijn weer terug in crawler/scaler land en de eerste meetings weer achter de rug. De nachtrit met de wraith omdat daar al veel licht op zit en daarna Erpe Mere.De ochtend rit met de scx gedaan en daar begint toch een leuk euvel de kop op te steken.Langzaam vooruit en dan stoppen. praatje maken met de buurman en ziet, daar komt mijn wagentje langs gereden en vertrekt vrolijk in de richting van de berg. Nu is dat wel de bedoeling dan hij naar de bergen gaat , maar wel met mijn vinger om de trekker. Draaien aan het stuurwiel stopt de actie. De rest van de ochtend bleef hij deze kuren houden. Soms lang soms alleen een spurtje alsof hij ongeduldig was ,
als een bruidegom op zijn eerste avond.
Om zijn maagdelijkheid wat te bewaren heb ik hem voor de middag rit toch maar laten afkoelen in zijn kistje, lipo er uit en eens lopen nadenken.
De scx heeft een ontvanger box en daar in zit... juist de ontvanger met een stukje antenne draad. Om alles spat water vrij te houden heb ik die draad netjes in de kist gehouden.
Dus kistje open en de draad maar eens netjes langs het chassis leggen.
tweede optie gaat dan worden; de zender en ontvanger gaan verwisselen met een zelfde set van spectrum.
Ah ja hoor ik al dat is het probleem, maar ik heb nog zo'n set en die werkt probleem loos. En het voordeel van die is dat de lier er ook mee bedient kan worden.Dus liever niet vervangen want deze is zo simpel dat ik hem zelfs snap.
Als het morgen droog is gaan we buiten spelen en veel proberen. Binnen mag niet, hij heeft zijn voeten nog niet geveegd.
Dus later meer.
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2.2 naar 1.9 Empty Re: van 2.2 naar 1.9

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum