Vraagje over ontvangers
5 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Vraagje over ontvangers
Hoi,
Even een vraagje over ontvangers, met een spectrum dx3e, en twee ontvangers, kan ik dan het volgende doen? De ene ontvanger gebruik ik voor vooruit/achteruit links/rechts. De andere ontvanger wil ik alleen voor het derde kanaal gebruiken. Met dezelfde zender dus.
Is dit mogelijk?
thnx,GJ
Even een vraagje over ontvangers, met een spectrum dx3e, en twee ontvangers, kan ik dan het volgende doen? De ene ontvanger gebruik ik voor vooruit/achteruit links/rechts. De andere ontvanger wil ik alleen voor het derde kanaal gebruiken. Met dezelfde zender dus.
Is dit mogelijk?
thnx,GJ
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Re: Vraagje over ontvangers
Ik denk het niet, een 2.4GHz systeem kan je maar met één ontvanger tegelijkertijd pairen.
... met een kristalzender daarentegen zou het wel moeten lukken.
... met een kristalzender daarentegen zou het wel moeten lukken.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
tja, maar om nu terug te gaan in de tijd zie ik niet echt zitten.. toch liever 2.4ghz. dan moet ik iets anders zien te verzinnen...
Verdion- Initiate
Dat lukt!
Maar niet met een DX3
Wel met die goedkope Hobby king achtige 2,4 GHz zenders.
Reden: Bij kwalitijt zenders zit elke ontvanger aan een enkel model gebonden (bind) en dus ook aan een enkele ontvanger.
Bij de goedkopere versies van B.V hobby king kan je per ongeluk 2 modellen besturen ter gelijker tijd met een zender, hetgeen eigenlijk niet interessant is en eventueel zelfs gevaarlijk.
Er is volgens mij maar een reden dat je dat zou willen doen:
Dat is voor een kwestie van amperage verbruik die over uw ontvanger moet gaan om de 3 kanalen optimaal samen te gebruiken.
Goed nieuws is als dat de reden is: Er zijn andere goedkopere oplossingen daarvoor dan 2 ontvangers gebruiken.
Moest boven staande de reden niet zijn zou ik wel graag bijleren en weten wat die dan wel is.
N
Maar niet met een DX3
Reden: Bij kwalitijt zenders zit elke ontvanger aan een enkel model gebonden (bind) en dus ook aan een enkele ontvanger.
Bij de goedkopere versies van B.V hobby king kan je per ongeluk 2 modellen besturen ter gelijker tijd met een zender, hetgeen eigenlijk niet interessant is en eventueel zelfs gevaarlijk.
Dat is voor een kwestie van amperage verbruik die over uw ontvanger moet gaan om de 3 kanalen optimaal samen te gebruiken.
Goed nieuws is als dat de reden is: Er zijn andere goedkopere oplossingen daarvoor dan 2 ontvangers gebruiken.
Moest boven staande de reden niet zijn zou ik wel graag bijleren en weten wat die dan wel is.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
denk om een winch of leds aan te sturen
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
het zou de bedoeling zijn dat ik n catrol of winch apart kan sturen. maar dit zou een losse groep van accu/ontvanger en winch zijn. de ontvanger zou dus alleen voor de winch zijn. ofwel alleen derde kanaal nodig.
Verdion- Initiate
Verdion schreef:het zou de bedoeling zijn dat ik n catrol of winch apart kan sturen. maar dit zou een losse groep van accu/ontvanger en winch zijn. de ontvanger zou dus alleen voor de winch zijn. ofwel alleen derde kanaal nodig.
Dat kan toch perfect met een ontvanger.
Bij een gekochte winch zit een regelaar bij voor het in en uit te regelen en die kan je op een aparte batterij zetten.
Wens je een veeeeeel zwaardere winch te gebruiken sluit er dan een ESC of MSC op aan met aparte batterij eventueel.
Een goedkope MSC kan gemakelijk een ruitewisser motor of electrische ruiten motor voeden en dat dan nog proportioneel ook nog.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
hm, ik denk dat t niet helemaal duidelijk is..
-auto, 1 ontvanger, gebruik ik kanaal 1 +2
-aanhanger, ontvanger tbv winch, kanaal 3.
maar auto en aanhanger staan los van elkaar.
-auto, 1 ontvanger, gebruik ik kanaal 1 +2
-aanhanger, ontvanger tbv winch, kanaal 3.
maar auto en aanhanger staan los van elkaar.
Verdion- Initiate
las bij ons dat het niet ging met een spektrum
zelfde als N zegt
zelfde als N zegt
Nobody schreef:Dat lukt!
Maar niet met een DX3
N
Arjan- Regular
- Aantal berichten : 259
Er bestaat weleen set met een remote misschien is dat iets voor jouw want 2 apparte ontvangers gaat niet lukken.
http://www.rcrockcrawling.com/product_info.php?products_id=1309
Of
http://www.rcrockcrawling.com/product_info.php?cPath=115&products_id=1350
Denk dat dit een goede oplossing zal zijn voor jouw probleem
http://www.rcrockcrawling.com/product_info.php?products_id=1309
Of
http://www.rcrockcrawling.com/product_info.php?cPath=115&products_id=1350
Denk dat dit een goede oplossing zal zijn voor jouw probleem
rataplan- VRCP Crew
oplossing wordt inderdaad een winch met aparte remote rata. heb net bericht gekregen dat ie op de post gedaan is. cant wait!
Verdion- Initiate
Super ben benieuwd wat je van plan bent al denk ik wel weet wat je van plan bent
rataplan- VRCP Crew
Soortgelijke onderwerpen
» Een vraagje...
» vraagje
» vraagje over motor en esc
» Vraagje: Hoe chroom van velgjes verwijderen?
» Tamiya banden vraagje
» vraagje
» vraagje over motor en esc
» Vraagje: Hoe chroom van velgjes verwijderen?
» Tamiya banden vraagje
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: