Wraith rockracer, klaar voor Edegem! (alsof je er ooit klaar voor bent)
+15
crissypaint
PEETVALK
voske
rookie73
Cornholio
Boussini
Hoggy
Toyobart
Steven
dean
rataplan
magic2002
Bas
Verdion
RickvS
19 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wraith rockracer, klaar voor Edegem! (alsof je er ooit klaar voor bent)
Het zijn die kleine dingen die het hem doen
Mooi gevonden die firewall
Mooi gevonden die firewall
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
Het idee is van Dennis (4wd4WS op TG) maar ik denk dat ik er zelf ook wel opgekomen was, nu je het plaatje zo ziet trouwens en je stelt er Bas zijn voorbeeld bij voor dan klopt dat wel als uiterlijk denk ik.
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
De groep wraithjes word er alleen maar mooier en unieker zo
rataplan- VRCP Crew
De mad max look lijkt mij inderdaad ook ideaal
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Misschien leuk idee om hier een kleine tutorial van te maken hoe je met haarlak verweerde verflagen maakt?
RickvS- Regular
Gewoon doen rick kan ik ook wat bijleren .
Heb me zelfs laten inspireren door jou gister
Met men ventje voor de black pearl .
En ik wil in de toekomst ook meer puntjes op de i zetten als het op afwerking komt . Dus hoe meer tips en tricks er komen hoe liever .
Heb me zelfs laten inspireren door jou gister
Met men ventje voor de black pearl .
En ik wil in de toekomst ook meer puntjes op de i zetten als het op afwerking komt . Dus hoe meer tips en tricks er komen hoe liever .
rataplan- VRCP Crew
Yep, een tutorial is altijd leuk
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Strak begin
Beniewd naar meer
Beniewd naar meer
rataplan- VRCP Crew
Your wish is granted! Na het mat zwarte weer even licht een schuurpad erover en dan is het tijd om de kleuren aan te brengen die je door wilt laten schijnen.
Ik heb er voor 3 gekozen, roestrood (bruin met rood) donker okergeel en mat alu met een rood tintje, de laatste heb ik ook voor Willy's helm gebruikt.
Waar je in modelbouw geremd wordt door realisme enz mag het hier een beetje gek zijn, ik hou er wel van als het een beetje de cartooneske kant opgaat vanwege de bestuurder.
De verf die ik gebruik is Tamiya, wat betreft kleuren heb je de keuze maar de verf moet Tamiya zijn, het is de enige die zo goed is dat het dit doorstaat.
Ik heb de kleuren zo aangebracht dat de donkere kleuren hoger zitten maar iedereen staat natuurlijk vrij om te doen wat hij wilt, het is geen wet.
De eerste 3 kleuren:
Na de 3 kleuren volgt de blanke lak om te sealen, ik gebruik Microscale maar elke acryl based lak is goed, als het maar geen Tamiya is, alles van dezelfde samenstelling werkt niet, zorg ervoor dat de lak dekkend is gespoten en er geen schrale plekken zijn, zeker als je van plan bent zout te gebruiken.
Na de lak volgt de haarlak, elke is goed, pak de goedkoopste die je vinden kunt.
Gewoon over het oppervlak nevelen totdat alles gedekt is.
Mocht je het leuk vinden kun je in de natte haarlak grof keukenzout strooien, dat geeft aparte effecten maar hoeft niet, na het zout nog even haarlak nevelen, niet direkt erop spuiten want dan gaat alles op een hoopje zitten.
Dan de laatste kleur, moet donkerder zijn dan de rest voor het contrast maar kies geen zwart, je bent dan gelijk aan het einde van het spectrum en op en of andere manier maakt zwart alles dood en levenloos.
Ik heb gekozen door donkergrijs:
Geef het even de tijd om te drogen, hierna pak je een bakje lauwwarm water en een oud breed wat harder penseel.
De zoutrestanten kun je er droog afborstelen, maak je het penseel nat dan kun je strepen trekken in de verf, het is gauw teveel en al teveel controle heb je er eigenlijk niet over dus stop op tijd.
Daarna met een schone pluisvrije doek droogdeppen, na het drogen weer dezelfde blanke lak om je resultaat tot nu toe te fixeren en te sealen, wederom, neem er tijd voor dat de lak overal sluitend op zit.
En nu ligt het weer buiten in de zon te drogen, nu volgt nog wat weatheren en downtonen:
Later meer, groeten Rick
Ik heb er voor 3 gekozen, roestrood (bruin met rood) donker okergeel en mat alu met een rood tintje, de laatste heb ik ook voor Willy's helm gebruikt.
Waar je in modelbouw geremd wordt door realisme enz mag het hier een beetje gek zijn, ik hou er wel van als het een beetje de cartooneske kant opgaat vanwege de bestuurder.
De verf die ik gebruik is Tamiya, wat betreft kleuren heb je de keuze maar de verf moet Tamiya zijn, het is de enige die zo goed is dat het dit doorstaat.
Ik heb de kleuren zo aangebracht dat de donkere kleuren hoger zitten maar iedereen staat natuurlijk vrij om te doen wat hij wilt, het is geen wet.
De eerste 3 kleuren:
Na de 3 kleuren volgt de blanke lak om te sealen, ik gebruik Microscale maar elke acryl based lak is goed, als het maar geen Tamiya is, alles van dezelfde samenstelling werkt niet, zorg ervoor dat de lak dekkend is gespoten en er geen schrale plekken zijn, zeker als je van plan bent zout te gebruiken.
Na de lak volgt de haarlak, elke is goed, pak de goedkoopste die je vinden kunt.
Gewoon over het oppervlak nevelen totdat alles gedekt is.
Mocht je het leuk vinden kun je in de natte haarlak grof keukenzout strooien, dat geeft aparte effecten maar hoeft niet, na het zout nog even haarlak nevelen, niet direkt erop spuiten want dan gaat alles op een hoopje zitten.
Dan de laatste kleur, moet donkerder zijn dan de rest voor het contrast maar kies geen zwart, je bent dan gelijk aan het einde van het spectrum en op en of andere manier maakt zwart alles dood en levenloos.
Ik heb gekozen door donkergrijs:
Geef het even de tijd om te drogen, hierna pak je een bakje lauwwarm water en een oud breed wat harder penseel.
De zoutrestanten kun je er droog afborstelen, maak je het penseel nat dan kun je strepen trekken in de verf, het is gauw teveel en al teveel controle heb je er eigenlijk niet over dus stop op tijd.
Daarna met een schone pluisvrije doek droogdeppen, na het drogen weer dezelfde blanke lak om je resultaat tot nu toe te fixeren en te sealen, wederom, neem er tijd voor dat de lak overal sluitend op zit.
En nu ligt het weer buiten in de zon te drogen, nu volgt nog wat weatheren en downtonen:
Later meer, groeten Rick
RickvS- Regular
Dit is een pracht staaltje weathering! Ik kan mn ogen niet geloven hoe mooi!
voske- Regular
- Aantal berichten : 363
knappe techniek Rick,
vrij duidelijk en super resultaat,
vrij duidelijk en super resultaat,
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Mooi mooi gaat de max van een wraith worden
rataplan- VRCP Crew
ben er weer stil van.................................................................................
PEETVALK- Member
- Aantal berichten : 24
Inderdaad, dit is een van de betere tutorials die ik gezien heb, goed bezig Rik
vraagje; kan dit ook zonder airbrush setje?
GJ
vraagje; kan dit ook zonder airbrush setje?
GJ
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Het zou misschien kunnen als je kleine stukken per keer doet en de laag na de haarlak met een kwastje aanbrengt, spuitbus gaat niet, behalve een ander exotisch merk (Gunze Sanyo) gaat het alleen met Tamiya verf, de samenstelling in de spuitbusjes is heel anders, meer oplos- en droogmiddelen, dat werkt dan in je nadeel en de laag komt er meestal in zijn geheel weer af.
RickvS- Regular
Oke vrienden, na de haarlak methode is het soms nodig om goede olieverf te nemen zoals Windsor & Newton om alles te downtonen, een zwaar verdund laagje zwart of grijs blend de kleuren en haalt de scherpe overgangen weg, omdat je de verf extreem verdunt moet het dus een kwalitatief goede zijn en je kunt het alleen doen als je met alle acrylverf klaar bent, olieverf over acryl is geen probleem, andersom werkt echt niet.
In dit geval was het een van de zeldzame keren dat het niet nodig was, de eiglans lak had al wat getemperd en ik vond het wel goed zo, bij een volgende gelegenheid zal ik laten zien wat zo'n laagje (ook wel filter genoemd) precies doet.
Met een penseeltje hier en daar wat beschadigingen geschilderd en de kogelgaten aangezet en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
Na het in elkaar zetten bijna traditioneel de eerste meters in de tuin en hij rijdt goed, door hem iets te verlagen (18mm) vermoed ik dat hij iets beter snel rijdt en zelfs een powerdriftje is mogelijk.
De achterkant valt wat uit de toon, ik moet nog even wat verzinnen om die open look wat minder te maken.
De pics:
Who are you??!!
Koe kadaver:
DE 'open'achterkant:
Kogelgaten rechts:
Kogelgaten links:
Voor de niet liefhebbers, Round Rock ligt midden in de panhandle en is het terrein van trailerparken en Jerry Springer publiek, maar vooral bekend als de plek waar de orginele Chain Saw Massacre werd opgenomen:
Bedankt voor het kijken vrienden en mocht je vragen hebben gewoon stellen, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
In dit geval was het een van de zeldzame keren dat het niet nodig was, de eiglans lak had al wat getemperd en ik vond het wel goed zo, bij een volgende gelegenheid zal ik laten zien wat zo'n laagje (ook wel filter genoemd) precies doet.
Met een penseeltje hier en daar wat beschadigingen geschilderd en de kogelgaten aangezet en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
Na het in elkaar zetten bijna traditioneel de eerste meters in de tuin en hij rijdt goed, door hem iets te verlagen (18mm) vermoed ik dat hij iets beter snel rijdt en zelfs een powerdriftje is mogelijk.
De achterkant valt wat uit de toon, ik moet nog even wat verzinnen om die open look wat minder te maken.
De pics:
Who are you??!!
Koe kadaver:
DE 'open'achterkant:
Kogelgaten rechts:
Kogelgaten links:
Voor de niet liefhebbers, Round Rock ligt midden in de panhandle en is het terrein van trailerparken en Jerry Springer publiek, maar vooral bekend als de plek waar de orginele Chain Saw Massacre werd opgenomen:
Bedankt voor het kijken vrienden en mocht je vragen hebben gewoon stellen, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
RickvS- Regular
Erg mooi geworden .
Enkel staan je axial logo's op je diffcovers ondersteboven .
En klaar om los te gaan
Enkel staan je axial logo's op je diffcovers ondersteboven .
En klaar om los te gaan
rataplan- VRCP Crew
gewoonweg nen beestige jongen terug,komt toch mee naar den WTT hoop ik
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Liefst morgen al Chris!
Ik kijk er al een tijd naar uit, ik heb ondertussen wat meetingen achter de rug maar Edegem is toch uniek hoor.
Ik kijk er al een tijd naar uit, ik heb ondertussen wat meetingen achter de rug maar Edegem is toch uniek hoor.
RickvS- Regular
RickvS schreef:Liefst morgen al Chris!
rickyboy thanks ,daar doen we het voor hé,het moet iets zijn dat we zeker niet kunnen zeggen ,,daar gaan we niet meer naartoe,,
en tot nu toe is ons dat iedere keer gelukt ,alé denk ik toch,de inschrijvingen blijven toch altijd al de moeite
morgenvroeg gaan we nog eens verkennen zi ,de goede plekjes opzoeken enzo en het schijnt goede ideeen tussen te zitten
wij kijken er in ieder er al naar uit en het kan niet vlug genoeg volgende week zijn
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Ziet er knap uit, ik kijk er al naar uit om hem te zien rijden volgende week. De wielen zijn ook bijzonder geslaagd. Misschien de veren nog wat kleuren en iets over de batterij achterin? Die plekken vallen nog een beetje uit de toon...
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Hulde voor de mooie afwerking en het spuitwerk. Die wil ik idd volgende week wel zien..
GJ
GJ
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Die achterkant vond ik zoals ik al eerder zei te 'open' ik ga een soort deksel daarvoor maken over de accu, dan blijft er nog genoeg te zien van het interieur, de veren laat ik even zo, eerst maar 's rijden en kijken of ze wel blijven.
@Chris, top man, veel werk voor jullie maar als de rest half zo blij is als ik dan zit dat wel goed!!
@Chris, top man, veel werk voor jullie maar als de rest half zo blij is als ik dan zit dat wel goed!!
RickvS- Regular
hij ziet er wreed uit Rick,
de schedel vind ik wel een eyecatcher ,
voor de bak ben je wel bekwaam genoeg om wat moois te verzinnen
persoonlijk vind ik het één van je mooiere werken,
de schedel vind ik wel een eyecatcher ,
voor de bak ben je wel bekwaam genoeg om wat moois te verzinnen
persoonlijk vind ik het één van je mooiere werken,
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Bedankt David, ik zie u volgende week ook toch weer?
En met een beetje Evergreen het begin van een oplossing, ik hoop alleen dat ik de weatheringtruc nog een keer lukt in dezelfde look.
En met een beetje Evergreen het begin van een oplossing, ik hoop alleen dat ik de weatheringtruc nog een keer lukt in dezelfde look.
RickvS- Regular
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hummer 6x6, klaar voor Edegem!
» Klaar voor WTT X
» Klaar voor Waasmunster
» Een echte rally dakar Touareg, update finished 20Aug 2012
» Wraith meet in Edegem 1-12-2013
» Klaar voor WTT X
» Klaar voor Waasmunster
» Een echte rally dakar Touareg, update finished 20Aug 2012