RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

+20
Steven
Verdion
memphis
nilsken
The Panda
land rover freak
Joppe
Rocco.
Silverpijl (Eddy)
rataplan
M02GT1F103LM
Boussini
GhostCrawler
Cornholio
Bas
pieterjan81
StefCross
Ranger Joe
Arjan
RickvS
24 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Bas do 3 mei 2012 - 21:14

Weer niks!

Ik ben al een hele tijd aan het turven: 'n streepje voor elk project waarop ik stikjaloers ben, en een streepje voor de projecten die ik maar niks vind. Maar bij die laatste staat er nog geen enkel...

Ach ja, volgende keer beter!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini do 3 mei 2012 - 21:15

waaw Rick, jij weet wel hoe je onze interesse kunt opwekken, velen en mezelf inclusief zouden een been afstaan om met dergelijk spul op de proppen te komen,
mag ik volkomen vrij suggereren voor een lichte turquase kleur om de "hotrod" sfeer helemaal compleet te maken?
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS do 3 mei 2012 - 21:59

Ach Bas, resultaten uit het verleden zullen zeker zorgen voor teleurstellingen in de toekomst! Cool

David meedenken is zeer gewaardeerd, zeker van mannen zoals jij, turquase is een soort blauwig groen toch? De bedoeling was heel licht vaal groen, want groene tranny, groene jetski en groene alu wielen en het is mijn favoriete kleur eigenlijk.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van rataplan do 3 mei 2012 - 22:06

Er zijn zoveel mooie kleurcombo s

Gewoon doen wat je in gedachte hebt is uiteindelijk de beste keuze
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Verdion do 3 mei 2012 - 22:18

Heel mooi idee met die trailer etc. Ik ga dit absoluut volgen.
Ziet er veelbelovend uit!
Verdion
Verdion
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 183
Woonplaats : Helmond

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini do 3 mei 2012 - 22:39

yep, bauwig groen, anders is licht muntgroen ook wel een cali hot rod kleur...
dan nog een lekkere pinstripe in oranje en wit op de motorkap om het geheel af te maken?

laat je gaan Wink,
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van pieterjan81 za 5 mei 2012 - 0:29

Vindt he geweldig hoe sommige mensen die styreen bewerken.
prachtig gedaan man!

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS ma 7 mei 2012 - 15:06

Oke vrienden de verf, na de kleur erop zat vond ik het wel genoeg zo, ik ben bang dat pinstripen enz het effect van het hout verminderd en daar ging het mij net om, eerst maar 's helemaal afmaken dan naar de totale look kijken.

De bak, de binnenkant is donkerder gespoten dan de rest maar een felle zon laat het er net even anders uitzien, de kleur is in werkelijkheid iets zachter en het contrast van de 2 kleuren is groter:

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 69897060

Buitenom en wederom oogt de kleur hier ook harder dan hij werkelijk is, de jetski heb ik geprobeerd Kawasaki groen voor te mixen:

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 45577918

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 72147851


Nu de details en de surfplank, kwam er net achter dat ik de koplampspiegels mis en de D parts om de achterlichten te monteren, mocht iemand ze hebben liggen..... graag!

Groeten Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van pieterjan81 ma 7 mei 2012 - 16:38

Het groen is niet echt mijn ding maar vindt hem prachtig met dat hout erbij

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Rocco. ma 7 mei 2012 - 16:43

vind ik ook minder mooi dan witte met hout

Rocco...
Rocco.
Rocco.
Regular
Regular

Aantal berichten : 486
Woonplaats : Denderleeuw

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van StefCross ma 7 mei 2012 - 17:22

Hij is al mooi.... Het waaweffect is pas voor de afwerking he Twisted Evil
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini ma 7 mei 2012 - 21:54

het houtwerk komt mooi tot leven, persoonlijk had ik ook een andere tint groen gekozen, iets donkerder metallic groen, zoals de vista cruiser Laughing

ik kijk uit naar het vervolg
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van rataplan ma 7 mei 2012 - 21:56

Vind de kleur wel cool

Alleen de waterscooter vloekt

Maar eens hij af is kan het een heel ander beeld geven

Ben benieuwd
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Steven di 8 mei 2012 - 9:51

Ik persoonlijk vind het groen en het hout goed passen.
Geeft toch de kleurstijl weer van die periode.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Steven
Steven
Regular
Regular

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Peer

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van GhostCrawler di 8 mei 2012 - 10:00

Leuke oude kleur, en staat goed icm het hout. Echter nu het gespoten is vind ik het persoonlijk jammer dat het hout niet doorloopt rond het voorspatbord en de ronding daar volgt. Op één of andere manier lijkt dit niet helemaal afgewerkt. Maar misschien als de auto klaar is dat het wel staat in het totaal plaatje. Verder top bezig Rick Very Happy .
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van nilsken di 8 mei 2012 - 10:38

Ik blijf het een prachtig plaatje vinden, maar ook bij mij is de kleur (kan door de foto komen) niet echt mijn ding... Ik heb de combo bordeaux (bruin) - woody altijd de ultieme combo gevonden...

Maar aangezien ik het echt niet beter kan, neem ik plechtig mijn hoed af!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS di 8 mei 2012 - 11:21

Bedankt voor alle reacties jongens, ik snap dat niet iedereen de kleur geweldig vindt maar dat is persoonlijke smaak denk ik, vanaf de opzet wilde ik hem groen hebben en hoewel net iets donkerder dan de bedoeling was ben ik er wel content mee.

@David, ik heb behoorlijke problemen met het airbrushen van metallic, krijg ik een goede laag dan vindt ik de metallic te grof en te speelgoedachtig en in 'schaal' ziet het er dan weer te vaag uit, moet daar toch 's een oplossing voor vinden.

@Rata, qua kleur van de jetski was ik een beetje beperkt, ik heb de kleur van mijn echte jetski die ik ooit had genomen en dat is wel zo'n beetje deze kleur helaas.

@Steven, dacht ik ook inderdaad!

@Koos, het hangt ervan af hoe je ernaar kijkt, echte woody's hebben meestal helemaal niets op de voorspatborden, sommige vroege stationswagons hadden deze punt en dat heb ik nagemaakt, de latere 'sticker' woody's hadden wel heel de flank vol, dat was een look die ik niet wou, zoals ik al eerder vertelde had ik eerst met folie heel de zijkant beplakt en persoonlijk vond ik dat er niet uitzien, vergeet niet dit is echt fineer, dunne stripjes hout dus en wat je ermee kunt is erg beperkt, een bochtje of een bolling teveel en het scheurt.

@Nilsken, bruin had beter ge-oogt in algemene zin, dat geloof ik wel, maar doe een zoekopdracht met 'woody' en ze zijn heel vaak bruin, voor mij weer reden genoeg om het 's anders te doen, vergeet niet dat een hilux in het echt aanzienlijk kleiner is dan de originele jaren 50 woody's en de look dus altijd anders uitpakt, het moest een mix zijn tussen vintage, retro en jaren 90 overgoten met een surfsausje, maar goed, we zullen het zien straks als alle toeters en bellen eraan zitten Laughing
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini di 8 mei 2012 - 11:34

mischien dan treruggrijpen naar het tamiya busje met een clear coat over?
ik vindt die kleuren prachtig en niet te grof,
mits ik beperkt airbrush gereedschap heb ben ik niet direct van plan speciale kleuren ermee te spuiten en vertrouw ik op de overdure busjes tamiya verf Laughing

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS di 8 mei 2012 - 11:42

Is een idee maar ik kom zelden tot mooie resultaten met een spuitbus, ligt aan mij hoor die Tamiya busjes zijn oke, misschien moet ik het maar 's gewoon weer eens proberen.
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van dean di 8 mei 2012 - 11:54

Mooi
dean
dean
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 149
Woonplaats : wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini di 8 mei 2012 - 11:58

RickvS schreef:Is een idee maar ik kom zelden tot mooie resultaten met een spuitbus, ligt aan mij hoor die Tamiya busjes zijn oke, misschien moet ik het maar 's gewoon weer eens proberen.

zal ik een cursus geven? Wink
ik schilder bijna alles "uit de bus" de airbrush is eerder voor details

mischien twee lagen metallic schilderen, licht afslissen met water en dan terug een mooie laag en clearcoaten, dat zou een mooie diepe glans moeten geven....
hmmz, stof tot nadenken
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van GhostCrawler do 10 mei 2012 - 12:34

Hoe staat het met dit project Rick, zou hem wel eens op een stel wielen willen zien.
En, is ie klaar voor Edegem om te bewonderen??
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Steven_1983 wo 16 mei 2012 - 12:38

heel mooi gedaan. moet spontaan denken aan 'that 70's show' Smile. daar is de vistacruser ook zo in groen met hout Wink

heel mooi project dat ik wel afgewerkt wil zien

grtz
Steven_1983
Steven_1983
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 94
Woonplaats : Sint Kruis

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS wo 16 mei 2012 - 12:49

Hallo Vrienden,

Even stil geweest, helaas was er een sterfgeval in de familie wat nogal aankwam en totaal onverwacht was, en omdat mijn familie over alle hoeken van de wereld woont was ik er nogal druk mee.
Maar ik ga alle zeilen bijzetten om deze ook af te krijgen voor Edegem, zeker nu kijk ik er er naar uit al was het maar om de zinnen te verzetten en even ergens anders te zijn.

Tot zondag vrienden! Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van rataplan wo 16 mei 2012 - 12:53

Innege deelneming aan familie en vrienden

En laat je zondag maar eens gaan
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. - Pagina 2 Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum