Vraag aan de stuur-experts
+4
Skiep
Toyobart
Bas
tamiya2000
8 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Vraag aan de stuur-experts
Hallo
ik wil graag de draaicirkel van de Tundra verkleinen. Op de as zit een stopper die de fusees tegenhoud, ik heb het bestudeerd om ze weg te vijlen maar dan zit ik met de kans dat mijn cardanasjes uit de cups gaan (zie mega onduidelijke gsm fotos). Wat nu???
ik wil graag de draaicirkel van de Tundra verkleinen. Op de as zit een stopper die de fusees tegenhoud, ik heb het bestudeerd om ze weg te vijlen maar dan zit ik met de kans dat mijn cardanasjes uit de cups gaan (zie mega onduidelijke gsm fotos). Wat nu???
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Re: Vraag aan de stuur-experts
4-wielsturing doet wonderen... Ik zou niet teveel foefelen met die uprights enzo, veel ga je er waarschijnlijk niet mee winnen.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
4wiel sturing heb je niet altijd nodig, DENK IK ZO (ik ken nog niks van trailen). Zou het interessant zijn om de achterste as met een aparte servo aan te sturen?
tamiya2000- Regular
4WS vind ik niet zo scale op een "scaler"
Gebruik een super sterke servo , want die moet niet alleen sturen maar ook nog eens
z'n kracht overzetten via die stuurstangen.
grtz
Gebruik een super sterke servo , want die moet niet alleen sturen maar ook nog eens
z'n kracht overzetten via die stuurstangen.
grtz
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Dat ga je sowieso met een aparte servo moeten doen, k zie niet goed hoe die link van voor naar achter zou lopen. K wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, kben niet echt op de hoogte van een highlift chassis.
En dan gewoon op een extra kanaal aansluiten, zo kan je het gebruiken wanneer nodig. Dan kun je zelfs krabsgewijs scheef rijden, kan soms voordelig zijn
Edit: k heb ondertussen eens wat verder gekeken naar die high lift chassis. t Is dus wel mogelijk om het met 1 servo te doen, maar te gaat dan wel een heel sterke moeten zijn. Maar om effectief op je vraag verder te gaan, is het niet mogelijk om een 2de servo aan de andere kant te plaatsen (de linkerkant van het chassis) en deze de achterste wielen te laten aansturen?
En dan gewoon op een extra kanaal aansluiten, zo kan je het gebruiken wanneer nodig. Dan kun je zelfs krabsgewijs scheef rijden, kan soms voordelig zijn
Edit: k heb ondertussen eens wat verder gekeken naar die high lift chassis. t Is dus wel mogelijk om het met 1 servo te doen, maar te gaat dan wel een heel sterke moeten zijn. Maar om effectief op je vraag verder te gaan, is het niet mogelijk om een 2de servo aan de andere kant te plaatsen (de linkerkant van het chassis) en deze de achterste wielen te laten aansturen?
Laatst aangepast door Skiep op za 3 aug 2013 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Ik zou ook geen achterwiel stuur monteren.
Op mijn Hilift's staat staat dat ook niet.
Aangezien de draai cirkel zo groot is verplicht u dat om veel netter te rijden en dus wat meer geduld te hebben.
N
Aangezien de draai cirkel zo groot is verplicht u dat om veel netter te rijden en dus wat meer geduld te hebben.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Skiep, ik wou juist antwoorden op je bericht maar ik zie dat je de oplossing al gevonden hebt, het staat in de manual besc hreven hoe, maar ze laten de keus aan de bouwer. Met wat passen en doen zou het wel mogelijk zijn een 2de servo in te bouwen.
Nobody: de draaicirkel is idd groot, ik verschoot nogal toen ik een rond aan het bollen was in de woonkamer.
Toyobart, ik zou zoiezo 4link steken, daar word een steun nijgeleverd (bij die van Junfac) dat je de stuurservo op de vooras monteert (mooi is anders maar al die stuurstangen vallen weg). zoiezo steek ik nog een waterproof Savox servo
Ik ben nog aan het twijfelen voor 4ws
Nobody: de draaicirkel is idd groot, ik verschoot nogal toen ik een rond aan het bollen was in de woonkamer.
Toyobart, ik zou zoiezo 4link steken, daar word een steun nijgeleverd (bij die van Junfac) dat je de stuurservo op de vooras monteert (mooi is anders maar al die stuurstangen vallen weg). zoiezo steek ik nog een waterproof Savox servo
Ik ben nog aan het twijfelen voor 4ws
tamiya2000- Regular
Klopt als een busNobody schreef:Ik zou ook geen achterwiel stuur monteren.
N
De grootste fout die men meestal maakt is dat men geen rekening houdt met de beperking van een scaler en rijdt alsof men met een crawler op weg is en dan gaat het meestal mis
Die beperkingen vormen nu net de uitdaging om te rijden met een scaler doordat je rekening moet houden met het hellingzwaartepunt van uw RC voertuig ( de meest gemaakte fout ) en inderdaad ook met de draaicirkel waardoor je voor iedere bocht een strategie moet bedenken hoe je die best kan nemen, dus punt waar u de bocht inzet, punt waar u de bocht aansnijdt en punt waar u de bocht uitkomt. Eigenlijk een beetje hetzelfde als competitie rijden met dat verschil dat je bij scaler rijden de bocht meestal in meerdere keren moet worden genomen, zeker als dit dan ook nog op een helling gebeurt.
Dus Sander een servo alleen op de stuuras vooraan maakt de uitdaging van scaler rijden alleen maar groter
P.S. @ Nobody, had u niet ooit een topic opgestart van scaler rijden
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet voor 4WS op een scaler, maar het is wel de beste manier om je stuuruitslag te verbeteren. Maakt echt een drastisch verschil - maar persoonlijk zou ik het niet doen, en gewoon properder rijden, zoals Nobody zegt.
Montage van 4WS met 2 servo's is niet heel moeilijk, ik had dat ook gedaan met mijn F350. Wel wat zoeken ivm plaatsing enzo, maar je moet echt niet veel custom stukken hebben ervoor. Ik zal eens moeten zoeken naar foto's, dit heb ik alvast gevonden.
Montage van 4WS met 2 servo's is niet heel moeilijk, ik had dat ook gedaan met mijn F350. Wel wat zoeken ivm plaatsing enzo, maar je moet echt niet veel custom stukken hebben ervoor. Ik zal eens moeten zoeken naar foto's, dit heb ik alvast gevonden.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Er zijn meer opties dan 4ws. Helaas heb je geen axial assen. In mijn sportklasse crawler gebruik ik namelijk een conversie naar xr10 chubs icm met xr10 cvd en wraith knuckles. Ook kun je dan gebruik maken van een overdrive in de voorste as en een underdrive in de achterste..
Douwe- Regular
- Aantal berichten : 255
het antwoord zie je al op straat. waar een fiat 500 rond gaat zul je met een grotere 4-wd moeten steken en soms zelfs een paar keer.
Leren rijden en vooruit zien is de boodschap.
En dat gaat ook wel wennen.
Ik vond het al een heel verschil tussen 1.9 en 2.2 banden.
Het grote voordeel van dit extra probleem is dat een route die voor de een een makkie is, nu ineens veel meer uitdaging biedt.
Sterkte en geniet ervan .
M
Leren rijden en vooruit zien is de boodschap.
En dat gaat ook wel wennen.
Ik vond het al een heel verschil tussen 1.9 en 2.2 banden.
Het grote voordeel van dit extra probleem is dat een route die voor de een een makkie is, nu ineens veel meer uitdaging biedt.
Sterkte en geniet ervan .
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Ik ben er aan uit, zal zeker geen 4WS steken. Wil het realistisch houden, dan maar wat moeilijker de bochten door, en moeilijker gaat ook. Ik hou wel van een uitdaging.
Genieten doe ik nu al schippertje
Genieten doe ik nu al schippertje
tamiya2000- Regular
Soortgelijke onderwerpen
» Vraag lipo's op 1 kabel, foto geplaatst december update
» Stuur wraith
» CC-01 stuur servo aanpasen
» Pajero Wagon
» Bud Fles: Geen snelheid = geen stuur.
» Stuur wraith
» CC-01 stuur servo aanpasen