Boormachine weer bruikbaar met batterij pack
5 plaatsers
Boormachine weer bruikbaar met batterij pack
Ik had nog in de kelder ( bij wijze van spreken dan) een Makita boormachine liggen. En net zo als vele van ons is daarvan het batterij pack versleten.
Navraag bij de leverancier destijds was een nieuw batterij pack te duur. Aan de machine mankeerde echte niets doch lag stilletjes weg te kwijnen tot het volgende idee op borrelde en zie. De boormachine is weer bruikbaar.
Open schroeven 2 kabeltjes solderen en door twee geboorde gaatjes naar buiten leiden. Dan een Tamiya stekker er aan,of wat je zelf gebruikt.
En je hebt weer een goed werkende boormachine en je gebruikt de gewone accu packs weer.
Probeer dit niet met een 3s lipo want dan vervalt je garantie maar neem een 7,2 volt batterij pack
Navraag bij de leverancier destijds was een nieuw batterij pack te duur. Aan de machine mankeerde echte niets doch lag stilletjes weg te kwijnen tot het volgende idee op borrelde en zie. De boormachine is weer bruikbaar.
Open schroeven 2 kabeltjes solderen en door twee geboorde gaatjes naar buiten leiden. Dan een Tamiya stekker er aan,of wat je zelf gebruikt.
En je hebt weer een goed werkende boormachine en je gebruikt de gewone accu packs weer.
Probeer dit niet met een 3s lipo want dan vervalt je garantie maar neem een 7,2 volt batterij pack
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Re: Boormachine weer bruikbaar met batterij pack
Hollandse zuinigheid of gewoon inventief???
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
nee gewoon je verstand gebruiken.
Je batterij moet je toch gebruiken en niet in de kast laten liggen tot ze slecht zijn. En die boormachine is toch wel een stuk beter dan wat je nu vind in de winkel. En met het geld dat ik zo overhoud kan ik weer nieuwe bandjes kopen om te rijden.
dus inventief.
M
Je batterij moet je toch gebruiken en niet in de kast laten liggen tot ze slecht zijn. En die boormachine is toch wel een stuk beter dan wat je nu vind in de winkel. En met het geld dat ik zo overhoud kan ik weer nieuwe bandjes kopen om te rijden.
dus inventief.
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
schippertje schreef:nee gewoon je verstand gebruiken.
dus inventief.
M
Was natuurlijk maar om te lachen hé Maurits, maar je moet dan wel het geluk hebben dat er een 7.2v pack in past. Mijn vorige schroefmachine was er zo een met een dikke 12v pack onderaan en dan gaat dit dus niet. Als de kooltjes van de motor nog goed zijn kan je dit idd doen.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Mooimooi, weeral iets van de afvalberg geweerd
Waarschijnlijk zal die met een 3S lipo ook werken hoor - zij het iets minder lang. Is gewoon een electromotor en een schakelaar denk ik, zolang je niet té hoog gaat in spanning zal het wel los lopen.
Die garantie is toch al 10 jaar vervallen :p
Ik heb ooit een dragster gemaakt op 10,8V (ESC kon het aan, motor eigenlijk niet - volgens het boekje) en dat werkte toch ook...
Linkje
Waarschijnlijk zal die met een 3S lipo ook werken hoor - zij het iets minder lang. Is gewoon een electromotor en een schakelaar denk ik, zolang je niet té hoog gaat in spanning zal het wel los lopen.
Die garantie is toch al 10 jaar vervallen :p
Ik heb ooit een dragster gemaakt op 10,8V (ESC kon het aan, motor eigenlijk niet - volgens het boekje) en dat werkte toch ook...
Linkje
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Mooie oplossing , thanks for sharing !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe batterij opladen met Maxxtrax?
» Welke power batterij gebruiken jullie ?
» Lipo saddle pack ervaringen gevraagd
» Welke power batterij gebruiken jullie ?
» Lipo saddle pack ervaringen gevraagd
Permissies van dit forum: