RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rc toy boat conversion to hobbygrade

+3
rustigerudy
Bas
WildeWillie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie di 26 aug 2014 - 13:39

Dag iedereen,

Ik heb een jaar geleden een bootje gekregen van fastlane.
De bedoeling was om alle stock elektronica eruit te smijten.
Ik heb het bootje ook. 1x getest in bad, daarna alles eruit gesmeten.het zag er nog moeilijk uit om deze te veranderen in iets degelijks! Nu een half jaar later heb ik wat meer ervaring en is het me gelukt om er een servo in te plaatsen samen met een esc en een sneller moterke.

Het gaat over de fastlane sea bird.Eerst zat er een heel klein moterke in , met kog eens een kleine vertanding die heel wat kabaal maakte!! Nu heb ik eerst de servo erin geplaatst met behulp van een alu plaatje, de motor liet ik stock. De eerste keer toen ik deze setup deed, had ik storing vanaf ik op de leie zat!! De boot viel stil en ik moest een halvuur staan vissen met een enorme tak!
De tweede poging, ging vlot, tot het plastieken tandwieltje ervan smolt en weer moest ik de boot uit het water vissen!!

Nu heb ik het heel anders aangepakt! De originele moter eruit en een. 350 motorke erin van een nqd boot. Samen met een graupner 3 delige overbrenging. Ik gebruik de graupner 40r speedcontroller, nu vraag ik me af of die een 2s lipo aankan. Het motorke dat ik er nu heb ingeplaatst is dus van een ander bootje, deze komt zeer warm! Maar ik wil eerst eens testen of de motor wat performance heeft voor ik er waterkoeling op zet! Dus zelf maar een luchtkoeling gemaakt. Ik ben op dit moment van pl om een testrun te gaan make ...
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie di 26 aug 2014 - 13:51

Ik wil fotos van de bouw erop zetten , maar da gaat weer niet e!  
Tis maar raar hoe daje hier fotos moet plaatsen! Kan mss iemand mij helpen??
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Bas di 26 aug 2014 - 17:48

Je moet je foto's uploaden naar een hosting dienst, bvb https://www.photobucket.com. Dan kan je een linkje naar die foto's gebruiken om ze hier zichtbaar te maken. Good luck!

Edit: speciaal voor jou, se!
https://rctrial.actieforum.com/t2581-hoe-plaats-ik-foto-s-op-het-forum
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie di 26 aug 2014 - 19:11

Hier dus de foto's met dank aan bas!
Nu deze middag een testvaart gemaakt en alles. Ging heel goed tot ik hem eens optil en merk dat hij kokend heet heeft, ik wist dat hij ging warm worden, maar zo heet!!
Ik deed dus de boot open en er kwam een grote wolk rook uit!! Ik liet wat water vallen op de motor en dat verdampte direct! Nu moet ik echt wel waterkoeling installeren want de staantjes waren gesmolenten en moest ik het pas later gezien hebben, ging de moter een gat in de bodem gesmolten hebben!! Suggesties welkom

Rc toy boat conversion to hobbygrade 15zobpx

Rc toy boat conversion to hobbygrade 2lubd34

Rc toy boat conversion to hobbygrade Ny6ywl
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Bas di 26 aug 2014 - 20:36

Ik weet niet echt iets van boten, maar waterkoeling lijkt me een juiste zet Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van rustigerudy di 26 aug 2014 - 20:59

motors mogen nooit superheet worden

door extreme warmte kunnen permanente magneten hun kracht verliezen ,
de magneten in u motor verzwakken door warmte , daardoor krijgt de motor minder kracht , en word rapper warm , en zo begint een motor kapot te raken.
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie di 26 aug 2014 - 21:09

Wat moet ik dan doen?? Best een andere moter installeren met van direct waterkoeling?? De overbelasting zal ook komen van de redelijk zware batterij, dit kan ik makkelijk oplossen. Alvast bedankt voor de reacties.
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Tamiya1970 wo 27 aug 2014 - 7:20

Men vergist zich in boten,daar is totaal geen koeling .
En warmt alles in rap tempo op,en wordt dan binnen in ,een oven.
Dus waarom niet het ultime koelmiddel gebruiken waar bij boten geen gebrek is!(water)
gewoon dun alluminium buisje om de motor wikkelen en om de regelaar(best een bootregelaar gebruiken)
Een uitlaat op de boot en een water inlaat achter de schroef en voilla.
Zoek gewoon eens op waterkoeling rc boot op Google en het komt goed !
Succes ermee!
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606
Woonplaats : Oegstgeest (Holland)

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie wo 27 aug 2014 - 9:03

Ja ,ik heb gisteren al gezocht achter een alu buisje maar het zal van koper moeten zijn. Alu knapt namelijk. Is dit niet een wat kleine motor voor de boot??
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van rustigerudy wo 27 aug 2014 - 19:05

WildeWillie schreef:Wat moet ik dan doen?? Best een andere moter installeren met van direct waterkoeling?? De overbelasting zal ook komen van de redelijk zware batterij, dit kan ik makkelijk oplossen. Alvast bedankt voor de reacties.

bedoel je zware batterij in elektrisch vermogen of in kilogram?
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie wo 27 aug 2014 - 22:28

rustigerudy schreef:
WildeWillie schreef:Wat moet ik dan doen?? Best een andere moter installeren met van direct waterkoeling?? De overbelasting zal ook komen van de redelijk zware batterij, dit kan ik makkelijk oplossen. Alvast bedankt voor de reacties.

bedoel je zware batterij in elektrisch vermogen of in kilogram?


In gram bedoel ik, ik heb inmiddels al een geoast buisje gevonden om de boot te koelen.
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie do 28 aug 2014 - 18:39

Begonnen aan de koeling...
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie do 28 aug 2014 - 18:40

[img]Rc toy boat conversion to hobbygrade Bhzlep[/img]
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie do 28 aug 2014 - 18:43

Het onderaanzicht[img]Rc toy boat conversion to hobbygrade 140em84[/img]
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie do 28 aug 2014 - 18:45

[img]Rc toy boat conversion to hobbygrade 2gucis8[/img]
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van buzzy10719 do 28 aug 2014 - 18:59

Het is een brushed motor zie ik, ik heb ooit bij een rustler voor gehad dat de motor op korte tijd gloeiend werd.
De oorzaak waren de koolborstels die gebarsten waren.
Die waterkoeling zou ik ook zowiezo plaatsen maar kijk de motor even na zeker nu hij zo warm geweest is is de kans groot dat ze gebarsten zijn en dan helpt niets behalve vervangen van koolborstels maar dit is bij deze motor niet mogelijk denk ik.
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Toyobart za 30 aug 2014 - 9:13

De motor lijkt me in deze opstelling de zwakke schakel...

wel een super concept en een goede uitwerking precies...

Rc toy boat conversion to hobbygrade 4078649926
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Boussini za 30 aug 2014 - 20:04

ik zou toch voor een graupner speed400 motortje gaa,; die passen der direct in en kosten niks , zo ben je wat zekerder Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Tamiya1970 za 30 aug 2014 - 21:09

speed 400 zijn goede motortjes idd,de koeling zit precies juist zo :-)
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606
Woonplaats : Oegstgeest (Holland)

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Boussini za 30 aug 2014 - 21:36

alst 540 size is ga dan voor de speed 600 natuurlijk Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van WildeWillie di 2 sep 2014 - 17:49

Ik heb de boot nog eens getest met een 2s lipo en de waterkoeling. Er was een goede koeling !! De motor bleef de hele tijd koel! Toen plots de boot stilviel, batterij plat!! Dus ik een hele tijd geprobeerd de boot te laten afdrijven tot de oever maar die bleef de hele tijd in het midden van de vijver liggen! Toen ik plots besloot om in het water te gaan, dit was stilstaand water en dus helemaal niet zo proper! Toen ik echter in het water stond, besefte ik dat het water maar 1 meter diep was!!
WildeWillie
WildeWillie
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Wevelgem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Boussini di 2 sep 2014 - 22:40

altijd een vislijn meenemen met een springballetje aan .....
en een klein haakje maken aan de boot helpt ook Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Bas wo 3 sep 2014 - 22:20

Tweede bootje meenemen: een recovery bootje! Typisch maken ze die van PVC buizen, met hoog gemonteerde air-propellors:
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rc toy boat conversion to hobbygrade Empty Re: Rc toy boat conversion to hobbygrade

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum