RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CR01 - Joker conversion

+2
Boussini
Bas
6 plaatsers

Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas ma 14 jan 2013 - 19:59

Velen onder jullie kennen mijn CR01, de wagen die met een FJ40 Red Bull body allerlei mishandelingen heeft doorstaan, en later met een blauwe pick up ook een paar keer gaan zwemmen is.

Deze was eerst een gewone CR01, dan een ingekorte met 1.9's erop , daarna nog in droop, ... kortom, hij heeft al een paar gedaanteverwisselingen mogen ondergaan.

Een tijd geleden kocht ik er de Junfac Joker conversion voor: deze vormt de CR01 om naar een crawler, die wat eenvoudiger is dan de standaard vorm. Hierbij moesten dan ook nog de universal shafts en shocks, dus die kwamen er ook bij. Alleen is er nog een probleem met de uni's die Junfac aanraadt op hun site: die zijn gewoon te kort. Ik heb de vraag aan hen gesteld maar heb nog geen antwoord gekregen.

De body is eentje van m'n TLT1 van destijds, één van de enige stukken die ik nog heb (en niet in gebruik is) van die wagen. ik vind de look van deze body op het crawler chassis wel geslaagd.

Voor we aan de foto's beginnen nog een vraag voor de doorwinterde crawlers. Ik weet niet welke opstelling qua motor/ESC ik er moet insteken. Nu zit er een Tamiya silvercan in, maar ik heb nog wel wat outrunners en een 1200KV EZrun liggen, en uiteraard de nodige ESCs. Dus de vraag: Brushed of brushless? En hoeveel KV (turns) dan?

En nu: pics!

CR01 - Joker conversion Cr01_36

CR01 - Joker conversion Cr01_37

CR01 - Joker conversion Cr01_38

CR01 - Joker conversion Cr01_39

CR01 - Joker conversion Cr01_40

De hieronder volgende posts schetsen een paar van de verschillende vormen van deze wagen - nog gered van het oude forum.

Er staan nog een paar kleine aanpassingen op het programma, maar ik vond dat ik al wel iets te tonen had nu.


Laatst aangepast door Bas op ma 14 jan 2013 - 20:21; in totaal 4 keer bewerkt
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas ma 14 jan 2013 - 19:59

Bas schreef:Ik ben erin geslaagd mijn CR01 af te krijgen voor zondag. Was effe spannend, maar de stukjes waren er op tijd, en na een paar lange nachten is het dan toch gelukt.

Het enige wat ik nog moet doen is het gat in m'n tupperware doosje dichten. Ik zou ook graag nog de ophanging vooraan inkorten, maar daar zit ik nog met een probleempje, dus zal niet tegen zondag klaar zijn.

Ik heb binnenin de boite alu stukjes voor de planetary gears gebruikt, heb m'n ophangingsstukken in alu voorzien, en heb er een nieuwe, krachtigere servo in gestoken.

Verder die wielbasis ingekort zodat die niet meer belachelijk veel te lang is. Daardoor kon ik de standaard CR01 ophanging niet gebruiken, dus daar heb ik wat mee gefoefeld om alles in orde te krijgen. Of dit allemaal goed werk valt nog af te wachten.

De wielbasis ziet er al veel beter uit dan origineel, zoals gezegd zou ik 'em vooraan nog wat korter willen...

CR01 - Joker conversion Cr01_11

Globaal overzicht: merk op dat de ophanging er anders dan normaal uitziet, en dat er tupperware toegevoegd is... Dit doosje is eentje van Carrefour, en past perfect tussen het frame van de CR01. Ik heb het gestut met een alu staaf vooraan, en vastgevezen in het chassis achteraan. Ik kan de wagen aan dit bakje opheffen, dus stevig is het wel. Ik heb ook m'n body nog een 3cm lager kunnen hangen dankij alle aanpassingen, dus hij ziet er wat meer scale uit...

CR01 - Joker conversion Cr01_12

De nieuwe servo en voorophanging. De stukjes werden gede-anodiseerd. De servo is eentje van 14kg op 6V van Thunder Tiger. Werkt supergoed, alleen begint hij te 'flippen' als ik heel snel, heel kort stuur. Dan gaat de servo ineens supertraag. Herstelt zichzelf na een paar seconden, maar ik maak me zorgen dat er en overbelasting is ofzo... Moet ik nog uitzoeken. Voorlopig heb ik de stuuruitslag en draaisnelheid aangepast, nu blijkt hij het niet te hebben.

CR01 - Joker conversion Cr01_13

De achterkant: hier heb ik gewoon de 'straight axle adapters' toegevoegd, zodat ik niet meer met stuurblokken zit, en de achtertrein beter beschermd is tegen vuil. Plan is om ook dat platform waarop de axles vast zitten te veranderen door iets op maat gemaakt, maar daarmee ben ik nog bezig.

CR01 - Joker conversion Cr01_14

De binnenkant van de tupperware: regelaar zit erin, met koelvin naar buiten. Verder uiteraard de ontvanger en de batterij. Het andere kleine toestelletje is een ontlaad-waarschuwng voor m'n lipo.

CR01 - Joker conversion Cr01_15

In navolging van wat vorige week gebeurde, en na de tips van Fabber en een beetje gezond verstand, ben ik met dit bezig: Ik heb een nieuw identiek bakje in gebruik genomen. De schakelaar zit nu helemaal achteraan, de kabels komen op ongeveer dezelfde manier binnen. De regelaar is nen andere (ah ja - de vorige is kaputt) en de bevestiging van de koelvin is ook anders. Ik heb nu een plaatje gemaakt op maat van m'n bakje, het zal er met TEC7 onder geplakt worden. Als het dan vast hangt maakt het ook goed contact met de regelaar, waarop ook nog koelpasta zal komen. Bedoeling is dan de warmte naar buiten te brengen via de alu plaat - ik vermoed dat dat wel zal lukken.

Regelaar is overigens een GM SX6R, die kosten in Dortmund iets van een €55. Volgens het boekske zou die ook een dragbrake moeten hebben, dat moet ik nog eens testen. Ik gebruik dit type regelaar ook al in mijn F350 en m'n twin detonator (2x std motor!) - nog nooit problemen mee gehad, ook al is het programmeren een ramp...

Natuurlijk zal deze keer alles deftig afgespoten worden, en getest in water voor ik ermee ga rijden. Nu alleen nog nen tube TEC7 gaan kopen...

CR01 - Joker conversion Cr01_16
CR01 - Joker conversion Cr01_17

Hij zou nu zo goed als klaar moeten zijn. Beetje uitleg:

Nieuwe body: nen Unimog. Had ik al een tijdje liggen, maar ik heb eindelijk de tijd genomen hem te spuiten. Kleurtje is pastel grey, was ook een beetje als test voor m'n Abarth body.
De wielbasis werd eigenlijk te lang ingesteld, mits wat extra snijwerk kan dat blijkbaar. Dat, in combinatie met de ingekorte wielbasis van m'n CR01 maakt dat de wagen min of meer correct is. De LEDs moet ik nog monteren, en de body moet ook nog wat meer gedetailleerd worden. Ik heb nog een interieur te maken, maar heb nog geen tijd gehad. Ik hoop dit gedaan te krijgen voor de volgende meeting.

CR01 - Joker conversion Cr01_18
CR01 - Joker conversion Cr01_19
CR01 - Joker conversion Cr01_20

Hier kan je m'n ingekorte wielbasis ook zien. Veel korter kan je ze niet maken, dit is al op het randje... Maarja - ik moest toch iets doen om deze crawler min of meer op een scaler te doen lijken.

CR01 - Joker conversion Cr01_21

De onderkant van m'n bakje, met de alu plaat. Alles mooi afgekit. Bakje is ook getest in het water, ik heb het 5 minuutjes in de lavabo gebeld met een gewicht erop, er kwam geen druppel naar binnen. Beter getest dan het vorige bakje dus.

CR01 - Joker conversion Cr01_22

Ook de schakelaar is volledig dicht gekit, en deze keer achteraan gemonteerd, zodat ik er makkelijk aan kan en hij hopelijk een beetje verder van de gevarenzone zit...

CR01 - Joker conversion Cr01_23

De binnenkant van het bakje is ongeveer hetzelfde als de vorige versie. Merk de aluminium verbinding met de bodemplaat op. Die is verbonden met de regelaar via koelpasta, zou dus goed warmte moeten geleiden. Bij de watertest was het ook langs de binnenkant goed koel, ziet er dus goed uit...

CR01 - Joker conversion Cr01_24
CR01 - Joker conversion Cr01_25
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas ma 14 jan 2013 - 20:00

Bas schreef:Eventjes uit de oude doos gehaald: fotootjes van de huidige setup van de wagen, voor Masterbingo.

Ik heb heel veel van de standaard stukken gebruikt, en er ook heel veel verwijderd. Momenteel staan de originele dempers er nog op, maar er zouden eigenljk GMades op moeten komen ofzo. De montage van de assen, boite, etc. is wel redelijk custom, maar dus wel met de standaard stukken.

CR01 - Joker conversion Cr01_26

CR01 - Joker conversion Cr01_27

CR01 - Joker conversion Cr01_28

CR01 - Joker conversion Cr01_29

CR01 - Joker conversion Cr01_30

CR01 - Joker conversion Cr01_31

CR01 - Joker conversion Cr01_32

CR01 - Joker conversion Cr01_33

CR01 - Joker conversion Cr01_34

CR01 - Joker conversion Cr01_35
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Boussini ma 14 jan 2013 - 21:05

voor een idee te geven over de setup van dde skunkworx, ik run een outrunner BL van orion "380" maat, 1150kV dacht ik op 3s 1500's en geeft voldoende performance voor een vrij zware crawler
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Steven ma 14 jan 2013 - 21:29

Leuk wagentje Bas!

Ik heb het Joker chassis altijd mooi gevonden.
Ben wel benieuwd naar zijn prestaties.
Ik had op mijn Cr01 een ook een outrunner staan, geloof +/- 890 KV en die was beresterk.
Steven
Steven
Regular
Regular

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Peer

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas ma 14 jan 2013 - 21:46

Ah, goed nieuws, dan denk ik dat ik er zo'n ding ga insteken... Ik heb er nog 6 liggen ofzo, in verschillende snelheden... Dus ik zal eens proberen Smile

Bedankt voor de feedback, alvast!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van slashplayer di 15 jan 2013 - 19:37

ziet er ferm uit.
zo op de foto's heb ik niet echt een idee van de grootte van deze auto.
ben eens benieuwd om hem in het echt te zien.

grtz
stijn
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas di 15 jan 2013 - 20:37

Lengte = 46 cm
Wielbasis = 31 cm
Breedte = 26 cm

... Om een idee te geven Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van rustigerudy di 15 jan 2013 - 21:05

mooi fotos en goed idee om tupperware in te bouwen
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas di 22 jan 2013 - 21:05

Haaa de kogel is door de kerk! Ik had alles besteld zoals op de site van Junfac aangegeven stond maar de universals kwamen uit elkaar, waardoor de wagen vooraan niet goed inveerde en achteraan gewoon geen aandrijving had. Na heel wat over-en-weer gemail en gediscussieer met Junfac sturen ze me een halve universal shaft op, zodat ik de wagen toch in orde kan krijgen. Hopelijk is hij er snel!

Verder zijn ook de achterste bodymounts onderweg, en moet ik eigenlijk alleen nog maar een battery tray maken. Bijna klaar!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Frakke393 di 22 jan 2013 - 22:57

mooi dat het opgelost raakt!! benieuwd om hem te zien rijden
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Bas di 29 jan 2013 - 22:27

Zo! de as is vandaag aangekomen, meteen gemonteerd - alles werkt zoals het hoort! De bodymounts en achterste alu upper bed of zoiets (ding waaraan de bovenste links vast zitten) is er ook, alles zit erop. Nu alleen de kabels nog wat managen en een tray voor de batterij en we kunnen beginnen crawler. Nu nog een goed terrein vinden zie Smile

Misschien bij Yellow, of Lummen, of...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Steven di 29 jan 2013 - 22:55

Lummen zie ik wel zitten om de Joker in actie te zien.
Steven
Steven
Regular
Regular

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Peer

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Frakke393 wo 30 jan 2013 - 0:18

Zondag een voormiddagje Lummen inlassen? ;-)
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

CR01 - Joker conversion Empty Re: CR01 - Joker conversion

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum