RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lood in wielen

3 plaatsers

Ga naar beneden

lood in wielen Empty lood in wielen

Bericht van jurgen77 di 20 dec 2016 - 21:23

hallo

misschien een domme vraag , hoe veel lood kan ik in de velgen doen van ne wraith en hoe doe ge dat ? Rolling Eyes

mvg jurgen

jurgen77
Member
Member

Aantal berichten : 22
Woonplaats : budingen

Terug naar boven Ga naar beneden

lood in wielen Empty Re: lood in wielen

Bericht van nilsken di 20 dec 2016 - 23:04

Domme vragen bestaan niet. Ik draai meestal dun gesneden bladlood rond de velg, maar enkel op het stukje waar de mouse zit, en niet de band op velg zit. Gewicht? Hangt van de auto af, opties en zo verder. Maar mijn scx10 zit voor op 120gr per wiel en achter 80gr. En dat is al behoorlijk veel. Heb zelf geen wraith, maar denk wel dat je met deze cijfers ver komt...
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

lood in wielen Empty Re: lood in wielen

Bericht van schippertje di 20 dec 2016 - 23:06

Geen domme vraag maar éne waar je het antwoord niet op weet.
Heb je van die velgen waar de band  opgelijmd zit.
ZOJA  dan is het antwoord in twee te delen.
-OF je probeert lood aan in de velg te doen maar in de binnenrand .Simpel gezegd op de plaats waar altijd de laag blubber zit als je aan het rijden bent geweest.
-Of je probeert de band los te koken van de velg en dan kan je aan het vervolg verder.

Heb je een band met een beadlock velg dan is het iets eenvoudiger.Verwijder de band van de velg.
ER bestaan standaard blokjes lood met dubbelzijdig kleefband. wordt ook gebruikt in de banden centrale om ik dacht aluminium velgen uit te balanceren.
Blokjes zijn 1 bij 1.5 cm bij kwart cm dik.
Deze kan je in de velg plakken in een cirkel. Daarna gaat de band met mousse er omheen en schroef je alles weer vast.
Nadeel is de prijs? als je geen bandencentrale thuis hebt of goed kent zul je deze loodjes moeten kopen en er gaan er 6 of 7 op een velg dus maal 4 is enz.
Daar je binnenkort nog wel een wagen erbij gaat krijgen moet je dit nog eens doen en stijgt de prijs  .
Dus;
Ik ben naar de bouw markt gegaan en heb op afdeling sanitair en verwarming rolletje bladlood gekocht.
30cm breed en een  halve meter lang op een rol.
Met stanley mes of breekmes langs een metalen lat in strook  snijden die precies in de velg past.
Deze lijm ik er in met tec 7 Want die is water vast.Ook van de bouwmarkt.
Vlekken van de tafel en je vingers en op de velg verwijderen met white spirit.
Dan weer een strook snijden. deze is dus iets langer dan de eerste .
Deze lijm ik op de eerste laag.
Afhankelijk van de soort velg kan ik eerst drie smalle banen er in lijmen en dan nog 2 bredere.
Ik heb dan 5 lagen op elkaar.
Afhankelijk van de soort wagen kan je voor meer gewicht aanbrengen dan achter.
Laatste tip.
Sommige mensen boren door deze lagen en de velg een gaatje of 2.Gaat makkelijker nu als dan er de band om zit.
hierdoor kan lucht in en uit de band en is hij met rijden iets platter en geeft daardoor meer grip.
Nadeel is dat er ook water in je velg komt en je mousse valt uiteen na 3 jaar van rottigheid.
En het geeft een smeerboel op je werktafel als je  eens aan je wagen moet werken.
maar het verhoogt wel je grip.
Dus dat is naar eigen keuze.
Je kan dat later ook nog doen ,van buiten af schuin door de velg boren maar kost je meestal een boortje. 2mm gaatje werkt al.
gewicht per band?
Bij mij weegt een totaal voorwiel ongeveer 250 gram.
Achter iets minder.
Er staan nog een paar topics over dit onderwerp.
https://rctrial.actieforum.com/t52-zwaartepunt-verlagen-door-bandenballast
https://rctrial.actieforum.com/t2731-gewicht-velgen-banden-rc4wd-rock-lox-1-9-steel-6-hole
Ergens moet er nog één verhaaltje  van mij zijn maar daar de zoek machine niet werkt en ik ook niet weet of hij van het vorige forum is meegekomen ,geen idee waar.
maar misschien ben je hier al iets mee.
Ben nu even 2 dagen mobiel dus voor verduidelijking vragen zul je misschien even op antwoord van mij moeten wachten maar er zijn meer mensen op dit forum.
Gr.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

lood in wielen Empty Re: lood in wielen

Bericht van jurgen77 di 27 dec 2016 - 22:21

heb van voor 370gr per band en van achter 200gr steken en heb ze vandaag in Bilstain de nachtrit van rc fun getest en is nu iets beter  ik den da het nu aan de banden licht ga andere banden steken

jurgen77
Member
Member

Aantal berichten : 22
Woonplaats : budingen

Terug naar boven Ga naar beneden

lood in wielen Empty Re: lood in wielen

Bericht van schippertje wo 28 dec 2016 - 8:28

Dag Jurgen.
Blij dat het gelukt is maar gezien je laatste zin blijft de vraag over, wat is er niet goed want het lijkt of je nog niet tevreden bent met het resultaat.
Andere banden steken is altijd mogelijk maar welke lossen jouw probleem op?
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

lood in wielen Empty Re: lood in wielen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum