RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane....

+6
Cornholio
tamiyatony
Hoggy
rustigerudy
rookie73
nilsken
10 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane.... Empty Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane....

Bericht van nilsken do 13 feb 2014 - 10:55

Vorige maand een Tamiya Egress besteld, samen met een hoopje onderdelen voor de TT02, CC01's, M05 en XV01.
Echt mooi gevulde doos en zoals altijd bij Stellamodels.
Waarom Stella? Goede prijzen, prima service en tot op heden nog nooit problemen gehad... met de douane.
Al de andere leveranciers hebben mij al onverhoopte centen gekost, maar met Stella nog nooit niks.

Standaardbriefje van de Post in de brievenbus: 'Gelieve gedetailleerde beschrijving alsook facturatie en betalingsbewijzen te verstrekken.'

Ikke dus heel braaf alles doorgestuurd, wel met wrang gevoel daar het me dus een hoop geld ging kosten.

2 weken niks gehoord. Plots een email terug (had alles per email gedaan)
Gelieve ons toestemming te geven om het pakket te openen daar we reeds verscheidene zendingen hebben ontvangen met foutieve waarde documenten. Euh?
Eerlijk mijn bestelbon doorgegeven, alsook de betalingsgegevens! Wat is het probleem??? Ik heb nooit geprobeerd te foefelen...
Maar weet je wat, doe gerust doosje open en als er vragen over zijn over de inhoud laat je me maar iets weten...
A ja, want als we dat niet mogen gaan we alles vernietigen.

Vandaag doosje aangekregen, 111€ armer... Maar een bedrag dat volgens de geldende tarieven helaas wel klopt. (en dan was het nog goedkoper alles in Hong Kong te bestellen dan in Duitsland ofzo)

En aangetekend schrijven erbij!

En nu komt de aap uit de mouw. Blijkbaar hebben ze ontdekt dat winkels zoals Stella, en vooral andere, wel eens lagere facturatie brieven in de zending durven steken. Hierdoor lopen ze uiteraard een deel van de centjes mis. Aangezien ik reeds meerdere malen bij dergelijke leveranciers besteld heb, gaan ze vanaf nu alle zendingen op mijn naam controleren en jadajada en kakakakaka... Want onze vrienden van de post, geven nu al de data aangaande zendingen door aan de douane... En omgekeerd  Evil or Very Mad 
Maw, sta ik nu op nen zwarte lijst????

In wat voor een kloteland leven wij eigenlijk?

Net telefonisch contact gehad met de helpdesk van de post en die bevestigde (niet officieel) dat er vanaf nu inderdaad lijsten gaan bijgehouden worden. Op basis van geadresseerde krijg je automatisch dan doorgedreven controle. Zelfs als je nooit hebt geprobeerd te frauderen. Maar nu hebben ze de middelen.... Leuk leuk Evil or Very Mad 

Maar goed, wat mij betreft hebben ze gewonnen. Als ik het niet kan bestellen binnen de EU, bestel ik het niet meer.
Jammer, maar het zal vanaf nu een pak meer centen kosten.

Wat niet wegneemt dat ik nu dubbel en dik ga genieten van het bouwen van de Egress  Very Happy 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane.... Empty Re: Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane....

Bericht van rookie73 do 13 feb 2014 - 12:45

heb net hetzelfde voor . Bestel wat tandwielen voor mijn wraith voor 24 euro . Postbode komt en mocht nog eens 21,97 euro bij betalen  Sad 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476

Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane.... Empty Re: Eerste ontmoeting met de vernieuwde samenwerking tussen Bpost en de douane....

Bericht van rustigerudy do 13 feb 2014 - 12:48

tja , we doen er niks aan he
ofwel bij u familie of oma doen leveren ...
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876

http://www.dumpert.nl/

Bericht van rustigerudy do 13 feb 2014 - 12:52

rookie73 schreef:heb net hetzelfde voor . Bestel wat tandwielen voor mijn wraith voor 24 euro . Postbode komt en mocht nog eens 21,97 euro bij betalen    Sad 

ook bij die Stella leverancier?
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876

http://www.dumpert.nl/

Bericht van Hoggy do 13 feb 2014 - 12:55

Blijkbaar zijn onze vrienden van de douane wel heel erg ijverig geworden  No 
Sporadisch zou ik ook wel eens wat durven bestellen bij Stellamodel of bij Banzai hobby, niet zozeer om het prijsverschil want er komt tenslotte in vergelijking met Tamico of Seidel nog een behoorlijk bedrag aan verzendingskosten bij en ook het risico aan extra invoerkosten zijn soms een behoorlijke domper op de pret  Crying or Very sad Als ik bestel bij Stellamodels of Banzai hobby is het omwille van het aanbod dat door de Europese importeurs niet wordt geimporteerd zoals bvb. de Jimny blue style die niet in Europa te verkrijgen is. Het is ook opletten geblazen met Tamiya XB set's want ik wacht ondertussen al 2 jaar op een June Watanabe XB Hornet maar door te praten leer je de truken van de foor kennen, had ik die via een vriend in Nederland laten komen dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest en had ik de Watanabe Hornet al lang in mijn bezit gehad.

Conclusie; In Duitsland bestellen scheelt nog altijd een flinke slok op de borrel> de kit's en XB's zijn een stuk goedkoper dan bij ons en de verzendingskosten zijn een stuk lager dan van de niet Europese landen, bovendien is er zo goed als geen kans op extra invoerrechten.
Ik hoef mij ook niet te verplaatsen naar stad waar ik tijdens mijn verplaatsing nog risico loop op ongevallen of boete's. De zondagavond besteld in Duitsland, dan heeft u het al op woensdagmorgen bij u thuis. Als ik reserveonderdelen bestel bij mijn lokale RC winkel duurt het soms weeeeeeeeeeken voor ik het gevraagde ontvang  Crying or Very sad
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466

Bericht van tamiyatony do 13 feb 2014 - 18:47

Spijtig genoeg zijn mijn ervaringen met buitenlandse (buiteneuropese) zendingen de laatste tijd ook heel slecht. Ik had een paar kleine spulletjes rechtstreeks bij Junfac besteld en uit pure miserie heb ik alles apart laten leveren... Dus telkens 3 of 4 dollar verzending per pakketje, maar daardoor bleef ik onder de 22euro per pakket en dan doet de douane niet lastig  Wink
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491

Bericht van Cornholio do 13 feb 2014 - 19:12

Breek er m'n mond niet over open.
Maffiosi...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151

Bericht van davy (just drift it crew) do 13 feb 2014 - 20:04

Ik heb zoiets tegen gekomen met een tamiya body , spoiler en een stickervelletje. waarde kwam op 29 euro ik betaal speciaal 30 euro verzending zodat ik het binne de 4 dagen zou hebben. maar na een 1,5week kreeg ik ineens een brief van de post waarin stond dat ik mijn factuur en al diene tralala moest terug sturen vooraleer dat ze mijn pakket gingen vrijgeven .
Dus dat heb ik dan gedaan + een gepeperde brief erbij ( waarin ik redelijk van mijn kl#ten maak tegen hun) .
Ze kunnen het maar weten :p
Ik kreeg dan eindelijk mijn pakket en ik mocht nog eens 29 euro betalen.
Bende aasgieren zijn het .
davy (just drift it crew)
davy (just drift it crew)
Regular
Regular

Aantal berichten : 297

Bericht van desmoboy vr 14 feb 2014 - 9:23

Als je van Azie naar de States laat sturen komt daar ook soms douane kosten bij ?

Weet iemand dat ?

desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483

Bericht van nilsken vr 14 feb 2014 - 10:08

Zal uiteindelijk niet veel uitmaken, daar alles wat van buiten Europa komt aan dezelfde wetgeving onderworpen wordt...

Och ja, de Duitse webshops zullen aan mij een goede klant bij krijgen.

Was van de week nog eens bij de lokale hobbyboer. Vroeg daar eens wat de prijs zou zijn voor een Egress. Blijkt dat hij hem duurder betaald bij de invoerder dan dat ik hem kan bestellen in Duitsland. En laat dat ook al een pijnpunt zijn. Moest de Belgische invoerder eindelijk terug degelijke prijzen hanteren, ik zou zelfs terug bij de lokale hobbyboer bestellen... Maar je kan niet altijd winnen zullen we maar zeggen :-)
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346

Bericht van tamiyatony vr 14 feb 2014 - 10:24

Heb ook eens ergens gelezen dat de tarieven berekend worden INCLUSIEF verzendingskosten! Opletten dus; als je iets besteld van 20euro en daar 5euro verzending op moet betalen zit je al boven het toegelaten bedrag!
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491

Bericht van Hoggy vr 14 feb 2014 - 16:53

Wat ik mij nog afvraag is of nieuwe douaneregeling geen invloed heeft op uw frequentie van bestellingen in niet Europese landen. confused 
Ik veronderstel als u maar maximaal 2 keer per jaar iets bestelt dat dit niet zo opvalt als van iemand die dit ongeveer één maal per maand bestelt  Suspect 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Bericht van broadsword1986 za 15 feb 2014 - 0:23

De frequentie maakt niet bepaald uit heb ik zelf ondervonden. Zelfs al komt er maar 2 a 3 keer per jaar een internationale zending voor je aan heb je het toch zitten. Ik heb trouwens sterk de indruk dat sommige, onder de dienstdoende douaniers sommige rc onderdelen wel kunnen gebruiken, want de extra heffing is steevast ver boven de normale berekening en ver buiten alle proportie.
broadsword1986
broadsword1986
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 84

Bericht van moby di 11 maa 2014 - 15:42

er is een reden waarom alles in de Belgische winkels duurder is want die moeten op ALLES die invoerrechten en zo betalen ze kunnen nie genoeg controleren Smile en dan maar verwonderd zijn da er minder en minder rc winkels zijn in Belgie of dat we niks meer op stock hebben

moby
Member
Member

Aantal berichten : 16

Bericht van Hoggy di 11 maa 2014 - 16:36

moby schreef:er is een reden waarom alles in de Belgische winkels duurder is want die moeten op ALLES die invoerrechten en zo betalen ze kunnen nie genoeg controleren :)en dan maar verwonderd zijn da er minder en minder rc winkels zijn in Belgie of dat we niks meer op stock hebben

Ik begrijp uw frustratie Moby en ik betreur het dat MCM of de Concorde bvb. niet dezelfde prijzen en service kunnen hanteren al Seidel of Tamico want dan zou er heel wat minder gebruik gemaakt worden van die internetshop's. Ik vermoed dat de oorzaak ook ten dele bij importeurs zoals bvb. T2M ligt die ook al een hoge prijs aan de winkels doorrekenen.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: