RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rookie Tamiya ?????

+9
Frakke393
Ranger Joe
Boussini
nilsken
Hoggy
desmoboy
broadsword1986
Bas
rookie73
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 di 21 jan 2014 - 20:07

Ja , het is een rare combinatie rookie en Tamiya maar ondanks het helemaal niet mijn favoriete merk is ( verre van zelf ) heb ik altijd een zwak gehad voor de Tamiya sand scorcher . Nu door mijn dagelijkse job doe ik regelmatig bezoeken bij mijn vaste klanten en eentje hiervan wist dat ik met rc autos bezig was . Vandaag kwam ik bij deze klant en na de zakelijke klant kwam zijn rc autootje van in zijn tijd ter sprake . Hij sprak over een buggyke dat hij tijdens zijn legerdienst eens gekocht had en die hij tijdens deze tijd in elkaar had gestoken . De brave man zij " neemt gij da maar mee want dat staat hier al meer dan 25 jaar te bestoffen . Hij ging zijn buggyke halen en toen hij er mee aan kwam had ik meteen gezien dat het een vintage Tamiya rough rider was . Stof lag er idd genoeg op maar deze bolide verkeerd in een mega nieuwstaat . De bandjes zijn wel wat "hard" geworden door de jaren heen maar op de onderkant van dit oldtimertje is geen krasje te bespeuren . Volgens mij is met dit ding nooit gereden . De body is wel niet kompleet en de voorkant is er af gebroken door een of andere reden maar als ik mij niet vergis is dit dezelfde basis als de sand scorcher  Very Happy  . verbeter mij als ik mis ben Tamiya kenners . De originele elektronika zit er allemaal in alsook de originele zender . Het idee is om er een sand scorcher van te maken . Dus tijdens de ombouw ga ik veel domme vragen stellen aan jullie kenners . de ombouw zal nog effe moeten wachten want eerst moet mijn andere projectje af zijn . Hier alvast wat foto's van de staat waarin hij zich nu bevind

Rookie Tamiya ????? DSCN0473_zpsd4a54688

Rookie Tamiya ????? DSCN0472_zpse11a10c2

Rookie Tamiya ????? DSCN0475_zpsb12de85e

Rookie Tamiya ????? DSCN0476_zpsaf61b8e1

Rookie Tamiya ????? DSCN0474_zps29c82ab5

Tot binnenkort
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Bas di 21 jan 2014 - 20:15

Da's inderdaad hetzelfde chassis als een sand scorcher - ook al zijn er verschillen, als ik me niet vergis. Ik heb toevallig nog een SS body liggen Wink

Tip: die grijze bumper is zeer zeldzaam!

Heb jij geluk met zo'n klanten...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van broadsword1986 di 21 jan 2014 - 20:17

ho, geweldige vondst man!
Dat is een prachtige aanwinst.
broadsword1986
broadsword1986
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 84
Woonplaats : Aalst

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van desmoboy di 21 jan 2014 - 20:29

Ziet er nog goe uit na al die jaren, leuk klant zeg
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 di 21 jan 2014 - 20:31

Ik had hem nochtans gezegd da hij wat zeldzaams aan mij gaf maar hij stond er op dat ik hem meenam . Ik was bijna beschaamd  Embarassed 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Hoggy di 21 jan 2014 - 21:01

Om veel geluk te hebben moet je er niet mooi uitzien zegt men maar jij moet er toch echt wel lelijk uitzien Rookie  What a Face  affraid  Razz  Laughing 

Dat zijn de " barn finds " die een echte collectioneur als ik doen flippen en een gat in de lucht doen springen en verleden jaar mocht ik ongeveer hetzelfde meemaken  cheers 

Rookie Tamiya ????? VintageSandScorcher001
Gered van het containerpark  I love you 
Rookie Tamiya ????? VintageSandScorcher002
Dit was wat ik mocht ontvangen bij een bezoek aan een bevriende RC truckster, een Sand Scorcher waar helaas de originele body van ontbreekt maar dat was voor mij geen domper op de vreugde  Very Happy 
Bij het gesprek waarbij we heel gepassioneerd over onze hobby spraken zei ze plotseling dat ze nog ergens in haar tuinhuis een "auto'ke" liggen had, ik dacht aanvankelijk dat het om een Nico of tyco speelgoedtoestand ging gaan maar toen ze zei dat het chassis uit epoxsie was gemaakt gingen mijn oren meteen spits staan. Ik zei haar dat het best wel om een Kyosho of in het beste geval om een Tamiya kon gaan maar ze zei dat ze er geen idee van had wat het was en als ze eens tijd had het autootje eens van onder de stapel rommel ging halen en dat ik het mocht hebben want ze was het al eens vergeten mee te nemen naar het containerpark  affraid 
Ze zag echter dat mij enthousiasme meer dan gewekt was en als een minuutje geduld had eens ging zien als ze er niet onmiddellijk bij kon. Afwachtend terwijl mijn vriendin een rescuepoging ondernam hield ik als een jachthond in aanslag de achterdeur in het oog of ze met de volgens haar " diene ouwe brol " terug ging binnen komen en inderdaad het wonder geschiede welk mij met een minutenlange verstomming sloeg door wat ze terug meebracht vanuit het tuinhuis. De ontdekking van de incomplete Sand scorcher bracht het gewoon vriendschappelijk bezoek tot een sensationeel hoogtepunt en als ik een beetje was bekomen vroeg ik hoeveel ze er graag voor zou ontvangen en haar antwoord was " niks ander gaat het toch naar het containerpark". Daar mijn vriendin graag een wit wijntje drinkt heb ik haar toch enkele flessen montbazillac kado gedaan welke bij haar heel goed in de smaak zijn gevallen, het eene plezier is het andere waard.

Zo ziet ge maar Rookie, je bent niet de enigste lelijkaard op dit forum  Laughing  Razz  Laughing
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van nilsken di 21 jan 2014 - 21:05

Body pin vooraan is anders bij een sand scorcher. Op de scorcher staan ook andere velgen en banden. 1.55 maat van 1.7. Voor het overige, ombouwen en genieten
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Hoggy di 21 jan 2014 - 21:14

Mijn advies is restaureren en tot shelf queen promoveren
Vintage in dergelijke goede staat zijn zeldzaam en het is best om die in deze staat te houden, als het om een afgeragd exemplaar zou gaan zou ik ook zeggen "gaan met die banaan" maar in dit geval zou ik het spijtig vinden om die naar de "Filistijnen" te rijden en te beschadigen Crying or Very sad 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 di 21 jan 2014 - 22:39

Das eigenlijk het probleem , alles wat hier binnen komt word mee gereden  Very Happy 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van nilsken di 21 jan 2014 - 22:44

Dat is een probleem dat ik ook ken :-)
Sommige verzamelaars krijgen daar hoofdpijn van
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 di 21 jan 2014 - 22:53

Vazen met bloemen , pottekes en kaderkes horen op de shelf . Woody in toy story werd ook niet graag geshelfd hoe zeldzaam hij ook was . Offroad cars belong in the dirt  Very Happy 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Boussini di 21 jan 2014 - 22:56

ferm vondst Smile

gade wel plezier aan hebben peisk Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Ranger Joe di 21 jan 2014 - 23:01

rookie73 schreef:Vazen met bloemen , pottekes en kaderkes horen op de shelf . Woody in toy story werd ook niet graag geshelfd hoe zeldzaam hij ook was . Offroad cars belong in the dirt  Very Happy 


Goed gezegd Rookie, rijden met die handel!!!  Rookie Tamiya ????? 4078649926 Toen ik een CC chassis doorzaagde om in te korten keken er hier ook enkele raar... Maar ik heb nu wel een unieke CC met 205mm wielbasis hé.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van desmoboy di 21 jan 2014 - 23:28

rookie73 schreef:Vazen met bloemen , pottekes en kaderkes horen op de shelf . Woody in toy story werd ook niet graag geshelfd hoe zeldzaam hij ook was . Offroad cars belong in the dirt  Very Happy 

Iemand heeft zijn les geleerd, mega lol  Rookie Tamiya ????? 4078649926 Rookie Tamiya ????? 4078649926 Rookie Tamiya ????? 4078649926 

desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Frakke393 wo 22 jan 2014 - 3:25

rookie73 schreef:Vazen met bloemen , pottekes en kaderkes horen op de shelf . Woody in toy story werd ook niet graag geshelfd hoe zeldzaam hij ook was . Offroad cars belong in the dirt  Very Happy 

....en bij mij zit de Woody aan't stuur :p

Wel eens benieuwd wat ge hier van gaat maken!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van ivanrc wo 22 jan 2014 - 8:08

Afbeulen die handel!!!  Twisted Evil 
ivanrc
ivanrc
Regular
Regular

Aantal berichten : 419
Woonplaats : Vlaams Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Hoggy wo 22 jan 2014 - 16:13

ivanrc schreef:Afbeulen die handel!!!  Twisted Evil 
"Oooooh, my dicky ticker"  affraid pale 

Wat een stelletje vintage RC hooligans is me dat hier, wat ik hier allemaal lees doet mijn hart een paar toeren overslaan. Een regelrechte aanslag op mijn gezondheid gepleegd door een zootje Tamiya cultuurbarbaren zonder een greintje compasie  Rookie Tamiya ????? Animaatjes-ziek-09053  Razz 

Als ik eraan denk dat deze barnfind VRCP gewijs een destructieve bash behandling zal ondergaan en "van frennen vaneen" zal gereden worden lopen de huiveringen van in mijne dikke teen tot aan het toppeke van mijn neus  pale 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van ivanrc wo 22 jan 2014 - 17:29

Als er wielen onderstaan moet t rijden he Hoggy!!! Tis pas een doodzonde om da te laten verloederen door stil te staan...
hendel open en gaan verdoemme!  Twisted Evil 
ivanrc
ivanrc
Regular
Regular

Aantal berichten : 419
Woonplaats : Vlaams Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van desmoboy wo 22 jan 2014 - 20:34

ivanrc schreef:Als er wielen onderstaan moet t rijden he Hoggy!!! Tis pas een doodzonde om da te laten verloederen door stil te staan...
hendel open en gaan verdoemme!  Twisted Evil 


Yhiehaa, that's right ivan
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 wo 22 jan 2014 - 20:44

troost u hoggy . Ik ga er mee rijden NIET afbeulen . Oud of nieuw maakt mij niet uit , hij heeft al 30 jaar mogen rusten  Very Happy 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van nilsken wo 22 jan 2014 - 23:02

rookie73 schreef:troost u hoggy . Ik ga er mee rijden NIET afbeulen . Oud of nieuw maakt mij niet uit , hij heeft al 30 jaar mogen rusten  Very Happy 

Da is de goede menthaliteit
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van rookie73 wo 21 mei 2014 - 20:07

Na een opkuisbeurt ( want hij was zo al in bijna nieuwstaat ) was het tijd voor een nieuwe body . Met dank aan Nilsken heb ik een sand scorcher body in mijn handen gekregen . Geen bling body maar de oldskool race look waar de tand des tijds zijn werk heeft gedaan . Ik vond dit wel gepast voor op dit chassis uit 1979 . Na een avondje of twee knutselen ben ik tot dit resultaat gekomen .

Rookie Tamiya ????? DSCN0586_zpsaefde951

Rookie Tamiya ????? DSCN0589_zps74a357c9

Rookie Tamiya ????? DSCN0596_zps8a545a6b

Rookie Tamiya ????? DSCN0597_zpsf81f40e3

Rookie Tamiya ????? DSCN0601_zps4f1a3ccd

Rookie Tamiya ????? DSCN0598_zps6f2ff0b8

Volgende keer uitlaatje en driver schilderen en dan komen er weer wat fotootjes . En binnenkort ook een filmpje natuurlijk  Very Happy 
rookie73
rookie73
Regular
Regular

Aantal berichten : 476
Woonplaats : Herent

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Cornholio wo 21 mei 2014 - 21:17

Looking good!
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Toyobart wo 21 mei 2014 - 21:42

Super ! , echt super !!
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van axialjohan wo 21 mei 2014 - 22:37

Leuke vondst!
En die kever body past er mooi op!
Ik vind het juist mooi dat de body niet perfect is maar juist lekker gebruikt uit ziet.

Groeten Johan

axialjohan
Regular
Regular

Aantal berichten : 304
Woonplaats : Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookie Tamiya ????? Empty Re: Rookie Tamiya ?????

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum