RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tamiya Leopard 2A6

+17
Doefer
Eagle929
Douwe
voske
Nobody
Hoggy
Toyobart
RickvS
rataplan
Boussini
gils
Cornholio
StefCross
land rover freak
Ranger Joe
Joppe
Bas
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas ma 11 jun 2012 - 22:27

Tamiya Leopard 2A6 Leo-000

Een tank is iets dat ik al héél lang wil. Ik herinner me nog een Tamiya flyer van 1984 (die ik weliswaar pas in 1986 ofzo onder ogen kreeg) met een prachtige foto van de Flakpanzer. In m'n eerste guide book van 1988 is minstens evenveel gestaard op de foto van de Leopard A4 als op die van de Avante. In Dortmund waren de tanks altijd mijn favoriete stekje, en al jaren heb ik me moeten inhouden om niet met zo'n ding thuis te komen.

Omdat ik dit jaar in Dortmund met niets nieuws ben thuis gekomen vond ik dat het wel eens tijd geworden was om de knoop door te hakken, en me eens een tank aan te kopen. Bij een aankoop bij RCMart werd een 'full detailed barrel' aangekocht, en dan kan je niet meer terug, natuurlijk. :p Daarna kwam een futaba 4YF zender en wat lagers. Dan speciale stukjes van AFV model, die er zo goed uitzien dat er nog wel een tweede bestelling zal volgen. En omdat ik nu een paar dingen aan het bestellen was bij Seidel, heb ik m'n bestelling een beetje uitgebreid, en het ding zelf er ook maar bij gestoken.

Waarom de 2A6? Ten eerste ben ik niet zo voor het WOII geweld, ook al is daarin meer keuze. Ik heb het meer voor de moderne armour, en omdat ze geen M1A1 maken, was de Leopard de beste keuze. Bovendien heeft deze de DMD7 module, welke de meest geavanceerde DMD is die ooit bestaan heeft. Ook iets waarop ik kick Smile Tenslotte is de aandrijving wel heel erg knap, met één motor die de power levert en één motor die voor de sturing zorgt. Allemaal knap en geavanceerd spul - en zeer realistisch.

Alvast een paar foto's, meer info volgt als er meer te melden valt. Dit wordt een project van lange adem, plan is allerlei stukken te verzamelen en te zorgen dat ik alles in huis heb om deze tank in zijn volle glorie te kunnen maken. Bouw zal pas starten in 2013 waarschijnlijk - als ik me zolang kan inhouden.

1: De doos:
Tamiya Leopard 2A6 Leo-001

2: Vulling op z'n Seidels. Ik moet toegeven dat bvb Stellamodels beter verpakt, maar omdat het doosje maar 4 dagen onderweg is geweest heeft de verpakking goed stand gehouden.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-002

3: De doos in de doos, waar het allemaal om draait.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-003

4: Als je de klep van de doos opent krijg je een mooie display van de materialen in de blisters. Wel mooi, een beetje wat je ook hebt met een grote doos van Lego Wink. Deze blisters nemen veel plaats in, om alles tentoon te spreiden maar ook de ruimtes eronder, er zijn plekken waar alleen maar wat karton zit, om alles mooi naar boven te krijgen, tegen de blisters. Wat wel opvalt is dat er één grote lege ruimte is, waar volgens mij voldoende plaats is voor een zender in een mooie doos. Andere tanks zijn al in full kit uitgekomen, zou me niet verbazen dat er eens een versie uitkomt met een zender bij in de doos.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-004

5: De eerste Tamiya die ik zie waarbij de handleiding en stickers in een apart, gepersonaliseerd kaftje komt. Wel proper. Ook de painting guide (poster) en de fibre optics voor de verlichting zit hierbij.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-005

6: De materialen die ik totnogtoe verzameld heb, de zender staat er nog niet bij op.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-006

Meer info volgt nog, ik probeer morgen de reeds verzamelde opties in detail te vermelden.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Joppe ma 11 jun 2012 - 22:35

Bas schreef:

Bouw zal pas starten in 2013 waarschijnlijk - als ik me zolang kan inhouden.


Weddenschappen worden nu aangenomen!
Ik gok, er zullen tegen eind deze maand al delen in elkaar zitten.

Joppe
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 116
Woonplaats : Zandhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Ranger Joe ma 11 jun 2012 - 22:50

Joppe schreef:
Bas schreef:

Bouw zal pas starten in 2013 waarschijnlijk - als ik me zolang kan inhouden.


Weddenschappen worden nu aangenomen!
Ik gok, er zullen tegen eind deze maand al delen in elkaar zitten.







Misschien al wel eind deze week... Laughing

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas ma 11 jun 2012 - 22:56

Laat me weten hoeveel de pot is, dan doe ik ook mee :p
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Ranger Joe ma 11 jun 2012 - 22:59

ja haha en jij dan pas eraan beginnen in 2020 zeker en al de centen binnen rijven... lol!

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van land rover freak di 12 jun 2012 - 17:38

Ik gok dat hij wel nog een maand of 2 kan wachten maximaal Smile
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Aantal berichten : 339
Woonplaats : Hechtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van StefCross di 12 jun 2012 - 18:19

Mooie kit !

Veel plezier ermee he Smile
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Cornholio di 12 jun 2012 - 18:31

Ik zou er direct aan beginnen, inhouden is voor poessies Very Happy

Ben curieus naar het mechanisme, veel foto's aub.
't Is toch niet zo dat al een deel van de aandrijving reeds in de fabriek inéén is gezet ofzo hé?

Wat ik me nog afvraag bij een dergelijke aankoop (en om een eventuele dergelijke aankoop voor mezelf te kunnen rechtvaardigen :p): Is het enkel om te bouwen/hebben dat je hem gekocht hebt, of ga je er ook echt iets mee doen achteraf? Nen trial met rupsvoertuigen ofzo, dan maak ik m'n Blizzard ook eens in orde Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Ranger Joe di 12 jun 2012 - 19:31

't Is toch niet zo dat al een deel van de aandrijving reeds in de fabriek inéén is gezet ofzo hé?





Ik denk het wel Corn, ik heb vorig jaar een leopard 1 onderstel verkocht en die aandrijving wordt volgens mij in de fabriek in elkaar gezet omdat veel asuiteinden plat waren genepen om niet te kunnen verschuiven en dat kan je zelf niet, denk ik hé... Soit het is een knap staaltje techniek, chassis dat ik heb verkocht had maar 1 motor en werkte met een dubbele remkoppeling die de tracks afremde wanneer je wilde draaienaangedreven door een servo om de tank te laten draaien. Motor ligt achteraan, servo word vooraan aan de zwarte arm aangesloten. Simpele oplossing met 1 motor.
Tamiya Leopard 2A6 P1010461

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas di 12 jun 2012 - 20:11

Nee, er staat niks ineen. Je mag de tanks van 20 jaar geleden niet verwarren met die van nu, nu mag je alles zelf ineen vijzen Smile
Enige uitzondering zijn de tracks en de electronica (je moet niet elk componentje solderen Smile ).

Ik ben van plan om ze in de eerste plaats deftig te bouwen, uiteindelijk is dit zo'n model waar drie kwart van het plezier van het bouwen komt. Ik wil ook zien of ik dat deftig kan, ook het spuiten enzo, dus ik ga lezen, voorbeelden zoeken, en oefenen. Daarom wordt hij pas laat gebouwd.

Na het bouwen heb ik plannen, maar ik weet niet of ik die effectief ga uitvoeren... trialen is één van die plannen, maar dan wel de niet te moeilijke stukjes, een koprol wil ik hiermee zeker niet maken...

Ik heb gisteren al een hele hoop foto's gemaakt, ik ga een deel ervan vandaag nog posten, normaal.

Hier kan je trouwens de handleiding downloaden...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas di 12 jun 2012 - 22:51

Ziezo - even een paar foto's erbij...

7: Om te beginnen de 'painting instructions'. Een poster die erbij zit om gedetailleerd te zien waar elk vlekje moet staan op de tank, en welke verschillende markings de verschillende compagnies hebben. Ik had er wat meer van verwacht. Zo zie ik in bouwverslagen dat men de neiging heeft het ding volledig te bouwen en dan in één keer te spuiten, maar dan bedenk ik me een hele hoop complicaties, zoals de lagers, de bewegende delen, de dempers, de lampen, etc... Je kan alles afplakken, maar als je iets mist ben je wel dik gezien... Food for thought.
Deze foto is overigens wat hogere resolutie, als je hem volledig opent kan je de tekst lezen enzo... (beetje flou omdat er wat te weinig licht was bij het maken van de foto)
Tamiya Leopard 2A6 Leo-007

8: Het enige 'normale' doosje dat erbij zit. Nog niet open gedaan Smile
Tamiya Leopard 2A6 Leo-008

9: Een blister met de DMD unit, de kleine motoren voor de turret en de loop, de aandrijfwielen, HV unit, en de tracks.
De aandrijfwielen zouden een zwak punt zijn aan de tank. Ze bestaan uit 2 helften die op elkaar geplakt zijn, en bij zware belasting zou dat nogal eens durven lossen. Er bestaan dus one piece aftermarket modellen, maar sommigen zetten ze gewoon bij de start al opnieuw aaneen met straffer spul, bvb 2-componenten metaallijm oid.
De HV unit zou een high voltage omvorming doen voor de flasher die in de loop zit: als je schiet brandt er een lampje :s
De tracks zijn van plastiek, en dat is te merken: ze zijn eigenlijk veel lichter dan ik had verwacht. Er bestaan ook weer aftermarket tracks, maar die zijn vrij duur en zouden een zwaardere belasting op de gearbox vormen, waardoor de levensduur zou verminderen. Ik ben er nog niet uit of ik de metalen tracks erop zou leggen...
Tamiya Leopard 2A6 Leo-009

10: Photo Etched Parts, of toch een deel ervan. Deze dragen enorm bij aan het realisme van het model, omdat ze zo fijn zijn dat je dat met plastiek niet kan evenaren. Wordt leuk om mee te werken Smile
Tamiya Leopard 2A6 Leo-010

11: De tracks, close up. Elk segment is voorzien van 2 rubberen blokjes, waardoor het geheel stiller moet rijden en de vibraties verminderen, terwijl de grip op gladde oppervlakken verbetert. No drifting this tank!
Tamiya Leopard 2A6 Leo-011

12: Alle nodige verfjes, volgens de handleiding. Ik weet alleen niet of ik van elke kleur voldoende zal hebben, ik heb ergens opgepikt dat er 4 van die groene busjes zouden nodig zijn om alles deftig te dekken. Ik begin met 2, we zien wel hoever ik ermee geraak.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-012

13: Al mijn modellen zijn gelagerd, deze tank mocht geen uitzondering zijn. Er kruipen wel wat lagers in, vooral als je weet dat er ook al een 20-tal reeds bij de kit inbegrepen zijn. Voorbeeldje: de tilt-functie van de loop is gelagerd - me like!
Tamiya Leopard 2A6 Leo-013

14: De 'full detailed gun barrel'. Deze kocht ik omdat ik niet zeker wist welk materiaal de meegeleverde barrel zou zijn, ik dacht plastiek. Blijkt dat de meegeleverde ook een alu is, alleen veel minder verfijnd dan deze. Ik zal er waarschijnlijk deze wel opzetten... Ter info: deze is ongeveer 30 cm lang...
Tamiya Leopard 2A6 Leo-014

15: De zender. De Tamiya DMD/MFC kits zijn nogal tricky: je zender moet 4-kanaals zijn, analoge trims hebben, en geen HRS of PCM systeem. Veel keuze heb je dan niet meer, hopelijk werkt deze deftig. Na zoekwerk online ben ik hem uiteindelijk bij Albatros gaan halen aan een zeer schappelijke prijs.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-015

Ik heb me ook even laten gaan op deze site: http://www.afv-model.com

Daar hebben ze allerlei coole, metalen upgrades voor deze (en andere) tanks. Niet goedkoop, maar wel uitermate gedetailleerd en veel cooler dan de originele stukjes. Bekijk zeker hun site eens, ze hebben ook andere zaken - en een paar toffe voertuigen met een iets minder tof prijskaartje.

16: Eerste upgrade van deze jongens: de suspension arms. Deze zijn uit 'neusilber' - ik ontdekte pas gisteren dat er ook een versie uit zink is die wat voordeliger is. Maarja, nu heb ik ze, dus is het te laat. Tamiya heeft deze ook uitgebracht aan grofweg dezelfde prijs, maar het was een limited edition upgrade, en is natuurlijk overal uitverkocht. Dus zoeken we naar alternatieven.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-016

17: Een beetje hetzelfde verhaal geldt voor deze kettingspanners: limited edition van Tamiya maar nergens meer te vinden, AFV heeft deze aan vergelijkbare prijs en met een bijkomend voordeel. De Tamiya's zijn maar in 2 standen instelbaar. De AFV's hebben een kartelrandje, waardoor veel meer instellingen mogelijk zijn. Je kan je tracks dus mooier leggen - voor zover dat al nodig zou zijn.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-017

18: De trekhaak is een functionerend, metalen model met veel meer detail dan het origineel. Oke, je moet een gat maken in je chassis en er een moer in plakken, maar het eindresultaat is zoveel mooier... Kon ik niet laten liggen!
Tamiya Leopard 2A6 Leo-018

19: Ook de spiegelkit, die bij de standaard kit een plastieken stukje is, komt in metaal. Ook weer een zeer mooie afwerking, alleen zou ik naar verluid het chassis (de romp?) een beetje moeten bijsnijden (spannend!).
Tamiya Leopard 2A6 Leo-019

20: Tenslotte nog een detailkit, die een aantal plastieken onderdelen vervangt door onderdelen in neusilber: de kabels die op de achterkant liggen, de trekhaken en de ophanging daarvan, de koplampen, etc.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-020
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van gils di 12 jun 2012 - 22:55

volgens mij heeft den bas de euromillions gewonne vorig weekend Shocked indrukwekkende machiene bom
gils
gils
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 56
Woonplaats : Westmalle

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Boussini di 12 jun 2012 - 23:00

knappe upgrades ook, zo te zien is dergelijke kit uiterst compleet Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van rataplan di 12 jun 2012 - 23:15

Wow bas da gaan kik hier volgen hoor .

rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Cornholio di 12 jun 2012 - 23:40

Mooie parts erbij!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van RickvS wo 13 jun 2012 - 0:51

Mooi Bas, vlak na de introductie destijds heb ik er 2 in commissie gebouwd, een voor een Tankcommandant die werkelijk op zo'n ding reed en eentje voor een klant van Quartel, een KFOR versie inclusief weathering, nou weet ik een beetje van tanks, ook moderne en al naar gelang de nationaliteit die je kiest zijn er kleine verschillen.
Ik heb best wel wat documentatie dus als ik ergens mee kan helpen.......

De Tamiya Nato kleuren zijn spot on, hoef je geen twijfel over te hebben.

Gefeliciteerd met een superbe kit!!
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van RickvS wo 13 jun 2012 - 1:02

Ter lering ende inspiratie, een fotosite die wellicht handig is:

http://www.primeportal.net/the_battlefield_armor.htm
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas wo 13 jun 2012 - 8:48

RickvS schreef:Ter lering ende inspiratie, een fotosite die wellicht handig is:

http://www.primeportal.net/the_battlefield_armor.htm

Bedankt Rick voor de fantastische link, als ik het daar niet vind bestaat het niet, denk ik Smile

Bedankt aan al de rest ook voor de comentaren, waarschijnlijk gaan er de komende dagen nog een paar posts volgen, maar dan wordt het even stil (2013?)

Ik heb mezelf voorgenomen eerst wat lopende projecten af te werken voor ik aan de tank begin, en kijk - het gaat ineens snel. Op 2 dagen tijd heb ik de TL01 gerepareerd, de McLaren body afgewerkt (foto's volgen nog) en ben ik aan de opkuis / herstelling van de DUrga begonnen. Hierna nog de FAV (oefening voor de Leo) en mogelijk de ombouw van m'n andere (heng long) tank en dan kan ik eraan beginnen. Ineens lijkt het zo veel niet meer Smile

Als er ondertussen nog mensen zijn met bouwtips, schildertips, performance tips, weathertips, etc... -> shoot!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Cornholio wo 13 jun 2012 - 8:56

Bas schreef:15: De zender. De Tamiya DMD/MFC kits zijn nogal tricky: je zender moet 4-kanaals zijn, analoge trims hebben, en geen HRS of PCM systeem. Veel keuze heb je dan niet meer, hopelijk werkt deze deftig. Na zoekwerk online ben ik hem uiteindelijk bij Albatros gaan halen aan een zeer schappelijke prijs.
Tamiya Leopard 2A6 Leo-015
Ik dacht gelezen te hebben dat de mfc's helemaal niet werkte met 2,4Ghz zenders...?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van RickvS wo 13 jun 2012 - 9:56

Als je de aan de verf begint zal ik proberen je bij te staan, er zijn wat simpele dingen die je kunt doen waardoor er meer leven in komt, en bij sommige details is het makkelijk om te weten hoe je ze er zo echt mogelijk uit laat zien, het is niet moeilijk als je weet hoe.
Ik woon op een steenworp afstand van de Tankbaan hier, dus heb ook nog wel wat foto's ook.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas wo 13 jun 2012 - 11:46

Cornholio schreef:
Bas schreef:15: De zender. De Tamiya DMD/MFC kits zijn nogal tricky: je zender moet 4-kanaals zijn, analoge trims hebben, en geen HRS of PCM systeem. Veel keuze heb je dan niet meer, hopelijk werkt deze deftig. Na zoekwerk online ben ik hem uiteindelijk bij Albatros gaan halen aan een zeer schappelijke prijs.
Ik dacht gelezen te hebben dat de mfc's helemaal niet werkte met 2,4Ghz zenders...?

... Dat zullen we dan snel weten!

Voor zover ik weet is de enige beperking de analoge trims, die niet zoveel voorkomen bij 2.4GHz setjes. Ik heb in Dortmund toch al Leo's gezien met 2.4... dus zou wel moeten lukken, denk ik.

@ Rick: bedankt! Ik zal mogelijk eerst de metalen stukken prepareren (metal primer) zodat die samen met de rest gespoten kunnen worden, maar het échte spuitwerk zal pas voor later zijn...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Toyobart wo 13 jun 2012 - 12:03

Allereerst , coole kit ! die ziet er niet goedkoop uit als er zo'n module bijzit.

ten 2de , zijn die metalen trekhaak en kleindelen te gebruiken voor onze 1/10-ers ? die maken het geheel wel wat echter lijkt me...

Zoals Rick al insinueerde , je gaat 'em toch wel een beetje weatheren hé ,
een propere tank staat alleen maar in het museum Wink
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas wo 13 jun 2012 - 12:08

Misschien weather ik em wel 'puur natuur': effe de modderige Edegemse Bergen intrekken en tis in orde Smile

De trekhaak is zeker te gebruiken, maar misschien een beetje fragiel voor wat jij in gedachte hebt (kabel eraan en sleuren maar). Ik zal em wel eens meebrengen naar een meeting, als je wil.

Neenee, weathering moet er zijn. ik ga er ook een camouflagenetje voor kopen enzo, dus er komen nog wat attributen op. Ik ga die foto's van Rick eens uitpluizen en de interessante bestuderen voor allerlei zaken (weathering, accessoires, realistische slijtage, etc... )

Op WO2 tanks legden ze vanalles vanbuiten (slaapzakken, helmen, prikkeldraad, jerrycans, etc.) maar dat staat op een moderne tank niet zo goed, zal me dus moeten informeren Wink
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Hoggy wo 13 jun 2012 - 14:56

Bas schreef:Misschien weather ik em wel 'puur natuur': effe de modderige Edegemse Bergen intrekken en tis in orde Smile

De trekhaak is zeker te gebruiken, maar misschien een beetje fragiel voor wat jij in gedachte hebt (kabel eraan en sleuren maar). Ik zal em wel eens meebrengen naar een meeting, als je wil.

Neenee, weathering moet er zijn. ik ga er ook een camouflagenetje voor kopen enzo, dus er komen nog wat attributen op. Ik ga die foto's van Rick eens uitpluizen en de interessante bestuderen voor allerlei zaken (weathering, accessoires, realistische slijtage, etc... )

Op WO2 tanks legden ze vanalles vanbuiten (slaapzakken, helmen, prikkeldraad, jerrycans, etc.) maar dat staat op een moderne tank niet zo goed, zal me dus moeten informeren Wink

Fantastische aanwinst Bas met geweldig veel mogelijkheden aan bouwplezier Cool

Misschien geen slecht idee om inspiratie te putten op het forum dat Dieter aka RCT Fearbane heeft opgestart

http://forum.battletanksbelgie.be/


Tamiya Leopard 2A6 Logo
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Bas za 16 jun 2012 - 22:57

Bedankt voor de tip, mister piggy Smile
Heb me een accountje aangemaakt, en heb al meteen wat hulp gekregen. Die mannen zijn bezig met 1/6e - en dat is echt wel fenomenaal... Zal zo meteen nog eens een linkje posten in het juiste topic Smile

Ondertussen zijn de projectjes waarvan ik mezelf verplicht had ze af te werken voor ik aan de Leo zou beginnen al aardig gevorderd, Het zou wel eens voor 2013 kunnen zijn dat ik eraan begin. Nu nog een dagje verlof en een paar dagen mooi weer en ik kan de Sand Scorcher vernissen en decallen, dan zijn we weer een stapje verder, en kan ik aan de fav beginnen bij wijze van 'oefening' voor de leo. Stay tuned!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Tamiya Leopard 2A6 Empty Re: Tamiya Leopard 2A6

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum