NL leger Land Rover 109 serie 3 pick up soft top.
+18
nilsken
GhostCrawler
RickvS
Chottat
Bas
Toyobart
Boussini
karel47
rustigerudy
Hottwheels
crissypaint
Cornholio
Nobody
Jan vs
desmoboy
davy (just drift it crew)
Tamiya1970
axialjohan
22 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: NL leger Land Rover 109 serie 3 pick up soft top.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb laatst de velgen en banden voor deze laro binnen gekregen.
Plastic 1,9 beadlocks plus 1.9 Dirtgrabbers.
Nu dacht ik dat de Dirt Grabbers wel goed waren voor de 109, alleen bleek toch dat de Dirt Grabbers te groot en te breedt zijn.
Het probleem zit hem in de gril die naar achteren is verplaatst, daardoor heb ik met de Dirt Grabbers bijna geen stuuruitslag.
Dit word opgelost door banden te gaan versmallen.
Ik had nog een cc bandje liggen die ik als experiment in tweeen heb geknipt en weer gelijmt.
De breedte die ik dan heb is vele malen beter en komt ook nog dichter bij de scale looks.
Maar dan komt gelijk de tweede probleem om de hoek kijken, de velgen zijn dan dus ook te breedt.
Dus toen aan het knutselen geweesd en ik heb uiteindelijk maar een helft van de beadlock velg gebruikt.
En om de band toch vast te kunnen maken aan de velg heb ik een beadlock ring gemaakt van een pvc buis en vervolgens van een plaatje 2mm styreen een plaatje gemaakt die de band vast klemt.
Nu ben ik op het eerste gezicht wel tevreden alleen zijn de tamiya bandjes natuurlijk veel te hard dus daar moet ik nog andere voor aanschaffen.
Deze Tamiya bandjes zijn ook te krijgen in zacht rubber, namelijk deze.
http://m.rc4x4-shop.webnode.cz/products/gumy-tamiya-mekka-smes/
Maar ze zijn er ook een cm groter in doorsnee, namelijk de namaak mud trashers.
http://www.ebay.nl/itm/96mm-diameter-rubber-crawler-tire-set-for-1-9-wheels-1-10-rc-crawlers-4-pcs-/140544561487?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item20b91bd14f
Op dit moment weet ik nog niet welke band ik ga kiezen, de mud trasher namaak is dus ongeveer 10mm groter in doorsnee dan de namaak tamiya cc band.
Wat vinden jullie van dit verhaal?
Ook als er iets niet klopt of fout is wil ik dat graag horen.
Ik heb laatst de velgen en banden voor deze laro binnen gekregen.
Plastic 1,9 beadlocks plus 1.9 Dirtgrabbers.
Nu dacht ik dat de Dirt Grabbers wel goed waren voor de 109, alleen bleek toch dat de Dirt Grabbers te groot en te breedt zijn.
Het probleem zit hem in de gril die naar achteren is verplaatst, daardoor heb ik met de Dirt Grabbers bijna geen stuuruitslag.
Dit word opgelost door banden te gaan versmallen.
Ik had nog een cc bandje liggen die ik als experiment in tweeen heb geknipt en weer gelijmt.
De breedte die ik dan heb is vele malen beter en komt ook nog dichter bij de scale looks.
Maar dan komt gelijk de tweede probleem om de hoek kijken, de velgen zijn dan dus ook te breedt.
Dus toen aan het knutselen geweesd en ik heb uiteindelijk maar een helft van de beadlock velg gebruikt.
En om de band toch vast te kunnen maken aan de velg heb ik een beadlock ring gemaakt van een pvc buis en vervolgens van een plaatje 2mm styreen een plaatje gemaakt die de band vast klemt.
Nu ben ik op het eerste gezicht wel tevreden alleen zijn de tamiya bandjes natuurlijk veel te hard dus daar moet ik nog andere voor aanschaffen.
Deze Tamiya bandjes zijn ook te krijgen in zacht rubber, namelijk deze.
http://m.rc4x4-shop.webnode.cz/products/gumy-tamiya-mekka-smes/
Maar ze zijn er ook een cm groter in doorsnee, namelijk de namaak mud trashers.
http://www.ebay.nl/itm/96mm-diameter-rubber-crawler-tire-set-for-1-9-wheels-1-10-rc-crawlers-4-pcs-/140544561487?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item20b91bd14f
Op dit moment weet ik nog niet welke band ik ga kiezen, de mud trasher namaak is dus ongeveer 10mm groter in doorsnee dan de namaak tamiya cc band.
Wat vinden jullie van dit verhaal?
Ook als er iets niet klopt of fout is wil ik dat graag horen.
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
kijk eens aan mooi werk met de breedte conversie,
mischien een idee om naar 1.55 velgen te verhuizen of zijn de 1.9's meer in scale verhouding?
mischien een idee om naar 1.55 velgen te verhuizen of zijn de 1.9's meer in scale verhouding?
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
De 1.9 velgen zijn idd meer scale in dit geval.
Toen ik begon aan dit project dacht ik 1.55 velgen te gaan gebruiken met de mickey thompson banden. De defender kap waar ik mee begonnen ben word verkocht als 1:10 dus dan zouden de 1.55 velgen perfect zijn. Maar inmiddels ben ik via andere modelbouwers er achter gekomen dat de 1:10 defender eigenlijks 1:8,5 is. Dus daarom zijn de 1.9 velgen in dit geval meer scale.
Alleen het probleem is dan dat de kleinste en smalste 1.9 banden nog te groot en te breedt zijn.
Groeten Johan
Toen ik begon aan dit project dacht ik 1.55 velgen te gaan gebruiken met de mickey thompson banden. De defender kap waar ik mee begonnen ben word verkocht als 1:10 dus dan zouden de 1.55 velgen perfect zijn. Maar inmiddels ben ik via andere modelbouwers er achter gekomen dat de 1:10 defender eigenlijks 1:8,5 is. Dus daarom zijn de 1.9 velgen in dit geval meer scale.
Alleen het probleem is dan dat de kleinste en smalste 1.9 banden nog te groot en te breedt zijn.
Groeten Johan
axialjohan- Regular
Omdat de D90 deurpanelen niet bruikbaar zijn voor de 109 heb ik even paneeltjtes gemaakt van styreen.
Deze paneeltjes houden tevens het interieur op zijn plaats.
Ik heb de paneeltjes hoger gemaakt dan de d90 deur omdat de deur van een series 3 hoger is dan die van de D90.
Vervolgens even de verhoging van de deur gemaakt plus het halfronde randje van de achterbak verlengd tot over de deur zoals dat hoort bij de series 3.
En dan ziet het er zo uit.
Deze paneeltjes houden tevens het interieur op zijn plaats.
Ik heb de paneeltjes hoger gemaakt dan de d90 deur omdat de deur van een series 3 hoger is dan die van de D90.
Vervolgens even de verhoging van de deur gemaakt plus het halfronde randje van de achterbak verlengd tot over de deur zoals dat hoort bij de series 3.
En dan ziet het er zo uit.
axialjohan- Regular
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
ziet er super uit
en voor de banden blijft persoonlijk ik vind de 1.9 dirtgrabber ook iets tegroot voor de scale look
en voor de banden blijft persoonlijk ik vind de 1.9 dirtgrabber ook iets tegroot voor de scale look
demoller42- Initiate
- Aantal berichten : 84
Bas schreef:
Dank u!
Groeten Johan.
axialjohan- Regular
demoller42 schreef:ziet er super uit
Bedankt, met de dirtgrabbers heb ik ook bijna geen stuuruitslag.
Met de kleinere banden is dat beter.
Groeten Johan.
axialjohan- Regular
Ik ben inmiddels alweer een klein stukje verder.
Ik heb de omlijsting van de deurramen gemaakt en de voorramen uitgesneden.
Verder heb ik nog een transfercase in bestelling zodat de tranny kan verhuizen naar de voorkant van het chassis onder de motorkap.
Plaatjes bij de praatjes!
Verder ben ik ook nog met de achterklep bezig, later daar meer over.
Groeten Johan
Ik heb de omlijsting van de deurramen gemaakt en de voorramen uitgesneden.
Verder heb ik nog een transfercase in bestelling zodat de tranny kan verhuizen naar de voorkant van het chassis onder de motorkap.
Plaatjes bij de praatjes!
Verder ben ik ook nog met de achterklep bezig, later daar meer over.
Groeten Johan
axialjohan- Regular
Boussini- Addict
marc b- Regular
- Aantal berichten : 242
welke dikte van styreen gebruik je voor deze build ?
1 of 1.5 mm ?
1 of 1.5 mm ?
rustigerudy schreef:welke dikte van styreen gebruik je voor deze build ?
1 of 1.5 mm ?
2mm gebruik ik voor deze build.
De defender body is nameijk ook van 2 mm
En voor de kleine details heb ik nog wat styreen van 0,5mm 0,75mm en 1 mm klaar liggen.
Groeten Johan.
axialjohan- Regular
Weer een klein beetje verder.
Ik heb de voorste spatborden aangepast, deze waren veel te groot.
De achterste moeten nog.
Zo moet het er uit komen te zien.
Verder nog even met de voor ramen bezig geweest, de ramen zijn nog iets verder naar beneden uitgesneden.
Ook zijn ze een beetje opgedikt en heb ik de ventilatiekleppen gemaakt.
Graag hoor ik jullie mening hier over, ook als er iets niet correkt is hoor ik dat graag.
Groeten Johan
Ik heb de voorste spatborden aangepast, deze waren veel te groot.
De achterste moeten nog.
Zo moet het er uit komen te zien.
Verder nog even met de voor ramen bezig geweest, de ramen zijn nog iets verder naar beneden uitgesneden.
Ook zijn ze een beetje opgedikt en heb ik de ventilatiekleppen gemaakt.
Graag hoor ik jullie mening hier over, ook als er iets niet correkt is hoor ik dat graag.
Groeten Johan
axialjohan- Regular
man man das allemaal een stapke verder dan waar da ik ben ze , very naais in elk geval ma kga mijnen d90 toch maar gewoon origineel ineen steken denk ik .....
Philippe- Initiate
- Aantal berichten : 177
Das al knap gemaakt man
Werner- Initiate
- Aantal berichten : 95
de aanpassingen zijn super uitgevoerd met veel oog voor detail,
ergens stel ik mij de vraag als je mischien beter hem niet volledig scratch build had gedaan?
gezien de skillset die je toont kan dit zeker niet het probleem zijn
in ieder geval super werk! deze thread loopt al even en blijft de moeite om te volgen
ergens stel ik mij de vraag als je mischien beter hem niet volledig scratch build had gedaan?
gezien de skillset die je toont kan dit zeker niet het probleem zijn
in ieder geval super werk! deze thread loopt al even en blijft de moeite om te volgen
Boussini- Addict
Bedankt allen!
Het is mijn eerste styreen project, achteraf had ik het idd wel helemaal zonder de d90 kunnen maken. Ik had ook niet verwacht dat er zoveel veranderd moest worden, en ik wist ook niet dat ik dit allemaal kon. Ik sta er zelf ook van te kijken:)
Groeten Johan.
Het is mijn eerste styreen project, achteraf had ik het idd wel helemaal zonder de d90 kunnen maken. Ik had ook niet verwacht dat er zoveel veranderd moest worden, en ik wist ook niet dat ik dit allemaal kon. Ik sta er zelf ook van te kijken:)
Groeten Johan.
axialjohan- Regular
Eindelijk naar lange tijd weer even een update.
Ik heb inmiddels een chassis gemaakt van styreen.
De bladveren aan de assen gemaakt en deze even voor proef onder het chassis gezet.
Ik vind het er zo niet raar uit zien.
Nu eerst weer verder met de body, zodat dan de exacte wielbasis bekent word.
Dan ga ik verder met klaar maken van het chassis.
Ik heb inmiddels een chassis gemaakt van styreen.
De bladveren aan de assen gemaakt en deze even voor proef onder het chassis gezet.
Ik vind het er zo niet raar uit zien.
Nu eerst weer verder met de body, zodat dan de exacte wielbasis bekent word.
Dan ga ik verder met klaar maken van het chassis.
axialjohan- Regular
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Land Rover TLT-1
» TA-02 Land Rover Discovery LR3
» Land rover op ingekort CC chassis
» CR-01 Bronco verbouw tot Pick Up truck
» 1op1 range rover
» TA-02 Land Rover Discovery LR3
» Land rover op ingekort CC chassis
» CR-01 Bronco verbouw tot Pick Up truck