RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

+3
Bas
rustigerudy
Zolgrod
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van Zolgrod za 7 jun 2014 - 22:59

Nog een oud promo A4'tje gevonden van de Christiaensen. Eigenlijk echt vintage  Very Happy 
Het papiertje waar ik eind jaren 80 ('88?) constant heb mee rondgelopen. (vandaar de vouwen, het moest mee in mijne broekzak)
En maar kwijlen op de Monster Beetle en den Thunder Shot, maar om financiële redenen is het dan toch slechts de Falcon geworden.

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. ChristiaensensPromo-Frontsmall_zps2d691431

En ik die ondertussen dacht dat ik destijds voor een 4000 oude Belgische franken in de hobby was gestapt, maar het was dubbel.
Nu weet ik ook terug waarom ik nooit echte lagers heb gestoken, maar altijd met de witte plastieken ben blijven rijden.
Waar je nu al gesteld bent voor een 10€, was het destijds 40€ voor de lagers.  Shocked 
Wel leuk om de prijzen nog eens terug te zien, en gelukkig zijn de prijzen nog ongeveer gelijk voor beter materiaal (en meer keuze!)

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. ChristiaensensPromo-Backsmall_zpseec1359f

Voor de mensen die het niet meer weten, of nooit hebben geweten, 1€ = 40,3344 BEF
Zolgrod
Zolgrod
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 41
Woonplaats : Hoevenen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van rustigerudy za 7 jun 2014 - 23:06

mijn vintage komt ook van christiansens ...
mijn ma betaalde toen nog alles
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van Bas zo 8 jun 2014 - 6:03

Hehe mijn eerste was een thundershot Smile Destijds 10.000 betaald met zender en 2 batterijen, lader, reserveonderdelen. Veel upgrades aan gedaan en veel plezier aan beleefd... En ook een jaar 'dromen' voor ik m'n eerste RC kon kopen...

Waar is den tijd - bedankt voor dit stukje nostalgie!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van tamiyatony zo 8 jun 2014 - 9:58

Mijn eerste was ook en Thundershot (heb deze nog steeds!), weet niet meer exact de prijs maar dacht toen 10.000BFr. incl. zender/ontvanger. Batterijen toen waren 1200mAh NiCad aan 1200BFr. het stuk  Exclamation 
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van Ranger Joe zo 8 jun 2014 - 10:32

Mijn eerste was in '82 de Holliday Buggy gekocht met het geld dat ik van iedereen had gekregen voor mijn plechtige communie (jaja ik ben al zo oud  Laughing  ). Na een half jaar verkocht en een okkazie Sand Scorcher gekocht en vanaf toen ging het snel en veel, al mijn spaargeld en klusjesgeld (later vakantiejobs) ging integraal op aan Tamiya. Op een bepaald moment had ik er 25 waaronder alle SRB's en de toenmalige 3 speeds. Alles in een koop verkocht 20j geleden (nu natuurlijk al véél spijt van vooral dan van de Blazing Blazer en de Mountaineer). Nu heb ik alleen nog een XC/CC en ik denk dat het daar bij zal blijven of ik moest ooit een Blazing Blazer vinden voor een goede prijs.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van slashplayer zo 8 jun 2014 - 20:47

confronterend om te zien, ik stond daar vroeger ook altijd te kijken...
maar steeds te duur voor mijn toenmalig budget. ben da nu wel aant goemaken  Razz 
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van Boussini zo 8 jun 2014 - 22:40

kunde het u nog voorstellen?
300€ voor een adspec (basis) zender setje Laughing

mijn eerste "echte" was een tweedehands Kyosho spyder mkII gp , toen 5000 Bfr.
waarna ik na 14 dagen al 3500 Bfr kon uitgeven aan een nieuwe motor...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot. Empty Re: Hoe duur was het toen? Falcon, Monster Beetle, Thundershot.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum