RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

+6
tamiyatony
Chottat
crissypaint
rustigerudy
desmoboy
Toyobart
10 plaatsers

Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van Toyobart za 31 mei 2014 - 10:49

Ahum,

Dit zou eigenlijk bij "gezocht" kunnen maar omdat ik hier nuttige tips verwacht zet ik het maar gelijk in "technisch" Smile

-Dit is een hypothetische stelling :
Stel ik heb 100€ te besteden en ik wil met een 1/10 auto ( brushless power ) zo lang mogelijk alles geven.
-vragen :
Welke lipo's te kopen?
Waar kopen?
Ik heb bvb al gekeken bij HOBBYKING maar ik zie door het bos de bomen niet meer...
-Ik wil ze gebruiken in bvb :
een lichte onroad ( f103 ) => gewicht is belangrijk daar de grondspeling bijna niks is...
een offroad buggy
misschien een boot
en uiteraard om te trailen

Ik ben benieuwd naar jullie tips !


Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van desmoboy za 31 mei 2014 - 12:05

Bij hobbyking staan de afmetingen van iedere batterij dus kom je er wel, het is gewoon een beetje zoeken op hun site. De site is duidelijk genoeg. Het is een beetje wennen. En dat juist dat de keuze groot is. De prijs is ook top bij hun, ik heb bij hun goede ervaring.

Ikzelf heb verschillende formaten van batterijen.
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van rustigerudy za 31 mei 2014 - 12:47

ik heb ook lipo van hobbyking
ik neem de goedkoopste per capaciteit
denk 2s 5000mah voor 13euro
en tevreden van.
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van crissypaint za 31 mei 2014 - 13:33

ik gebruik er ook alleen van hobbyking en tevreden van
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van Chottat za 31 mei 2014 - 17:28

Ik heb er ook van HobbyKing en ben er tevreden van. Voor 12-13 € heb je er al één (hard case). De C-waarde is wat laag (25C met max 30C). Maar om te trailen MEER dan voldoende. Lichte opstellingen on- of offroad zijn ermee mogelijk.
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van tamiyatony za 31 mei 2014 - 20:24

Sorry om de algemene tendens hier te doorbreken, maar ik heb slechte ervaringen met Turnigy (=Hobbyking dacht ik?).
Een 3S 3600mAh waarvan één cel zichzelf zéér vlug ontlaad. Bij elke oplaadbeurt moet ik deze balancen en dezelfde dag nog gebruiken.

Heb ook een Zippy 2S 2200mAh (= ook weer Hobbyking dacht ik), voorlopig nog geen problemen mee, alleen is ze geen 2200mAh, maar eerder 2000mAh.

Dan nog 3 Turnigy 1S 600mAh voor in een quadcopter: één keer crashen en daar waar de connector op de batterij is gesoldeerd, scheurt heel de boel uit mekaar. Slechte kwaliteit dus (in mijn ogen toch).

Heb ook nog een LRP 2S en een GensAce 3S en deze presteren niet alleen uitstekend, ook de algehele kwaliteit ligt stukken hoger dan die van Hobbyking (ook de prijs ligt een pak hoger natuurlijk).
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van Bas vr 6 jun 2014 - 23:10

Oei, deze heb ik gemist denk ik...

Ik ben ook tevreden van de hobbyking lipo's, heb enkel eens een 3S pack gekocht waarvan een cel kapot was. Ik heb nu de nanotech's die ik heel wat beter vind dan de gewone - maar er zijn idd mensen die juist het tegengestelde ervaren.

Belangrijk is de ontlaadwaarde van lipo's, waardoor mijn lijstje parameters op onderstaande komt:
- Afmetingen
- 2S
- ontlaadwaarde

Voor te trialen zou ik kleine batterijen aanraden, bvb 2200 mAh op 40C. Qua ontlaadstroom is dat ruim voldoende, batterijtjes zijn compact om mee te nemen en in een wagen in te bouwen. Ik rijd met de SCX de meeste trials uit op één batterij, meestal vervang ik ze op een rustig moment halverwege de trial preventief (om de boel niet op te houden als ze eens écht plat valt).

Maar ik heb al gemerkt dat bij het brutere werk (de wraith of bvb mijn gravel hound brushless vliegmachien) de batterijen zeer warm worden en opblazen als een ballon. Daarom heb ik voor de wraith nu een batterij in backorder staan met extreme specs, 4200mAh 65-130C (maw ontlaadstroom van 273A - 546A). Als dat niet genoeg is weet ik het ook niet meer.

Aangezien je een budget hebt van €100 kan je perfect 2 sets batterijen kopen: neem er bvb 3 om te trialen en koop de rest van je budget op aan batterijen om te bashen. Normaal zal je wel aan 3+2 batterijen geraken, genoeg om een trial uit te rijden en toch een uurke te gaan bashen. Kies wel batterijen uit het EU warehouse, anders heb je zo goed als zeker douane + lange levertermijn aan je broek.

Er hangt natuurlijk veel af van welke wagen, welke belasting, welke motor, etc. Maar als je bvb je TXT neemt, en daarin een 5000mAh steekt, zal je toch wel een half uur goed kunnen gassen, denk ik.
In je F103 zal je een bepaalde afmeting (breedte x hoogte) nodig hebben om de batterij te doen passen in het chassis, ik vond de HK 'Shorty' wel interessant, ook hiervoor. Da's die die ik voor de Wraith besteld heb.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23134__Turnigy_nano_tech_Shorty_4200mah_2S2P_65_130C_Hardcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html?strSearch=shorty

Good luck!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van ivanrc za 7 jun 2014 - 6:36

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21939__Turnigy_nano_tech_4000mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2849_Slash_Rustler_Bandit_Stampede_compatible_.html

Zowel met de Wraiht als de slash: power genoeg! ;-)
ivanrc
ivanrc
Regular
Regular

Aantal berichten : 419
Woonplaats : Vlaams Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van axial&maverick zo 14 dec 2014 - 18:26

is het beter om een hogere C-waarde te nemen?
want heb nu juist een traxxas slash ford gekocht en wil er een lipo in steken maar zou deze ook graag gebruiken voor men axial honcho
voor de traxxas stellen ze dit voor 5800mAh 7.4v 2-Cell 25C LiPo Battery
maar mag daar ook een 4cel in en 40c bvb

gegevens van de traxxas :Waterproof XL-5 ESC 12 titan turns motor

gegevens van de honcho: robitronic speed 2star + 20 turns motor

mvg wouter
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van Bas zo 14 dec 2014 - 22:19

Die batterij die ze voor de Traxxas voorstellen zal ook goed zijn voor je honcho:
5.8A op 25C is 145A max ontlaadstroom, zeker genoeg voor een trialer.

Als je de keuze hebt om méér C te hebben is dat altijd meegenomen.

Maar ik stel me wel vragen bij de voorgestelde batterij voor de Traxxas: 'slechts' 145A voor een 12 turns motor is niet zo veel...
Ik zou eerder gaan voor bvb 7500 op 90C -> 675A ontlaadstroom. Bijvoorbeeld, he.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van axial&maverick ma 15 dec 2014 - 10:47

bedankt voor de reactie de c-waarde wil zeggen wat hij max kan van stroom

zou deze dan goed zijn voor de 2?

Turnigy nano-tech 5800mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2843 )

alvast bedankt
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van buzzy10719 ma 15 dec 2014 - 20:45

Om even nog te reageren op je vorige post.
In je Traxxas zeker geen 4cel stoppen want dan is je ESC naar de wip.
3cel zal normaal nog lukken maar heb al gehoord dat er zijn die met een 3cel de ESC opgeblazen hebben.
Zelf gebruik ik in mijn Traxxas Rustler brushed (zelfde setup als bij jou) een 2cel 3300mAh 25-50c nano-tech.
Lekker om mee te bashen en afhankelijk van de ondergrond kan ik tussen de 20 a 30 min rijden.
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van axial&maverick ma 15 dec 2014 - 20:50

Ik heb turnigy nanotech 4200mah 2s2p 40~80c hard case besteld dus denk dat deze goed zijn niet?

Bedankt voor jullie reactie
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van crissypaint ma 15 dec 2014 - 21:11

axial&maverick schreef:Ik heb turnigy nanotech 4200mah 2s2p 40~80c hard case besteld dus denk dat deze goed zijn niet?

Bedankt voor jullie reactie
die zijn super moatje
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van axial&maverick ma 15 dec 2014 - 21:14

Nice hoop dak ze snel heb Wink. Miet enkel ies kijken hoe ik die moet opkaden met men lader.

Nog 1vraagje waarvoor staat die 'p'

Grtz w
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van rustigerudy ma 15 dec 2014 - 21:51

2s2p

2serie2parrallel , dat is hoe de cellen binnen het pack gemonteerd staan
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? ) Empty Re: Lipo batterijen ( welke en waar kopen ? )

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum