The IFS Ultra4 Project
+18
shadow2709
Jan vs
tamiya2000
Hottwheels
StefCross
ivanrc
Hoggy
rustigerudy
marc b
Boussini
davy (just drift it crew)
Nobody
nilsken
Tamiya1970
desmoboy
Verdion
Steven
rookie73
22 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: The IFS Ultra4 Project
een warmtebron waarmee ge uw materiaal op +700C° krijgt en braseer baguetjes met 40% zilver werkt het makkelijkste,
als ge uw materiaal op +1000C° krijgt kunt ge al naar koperbaguetjes gaan die werken mooier
als ge uw materiaal op +1000C° krijgt kunt ge al naar koperbaguetjes gaan die werken mooier
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
lijkt me wel interesant zo'n cursus
karel47- Regular
- Aantal berichten : 743
Vandaag de electronics eens aangesloten en een heel klein ritje gedaan in de tuin . Rijd voorlopig op 20t brushed . Things to do : diff locken en achterste cardan aanpassen en nog wat schoonheidsfoutjes oplossen maar de eerste korte test was meer dan geslaagd
rookie73- Regular
- Aantal berichten : 476
Rookie thumbs up, knap werk, ziet er een zeer snelle quatre fois quatre uit
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Dat snelle gedoe is voor binnenkort . Boiteke is al voorzien van stalen tandwielen . Ik denk wel dat de originele traxxas assen snel stuk zullen zijn als de diff gelokt is . Maar dan bestel ik een setje MIPs .
rookie73- Regular
Zo heren en dames ook natuurlijk . Gisteren mijn dakpaneel gespoten en de auto verder gestickertuned , alles gemonteerd en klaar om Zondag een testritje te maken in Mechelen . Zo komt hij Zondag mee naar de meeting . Het enige denk ik dat een probleem gaat zijn is de achterste rollbar , die is een beetje aan de stijve kant en beperkt de flex een beetje maar verder verwacht ik geen spannende problemen . Hier is i dan , The finished ultra4 racer/crawler/basher .
Tot Zondag
Tot Zondag
rookie73- Regular
Prachtig gewoon!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
zeer leuk apparaat
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Vet ding ! Ben eens benieuwd om hem zondag in het echt te zien!
Jan vs- Initiate
- Aantal berichten : 58
Naais zeg, kleurenstelling is geslaagd. Aangezien oranje steeds mijn lievelingskleur is zal ik deze ook mooi vinden. Zwart past met alles, thumbs up
desmoboy- Regular
doeme en ik kan er ni bijzijn de zondag...
knap werk !
grtz
stijn
knap werk !
grtz
stijn
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
Thx iedereen , maar Zondag is gewoon een "trage" test . Binnenkort Brushless powa .En natuurlijk moet er nog een driver in komen ook .
rookie73- Regular
Modelbouw Madness
Top apperaat geworden proficiat ben benieuwd naar life action foto's!
Top apperaat geworden proficiat ben benieuwd naar life action foto's!
De eerste rit is achter de rug . Wel een probleempje en dat is stuurkracht . Ik denk dat al de power van de oranje savox servo verloren gaat in de servo saver van de slash voorkant . Maar over het algemeen heeft hij het meer dan behoorlijk gedaan vandaag . En ja ga de brushless set van de rockracer in deze bolide pleuren want I was missing some speed and power . Als dit gedaan is ga ik er een mooi filmpje van maken . Update soon
rookie73- Regular
rookie73 schreef:De eerste rit is achter de rug . Wel een probleempje en dat is stuurkracht . Ik denk dat al de power van de oranje savox servo verloren gaat in de servo saver van de slash voorkant . Maar over het algemeen heeft hij het meer dan behoorlijk gedaan vandaag . En ja ga de brushless set van de rockracer in deze bolide pleuren want I was missing some speed and power . Als dit gedaan is ga ik er een mooi filmpje van maken . Update soon
Super, kunt ge die servo saver niet weglaten ?
Kijk er naar uit naar de brushless editie and movie, thumbs up
desmoboy- Regular
Heb net een nieuwe brushless sensored regelaar opengegooid en de plastidip treatment gegeven .Straks fotootje plaatsen maar nu moet het boeltje eerst drogen . Is wel een vettige smurrie om mee te werken . Heb eerst de volledige print van de regelaar met dip ingespoten in verschillende lagen . Heb daarna de casing inwendig volgepropt met dip , daarna het boeltje toegevezen en dan de casing aan de buitenkant ook nog gedipt . Hoop alleen dat hij zijn warmte nog kwijt raakt anders gaat de regelaar rap POEKA zeggen . Test next Sundag @ the hill . Fimpje gegarandeerd , ook als de boel ontploft . Een mens moet al eens durven experimenteren he
rookie73- Regular
Sorry boys , was weer te enthousiast . Ben in al mijn euforie foto's vergeten te nemen . Maar hij gaat nu wel iets rapper
rookie73- Regular
Rapper gaan met plastdip Marc??? Da moettek ook hebbe!
ivanrc- Regular
- Aantal berichten : 419
Na de opbouw van mijn traxxial werd het nu eindelijk tijd om hem nog een beetje meer aan te kleden , heb wat achterste zijpaneeltjes gemaakt en de bolide safety netten gegeven . Maaaarrrrrrr , er moest natuurlijk ook nog een driver inkomen . Wie kan die rol dan ook beter vervullen dan good old trusty Wild Willy . Ik had er hier nog ergens een liggen in slechte staat dus die was perfect voor het nodige slijpwerk aan te doen , want de bedoeling is wel dat hij echt stuurt . Hier een kleine mini tutorial om je willy driver te laten sturen in je crawler .
Hier alle benodigheden
Omdat ik weinig plaats had in mijn kooi moet ik een vlak interieurtje maken .
Dan heb ik een micro servo aangepast dmv een buisje over servohoorn gedeelte te bevestigen met een vijsje . Aan het andere uiteinde komt je stuurtje . Bij mij zit een houten stokje vastgelijmd in het buisje met dit als eindresultaat
Omdat ik dus weinig plaats heb in de hoogte heb ik mijn driver figuurtje zwaar moeten inkorten . Daarna heb ik de plaatsen waar normaal de armen komen volledig uitgedremeld zodat je figuurtje eigenlijk hol is . Hier komen later de nieuwe armen doorheen .
tijd voor de armen te maken . Ik gebruikte stof van een oude kapotte paraplu maar het kan met eender andere stof ook . Je laat je naaimachine ( lees vrouw of vriendin )een buisje stikken . Als dit klaar is haal je het binnenste buiten zodat de naad binnen zit . Dit "buisje" heb ik opgevuld met mousse om de armen wat volume te geven . Daarna heb ik de handen van de originele willy armen afgeslepen en buisjes in de handen gelijmd die ongeveer 1 cm uit de polsen steken . Die buisjes kun je dan in je stoffen buisje steken en die kan de dan vastmaken met een bindstrip , en klaar is je armset
Als al je onderdelen gemaakt zijn kun je alles monteren en je stuurhand vastlijmen op je stuur en klaar .Het enige wat je nu nog moet doen is de micro servo via een splitter kabel of via een extra kanaal op je ontvanger aansluiten .
Ik moet nog alles een kleurtje geven , in de auto monteren en dan zal ik een filmpje maken hoe dit alles werkt dus stay tuned en tot de volgende uppie
Greetzzz R73
Hier alle benodigheden
Omdat ik weinig plaats had in mijn kooi moet ik een vlak interieurtje maken .
Dan heb ik een micro servo aangepast dmv een buisje over servohoorn gedeelte te bevestigen met een vijsje . Aan het andere uiteinde komt je stuurtje . Bij mij zit een houten stokje vastgelijmd in het buisje met dit als eindresultaat
Omdat ik dus weinig plaats heb in de hoogte heb ik mijn driver figuurtje zwaar moeten inkorten . Daarna heb ik de plaatsen waar normaal de armen komen volledig uitgedremeld zodat je figuurtje eigenlijk hol is . Hier komen later de nieuwe armen doorheen .
tijd voor de armen te maken . Ik gebruikte stof van een oude kapotte paraplu maar het kan met eender andere stof ook . Je laat je naaimachine ( lees vrouw of vriendin )een buisje stikken . Als dit klaar is haal je het binnenste buiten zodat de naad binnen zit . Dit "buisje" heb ik opgevuld met mousse om de armen wat volume te geven . Daarna heb ik de handen van de originele willy armen afgeslepen en buisjes in de handen gelijmd die ongeveer 1 cm uit de polsen steken . Die buisjes kun je dan in je stoffen buisje steken en die kan de dan vastmaken met een bindstrip , en klaar is je armset
Als al je onderdelen gemaakt zijn kun je alles monteren en je stuurhand vastlijmen op je stuur en klaar .Het enige wat je nu nog moet doen is de micro servo via een splitter kabel of via een extra kanaal op je ontvanger aansluiten .
Ik moet nog alles een kleurtje geven , in de auto monteren en dan zal ik een filmpje maken hoe dit alles werkt dus stay tuned en tot de volgende uppie
Greetzzz R73
rookie73- Regular
Daarnet het filmke op FB gezien - ziet er wel stoer uit
Knappe howto, ook!
Knappe howto, ook!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wrangler TJ project wordt Ratrod Bug project!
» Fj cctje sex up project
» Rookies ultra4 KOH racer
» Traxxial ultra4 360° swivel cam test
» beginsel MOG project
» Fj cctje sex up project
» Rookies ultra4 KOH racer
» Traxxial ultra4 360° swivel cam test
» beginsel MOG project
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: