Brushless Sand Scorcher, eerste rondje
+6
rataplan
jonas1997
Boussini
Bas
Toyobart
RickvS
10 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Brushless Sand Scorcher, eerste rondje
Na meer dan 20 jaar weer een Sandscorcher bouwen! Een rere maar het plezier is niet minder.
Ik heb hem overgenomen van iemand die er 1x mee gereden heeft en er blijkbaar geen lol inzag en gezien de kwaliteit van montage, of beter het gebrek eraan snap ik wel waarom.
Dus uit elkaar en even kijken of we deze kennis kunnen laten maken met de 21ste eeuw.
Voorlopig even alleen het chassis en een opsomming wat er gedaan is.
Motorgedeelte geruimd zodat er een 540 brushless inpast, een tamme 16t, de paspennen vervangen door gaatjes voor de motormontage.
Kogeldiffje gemonteerd.
Torsiestaven enz vervangen door reguliere shocks.
Alle bouten / moeren vervangen voor rvs.
Direct sturend gemaakt door 'normale' servo montage met stuurarmpjes ipv tape en de lange stuurarm.
Beschadigde radiobox hersteld en aangepast zodat er een lipo inpast.
FRP chassis versterkt met carbon servoplaatje en de zijkanten gesealed met cyano.
Iets van een motortje gemaakt om het gat achterin op te vullen.
Ik heb een nieuwe bodyset waar ik mee aan de slag kan dus nu wordt het leuk!
Later meer, Rick
Ik heb hem overgenomen van iemand die er 1x mee gereden heeft en er blijkbaar geen lol inzag en gezien de kwaliteit van montage, of beter het gebrek eraan snap ik wel waarom.
Dus uit elkaar en even kijken of we deze kennis kunnen laten maken met de 21ste eeuw.
Voorlopig even alleen het chassis en een opsomming wat er gedaan is.
Motorgedeelte geruimd zodat er een 540 brushless inpast, een tamme 16t, de paspennen vervangen door gaatjes voor de motormontage.
Kogeldiffje gemonteerd.
Torsiestaven enz vervangen door reguliere shocks.
Alle bouten / moeren vervangen voor rvs.
Direct sturend gemaakt door 'normale' servo montage met stuurarmpjes ipv tape en de lange stuurarm.
Beschadigde radiobox hersteld en aangepast zodat er een lipo inpast.
FRP chassis versterkt met carbon servoplaatje en de zijkanten gesealed met cyano.
Iets van een motortje gemaakt om het gat achterin op te vullen.
Ik heb een nieuwe bodyset waar ik mee aan de slag kan dus nu wordt het leuk!
Later meer, Rick
Laatst aangepast door RickvS op wo 19 sep 2012 - 14:20; in totaal 2 keer bewerkt
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Re: Brushless Sand Scorcher, eerste rondje
Je bent weer goed op dreef Rick !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
nice... maar ik vrees dat de tandwielen niet berekend zijn op brushless geweld.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
ziet er goed uit Rick!, normaal is BL geen probleem er zijn genoeg malle filmpkes op joutjoeb die er een BL set in moffelen
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Ik denk ook dat het wel meevalt, het kogeldiffje moet hard werken maar de motor is maar een 16T, met een beetje beleid blijft het wel heel.
RickvS- Regular
een beetje rijen met verstand hé
jonas1997- Initiate
- Aantal berichten : 39
hoe je het ook draait of keert een scorcher blijft een scorcher ook al is dat tegen 83 km per uur
het zal der ni op beteren
het zal der ni op beteren
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
Mee eens, de bedoeling is ook niet om hem 80 in het uur te laten rijden, ik heb een Exo die dat prima doet, maar de 16T dragstercombo van Carson is redelijk mild, te vergelijken met een lightly tuned brushed motortje.
Ik kan dan een kleinere lipo kwijt en langer rijden, de bedoeling is een pretautootje in de ware zin van de Sand Scorcher, lekker zonder problemen een half uurtje door het zand ploegen met hier en daar een klein sprongetje en dan is het goed zo.
Maar wat beter sturen en een werkend diff lijkt mij niet teveel gevraagd anno 2012.
Ik kan dan een kleinere lipo kwijt en langer rijden, de bedoeling is een pretautootje in de ware zin van de Sand Scorcher, lekker zonder problemen een half uurtje door het zand ploegen met hier en daar een klein sprongetje en dan is het goed zo.
Maar wat beter sturen en een werkend diff lijkt mij niet teveel gevraagd anno 2012.
RickvS- Regular
Da komt zeker in orde zo
rataplan- VRCP Crew
Ben erg benieuwd hoe de kleurstelling van deze gaat worden, en erg gaaf hoe je hem hebt verbeterd.
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
Verder met deze, het chassis is redelijk gedaan, nu de bovenkant.
Het figuur, of beter gezegd figuren want hij krijgt er 2, en ik blijf zeggen dit had Tamiya allang 's moeten vervangen voor iets beters, maar goed we doen het ermee.
De helften van het hoofdje lijm ik met secondenlijm, dat werkt gelijk als plamuur waardoor je de naad makkelijker uit de helm kunt schuren, heb je moeite met gezichten schilderen boor dan met een 2mm boortje een kuiltje waar straks de pupillen komen, hoef je er alleen maar verdunde verf in te laten lopen straks:
De romp is bar en boos, de gietnaden zijn niet meer van deze tijd, schuur ze weg en zet de plooien van de mouwen opnieuw aan met een rond vijltje, bij een SS zijn de handjes goed zichtbaar achter de voorruit, schuur ze rond en zaag de ruimte tussen de vingers in met een hobbyzaagje, met een stripje evergreen kun je een manchetje maken zodat je duidelijk ziet waar de mouwen eindigen en de handen beginnen, links is bewerkt, rechts niet:
En zover ben ik nu, begin van een basic interieur en de RC4WD bumper zit nog los, de spatborden zijn iets afgeslankt:
Later meer, bedankt voor het kijken!!
Het figuur, of beter gezegd figuren want hij krijgt er 2, en ik blijf zeggen dit had Tamiya allang 's moeten vervangen voor iets beters, maar goed we doen het ermee.
De helften van het hoofdje lijm ik met secondenlijm, dat werkt gelijk als plamuur waardoor je de naad makkelijker uit de helm kunt schuren, heb je moeite met gezichten schilderen boor dan met een 2mm boortje een kuiltje waar straks de pupillen komen, hoef je er alleen maar verdunde verf in te laten lopen straks:
De romp is bar en boos, de gietnaden zijn niet meer van deze tijd, schuur ze weg en zet de plooien van de mouwen opnieuw aan met een rond vijltje, bij een SS zijn de handjes goed zichtbaar achter de voorruit, schuur ze rond en zaag de ruimte tussen de vingers in met een hobbyzaagje, met een stripje evergreen kun je een manchetje maken zodat je duidelijk ziet waar de mouwen eindigen en de handen beginnen, links is bewerkt, rechts niet:
En zover ben ik nu, begin van een basic interieur en de RC4WD bumper zit nog los, de spatborden zijn iets afgeslankt:
Later meer, bedankt voor het kijken!!
RickvS- Regular
Deze ga ik op de voet volgen .
Scorchers zijn onwijs gaaf
Scorchers zijn onwijs gaaf
rataplan- VRCP Crew
een coole scorcher kan er bij mij ook altijd in ! gogogo!
Boussini- Addict
Going.... Going....... Gone!!!!
En verder maar weer met deze, om dit ding een echte jaren 70 look te geven heb ik een mix gemaakt van kleuren van toen, sunburst orange en candy apple achtig, allebei uitgevonden door dezelfde Hotrodder (Joe Bailon) en ik denk dat het wel gelukt is zover:
Toen de figgies, altijd problemen mee, omdat ik er 2 in wilde moest ik iets verzinnen om ze allebei een eigen look te geven, dus de pose van de bijrijder verandert en een uiterlijk alsof hij de avond ervoor flink gefeest heeft met Mary Jane en Jack D, wat nog niet meevalt met deze apatische kopkes.
We komen er wel langzaam maar zeker, later meer en bedankt voor het kijken vrienden!
En verder maar weer met deze, om dit ding een echte jaren 70 look te geven heb ik een mix gemaakt van kleuren van toen, sunburst orange en candy apple achtig, allebei uitgevonden door dezelfde Hotrodder (Joe Bailon) en ik denk dat het wel gelukt is zover:
Toen de figgies, altijd problemen mee, omdat ik er 2 in wilde moest ik iets verzinnen om ze allebei een eigen look te geven, dus de pose van de bijrijder verandert en een uiterlijk alsof hij de avond ervoor flink gefeest heeft met Mary Jane en Jack D, wat nog niet meevalt met deze apatische kopkes.
We komen er wel langzaam maar zeker, later meer en bedankt voor het kijken vrienden!
RickvS- Regular
den bijrijder doet me denken aan dirty sanchez
rataplan- VRCP Crew
RickvS- Regular
En het eerste rondje zit erop, ik ben weer 16!
RickvS- Regular
Very nice Rick
hij is zo mooi geslaagd dat je zou schrik hebben om er mee te rijden, je mag er niet aan denken dat je zo'n gave SS op zn dak legt
Op naar het volgende project, ik ben benieuwd wat dat word
hij is zo mooi geslaagd dat je zou schrik hebben om er mee te rijden, je mag er niet aan denken dat je zo'n gave SS op zn dak legt
Op naar het volgende project, ik ben benieuwd wat dat word
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Daar hoort zand tegen te hangen
En krassen en euhm mooie sticker op de achterraam
En krassen en euhm mooie sticker op de achterraam
rataplan- VRCP Crew
machtig vent
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Super!!! Ik heb der hier ook eentje staan en die gaat binnenkort eindelijk eens op de bouwtafel eindigen. Moest je nog zin hebben in een ventje mag je altijd een kreetje laten eh
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
alhoewel ik het niet heb op jouw "sunburst-manie" vind ik hem afgestickerd wel een zeer fraaie verschijning
de rijder bijrijder combo ziet er uit alsof het gewoon zo hoorde te zijn,
mischien dat je een schotje wilt van een 1/1 vw kever blok? het mijne ligt momenteel op de werkbank te wachten om er weer in te lepelen,
het is een leuk detailtje achteraan natuurlijk met het dummietje daar
de alu velgen vind ik een echte showstopper,
al bij al een knapperd!
de rijder bijrijder combo ziet er uit alsof het gewoon zo hoorde te zijn,
mischien dat je een schotje wilt van een 1/1 vw kever blok? het mijne ligt momenteel op de werkbank te wachten om er weer in te lepelen,
het is een leuk detailtje achteraan natuurlijk met het dummietje daar
de alu velgen vind ik een echte showstopper,
al bij al een knapperd!
Boussini- Addict
Soortgelijke onderwerpen
» Double Trouble, Crissy & Outlawchassis, LaRo eerste rondje
» Sand scorcher in Italili
» Sand Scorcher 2011
» Sand Scorcher 2011 van Rocco...
» scorcher time
» Sand scorcher in Italili