alternatief "Tamiya stekker"
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
alternatief "Tamiya stekker"
Ranger Joe schreef:wie kan me een betere stekker aanbevelen dan die van tamiya, maken slecht contact, en waar te kopen?
Ik heb al vanalles gehoord: deansstekkers, banaanstekkers,... maw welke is goed voor off-road en kan ook tegen wat vocht?
Hoggy schreef:Persoonlijk ga ik voor goudcontacten/stekkers en daar heb ik nog nooit problemen
mee gehad wat niet van Tamiya stekkers kan gezegd worden
Zoals u in onderstaande link kan zien bestaan die in alle soorten en maten
http://www.pkracing.nl/index.jsp?main=http%3A//www.pkracing.nl/stekkerlist.jsp
Ranger Joe schreef:Daar moet dan nog wel krimpkous over ter bescherming of kortsluiting.
abarth850 schreef:'k heb ook jaren 4mm goudcontact gebruikt...tot ik tegen de beperkingen van deze stekkers aanliep: veel lipo packs hebben draden die te dik zijn om hier in te solderen.
daarom gebruik ik nu deans.
'k heb ook wel eens een ongelukje gehad met goudcontact: regelaar uitgeleend aan iemand die ook goudcontact gebruikte, maar de + en - omgekeerd aangesoldeerd had dan ik: dag regelaar
bij deans kan dit niet: de + en - staat erop, zo kan je nooit fout aansolderen.
(just my 2c hé)
Toyobart schreef:ik heb jaaaren Tamiya stekkers gebruikt... omdat ik niet beter wist :-)
Bij de iets snellere autootjes regelmatig terug naar de winkel voor een nieuwe stekker...
Nu heb ik ook de 4mm goudcontacten , ik heb er ineens 50 besteld voor 13 euro dacht ik , daar kunde ni voor sukkelen :-)
abarth850 schreef:vermits de meeste hier zo te zien goudcontact hebben: ga voor 4mm goudcontact, dan kan je gemakkelijk depanneren/gedepanneerd worden met een batterij.
zie dan dus wel dat je de plus en min hetzelfde hebt als iedereen
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Re: alternatief "Tamiya stekker"
Nog even wat foto's ter verduidelijking...
goudcontacten ( koop 4mm )
Nog een tip : maak aan uw regelaar(s) mannelijke connectors en uw batterijen vrouwelijk , anders ga je nooit dit type batterijen kunnen gebruiken...
Deans
goudcontacten ( koop 4mm )
Nog een tip : maak aan uw regelaar(s) mannelijke connectors en uw batterijen vrouwelijk , anders ga je nooit dit type batterijen kunnen gebruiken...
Deans
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: