The IFS Ultra4 Project
+18
shadow2709
Jan vs
tamiya2000
Hottwheels
StefCross
ivanrc
Hoggy
rustigerudy
marc b
Boussini
davy (just drift it crew)
Nobody
nilsken
Tamiya1970
desmoboy
Verdion
Steven
rookie73
22 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: The IFS Ultra4 Project
rustigerudy schreef:rookie73 schreef:Awel die cursus/workshop is een deal nilsken , als er nog wat mensen intresse hebben in de mooie ambacht van tube frames bouwen moeten we maar is met een klein groepje(3 man) afspreken bij mij thuis . Dat kan alleen maar mooie projecten opleveren op dit forum . Het "lassen" op zich stelt niet veel voor als je het juiste materiaal hebt . De voorbereiding vergt veel meer geduld . Meten , stukje redelijk op maat zagen , bijvijlen , passen , bijvijlen, terug passen , stukje op zijn plaats zetten en vasthouden met 3de hand , en dan pas vastlassen . Zo een tubeframe project is eigenlijk 70% meten, vijlen, passen en 30% lassen . We moeten maar eens afspreken in het voorjaar . De plaatsen zijn zeer beperkt !!!!! En ik vermoed dat Nilsken al gaat komen
klinkt intresant , zou dat ook wel eens willen zien wat voor tools er voor nodig zijn
Buiten het materiaal en de nodige tools zal een bak Duvel wel het belangrijkste zijn als Nilsken op cursus komt, gewoon onmisbaar om tot goede resultaten en inspiratie te komen
Ziet er al heel knap uit Marksken
Benieuwd welke combo u er gaat in plooien
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Ik had zo al een vermoeden dat het iets in de aard van een "rockracer" ging worden.rookie73 schreef:Ne rappe
Kan ik ook nog iets van opsteken want ik wil nog iets bouwen dat "Ninglingspo" bestendig is.
Ga je het buizenchassis nog doortrekken naar de neus toe
Zoals het er nu uit ziet krijgt de lexan neus de grootste klappen te incasseren en dat ziet er niet echt bulletproof uit
Hoggy- Addict
Nee , wordt niet doorgetrokken naar de voorkant . Ga wel nog een voorbumper maken in metaal/buis maar deze zal los staan van de kooi . Deze kooien zijn mooi maar niet sterk genoeg voor een impact tegen hoge snelheid . Vandaar de losse bumper zodat de rest van de kooi gespaard blijft bij een voorwaartse high speed crash . Allee das den theorie he
rookie73- Regular
- Aantal berichten : 476
rookie73 schreef:Awel die cursus/workshop is een deal nilsken , als er nog wat mensen intresse hebben in de mooie ambacht van tube frames bouwen moeten we maar is met een klein groepje(3 man) afspreken bij mij thuis . Dat kan alleen maar mooie projecten opleveren op dit forum . Het "lassen" op zich stelt niet veel voor als je het juiste materiaal hebt . De voorbereiding vergt veel meer geduld . Meten , stukje redelijk op maat zagen , bijvijlen , passen , bijvijlen, terug passen , stukje op zijn plaats zetten en vasthouden met 3de hand , en dan pas vastlassen . Zo een tubeframe project is eigenlijk 70% meten, vijlen, passen en 30% lassen . We moeten maar eens afspreken in het voorjaar . De plaatsen zijn zeer beperkt !!!!! En ik vermoed dat Nilsken al gaat komen
Check!!!!
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
In de praktijk plooit da toch!!!
@Hoggy: Voor de Ninglingspo moet da vooral waterproof zijn!
@Hoggy: Voor de Ninglingspo moet da vooral waterproof zijn!
ivanrc- Regular
- Aantal berichten : 419
Ik wil ook de fingerschpitzengefulen leren vh lassen moest het mogelijk zijn
Grtz
Grtz
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
mag kik ook komen?
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
ik wil ook wel heel graag meedoen of lekker meekomen kijken
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
Ik zal wel bij Martine gaan zitten he Marc, anders zit da kind weer alleen!
ivanrc- Regular
- Aantal berichten : 419
Door een foutje bij het meten de halve achterkant terug moeten afslijpen . Marc stupid ass , maar de nieuwe achterkant staat er ondertussen al terug op zijn plaats
rookie73- Regular
Mooie kooi! En dan die bescheiden naam "Rookie".....? ;-)
Hottwheels- Regular
- Aantal berichten : 372
Thx hotwheels , maar hij is nog niet klaar hoor . Echter vandaag heb ik de achterkant bijna volledig kunnen afwerken . Achterste swaybars werken ook al . Dakversteviging ingelast , Wel serieus schrik gehad want op de hoek van de achtersteil komen maar liefst 6 stangen bij mekaar en bij de schuine steilen achteraan 5 . Als er daar eentje van los springt bij het lassen heb je een giga probleem op zo een constructie staat wel wat spanning . Al bij al is alles verlopen . Pics time dudes
Morgen dagje vrij dus hopelijk kan ik wat verder doen
Morgen dagje vrij dus hopelijk kan ik wat verder doen
rookie73- Regular
cool gewoon, mooi werk
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
torsiebaar is wel vet
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Nice work man, leuke look
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
kan je mss al eens melden welke tools we moeten hebben om dit te lassen ?
mss in een apart topic of zo ?
mss in een apart topic of zo ?
Vandaag nog wat verder gedaan and yes , we have a roller . Vandaag achterste shock bevestiging ingelast . Vaterra twin hammer trail armen gemonteerd , body al op maat geknipt en al een deel van de voorste skid plate gemaakt . Hier de update pics
Het enige waar ik nu nog over twijfel is over de koplampen . Heb hier zeer mooie ronde headlights liggen maar rechthoekige lightbars zouden ook niet mis staan . Ik zie wel waar het eindigt maar beide zijn cool . Tot de volgende uppie
Het enige waar ik nu nog over twijfel is over de koplampen . Heb hier zeer mooie ronde headlights liggen maar rechthoekige lightbars zouden ook niet mis staan . Ik zie wel waar het eindigt maar beide zijn cool . Tot de volgende uppie
rookie73- Regular
Dit project komt in orde keep up the good work
davy (just drift it crew)- Regular
- Aantal berichten : 297
Keurig, bijna klaar voor enkele kousjes verf
Benieuwd welke kleur het wordt hopelijk geen corbillardzwart
Benieuwd welke kleur het wordt hopelijk geen corbillardzwart
Hoggy- Addict
Is toch een beetje lijkwagenzwart geworden Hoggy . Vandaag de kooi gespoten alsook de body . Ga nu eerst lekker met madame rookie eten en gan dan wat foto's posten . Tot straks
rookie73- Regular
ik ben al benieuwd naar de foto's
davy (just drift it crew)- Regular
- Aantal berichten : 297
Dus zoals reeds gezegd , vandaag wat met verf gespeeld . Na lang wikken en wegen wat ik met de voorkant ging doen ben ik maar gewoon the oldskool weg ingedraaid . Een gewone skidplate met mooie ronde verstralers komt deze wagen zeer ten goede . Nog meer buis werk vooraan was echt niet mooi ( alle soorten en modellen uitgeprobeerd ) . Was ook van plan de originele kleuren van de BN Motorsports bolide te volgen maar babyblauw en zilver zijn gewoon niet mijn kleuren . So i have done this the rookie73 way . Terug naar mijn lievelingskleurtjes , black and metallic orange . Heb wel nog veel te doen aan dit projectje maar ga toch proberen en hem tegen volgende week rijklaar te maken om een testritje te doen in Mechelen . Dak panneel moet nog gespoten worden en hij moet nog verder gestickertuned worden maar hier al een paar foto's . Hope yall like it .
Tot de volgende update .
Tot de volgende update .
rookie73- Regular
Woow mooi werk! knappe wagen!
Jan vs- Initiate
- Aantal berichten : 58
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wrangler TJ project wordt Ratrod Bug project!
» Fj cctje sex up project
» Rookies ultra4 KOH racer
» Traxxial ultra4 360° swivel cam test
» beginsel MOG project
» Fj cctje sex up project
» Rookies ultra4 KOH racer
» Traxxial ultra4 360° swivel cam test
» beginsel MOG project
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: