RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Humor op het forum; waar ligt de grens ???

Ga naar beneden

Humor op het forum; waar ligt de grens ??? Empty Humor op het forum; waar ligt de grens ???

Bericht van Hoggy ma 21 mei 2012 - 20:29

Humor??? laat me niet lachen Very Happy Smile


Humor is de saus van het leven en zoals er veel soorten saus zijn, zijn er ook
veel soorten humor die elk heel gespreid kunnen geinterpreteerd worden en een
goeie vereiste daarvoor is dat je goed kan relativeren. Humor is een machtig wapen
dat niet altijd even gemakkelijk te hanteren is maar zolang je er subtiel mee omgaat
valt het bij iedereen goed in de smaak. Humor kan van een heel droge materie iets
heel sappigs maken en onze aandacht terug verscherpen.Gulden regel is dat je niks
in het belachelijke trekt of op zn minst duidelijk maakt dat dit zeker de bedoeling niet is.
Persoonlijk heb ik de neiging het tamelijk ver te drijven, op het scherp van de snede maar
nooit met de bedoeling om iemand te kwetsen. als men zich aangevallen voelt door humor
is de beste verdediging dan ook humor maar dan zonder grof te worden.
Ik heb zo een idee dat we hierover een aardig boompje kunnen opzetten over wel
en niet kan en dat de meesten onder jullie daarover een bepaald standpunt hebben,
ik zou zeggen; gooi het op tafel en kom ermee naar buiten

Denk eraan als er iemand eens een bloempje werpt,
werp er dan ééntje terug ( al of niet met de pot of de bak eraan) Wink

Don't take life to seriously

Humor is een heel krachtig medicijn en u heeft er geen voorschrift voor nodig Cool

Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Humor op het forum; waar ligt de grens ??? Empty Re: Humor op het forum; waar ligt de grens ???

Bericht van Hoggy ma 21 mei 2012 - 21:00


Bialbero schreef:ik denk dat de grens afhangt van hoe vaak je de grens opzoekt.
als je steeds dezelfde persoon als risee gebruikt, komt de grens elke keer wat korter bij.
ik denk dat je op een forum als dit (net zoals op vrcp) er weinig problemen mee gaat hebben omdat vele leden elkaar IRL kennen.
best is dat je dat wel duidelijk maakt aan mensen die erbij komen en die je niet persoonlijk kent, omdat die deze speciale band niet (altijd) begrijpen.
nu zul je zeggen, hey, jou kennen we ook niet IRL, en je doet toch vrolijk mee, maar ik kan ervan uitgaan dat, moest ik te ver gaan, er iemand wel uitlegt wie ik ben, want sommigen hier kennen mij wel (hoop ik), en vroeg of laat zie je mij toch eens verschijnen op een meeting.

P.S. 'k heb het niet zo op met bloemen, maar een portie modder kan ik altijd hebben Twisted Evil

Wat Bialbero hierboven beweert klopt helemaal, wat voor oudgedienden van dit forum vanwege vriendschappelijke banden heel normaal is kan soms voor een nieuweling heel bedenkelijk overkomen. Aan hen wil ik de boodschap meegeven om niet alles te ernstig op te nemen en enigzijds de geremdheid achterwege te laten om zelf een bloemetje te gooien of zelfs modder zoals Bialbero verkiest lol!
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum