AX10 van scaler naar tuber
+10
rookie73
Cornholio
Bas
Toyobart
Steven
axialjohan
Nobody
Boussini
Skiep
johndecal
14 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Crawler
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
AX10 van scaler naar tuber
Na de renovatie van de Campbell heb ik de smaak goed te pakken...
Ik had nog een AX10 Scaler die dringend aan een grondige opknapbeurt toe is :
Eerst zijn de onderdelen besteld die zeker dienen vervangen te worden. Deze belandden vorige week in de brievenbus :
Omdat ik zelf ook wel eens wil proberen een buizenframe te maken heb ik beslist de scaler om te bouwen tot tuber/crawler. Als het niet zou lukken wordt het alsnog de Hummer...
Eerst heb ik een "plooi- en soldeertafel" gemaakt, kwestie van toch wat gemakkelijker te kunnen werken :
Als materiaal heb ik voor INOX buisjes van 5mm met wanddikte 1mm gekozen. Wel niet direct het lichtste materiaal maar daar is het mij voorlopig zeker niet om te doen.
De eerste pogingen om de buisjes perfect gelijk te plooien vielen wat tegen, maar na enkele pogingen (met herhaaldelijk meten en aftekenen) lukte dit toch.
Ook het hardsolderen ging een stuk beter dan verwacht. Eerst enkele testjes gedaan met de foutief geplooide stukjes, maar al vrij snel kon ik de eerste delen van het chassis "samensmelten" :
Vooraleer de stukken samen te voegen heb ik ze al eens tegen de poliermolen gehouden, dit zal het opkuisen nadien toch al een stuk vereenvoudigen...
Wordt vervolgd.
grtz,
Johndecal
Ik had nog een AX10 Scaler die dringend aan een grondige opknapbeurt toe is :
Eerst zijn de onderdelen besteld die zeker dienen vervangen te worden. Deze belandden vorige week in de brievenbus :
Omdat ik zelf ook wel eens wil proberen een buizenframe te maken heb ik beslist de scaler om te bouwen tot tuber/crawler. Als het niet zou lukken wordt het alsnog de Hummer...
Eerst heb ik een "plooi- en soldeertafel" gemaakt, kwestie van toch wat gemakkelijker te kunnen werken :
Als materiaal heb ik voor INOX buisjes van 5mm met wanddikte 1mm gekozen. Wel niet direct het lichtste materiaal maar daar is het mij voorlopig zeker niet om te doen.
De eerste pogingen om de buisjes perfect gelijk te plooien vielen wat tegen, maar na enkele pogingen (met herhaaldelijk meten en aftekenen) lukte dit toch.
Ook het hardsolderen ging een stuk beter dan verwacht. Eerst enkele testjes gedaan met de foutief geplooide stukjes, maar al vrij snel kon ik de eerste delen van het chassis "samensmelten" :
Vooraleer de stukken samen te voegen heb ik ze al eens tegen de poliermolen gehouden, dit zal het opkuisen nadien toch al een stuk vereenvoudigen...
Wordt vervolgd.
grtz,
Johndecal
johndecal- Initiate
- Aantal berichten : 62
Re: AX10 van scaler naar tuber
Ziet er strak uit, kijk al uit naar de volgende fotos.
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
super werk! mooi gesoldeerd en shine finish
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Zeer mooie werk.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Ziet er goed uit!
Groeten Johan
Groeten Johan
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
mooi gedaan!
leuk werkbankje
leuk werkbankje
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
dat ziet er inderdaad super pro uit
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Het chassis krijgt stilaan zijn (definitieve) vorm.
Nu maar hopen dat ik god gemeten heb en alles past...
Nu maar hopen dat ik god gemeten heb en alles past...
johndecal- Initiate
Komt precies recht uit de fabriek! Nice!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Ik heb de assen die ik ga gebruiken ook eens open gedaan voor nazicht....
Juist op tijd voor een "groot onderhoud"
Juist op tijd voor een "groot onderhoud"
johndecal- Initiate
Die zijn precies niet stofdicht
Complimenten trouwens voor het frame, ziet er echt heel knap uit!
Complimenten trouwens voor het frame, ziet er echt heel knap uit!
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Na wat intensieve arbeid heb ik de assen toch weer "aanvaardbaar" gekregen. Grondig poetsen, nieuwe kogellagers, wat vet, en dit is het resultaat :
johndecal- Initiate
Die gaan beter bollen denk ik
Cornholio- Addict
Sorry voor de modder John , wist ik zelf niet dat ze er zo aan toe waren .
rookie73- Regular
- Aantal berichten : 476
volgens mij herkende ik een stukske Aarschot ;-)
Wel mooi werk John!!
Wel mooi werk John!!
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
Erg mooi en mooi dat het hard gesoldeerd is.
Wist niet dat je rvs kon hardsolderen.
Het ziet er zeker mooi uit na het polijsten , ben benieuwd hoe die verder doet.
Gr,Alex
Wist niet dat je rvs kon hardsolderen.
Het ziet er zeker mooi uit na het polijsten , ben benieuwd hoe die verder doet.
Gr,Alex
Stuur maar een setje andere, dan vergeef ik het je graagSorry voor de modder John Sad , wist ik zelf niet dat ze er zo aan toe waren
Ik wist zelf niet dat er zoveel smurrie in een as kan geraken, ik dacht al dat je het opzettelijk gedaan had om minder gewicht in de wielen te moeten stoppen....
Grtz,
Johan
johndecal- Initiate
Op de aandrijfassen na is de creatie in het stadium van een roller gekomen.
De keuze van de wielen/banden is nog niet definitief, qua look ogen de alu exemplaren in elk geval een stuk mooier.
Na het nemen van de foto's ben ik tot de conclusie gekomen dat, als de batterij geplaatst wordt, de veerweg achteraan vrij beperkt werd. Dit "probleem" is ondertussen opgelost door het chassis wat te wijzigen (terug gaan slijpen, braseren, schuren, polieren,....)
De komende dagen moet het lukken om de elektro een plaatsje te geven en dan kunnen we gaan testen....
De keuze van de wielen/banden is nog niet definitief, qua look ogen de alu exemplaren in elk geval een stuk mooier.
Na het nemen van de foto's ben ik tot de conclusie gekomen dat, als de batterij geplaatst wordt, de veerweg achteraan vrij beperkt werd. Dit "probleem" is ondertussen opgelost door het chassis wat te wijzigen (terug gaan slijpen, braseren, schuren, polieren,....)
De komende dagen moet het lukken om de elektro een plaatsje te geven en dan kunnen we gaan testen....
johndecal- Initiate
Na het plaatsen van de electronica ben ik vandaag wat aan het testen geslagen. Ik ben vrij tevreden van de eerste bevindingen, maar steil omhoog stellen er zich problemen met "tork twist" waarbij de auto "schuin trekt". Bij snelle korte bochten naar links blijven alle wielen mooi op de grond, maar naar rechts lift het rechter voorwiel .....
Zijn er experts met oplossingen????
Zijn er experts met oplossingen????
johndecal- Initiate
Ziet er bruut uit
Torque twist valt weinig aan de te doen denk ik, is een eigenschap van modellen met cardans. Eventueel eruit "tunen" door te spelen met de hardheid van je veringen/dempers?
Torque twist valt weinig aan de te doen denk ik, is een eigenschap van modellen met cardans. Eventueel eruit "tunen" door te spelen met de hardheid van je veringen/dempers?
Laatst aangepast door Cornholio op wo 28 aug 2013 - 23:22; in totaal 1 keer bewerkt
Cornholio- Addict
echt nice!!! Mud slingers staan er mooi onder!! Doet wel pijn aan mijn ogen al die bling bling
Zoals Cornholio hier al aangeeft, torque twist het best eruit werken met veeraanpassingen!!
Zoals Cornholio hier al aangeeft, torque twist het best eruit werken met veeraanpassingen!!
Frakke393- VRCP Crew
Dat zal wat experimenteren worden met dikkere olie e.d.Zoals Cornholio hier al aangeeft, torque twist het best eruit werken met veeraanpassingen
Ik heb ook al een artikel gevonden waar men spreekt van het aanpassen van de links qua lengte en bevestigingspunten, ook dat ga ik wel proberen. We zulleen nog een tijdje zoet zijn
johndecal- Initiate
links andere lengte geeft ook gewoon een andere veerhoek voor de shocks. Nadeel is ook dat je een andere rijgedrag krijgt als je je wielbasis gaat veranderen. Gewoon je shocks onder een andere hoek plaatsen gaat hetzelfde effect geven volgens mij, enkel blijf je dezelfde wielbasis houden. Onder een andere hoek plaatsen (links) zou misschien kunnen helpen, geen idee!
Frakke393- VRCP Crew
Veren staan vooraan binnenkant chassis, achteraan buitenkant... gelijk zetten ofwel binnen ofwel buiten. Gaat een verschil geven volgens mij.
ivanrc- Regular
- Aantal berichten : 419
Pagina 1 van 2 • 1, 2
RC Trial :: RC Trial Talk :: Crawler
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: