Welke power batterij gebruiken jullie ?
+6
voske
tamiyatony
shadow2709
tamiya2000
schippertje
desmoboy
10 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Welke power batterij gebruiken jullie ?
Graag had ik eens geweten welke zijn de voorkeuren van jullie batterijen, korte beschrijving voor wat deze voor jou.
Voordeel en nadeel ?
Thanks boys
Voordeel en nadeel ?
Thanks boys
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Re: Welke power batterij gebruiken jullie ?
https://rctrial.actieforum.com/t1510-nimh-vs-lipo
er staat veel over dit onderwerp.
de reden waarom mensen voor een bepaalde lipo kiezen is de plaats waar hij moet komen.
Voor batterijen is de maat over het algemeen gelijk.
Behalve bij de echte wedstrijd crawlers maar die hoeven ook maar even te rijden.
Voor de meetings wil men niet te vaak wisselen.
Ik zit met 2200 lipo voor het normale werk,5000 lipo voor een silvercan en mijn oude batterijen gebruik ik als reserve.
M
er staat veel over dit onderwerp.
de reden waarom mensen voor een bepaalde lipo kiezen is de plaats waar hij moet komen.
Voor batterijen is de maat over het algemeen gelijk.
Behalve bij de echte wedstrijd crawlers maar die hoeven ook maar even te rijden.
Voor de meetings wil men niet te vaak wisselen.
Ik zit met 2200 lipo voor het normale werk,5000 lipo voor een silvercan en mijn oude batterijen gebruik ik als reserve.
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
ik heb alleen maar 2cell 5000mah lipo's, lager ga ik niet
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
ik heb 2x 5000 NiMH ( thanks aan sander daarvoor )
en 1x 4600 NiMH
en 1X 3000 NiMH
dat gebruiken we voor 2 wagens te laten rijden die van mij en van mijn vrouw
er mag er wel nog 1 tje bij komen zodat we niet zonder stroom komen te zitten
normaal met 2x5000 heb je genoeg
en 1x 4600 NiMH
en 1X 3000 NiMH
dat gebruiken we voor 2 wagens te laten rijden die van mij en van mijn vrouw
er mag er wel nog 1 tje bij komen zodat we niet zonder stroom komen te zitten
normaal met 2x5000 heb je genoeg
shadow2709- Regular
- Aantal berichten : 222
1x 5000mAh NiMH en 1x 3000mAh NiMH zijn voldoende in mijn SCX10 om een WTT uit te rijden. Lipo's zouden ook kunnen natuurlijk, maar ik hou van het extra gewicht dat NiMH geven op de voorste as (meer grip).
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
Ik gebruik -2x 5000 lipo
-2x 4500 nimh voor als ik ga duiken
-2x 4500 nimh voor als ik ga duiken
voske- Regular
- Aantal berichten : 363
Een beginnersfout die je heel dikwijls ziet is dat er niet geïnvesteerd word in een degelijke lader en dat is nu net de allerbelangrijkste investering in de RC hobby. Bij een goede digitale lader leer je heel wat over hoe het gesteld is met de conditie van uw accu's en kan je bovendien de conditie veel beter op peil houden, sommige laders hebben zelfs per accu een afzonderlijk conditioneel geheugen.
Je kan altijd besparen op een goedkope lader maar dat gaat ten koste van de levensduur van uw accu's en zo komt het op langere termijn duurder uit omdat je uw accu's sneller moet vervangen.
Een goede raad: een professionele lader is goud waard !!!
Je kan altijd besparen op een goedkope lader maar dat gaat ten koste van de levensduur van uw accu's en zo komt het op langere termijn duurder uit omdat je uw accu's sneller moet vervangen.
Een goede raad: een professionele lader is goud waard !!!
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Ik rij een WTT uit met ongeveer anderhalve batterij: lipo 2200mAh (nanotech met hoge C-waarde van Turnigy, Hobbyking). Ik rij wel met een brushless outrunner, die zijn vrij zuinig. Zeker als je vergelijkt met brushed.
Met de Wraith gaan deze iets minder lang mee, daarmee rij ik geen WTT maar ik vermoed dat deze toch 2 à 3 keer zoveel verbruikt. Ook voor bvb buggy's enzo gebruik ik Orion Lipo's van 3400 en 4000 mAh.
... En inderdaad, zoals Hoggy zegt: een goede lader. Zoals zoveel zaken is goedkoop hier duurkoop, je moet goed uitkijken om een deftige goedkope lader te vinden. Aangezien je met batterijen bezig bent, en het verkeerd behandelen daarvan kan leiden tot gevaarlijke dingen (kapot gaan van de batterijen, brand, ontploffing) koop je best een deftige lader. Ik gebruik momenteel een Ultramat 16 en een Ultramat 14Plus van Graupner, en ben er zeer tevreden van.
Met de Wraith gaan deze iets minder lang mee, daarmee rij ik geen WTT maar ik vermoed dat deze toch 2 à 3 keer zoveel verbruikt. Ook voor bvb buggy's enzo gebruik ik Orion Lipo's van 3400 en 4000 mAh.
... En inderdaad, zoals Hoggy zegt: een goede lader. Zoals zoveel zaken is goedkoop hier duurkoop, je moet goed uitkijken om een deftige goedkope lader te vinden. Aangezien je met batterijen bezig bent, en het verkeerd behandelen daarvan kan leiden tot gevaarlijke dingen (kapot gaan van de batterijen, brand, ontploffing) koop je best een deftige lader. Ik gebruik momenteel een Ultramat 16 en een Ultramat 14Plus van Graupner, en ben er zeer tevreden van.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
3s in alles!!! You never have enough juice!!! :p
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
Zijn deze waterproof ?Frakke393 schreef:3s in alles!!! You never have enough juice!!! :p
Anderen gebruiken gewone batterijen voor in het natte gedeelte en voor het drogere de lipo's. Gewone bat.packs hebben geen last van vocht maar het is toch iets anders voor lipo's of heb ik het mis ?
desmoboy- Regular
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat Lipo vaak met brushless gebruikt wordt - die zijn gevoeliger voor vocht dan brushed motoren.
Maar 3S zal voor veel brushed motoren te veel spanning (11.1V) geven...
Maar 3S zal voor veel brushed motoren te veel spanning (11.1V) geven...
Heeft iemand hier MaxAmps ?
desmoboy- Regular
Soortgelijke onderwerpen
» Welke batterijen kan ik gebruiken
» Wat kan je gebruiken van van een SCX10 op een Wraith of andersom ?
» Ik kan niet mijn gewilde naam / E-mail gebruiken bij registreren!
» Hoe batterij opladen met Maxxtrax?
» Boormachine weer bruikbaar met batterij pack
» Wat kan je gebruiken van van een SCX10 op een Wraith of andersom ?
» Ik kan niet mijn gewilde naam / E-mail gebruiken bij registreren!
» Hoe batterij opladen met Maxxtrax?
» Boormachine weer bruikbaar met batterij pack
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: