RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3D Printing

+6
Bas
Boussini
lampje22
crissypaint
Toyobart
rustigerudy
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas wo 24 jun 2015 - 10:52

Dat weet ik niet helemaal vanbuiten. Wat ik wel weet:
Met buildtak geen heated bed. Nozzle 195°.
Met tape had ik bed op 50° en nozzle 210°.

Dan laagdikte van 0.1mm, infill van 20% voor holle modellen en 100% voor de volle (uiteraard). Een brim van 10 lijnen ofzo en een bottom/top layer van 0.8 - maar ik ga eens kijken naar 1.2 want 0.8 is soms te weinig.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van MadDavy73 ma 29 jun 2015 - 8:54

Na een heel weekend fijntunen, heb ik de instellingen nog niet goed gekregen.
De eindafwerking (vooral bovenkant) heeft nog te veel groeven, het lijkt of de extruder telkens in de laag ploegt. Aan de kalibratie ligt het volgens mij niet (heb deze al 10-tal uitgevoerd). Wat ik nu nog kan doen is de feeding rate aanpassen en kijken of het filament overal dezelfde dikte heeft.

Heb jij nog tips Bas?
Welke dikte, en fr gebruik jij. Momenteel gebruik ik de bruine PLA van Esun.

De quickprint instelling zijn helemaal niet te gebruiken. De lagen hechten niet, de infil wordt maar voor 50% afgedrukt. Ik gebruik nog enkel de manuele instellingen.

Ik heb ook nog eens voor de zekerheid de firmware van ardunio-cura-printer nagekeken, en ik gebruik de laatste versies.

Deze middag ga ik even langs bij 3Dee, misschien hebben zij nog andere tips.

cya.
MadDavy73
MadDavy73
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 76
Woonplaats : Deurne

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas ma 29 jun 2015 - 16:29

Dikte kan je niet kiezen, moet 1.75mm zijn, anders past het gewoon niet in de nozzle. Ik heb enkel esun filament, momenteel.

Ik heb altijd met 100% FR geprint, maar ben recent op 90 en 95 aan het proberen, naar mijn mening zijn de resultaten iets beter zo. En niet minder stevig Smile

Probeer eens je fan (op de nozzle) uit te zetten? Kan je ook in Cura ingeven.

Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van magic2002 wo 19 apr 2017 - 15:59

oud topic...nieuw leven?

wordt er nog wel eens wat geprint?
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas do 20 apr 2017 - 22:23

Er worden bijna constant dingen geprint... Er wordt alleen niet veel gepost.

Ondertussen is mijn oude printer in reparatie (bij mezelf, weliswaar - hele drukke repair workshop). Er was een stuk kapot dus ik vroeg aan de fabrikant een reserve en... Die waren niet meer te krijgen. Printer wordt niet meer gemaakt en stukken zijn er niet - sorry! Garantie van 2 jaar, zoals verplicht in de EU? Nee, doen we niet aan mee... Pech! Slechte punten voor HobbyKing dus.
Dus ineens een nieuwe printer gekocht waar stukken wél leverbaar blijven en die véél betere kwaliteit levert (ultimaker 2+).
De stukken om de oude te repareren zijn in huis maar de tijd / goesting om de reparatie uit te voeren was er nog niet echt.

Ik heb op de vorige meeting die ik meereed mijn bumper van de Jeep afgebroken, dus die is nieuw geprint, met uiteraard was re)design kantjes eraan. Verder veel stukken voor de 1:1 en nutteloze zaken (een kuifje-raket van 50cm hoog, bvb). Verder Lancia-wieltjes voor het M-chassis, om eens te testen. Enneuh... een jerrycan. Stukken voor familie/vrienden, harry potter toverstokken voor de kinderen, technische teststukken, een ED209, ...

Ben ook bezig aan een model op 1:4 ofzo van een Iron man pak (80 stukken van verschillende groottes).

Ook aan het spelen met instellingen, verschillende materialen, etc...

Maw: ja, er wordt veel geprint Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van rustigerudy zo 18 jun 2017 - 14:39

wat was er defect aan de oude printer ?


ikzelf heb mijn cnc een update gegeven naar : https://www.youtube.com/watch?v=SddWdRgCdBs&lc=z13xvb34csr2vtwvw22vfzmi4wqsefsyj04
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas ma 19 jun 2017 - 20:06

Er is een plastic stukje als guide voor het filament dat vervormd was geraakt, en stropte het filament. Dus ik wou een vervangstukje, maar dat konden ze niet leveren.

Heb de stukken liggen om de printer te maken hoor, maar het is er nog niet van gekomen. De nieuwe doet het beter Smile
Momenteel vooral wat stukken voor de 1:1 aan het printen in ABS (PLA vervormt in de wagen).

De jouwe doet het blijkbaar ook goed, jij print rechtstreeks op het glas? Of zit er bvb haarlak tussen?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van rustigerudy vr 23 jun 2017 - 17:14

haarlak , maar nu test ik op blauwe afplaktape.

ben nog aan het tweaken op de vele parameters.
ik heb 15mm/s als printsnelheid , ik ben nog an het zoeken of mijn cnc mekaniek sneller kan , want het is wel wat gewicht met wat massatraagheid.

rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Toyobart ma 31 jul 2017 - 12:02

Ha !

Ondertussen ook een lichtelijk verhoogde interesse gekregen...

Post er iemand nog eens wat foto's , altijd leuk.

en zo'n ultimaker , is dat geen printer van 2K+ euro's ( vandaar de naam wss :-) )
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas ma 31 jul 2017 - 18:05

Ja, ultimaker is een duur geval - maar maakt ook wel mooie prints en zonder teveel gedoe.

Sonny heeft pas een Prusa i3 gekocht, en die zou ook vrij snel goeie resultaten opleveren. Is ook zowat dé standaard voor de gemiddelde hobbyist. Ik zal eens zien om wat foto's te maken van prints, dan is er hier idd iets te zien Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van rustigerudy wo 2 aug 2017 - 14:32

de prusa is goed , origineel wel duurder maar kant en klaar kit , maar namaak evengoed ,
voor 300euro moet al iets te vinden zijn

ps : mooie stl , mss leuk om delen te printen als body ?

http://3dmag.org/en/market/download/item/3782/

rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van rustigerudy za 17 feb 2018 - 14:38

nu deze aan het printen voor op kluisbos
blijkbaar wa ik dat onderdeel verloren toen de kogels om de oren vlogen van de jagers

https://www.thingiverse.com/thing:1255948/#files
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Bas za 17 feb 2018 - 21:48

Cool Smile Ik vind het wel leuk dat je, wanneer je iets nodig hebt, dat gewoon kan maken, en er niet naar op zoek moet gaan.
Als je dat stuk print kan je dat misschien best doen in ABS en het daarna na-behandelen met aceton om de lagen aan elkaar te smelten. Anders gaat dat bij gebruik barsten tussen 2 lagen, vrees ik. Maar maak er ineens een aantal om te proberen, zal toch maar een printje van een 10 minuten ofzo zijn.

Over die truck: het is nog iets heel anders om een model te vinden en het te printen. 'gewoon' een 3D model is op zich niet printbaar, als het daar niet voor gemaakt / aangepast is. Als je bvb deze truck zou printen krijg je een volle blok die er wel uitziet als het model (met een beetje geluk), maar zeker niet zomaar bruikbaar is. En die aanpassing om het wél bruikbaar te maken is niet zo eenvoudig.

Momenteel ben ik zelf bezig met allerlei mounts voor m'n nieuwe gopro, voor montage op de bumper / achter de achterruit van m'n 1:1. Daarna nog projectjes genoeg liggen, dus we blijven bezig.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

3D Printing - Pagina 3 Empty Re: 3D Printing

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum