RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

in het bos zoeken naar je cardan as

3 plaatsers

Ga naar beneden

in het bos zoeken naar je cardan as Empty in het bos zoeken naar je cardan as

Bericht van schippertje ma 20 feb 2017 - 22:38

Een ieder die al een tijdje rijdt heeft het wel eens meegemaakt. Je wagen komt een simpele heuvel niet meer op en als je goed kijkt valt ineens je frank.
En wees gerust als je pech hebt wordt het meer dan een frank, danwel  euro.
Je ziet namelijk dat er van je permanent aangedreven vierwiel drive , twee wielen gewoon stilstaan terwijl die andere nog wel aangedreven worden.
Je krikt je wagen op en gaat er onder liggen en tot je spijt mist er een halve of hele cardan as.
Nu komt het meest vernederende deel.
het laatste stuk dat je gereden hebt op je knieën terug kruipen om een stukje zwart metaal terug te vinden tussen , blubber , bladeren en stukjes hout en takjes.
Valt niet mee.
Geloof me ik spreek ook uit ondervinding.
Misschien heeft iemand of jijzelf (natuurlijk heb je dat ) een reserve bij en mag je gaan vijzen.
De thread lock die je nu gaat gebruiken is pas effectief na 24 uur  !!!!
Het kan je dus zelfs nog een tweede kosten.
Het goedkope grapje dat ik uithaal is vrij simpel.
Schilder die zwarte dingen rood of fluo geel. Dat zoekt net zo moeilijk maar de vind kans wordt veel groter.

in het bos zoeken naar je cardan as IMG_2925_zpsrme8elnl

in het bos zoeken naar je cardan as IMG_2926_zpskpjqr3gx

Voor de mensen die graag over filmcamera's rijden om de onderkant van hun wagen te willen zien adviseer ik om het schilderwerk in drie kleuren uit te voeren met een air brush in spiralen. Dat toont beter.
Maar dit werkt ook.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

in het bos zoeken naar je cardan as Empty Re: in het bos zoeken naar je cardan as

Bericht van rustigerudy di 21 feb 2017 - 22:08

zeer mooi , tof idee , en tis ook bescherming tegen roest...
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

in het bos zoeken naar je cardan as Empty Re: in het bos zoeken naar je cardan as

Bericht van Ranger Joe wo 22 feb 2017 - 15:46

Mijn cardans zijn gewoon van ijzer en daarom heb ik een magneet op een selfiestick geplakt wat het zoeken nog makkelijker maakt en ik niet op mijn knieën moet kruipen. Very Happy

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

in het bos zoeken naar je cardan as Empty Re: in het bos zoeken naar je cardan as

Bericht van rustigerudy vr 24 feb 2017 - 22:28

mss dan onder de achterbumper een rij magneten voorzien , en als je panne hebt , de bumper leegmaken van spareparts Idea pirat
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

in het bos zoeken naar je cardan as Empty Re: in het bos zoeken naar je cardan as

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum