RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

+20
Steven
Verdion
memphis
nilsken
The Panda
land rover freak
Joppe
Rocco.
Silverpijl (Eddy)
rataplan
M02GT1F103LM
Boussini
GhostCrawler
Cornholio
Bas
pieterjan81
StefCross
Ranger Joe
Arjan
RickvS
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS zo 29 apr 2012 - 16:55

Hallo Vrienden,

Eerlijk gezegd vond ik een Hilux niet zoveel aan, in het echt is het een zielloos autootje en in RC is alles wel zo'n beetje gedaan en is hij eigenlijk oververtegenwoordigd.
Niets menselijks is mij vreemd echter, de bouwsels van David en Chris, (fijne site is dit toch!) gaf het eerste zetje, en toen ik een chassistje van Koos (Ghostcrawler) overnam zat er als verrassing een Hilux neus bij, de Tamiyavloek deed de rest want behalve de gaten onderin is het qua detail meer modelbouw dan RC en zet de bouwlust in overdrive.
De bak besteld en toen nadenken wat ermee te doen, eerst dacht ik een TopGear versie, toen een Irak of A'stan technical maar dat heb ik al in 1/35 gedaan dus verder gezocht.
Ik hou nog even voor mij wat het precies gaat worden, veel van mijn enthousiaste plannen worden geremd door de realiteit van gebrek aan talent maar proberen doe ik zeker.

Afijn, genoeg gezeverd hier is de start, het chassis overgenomen van Koos, Delrin bladveren van Ricardo van TG gekregen, van nieuw plastic voorziene TLT assen, veren en stuurservo van de Tundra opgefrist, Tamiya lightly tuned motor met nieuwe borstels en een 35T anker, nieuwe fris uit de verpakking Axial tranny en bodemplaat, Junfac assen en voorlopig een standaard Tamiya regelaartje.

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. 35695409

Dan het begin van de kap, de rij gaten had overal kunnen zitten behalve in de spleet van deur......
Maar goed, verstand op 0 en een middagje schuren en scriben en het is zowaar acceptabel, niet echt superstrak maar het is beter dan gaten of een dichtgeplamuurde deur:

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. 75130614

hij wordt groen, en er komt nog wat achterin maar da's voor de volgende keer, het thema is deze keer Surf's up dudes!

Tot de volgende keer, groeten Rick


Laatst aangepast door RickvS op di 12 jun 2012 - 15:40; in totaal 4 keer bewerkt
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Arjan zo 29 apr 2012 - 17:10

ben benieuwd rick!
Arjan
Arjan
Regular
Regular

Aantal berichten : 259
Woonplaats : Kesteren Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Ranger Joe zo 29 apr 2012 - 17:31

Op naar de volgende creatie!

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van StefCross zo 29 apr 2012 - 17:33

Bon chance Smile

Ik volg Cool
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van pieterjan81 zo 29 apr 2012 - 17:41

Ben benieuwd naar het eindproduct.
Is dat chassis zelf gemaakt? Of is het eentje van rc4wd ofzo?

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Bas zo 29 apr 2012 - 19:18

Ik kan al niet wachten...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Cornholio zo 29 apr 2012 - 19:28

Sneller aub, ik wil nieuwe foto's zien Very Happy
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van GhostCrawler zo 29 apr 2012 - 19:29

Ben benieuwd wat voor moois dit weer gaat worden. Leuk het chassis terug te zien, en de voorkant van de body zou alleen maar werkeloos op de plank liggen, dus tis weer op de perfecte plek terecht gekomen volgens mij voor vast weer iets, heel moois. Ik ga hem ckr volgen.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Boussini zo 29 apr 2012 - 19:39

mooi mooi, ben benieuwd welke magie je hier gaat toepassen Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van M02GT1F103LM zo 29 apr 2012 - 20:03

laat maar komen die foto's rick!!! cheers
M02GT1F103LM
M02GT1F103LM
Regular
Regular

Aantal berichten : 200
Woonplaats : Heemskerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van rataplan zo 29 apr 2012 - 20:25

Ben benieuwd naar het thema
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Silverpijl (Eddy) zo 29 apr 2012 - 23:07

Dat wordt zekers weer een mooi project....... Wink
Silverpijl (Eddy)
Silverpijl (Eddy)
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 40
Woonplaats : Deventer

http://www.rctrailforum.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Bas ma 30 apr 2012 - 21:46

Cornholio schreef:Sneller aub, ik wil nieuwe foto's zien Very Happy

Neenee, niet sneller, haast en spoed...

Aangezien we allemaal weten dat het wel goed komt met deze wagen, en we ook weten dat Rick er foto's van zal posten, is er geen haast bij. Wink
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS do 3 mei 2012 - 17:31

Ik zal zeker foto's plaatsen, en als eerste hier Wink Voel mij hier het meeste thuis onder andere bouwers die het ook wel 's anders doen!

Op zoek naar inspiratie kwam ik toch vaak op Surf Hiluxen uit, leuk want over het algemeen relaxte mensen in het echt en het opent de poort naar weer 's iets anders.
Ik had ooit 's een speelgoed jetski opgeduikeld met de gedachte, de schaal is goed dus dat zal nog wel 's van plaats komen, en voila.
Een surf /watersport Hilux in de Americana sfeer dus, het eerste wat ik heb gedaan is de bak aangepast, ooit lang geleden heb ik zelf een jetski gehad en de trailer daarvan heb ik als voorbeeld gebruikt, dus een helling met een lier, en later komt er nog een surfplank bij.

Zoiets dus:

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. 82908304


Toen de look, bij Surfers in California is dat makkelijk, sinds Surf City lang geleden een hit was is dat voor eeuwig vastgelegd ( I bought a '30 Ford Wagon and we call it a woody) een woody dus, en dat vrienden was het begin van veel ellende.
Echte woody's zijn opgehouden na de vroege 60er jaren, daarna werden het prints, iedereen kent wel van die lange stationwagens uit de jaren 70 met die nep houten zijkanten, maar ik vindt de originele look leuk dus wat te doen en vooral hoe....
Eerst folie en dat zag er niet uit, te plastic, te plakkerig en te nep.
Dus er weer af, een vriend van mij had een goede tip gebruik echt fineer, en dat was beter, ware het niet dat het een duivels karwei is het er goed op te krijgen maar het zit.
Echte woody's hadden vaak een kader van latten en dat heb ik geprobeerd na te maken met stripjes gesneden uit 0.5 mm Evergreen, op de foto ziet het er nog allemaal flets uit maar straks door de verf zal het beter tot zijn recht komen, dus vrolijk verder, zit te denken aan een aanhanger met de Sandrover erop, alles bij elkaar voor een fijne dag aan het strand.



Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. 68383841


Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. 13166551


Bedankt voor het kijken en de reacties vrienden, later meer, Rick
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Rocco. do 3 mei 2012 - 17:41

Cool Exclamation
Rocco.
Rocco.
Regular
Regular

Aantal berichten : 486
Woonplaats : Denderleeuw

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Joppe do 3 mei 2012 - 17:41

Super! Ik weet hoe moeilijk fineer werkt, dit is prachtig gedaan, moet een hels karwei geweest zijn...

Joppe
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 116
Woonplaats : Zandhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Cornholio do 3 mei 2012 - 17:54

Shocked

Wow, dit ziet er al zéér knap uit!
Ik ben best wel jaloers op je skills en doorzettingsvermogen (ik heb al last om vier lightbuckets te maken uit styreen Rolling Eyes )
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van land rover freak do 3 mei 2012 - 17:55

What the hell NICE!
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Aantal berichten : 339
Woonplaats : Hechtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van StefCross do 3 mei 2012 - 18:02

En toch altijd iets unieks weten te vezinnen Very Happy

Nice man Cool
StefCross
StefCross
Addict
Addict

Aantal berichten : 860
Woonplaats : Turnhout

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Ranger Joe do 3 mei 2012 - 18:08

je slaat me weer met verstomming man... Shocked damn hoe doe je het toch altijd weer???

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van rataplan do 3 mei 2012 - 18:44

Cool dude

Surf's up
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van The Panda do 3 mei 2012 - 19:07

Wow Surprised Shocked
Da is echt prachtig
The Panda
The Panda
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 151

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van RickvS do 3 mei 2012 - 19:28

Bedankt vrienden! Ik dacht echt dat dit iets zou zijn wat veel mensen minder zouden vinden, lang niet iedereen begrijpt uberhaupt wat een woody is en het zal ook niet ieders smaak zijn, zo zie je maar weer...

Van het weekend verven en dan volgen er weer pics! en inderdaad, Surf's Up! Laughing
RickvS
RickvS
Regular
Regular

Aantal berichten : 586
Woonplaats : Best NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van nilsken do 3 mei 2012 - 20:05

Super!!!

Ben om te beginnen al jaloers op de ideetjes die je elke keer verzint, om dan nog maar te zwijgen van de skills....

Moet toch echt zorgen dat ik binnenkort eens wat meer tijd op mijn hobbyzolder ga doorbrengen, want begin mij wel degelijk te schamen voor de dingen waar ik mee rondbol...
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van memphis do 3 mei 2012 - 20:08

SWEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!!!!!!
memphis
memphis
Regular
Regular

Aantal berichten : 208
Woonplaats : Rijssen, NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar. Empty Re: Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum