Poging tot een FOFF achtig iets.......
+7
Nobody
RickvS
Steven
Boussini
StefCross
Bas
crissypaint
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Poging tot een FOFF achtig iets.......
jij en styrene niet te doen vriend
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Alweer een cool project! Heb je een foto met de wielen eronder?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Zeer mooi styreenwerk weer!
Goe bezig !
Goe bezig !
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
super!, het is duidelijk dat styreen geen geheimen heeft voor jouw
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Mooi wagentje Rick!
ben wel eens benieuwd naar zijn prestaties.
ben wel eens benieuwd naar zijn prestaties.
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
Bedankt jongens!
Leuke reacties, ik wist eigenlijk niet welke kant het allemaal opging met dit ding maar ik hoop dat er een stevige basher uitkomt.
Ik hoop vandaag of morgen zover te zijn dat ik kan proefrijden in de tuin ermee, nog even met 'normale' crawlerwielen, de Slingshots hebben geen lang leven op steen denk ik.
Ben ook benieuwd naar hoe het rijd, eerst maar 's met 2s proberen en zien of het heel blijft.
Groeten Rick
Leuke reacties, ik wist eigenlijk niet welke kant het allemaal opging met dit ding maar ik hoop dat er een stevige basher uitkomt.
Ik hoop vandaag of morgen zover te zijn dat ik kan proefrijden in de tuin ermee, nog even met 'normale' crawlerwielen, de Slingshots hebben geen lang leven op steen denk ik.
Ben ook benieuwd naar hoe het rijd, eerst maar 's met 2s proberen en zien of het heel blijft.
Groeten Rick
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Vandaag proef gereden met standaard AX wielen/banden, en na al het crawlen/scalen was het weer even wennen hoe snel dit ding vertrekt, op 2S nog wel.......
Het uitshimmen van de assen is heel waardevol gebleken, geen bijgeluiden hij loopt heel soepel en mooi, ik ga dat voortaan met elke auto doen.
Het brushless setje doet het goed, na 10 minuten volop optrekken remmen enz wordt hij niet eens warm, geeft meer vertrouwen voor 3S straks.
Allemaal goed nieuws? Nou nee, achteraf gezien had ik het beter bij staande kortere veren kunnen houden, met voldoende grip plankgas vertrekken is haast onmogelijk door de torquetwist, rolt hij eenmaal valt het wel mee, en door alles wat stijver te maken zal het minder worden, maar toch weer wat geleerd.
En dit weekend hier in het bos maar 's kijken hoe het gaat met de Slingshots in het zand, ze zijn iets kleiner ook dan de AX wielen, maar overal gezien heel veel lol met deze!
Foto's:
The terrible twins:
Er komt nog een rijdersfiguur in de foff maar ik ben er bijna vrienden!
Het uitshimmen van de assen is heel waardevol gebleken, geen bijgeluiden hij loopt heel soepel en mooi, ik ga dat voortaan met elke auto doen.
Het brushless setje doet het goed, na 10 minuten volop optrekken remmen enz wordt hij niet eens warm, geeft meer vertrouwen voor 3S straks.
Allemaal goed nieuws? Nou nee, achteraf gezien had ik het beter bij staande kortere veren kunnen houden, met voldoende grip plankgas vertrekken is haast onmogelijk door de torquetwist, rolt hij eenmaal valt het wel mee, en door alles wat stijver te maken zal het minder worden, maar toch weer wat geleerd.
En dit weekend hier in het bos maar 's kijken hoe het gaat met de Slingshots in het zand, ze zijn iets kleiner ook dan de AX wielen, maar overal gezien heel veel lol met deze!
Foto's:
The terrible twins:
Er komt nog een rijdersfiguur in de foff maar ik ben er bijna vrienden!
RickvS- Regular
Hij ziet er erg leuk uit !
Hij staat klaar voor de hillclimbs
Hij staat klaar voor de hillclimbs
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
zeer mooi duo, voor torquetwist verder tegen te gaan zou ik torsiestaven maken en op de links monteren zo vallen ze niet op en zijn ze functioneel
Boussini- Addict
Da's een idee ja...... had ik niet aan gedacht, gewoon recht toe recht aan van de ene naar de andere as bedoel je?
RickvS- Regular
gewoon een "U" vorm en dan vastzetten op de lower links, de dikte van het veerstaal bepaald de "sterkte" van de torsiestang, de tamiya txt heeft dit systeem standaard, maar moet extra vastgezet worden in praktijk
de lower links aan de desbetreffende as boedoel ik
de lower links aan de desbetreffende as boedoel ik
Boussini- Addict
Ik snap het, maak een U van staaldraad en zet het eerst 's vast met tieraps, kijken wat het doet, bedankt!
RickvS- Regular
Wow,
Super ding.
N
Super ding.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Inderdaad een super ding.
Die wil ik wel eens door het zand zien rijden.
mooie kleurtjes trouwens
Die wil ik wel eens door het zand zien rijden.
mooie kleurtjes trouwens
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
Yep ! alweer geslaagd !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Ziet er veelbelovend uit.
lukeskysailor- Regular
- Aantal berichten : 348
Dees topic heb ik even gemist, wat een prachtding!
land rover freak- Regular
- Aantal berichten : 339
ik weet niet waarom maar ik vind dat er iets mis is met je Foff
mij lijkt op de foto dat hij 1 te hoog staat
veel te lange veren heeft
en te smal is ( offset velgen )
ook al vind ik de body erg mooi gemaakt maar hij lijkt me te klein
sorry
maar ik keur je project niet af vind het zelfs super om te zien
ben ook een heel grote Foff freak
maar een project staat nooit stil en je kan er idd nog alle kanten mee op en experimenteren natuurlijk
ga dit topicje blijven volgen
ik hoop dat ik ook snel aan een Formule offroad project kan starten
mij lijkt op de foto dat hij 1 te hoog staat
veel te lange veren heeft
en te smal is ( offset velgen )
ook al vind ik de body erg mooi gemaakt maar hij lijkt me te klein
sorry
maar ik keur je project niet af vind het zelfs super om te zien
ben ook een heel grote Foff freak
maar een project staat nooit stil en je kan er idd nog alle kanten mee op en experimenteren natuurlijk
ga dit topicje blijven volgen
ik hoop dat ik ook snel aan een Formule offroad project kan starten
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
Sorry is niet nodig hoor iedereen heeft zijn eigen smaak, wat betreft de body, de vorm is bijna een copie van een echte Finse FOFF.
Offset en dat soort dingen maakt de assen aanzienlijk zwakker, ik wou eerst eens kiezen voor een bescheiden opzet die heel blijft, zoals ik al eerder zei, ik woon bij een bos in NL, niet bij een woestijn in Arizona, hij is dus gebouwd naar wat ik leuk vindt en voor plekken waar ik kan rijden.
Wat betreft de veren, eerder liep het chassis door met staande veren, de bovenste u- profielen heb ik toch maar ingekort en gekozen voor een driehoeksophanging, is veel sterker en vindt ik optisch mooier, maakt hem ook veelzijdiger in mijn optiek, de veren voor kunnen maar een derde inveren trouwens, er zitten stoppers in, ik ben in afwachting van verenstaal voor het maken van een stabilisatie om al te enthousiaste torque twists te voorkomen en ik denk dat ik dan al een eind ben.
Verder is hij niet gemaakt voor het horizontale, rijdt hij een berg op zullen in die optiek de achterste veren dan juist wel verticaal staan en de voorste juist niet waardoor hij niet achterover wordt gepushed, het is maar waar je in gelooft denk ik.
De breedte zal beter worden door bredere Proline Sandpaws, die zijn onderweg met velgen waardoor hij meer offset heeft zonder dat ik assen hoef te verbreden, deze wielen waren een bewuste keuze, iets smaller dus iets minder grip maar daardoor blijft het wel heel, mijn budget was beperkt voor dit project en ik heb nog een hoop te leren over dit type, en dat wil ik graag doen terwijl ik ermee rij.
Wat ik belangrijk vond was iets anders te bouwen, het hele FOFF gebeuren is gelukkig niet gebonden aan regeltjes, kijk je op een site als RC Crawler in de FOFF sectie zie je 2 types, standaard auto's zoals Wraith's met grotere brushless motoren en zandbanden en wat wel zelf wordt gemaakt is een beetje allemaal hetzelfde, op een paar uitzonderingen na.
Het is een keuze denk ik, dit segment bied vrijheden zat om naar ieders optiek iets leuks te bouwen, zeker als je je fantasie erop loslaat, het is een hobby tenslotte.
Ik hoop dat ik je een goed antwoord heb gegeven en kijk uit naar jouw creaties,
Groeten Rick
Offset en dat soort dingen maakt de assen aanzienlijk zwakker, ik wou eerst eens kiezen voor een bescheiden opzet die heel blijft, zoals ik al eerder zei, ik woon bij een bos in NL, niet bij een woestijn in Arizona, hij is dus gebouwd naar wat ik leuk vindt en voor plekken waar ik kan rijden.
Wat betreft de veren, eerder liep het chassis door met staande veren, de bovenste u- profielen heb ik toch maar ingekort en gekozen voor een driehoeksophanging, is veel sterker en vindt ik optisch mooier, maakt hem ook veelzijdiger in mijn optiek, de veren voor kunnen maar een derde inveren trouwens, er zitten stoppers in, ik ben in afwachting van verenstaal voor het maken van een stabilisatie om al te enthousiaste torque twists te voorkomen en ik denk dat ik dan al een eind ben.
Verder is hij niet gemaakt voor het horizontale, rijdt hij een berg op zullen in die optiek de achterste veren dan juist wel verticaal staan en de voorste juist niet waardoor hij niet achterover wordt gepushed, het is maar waar je in gelooft denk ik.
De breedte zal beter worden door bredere Proline Sandpaws, die zijn onderweg met velgen waardoor hij meer offset heeft zonder dat ik assen hoef te verbreden, deze wielen waren een bewuste keuze, iets smaller dus iets minder grip maar daardoor blijft het wel heel, mijn budget was beperkt voor dit project en ik heb nog een hoop te leren over dit type, en dat wil ik graag doen terwijl ik ermee rij.
Wat ik belangrijk vond was iets anders te bouwen, het hele FOFF gebeuren is gelukkig niet gebonden aan regeltjes, kijk je op een site als RC Crawler in de FOFF sectie zie je 2 types, standaard auto's zoals Wraith's met grotere brushless motoren en zandbanden en wat wel zelf wordt gemaakt is een beetje allemaal hetzelfde, op een paar uitzonderingen na.
Het is een keuze denk ik, dit segment bied vrijheden zat om naar ieders optiek iets leuks te bouwen, zeker als je je fantasie erop loslaat, het is een hobby tenslotte.
Ik hoop dat ik je een goed antwoord heb gegeven en kijk uit naar jouw creaties,
Groeten Rick
RickvS- Regular
mooie uitleg en idd het is jouw project
niet de mijne maar wou men feedback ook geven
goede argumenten maken mijn mindere punten overbodig
maar moet eerlijk zijn heb niet alles gelezen en idd een deel gemist
heb alles nagelezen en dan had ik eigenlijk al de helft niet moeten aanhalen want je had het al uitgelegd
en in het foff gebeuren zijn geen regels en iedereen ziet zoiets anders
maar je hebt 100% gelijk
ben benieuwd naar wat je zo nog allemaal gaat doen om lekker door je bos te Foffen sucses
niet de mijne maar wou men feedback ook geven
goede argumenten maken mijn mindere punten overbodig
maar moet eerlijk zijn heb niet alles gelezen en idd een deel gemist
heb alles nagelezen en dan had ik eigenlijk al de helft niet moeten aanhalen want je had het al uitgelegd
en in het foff gebeuren zijn geen regels en iedereen ziet zoiets anders
maar je hebt 100% gelijk
ben benieuwd naar wat je zo nog allemaal gaat doen om lekker door je bos te Foffen sucses
rataplan- VRCP Crew
Je feedback is zeer gewaardeerd, daarom neem ik ook de moeite om een goed antwoord te geven waarin ik uit probeer te leggen waarom ik het zo doe.
Er zijn altijd punten die tot nadenken stemmen en door overgevoelige zieltjes als kritiek wordt uitgelegd, ik denk dat alleen een wat meer onderzoekende blik naar bouwsels je beter maakt en dat je dat ook serieus moet nemen, David heeft mij al 's op punten gewezen en jij nu ook en daar ben ik blij om, het toont in ieder geval oprechte interesse dus daar ben ik blij mee, helemaal als het oplossingen biedt waar ik het even niet weet, dus nogmaals, dit soort visies zijn altijd meer dan welkom!
Groeten Rick
Er zijn altijd punten die tot nadenken stemmen en door overgevoelige zieltjes als kritiek wordt uitgelegd, ik denk dat alleen een wat meer onderzoekende blik naar bouwsels je beter maakt en dat je dat ook serieus moet nemen, David heeft mij al 's op punten gewezen en jij nu ook en daar ben ik blij om, het toont in ieder geval oprechte interesse dus daar ben ik blij mee, helemaal als het oplossingen biedt waar ik het even niet weet, dus nogmaals, dit soort visies zijn altijd meer dan welkom!
Groeten Rick
RickvS- Regular
horen we graag
mag je bij mij ook altijd doen he
mag je bij mij ook altijd doen he
rataplan- VRCP Crew
Even een update....... Na een serieuze proefrit bleek dat ik het allemaal verkeerd had, power genoeg maar zoveel dat hij direct in zelfdestructiemodus ging....
Overnieuw beginnen dus, als de tranen opgedroogd zijn, snif......
De aandrijfassen braken en ik weet nu dat een chassis en ophanging te stijf kunnen zijn blijkbaar, even zachtjes remmen resulteerde in laagvliegen met de wielen naar boven vaak
Maar het was leerzaam en het zal vertaald worden in een nieuwe versie, stay tuned!
Overnieuw beginnen dus, als de tranen opgedroogd zijn, snif......
De aandrijfassen braken en ik weet nu dat een chassis en ophanging te stijf kunnen zijn blijkbaar, even zachtjes remmen resulteerde in laagvliegen met de wielen naar boven vaak
Maar het was leerzaam en het zal vertaald worden in een nieuwe versie, stay tuned!
RickvS- Regular
Soortgelijke onderwerpen
» Wraith FOFF
» Chrissy's tuber is een FOFF geworden!
» 8x8x4 Hemmt (achtig) eerste meters
» GMC Pickup truck. 1/24
» Iets totaal nutteloos
» Chrissy's tuber is een FOFF geworden!
» 8x8x4 Hemmt (achtig) eerste meters
» GMC Pickup truck. 1/24
» Iets totaal nutteloos