cross-rc pg4
+7
slashplayer
ivohawk
marc b
rataplan
Bas
schippertje
Boussini
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
cross-rc pg4
na een vrij positieve ervaring van de 6x6, heb ik ditmaal gekozen voor het pg 4 platform,
uiteindelijk omdat ik vind dat de body "iets" heeft, en ik eens wat "weathering" technieken wil experimenteren
na een niet zo lang durende chassisbouw kan ik toch al enkele puntjes aanhalen,
- leuke bouwdoos, maar de afwerking van het plastic kan wel wat beter, gezien het prijspunt maar zus en zo
zobieso ben ik wel vrij zeker dat je niet echt iets kan breken gezien de soepelheid van het materiaal, enkel beduidend meer "flashing" dan
bij de topmerken
- de body is goed van kwaliteit, ik durf zelfs zeggen betere gietmal dan tamiya's hardbodies, amper flashing die dient bijgewerkt te worden,
veel aanbouwdelen die allemaal mooi en solide uitgevoerd zijn, alsook hier en daar keuzes hoe je het model opbouwt, zelf ben ik onder de
indruk van het geheel voor een "merkloos" model en heb ik met plezier de hardtop bijbesteld voor mijn model,
- het schokdemper design is gewoon rampzalig (lees overdrijven ), ik heb mijn uiterste best gedaan om deze zo goed mogenlijk doen te
functioneren,
enorm lange shafts vooraan met een zeer klein oliereservoir en enorme bumpstops (vooraan),schaaltechnisch gezien mischien wel correct maar ze
werken voor geen meter zonder zga alle gaten te ruimen , deze hebben een "bladderless" ontwerp en de handleiding geeft een volledig verkeerd
beeld hoe ze deftig te "bleeden", na wat trial and error heb ik ze werkend , de achterste shocks zijn korter om geen afbreuk te doen aan de
laadbak van de body
pluspuntje, der zitten 2 complete sets veren bij om de boel wat te tunen en op de wagen lijkt het precies wel goed te komen eens hij wat
gelopen heeft
-de assen komen met een setje koperen shims om het boeltje uit te shimmen,komen zonder optie op differentieel met een tweedelige "spool",
op mijn exemplaar had 1 as een andere shimpositie nodig dan in de handleiding, alles komt met deftige maat lagers en na alles correct te shimmen
en te smeren lijkt alles der goed en werkend uit te zien, enige minpuntje hier zijn de steekassen die volgens mij ver van recht zijn maar dergelijke
dingen zullen hun waarde wel bewijzen op de trails
-de gearbox is van het planetaire type zoals op hun trucks, goed opgebouwd met een 2.5mm aluminium basisplaat en 5 mm assen dooruit,
meegeleverd is een standaard 27 turns motor die ik ingeruild heb voor een 35 turns rc4wd exemplaar, na inspectie van deze voorgebouwde unit
(ook het enigste in de doos hier ) heb ik der wat extra smeervet (meegeleverd potje!) ingeduwd en alles laten inlopen , ik verwacht geen prutsen
hier sinds dezelde tandwieldoos de trucks aandrijft zonder moeite
-het frame is van het traditioneel laddertype ,geen verassingen hier, enkel storen de dun uitziende metalen framerails mij, deze lijken dat ze na een
rolletje op de trails wel eens kunnen gaan solliciteren voor een job als banaan , gelukkig zien ze der al een pak beter uit nadat alle dwarsliggers en
opbouwdelen zijn gemonteerd
-een setje 1.9 gewichtige stalen driedelige beadlocks bijten zich vast in zacht rubber uitgevoerd met een chevron geblokt patroon dat mij lijkt
goed te zijn voor zandige trails, gegoten stalen meenemers en 'faux' schaal naven sieren het geheel, naar mijn idee on-par met de rc4wd wielen
een vijfde exemplaar doet dienst als reservewiel
-de kit komt standaard met een superduper uitgeruste compleet gestuurde ledkit, deze geeft recht op gestuurde knipperlichten, remlichten en
achteruitrijverlichting samen met de rest van een gewone verlichting ,ik liet mij vertellen dat zelfs de mistlichten konden bediend worden vanaf de
zender, ik ben der in ieder geval blij mee dat het geheel der compleet mee "ingedacht" is en alles netjes in de body kan weggewerkt worden
en het belangrijkste, een plaatje van de stand van zaken,
bedankt voor het kijken!
stay tuned...
uiteindelijk omdat ik vind dat de body "iets" heeft, en ik eens wat "weathering" technieken wil experimenteren
na een niet zo lang durende chassisbouw kan ik toch al enkele puntjes aanhalen,
- leuke bouwdoos, maar de afwerking van het plastic kan wel wat beter, gezien het prijspunt maar zus en zo
zobieso ben ik wel vrij zeker dat je niet echt iets kan breken gezien de soepelheid van het materiaal, enkel beduidend meer "flashing" dan
bij de topmerken
- de body is goed van kwaliteit, ik durf zelfs zeggen betere gietmal dan tamiya's hardbodies, amper flashing die dient bijgewerkt te worden,
veel aanbouwdelen die allemaal mooi en solide uitgevoerd zijn, alsook hier en daar keuzes hoe je het model opbouwt, zelf ben ik onder de
indruk van het geheel voor een "merkloos" model en heb ik met plezier de hardtop bijbesteld voor mijn model,
- het schokdemper design is gewoon rampzalig (lees overdrijven ), ik heb mijn uiterste best gedaan om deze zo goed mogenlijk doen te
functioneren,
enorm lange shafts vooraan met een zeer klein oliereservoir en enorme bumpstops (vooraan),schaaltechnisch gezien mischien wel correct maar ze
werken voor geen meter zonder zga alle gaten te ruimen , deze hebben een "bladderless" ontwerp en de handleiding geeft een volledig verkeerd
beeld hoe ze deftig te "bleeden", na wat trial and error heb ik ze werkend , de achterste shocks zijn korter om geen afbreuk te doen aan de
laadbak van de body
pluspuntje, der zitten 2 complete sets veren bij om de boel wat te tunen en op de wagen lijkt het precies wel goed te komen eens hij wat
gelopen heeft
-de assen komen met een setje koperen shims om het boeltje uit te shimmen,komen zonder optie op differentieel met een tweedelige "spool",
op mijn exemplaar had 1 as een andere shimpositie nodig dan in de handleiding, alles komt met deftige maat lagers en na alles correct te shimmen
en te smeren lijkt alles der goed en werkend uit te zien, enige minpuntje hier zijn de steekassen die volgens mij ver van recht zijn maar dergelijke
dingen zullen hun waarde wel bewijzen op de trails
-de gearbox is van het planetaire type zoals op hun trucks, goed opgebouwd met een 2.5mm aluminium basisplaat en 5 mm assen dooruit,
meegeleverd is een standaard 27 turns motor die ik ingeruild heb voor een 35 turns rc4wd exemplaar, na inspectie van deze voorgebouwde unit
(ook het enigste in de doos hier ) heb ik der wat extra smeervet (meegeleverd potje!) ingeduwd en alles laten inlopen , ik verwacht geen prutsen
hier sinds dezelde tandwieldoos de trucks aandrijft zonder moeite
-het frame is van het traditioneel laddertype ,geen verassingen hier, enkel storen de dun uitziende metalen framerails mij, deze lijken dat ze na een
rolletje op de trails wel eens kunnen gaan solliciteren voor een job als banaan , gelukkig zien ze der al een pak beter uit nadat alle dwarsliggers en
opbouwdelen zijn gemonteerd
-een setje 1.9 gewichtige stalen driedelige beadlocks bijten zich vast in zacht rubber uitgevoerd met een chevron geblokt patroon dat mij lijkt
goed te zijn voor zandige trails, gegoten stalen meenemers en 'faux' schaal naven sieren het geheel, naar mijn idee on-par met de rc4wd wielen
een vijfde exemplaar doet dienst als reservewiel
-de kit komt standaard met een superduper uitgeruste compleet gestuurde ledkit, deze geeft recht op gestuurde knipperlichten, remlichten en
achteruitrijverlichting samen met de rest van een gewone verlichting ,ik liet mij vertellen dat zelfs de mistlichten konden bediend worden vanaf de
zender, ik ben der in ieder geval blij mee dat het geheel der compleet mee "ingedacht" is en alles netjes in de body kan weggewerkt worden
en het belangrijkste, een plaatje van de stand van zaken,
bedankt voor het kijken!
stay tuned...
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Re: cross-rc pg4
Mooi en uitgebreid verhaal en goed te lezen.
En nu dus maar wachten op de terrein verslagen.
M
En nu dus maar wachten op de terrein verslagen.
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Knap! Ik ben al benieuwd naar het eindresultaat..
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
broertje ervan doet het tamelijk goed en is wtt proef
is niet zo uitgerust als deze
marc b- Regular
- Aantal berichten : 242
marc b schreef:broertje ervan doet het tamelijk goed en is wtt proef
ik heb ook het broertje en ben zeer tevreden over zijn prestaties
ivohawk- Initiate
- Aantal berichten : 39
ik heb het broertje ook gedegeslagen en kan wel zeggen dat de prestaties veruit beter waren dan ik had durven denken....
op zen minst axial niveau
op zen minst axial niveau
Boussini- Addict
het prijsplaatje ligt voor de hardbody pgr4 op 417€ via de Belgische importeur
Boussini- Addict
Dat is opzich nog goed te doen dan .
Men broer wil zich ook gaan verdiepen in rc en trailrijden
Daarom dat ik het even vroeg
Men broer wil zich ook gaan verdiepen in rc en trailrijden
Daarom dat ik het even vroeg
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
persoonlijk denk ik dat je veel krijgt voor die prijs,
anderzijds zit je in rc4wd gebied als je een soortgelijk budget hebt,
meevallers bij deze kit zijn;
-goede kwaliteit body met veel detailelementen
-5 stalen beadlocks
-super uitgebreide lichtkit
-planetaire gearbox
-grote inbouwdoosjes voor de electronica
tegenvallers;
-zwarte plastiek delen hebben veel "flashing"
-handleiding is niet de duidelijkste in de wereld
-shocks kunnen zeker beter, een pak beter gezien de kitprijs,
-merkloze body, was dit een licensed 4x4 geweest denk ik wel dat ie populairder zou zijn
( voor mij wel de doorslag om eentje aan te schaffen, "smaak en goesting" is hier van toepassing )
-voor bijna hetzelfde geld heb je een rc4wd d90 basiskit ( die nog eens zoveel kost voor je een soortgelijke uitrusting hebt ....)
anderzijds zit je in rc4wd gebied als je een soortgelijk budget hebt,
meevallers bij deze kit zijn;
-goede kwaliteit body met veel detailelementen
-5 stalen beadlocks
-super uitgebreide lichtkit
-planetaire gearbox
-grote inbouwdoosjes voor de electronica
tegenvallers;
-zwarte plastiek delen hebben veel "flashing"
-handleiding is niet de duidelijkste in de wereld
-shocks kunnen zeker beter, een pak beter gezien de kitprijs,
-merkloze body, was dit een licensed 4x4 geweest denk ik wel dat ie populairder zou zijn
( voor mij wel de doorslag om eentje aan te schaffen, "smaak en goesting" is hier van toepassing )
-voor bijna hetzelfde geld heb je een rc4wd d90 basiskit ( die nog eens zoveel kost voor je een soortgelijke uitrusting hebt ....)
Boussini- Addict
bedankt voor de leuke commentaren
nieuw stukje binnengekomen;
nieuw stukje binnengekomen;
Boussini- Addict
mm niet slecht, staat er goed mee.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
inderdaad schoon optie !
dat maakt de niet-merkgebonden body wel aantrekkelijker
al een kleurke opt oog ?
dat maakt de niet-merkgebonden body wel aantrekkelijker
al een kleurke opt oog ?
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
de topcover is wel prachtig uitgevoerd, 3e remlicht, pompjes met veren om het raam open te houden en roofbars, dit alles voor de helft van een kitje voor de yota....
ik had gedacht aan een gele kleur en alles te weatheren met de zoutmethode...
ik had gedacht aan een gele kleur en alles te weatheren met de zoutmethode...
Boussini- Addict
allé vooruit !
we zijn benieuwd voor het eindresultaat.
we zijn benieuwd voor het eindresultaat.
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
en we gaan een poging doen om der een kleurke op te zetten,
en wat zout,
benieuwd hoe dit gaat uitdraaien
en wat zout,
benieuwd hoe dit gaat uitdraaien
Boussini- Addict
Mercikes voor het super verslag tot nu! Weer met veel plezier gelezen.
Betreffende body, inderdaad benieuwd naar resultaat. Heb het al een aantal maal geprobeerd maar nooit echt succes gehad. Dus laat mij aub eens zien hoe het moet!
Betreffende body, inderdaad benieuwd naar resultaat. Heb het al een aantal maal geprobeerd maar nooit echt succes gehad. Dus laat mij aub eens zien hoe het moet!
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
voor mij is het ook een experiment,
moest het der OK uit komen dan leg ik wel even uit hoe je het uitvoert,
weer een kleurtje later,
het zout is der nog steeds, enkel aangevuld met grijze primer, daarna is een roestkleur aangebracht op verschillende plekken en heb ik der ijzervijlsel ingewreven, dit met de hoop om "echt" roest laten te ontstaan na de finale kleur,
en de rest in kleur...
benieuwd wat er gebeurt eens alles geschuurd gaat worden....
moest het der OK uit komen dan leg ik wel even uit hoe je het uitvoert,
weer een kleurtje later,
het zout is der nog steeds, enkel aangevuld met grijze primer, daarna is een roestkleur aangebracht op verschillende plekken en heb ik der ijzervijlsel ingewreven, dit met de hoop om "echt" roest laten te ontstaan na de finale kleur,
en de rest in kleur...
benieuwd wat er gebeurt eens alles geschuurd gaat worden....
Boussini- Addict
na het nodige pekelen, en wat nat naschuren ziet alles der nu zo uit,
de techniek lijkt makkelijk op te pikken, maar ervaring vereist om het der goed doen uit te zien, mischien dat ik na een paar washes het geheel nog wat kan opsmukken,
uiteindelijk ziet het der wel aanvaardbaar uit op het chassis en nog veel te witte top;
volgende op de lijst;
-wash aanbrengen op de top ,body en velgen,
-chroom matteren en wash aanbrengen
-chassis beetje weatheren
-vloerpan maken voor interieur
-geluidsmodule uitvogelen
stay tuned and thanks for watching!
Boussini- Addict
Oei last van een allergie
rataplan- VRCP Crew