SCX10 II jeep cherokee 2000
2 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
SCX10 II jeep cherokee 2000
Hey allen,
zoonlief heeft bovenstaande in bezit (en ikke ni ) sinds kort en het is reeds een "oude" daar er al nieuwe modellen
met verbeterde assen zijn,
nu komt de vraag,
welke upgrades zouden jullie op volgorde doen,technisch dan?
ben benieuwd...
zoonlief heeft bovenstaande in bezit (en ikke ni ) sinds kort en het is reeds een "oude" daar er al nieuwe modellen
met verbeterde assen zijn,
nu komt de vraag,
welke upgrades zouden jullie op volgorde doen,technisch dan?
ben benieuwd...
dirkaerts7- Initiate
- Aantal berichten : 110
Re: SCX10 II jeep cherokee 2000
rijden, veel rijden. Zorgen dat hij redelijk waterdicht is en anders als iets het opgeeft vervangen door waterproof. Voorlopig kan je met ballonnetjes werken.
Alle rare opties kosten je meer dan dat het opbrengt.Assen zijn al van het nieuwe type met de schuine vertanding, de hi-pinion gears. Die zouden al beter moeten zijn dan de oude die ook niet slecht waren. Behalve bij over motorisering maar dan krijg je alles kapot.
Verzwaarde velgen /Wielen kan helpen. Misschien nog andere banden afhankelijk van waar je rijdt en wat er op zit.
Wat denk je van verlichting voor nacht ritten.
Meer useful is wat extra lipo ( ning )
Was het zoiets dat je wou horen?
M
Alle rare opties kosten je meer dan dat het opbrengt.Assen zijn al van het nieuwe type met de schuine vertanding, de hi-pinion gears. Die zouden al beter moeten zijn dan de oude die ook niet slecht waren. Behalve bij over motorisering maar dan krijg je alles kapot.
Verzwaarde velgen /Wielen kan helpen. Misschien nog andere banden afhankelijk van waar je rijdt en wat er op zit.
Wat denk je van verlichting voor nacht ritten.
Meer useful is wat extra lipo ( ning )
Was het zoiets dat je wou horen?
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Mocht je geld te veel hebben dan wil ik nog wel een tweede hoofdstuk schrijven.
Eigenlijk is de vraag? Wil je weer wat te sleutelen hebben zoek er dan iets volledig anders bij.
Simpel advies, hoe sneller hoe vlugger kapot en hoe duurder, hoe hoger op de berg, hoe trager des te meer skills moet de rijder hebben.
Oostende https://www.youtube.com/watch?v=LeRxhbEyfVk
M
Eigenlijk is de vraag? Wil je weer wat te sleutelen hebben zoek er dan iets volledig anders bij.
Simpel advies, hoe sneller hoe vlugger kapot en hoe duurder, hoe hoger op de berg, hoe trager des te meer skills moet de rijder hebben.
Oostende https://www.youtube.com/watch?v=LeRxhbEyfVk
M
schippertje- Addict
Hey M,
het gaat idd meer over eventuele zwakke delen die gekent zijn preventief te vervangen,
ok,alles hangt af van rijstijl (wij zijn geen brakkers) maar als ik weet dat er bv. plastic
tandwielen in zitten dat deze slijtend zijn en vervangen worden door metalen.
Binnen pakweg 10 jaar vindt je geen onderdelen meer dus vervang ik indien mogelijk
alle plastic onderdelen door allu etc.
daarom de vraag,wie zou wat éérst?
mooi filmpje trouwens maar niets voor mij,
ben nu ook geen echte scaler maar dat zijn spinnen voor mij,
knap wel wat ze kunnen,
greetz,
D
het gaat idd meer over eventuele zwakke delen die gekent zijn preventief te vervangen,
ok,alles hangt af van rijstijl (wij zijn geen brakkers) maar als ik weet dat er bv. plastic
tandwielen in zitten dat deze slijtend zijn en vervangen worden door metalen.
Binnen pakweg 10 jaar vindt je geen onderdelen meer dus vervang ik indien mogelijk
alle plastic onderdelen door allu etc.
daarom de vraag,wie zou wat éérst?
mooi filmpje trouwens maar niets voor mij,
ben nu ook geen echte scaler maar dat zijn spinnen voor mij,
knap wel wat ze kunnen,
greetz,
D
dirkaerts7- Initiate
- Aantal berichten : 110
Als er nog plastic cardan assen onder zitten zou ik die vervangen door metalen. 2én van de weinige dingen die ik -als ze van plastic waren- er onderuit heb gereden.
Dit dan nog wel bij de ax10 serie, dus vanaf het uitkomen. Wel op de juiste manier lock tide gebruiken bij de montage. Dit ter grote vreugde van die persoon die na 5 jaar -mijn goed gebruikte- heeft overgenomen. Hij wist wat te verwachten maar het zat nog steeds vast.
Verder de tandwielen in de bak van metaal moeten vervangen door metalen.
En op tijd alle lagers er uit en door nieuwe vervangen. Van de rest had ik geen klagen. ps , nu van de wraith de metalen uit de gearbox ook moeten vervangen,ook weer door metaal.
ps. Die spinnen van jouw leren je wel rijden en inschatten. Het was de moeite om mee te doen.
M
Dit dan nog wel bij de ax10 serie, dus vanaf het uitkomen. Wel op de juiste manier lock tide gebruiken bij de montage. Dit ter grote vreugde van die persoon die na 5 jaar -mijn goed gebruikte- heeft overgenomen. Hij wist wat te verwachten maar het zat nog steeds vast.
Verder de tandwielen in de bak van metaal moeten vervangen door metalen.
En op tijd alle lagers er uit en door nieuwe vervangen. Van de rest had ik geen klagen. ps , nu van de wraith de metalen uit de gearbox ook moeten vervangen,ook weer door metaal.
ps. Die spinnen van jouw leren je wel rijden en inschatten. Het was de moeite om mee te doen.
M
schippertje- Addict
Soortgelijke onderwerpen
» Frank's Axial SCX 10.2 Jeep Cherokee topic
» SCX10 Jeep Wrangler
» Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"
» cherokee
» phoenix 2000
» SCX10 Jeep Wrangler
» Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"
» cherokee