experiment 3D print
+3
Chottat
magic2002
joeri1970
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
experiment 3D print
ik weet niet of het iets gaat worden, maar wie niet waagt, niet wint
spiegeltje kwijt van de SCX10 wrangler
zelf een setje getekend in Autodesk 123D Design
upload naar shapeways.com en laten printen
en nu maar afwachten
http://shpws.me/vtE6
spiegeltje kwijt van de SCX10 wrangler
zelf een setje getekend in Autodesk 123D Design
upload naar shapeways.com en laten printen
en nu maar afwachten
http://shpws.me/vtE6
joeri1970- Initiate
- Aantal berichten : 135
Re: experiment 3D print
Zien er cool uit met die logo's erin. Ben benieuwd naar het resultaat.
Chottat- Initiate
- Aantal berichten : 153
@magic2002: ik zag dat je ook al wat spullen via shapeways hebt geupload. Ook al laten printen? tevreden van het resultaat?
@chottat: ik ben ook benieuwd of de logootjes nog goed zichtbaar zullen zijn, want het is allemaal wel klein.
Ik post foto's van zodra de spullen arriveren
grts
@chottat: ik ben ook benieuwd of de logootjes nog goed zichtbaar zullen zijn, want het is allemaal wel klein.
Ik post foto's van zodra de spullen arriveren
grts
joeri1970- Initiate
ik ben zeker tevreden. Als je tijdens ontwerp rekening hebt gehouden met het materiaal waarin je wilt printen komt het zeker altijd goed.. Maar het blijft printen... dus het heeft nooit dezelfde oppervlak afwerking als een stuk wat uit de spuitgiet of extruder machine komt. En dat kan wat ten koste gaan van fijne details.
Hier een detail foto van white strong and flexible.. van dichtbij (Deze is van mijn geprinte rolkooi voor mijn unimog)
Hier een detail foto van white strong and flexible.. van dichtbij (Deze is van mijn geprinte rolkooi voor mijn unimog)
Beetje opschuren?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
dat zullen ze bedoelen met "that grainy feel"
zal de resolutie van de printer en het material zijn, ik dacht 0.1mm ergens op shapeways.com te hebben gelezen
ik ben benieuwd of de logootjes die ik op de spiegels heb gezet, nog wel zichtbaar zullen zijn
net bericht gehad, ze zouden +/- 19 augustus op de post gaan
we zullen wel zien
zal de resolutie van de printer en het material zijn, ik dacht 0.1mm ergens op shapeways.com te hebben gelezen
ik ben benieuwd of de logootjes die ik op de spiegels heb gezet, nog wel zichtbaar zullen zijn
net bericht gehad, ze zouden +/- 19 augustus op de post gaan
we zullen wel zien
joeri1970- Initiate
dit is een fijnere structuur dan de 0,1 printresolutie... tis net of er poeder over zit..
Het is het buitenste beetje poeder dat door het bindmiddel is gebonden.
Dit poeder materiaal wordt met een smv inkjet gebonden en daarna ook nog uitgehard dacht ik. Als je het materiaal doorsnijd is er niks meer te merken van een poeder struktuur. Ik heb al vele modelbouw delen in dit materiaal laten printen. Zelfs ook een nieuwe pomp waaier voor een industrieele vaatwasser. Heb er niks meer over terug gehoord dat deze is gesneuveld of nog steeds z'n werk doet.
Dit poeder materiaal wordt met een smv inkjet gebonden en daarna ook nog uitgehard dacht ik. Als je het materiaal doorsnijd is er niks meer te merken van een poeder struktuur. Ik heb al vele modelbouw delen in dit materiaal laten printen. Zelfs ook een nieuwe pomp waaier voor een industrieele vaatwasser. Heb er niks meer over terug gehoord dat deze is gesneuveld of nog steeds z'n werk doet.
hier zijn ze!
voelen stevig aan, alles volgens verwachting. Logootjes zijn zelfs beter dan verwacht, zijn mooi afgelijnd.
nog even nadenken ivm gladschuren of niet. Het ruwe oppervlak zal snel vuil/zand vasthouden ben ik bang. Ik kan ze mss spuiten dat vult ook een beetje op.
volgende stap is ze plaatsen natuurlijk. Komen dan ook weer fotootjes van.
grts
voelen stevig aan, alles volgens verwachting. Logootjes zijn zelfs beter dan verwacht, zijn mooi afgelijnd.
nog even nadenken ivm gladschuren of niet. Het ruwe oppervlak zal snel vuil/zand vasthouden ben ik bang. Ik kan ze mss spuiten dat vult ook een beetje op.
volgende stap is ze plaatsen natuurlijk. Komen dan ook weer fotootjes van.
grts
joeri1970- Initiate
Super leuke spiegeltjes. Die logos komen er inderdaad goed door.
Chottat- Initiate
- Aantal berichten : 153
De kleur is oppervlakkig. dus als je er aan gaat schuren/polijsten heb je in no-time de kleur er af...
Zelf bestel ik eigenlijk alle nog maar wit(polished). En dompel ik het in wat tamiya lexaan verf.
Zelf bestel ik eigenlijk alle nog maar wit(polished). En dompel ik het in wat tamiya lexaan verf.
die zijn idd mooi gelukt .
axial&maverick- Initiate
- Aantal berichten : 190
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: