Hilux weathering experiment
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hilux weathering experiment
Hi Vrienden,
Ik had in de schuur nog en Hilux kap liggen, het plan was strippen van bruikbare delen en de rest weggooien, iemand had er ooit een exocage omheen willen bouwen en er gaten van 1cm in geboord vlak voor de voorruit enz, een collega rijder zag er nog wel brood in en wilde hem wel hebben.
Om hem vervolgens 2 weken later weer terug te brengen, of er verf opkon.....
De oude verflaag was weggehaald in de straalcabine (..) maar goed, bedoelt als basherkap kon ik 's experimenteren dus de gaten gedicht en na het primeren een basislaag van mat grijs/metaal gegeven, mijn 'eigen' gemixte kleur waar ik wel blij mee ben.
Ik heb meestal een vastomlijnde methode voor roest en vuil, de haarlakmethode maar deze keer wilde ik wat nieuws proberen, sneller, makkelijker en minder omslachtig.
Met dunne laagjes Vallejo acryl in vuil in roest kleuren is het aardig gelukt al zeg ik het zelf, het is een basher dus hij zal er alleen maar beter uit gaan zien en is hij toch gered van het klikomagazijn, les geleerd: gooi niks weg!
De Willy is voor dezelfde meneer, komt in een Wraith:
Groeten Rick
Ik had in de schuur nog en Hilux kap liggen, het plan was strippen van bruikbare delen en de rest weggooien, iemand had er ooit een exocage omheen willen bouwen en er gaten van 1cm in geboord vlak voor de voorruit enz, een collega rijder zag er nog wel brood in en wilde hem wel hebben.
Om hem vervolgens 2 weken later weer terug te brengen, of er verf opkon.....
De oude verflaag was weggehaald in de straalcabine (..) maar goed, bedoelt als basherkap kon ik 's experimenteren dus de gaten gedicht en na het primeren een basislaag van mat grijs/metaal gegeven, mijn 'eigen' gemixte kleur waar ik wel blij mee ben.
Ik heb meestal een vastomlijnde methode voor roest en vuil, de haarlakmethode maar deze keer wilde ik wat nieuws proberen, sneller, makkelijker en minder omslachtig.
Met dunne laagjes Vallejo acryl in vuil in roest kleuren is het aardig gelukt al zeg ik het zelf, het is een basher dus hij zal er alleen maar beter uit gaan zien en is hij toch gered van het klikomagazijn, les geleerd: gooi niks weg!
De Willy is voor dezelfde meneer, komt in een Wraith:
Groeten Rick
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Re: Hilux weathering experiment
Die meneer heeft toch geluk zenne
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Gho cool man
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
tja en wie zal die meneer nu zijn
weer een fijn stukie werk maat
deze meneer is erg gelukkig
ik kom het snel bij je halen
weer een fijn stukie werk maat
deze meneer is erg gelukkig
ik kom het snel bij je halen
outlaw666- Initiate
- Aantal berichten : 35
Mooi hoe het roestrood altijd op de juiste plaats erdoor komt !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Soortgelijke onderwerpen
» experiment 3D print
» Nobody's experiment vliegers.
» tamiya hilux highlift
» Nieuw avontuur(Hilux)
» 1/10 Toyota Hilux - SCX 10 axial chassis
» Nobody's experiment vliegers.
» tamiya hilux highlift
» Nieuw avontuur(Hilux)
» 1/10 Toyota Hilux - SCX 10 axial chassis