RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke power batterij gebruiken jullie ?

+6
voske
tamiyatony
shadow2709
tamiya2000
schippertje
desmoboy
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van desmoboy vr 15 nov 2013 - 2:07

Graag had ik eens geweten welke zijn de voorkeuren van jullie batterijen, korte beschrijving voor wat deze voor jou.
Voordeel en nadeel ?
Thanks boys
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van schippertje vr 15 nov 2013 - 7:44

https://rctrial.actieforum.com/t1510-nimh-vs-lipo
er staat veel over dit onderwerp.
de reden waarom mensen voor een bepaalde lipo kiezen is de plaats waar hij moet komen.
Voor batterijen is de maat over het algemeen gelijk.
Behalve bij de echte wedstrijd crawlers maar die hoeven ook maar even te rijden.
Voor de meetings wil men niet te vaak wisselen.
Ik zit met 2200 lipo voor het normale werk,5000 lipo voor  een silvercan en mijn oude batterijen gebruik ik als reserve.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van tamiya2000 vr 15 nov 2013 - 12:14

ik heb alleen maar 2cell 5000mah lipo's, lager ga ik niet
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van shadow2709 vr 15 nov 2013 - 18:41

ik heb 2x 5000 NiMH ( thanks aan sander daarvoor )
en 1x 4600 NiMH
en 1X 3000 NiMH

dat gebruiken we voor 2 wagens te laten rijden die van mij en van mijn vrouw
er mag er wel nog 1 tje bij komen zodat we niet zonder stroom komen te zitten
normaal met 2x5000 heb je genoeg
shadow2709
shadow2709
Regular
Regular

Aantal berichten : 222
Woonplaats : Marke

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van tamiyatony vr 15 nov 2013 - 20:21

1x 5000mAh NiMH en 1x 3000mAh NiMH zijn voldoende in mijn SCX10 om een WTT uit te rijden. Lipo's zouden ook kunnen natuurlijk, maar ik hou van het extra gewicht dat NiMH geven op de voorste as (meer grip).
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van voske vr 15 nov 2013 - 20:42

Ik gebruik -2x 5000 lipo
-2x 4500 nimh voor als ik ga duiken Laughing 
voske
voske
Regular
Regular

Aantal berichten : 363
Woonplaats : Oud-Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van Hoggy za 16 nov 2013 - 0:06

Een beginnersfout die je heel dikwijls ziet is dat er niet geïnvesteerd word in een degelijke lader en dat is nu net de allerbelangrijkste investering in de RC hobby. Bij een goede digitale lader leer je heel wat over hoe het gesteld is met de conditie van uw accu's en kan je bovendien de conditie veel beter op peil houden, sommige laders hebben zelfs per accu een afzonderlijk conditioneel geheugen.
Je kan altijd besparen op een goedkope lader maar dat gaat ten koste van de levensduur van uw accu's en zo komt het op langere termijn duurder uit omdat je uw accu's sneller moet vervangen.
Een goede raad: een professionele lader is goud waard !!!
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van Bas za 16 nov 2013 - 9:32

Ik rij een WTT uit met ongeveer anderhalve batterij: lipo 2200mAh (nanotech met hoge C-waarde van Turnigy, Hobbyking). Ik rij wel met een brushless outrunner, die zijn vrij zuinig. Zeker als je vergelijkt met brushed.

Met de Wraith gaan deze iets minder lang mee, daarmee rij ik geen WTT maar ik vermoed dat deze toch 2 à 3 keer zoveel verbruikt. Ook voor bvb buggy's enzo gebruik ik Orion Lipo's van 3400 en 4000 mAh.

... En inderdaad, zoals Hoggy zegt: een goede lader. Zoals zoveel zaken is goedkoop hier duurkoop, je moet goed uitkijken om een deftige goedkope lader te vinden. Aangezien je met batterijen bezig bent, en het verkeerd behandelen daarvan kan leiden tot gevaarlijke dingen (kapot gaan van de batterijen, brand, ontploffing) koop je best een deftige lader. Ik gebruik momenteel een Ultramat 16 en een Ultramat 14Plus van Graupner, en ben er zeer tevreden van.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van Frakke393 za 16 nov 2013 - 20:38

3s in alles!!! You never have enough juice!!! :p
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van desmoboy za 16 nov 2013 - 22:13

Frakke393 schreef:3s in alles!!! You never have enough juice!!!  :p
Zijn deze waterproof ?
Anderen gebruiken gewone batterijen voor in het natte gedeelte en voor het drogere de lipo's. Gewone bat.packs hebben geen last van vocht maar het is toch iets anders voor lipo's of heb ik het mis ?
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van LazyFatCat zo 17 nov 2013 - 14:35

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat Lipo vaak met brushless gebruikt wordt - die zijn gevoeliger voor vocht dan brushed motoren.
Maar 3S zal voor veel brushed motoren te veel spanning (11.1V) geven...
LazyFatCat
LazyFatCat
Regular
Regular

Aantal berichten : 268
Woonplaats : Den Haag, Nederland

http://tamiyaweb.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van desmoboy zo 24 nov 2013 - 1:15

Heeft iemand hier MaxAmps ?
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke power batterij gebruiken jullie ? Empty Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum