RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RC4WD Orange G2

+10
desmoboy
Tamiya1970
davy (just drift it crew)
Boussini
Cornholio
Bas
axial&maverick
Chottat
karel47
GhostCrawler
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Chottat za 17 mei 2014 - 23:28

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 4078649926 
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 31 mei 2014 - 10:56

Omdat mijn RcModelex bumper aanpassing niet zo liep als ik had gehoopt heb ik een originele RC4WD Gelande 2 bumper gekocht, deze kwam vandaag in huis. Jippie..........
Alleen de Jippie was van hele korte duur, toen ik hem inelkaar had gezet was hij voor het oog al schots en scheef maar ik denk, dat zal ik me wel verbazen.
Echter toen ik hem op het chassis schroefde, wilde de body er niet eens meer op, zo gigantisch krom, scheef en wat al niet aan die bumper Shocked. Dit is gewoon beschamend dat ze dit zo durven verkopen. Maar waarschijnlijk laten ze dit ook allemaal in honkytonky land maken.
Eerst heb ik de L-beugel bekeken, deze was niet haaks en de gaten waren ook nogeens scheef geboord zodat hij scheef voor de auto zat. Ik heb 1 gat van 2,5 naar 5 mm moeten boren om hem recht voor de auto te krijgen.
Zowel de bumper als de L-beugel helemaal moeten bij- en verbuigen om hem in het gelid te krijgen, gewoon schandalig.
Uiteindelijk de bumper ervoor gekregen, ook nog recht alleen dit is de allerlaatste bestelling richting RC4WD, wel krijgen ze nog een uitbundige mail van mij.
De bumper had gaten voor lampen en voor een lier, allebei vindt ik niet mooi en heb de bumper dus dicht gemaakt met 0,5mm traanplaat, geknipt, grondverf erop, matte Tamiya lak en bevestigd met Bison spraylijm. Wil ik er toch ooit nog een winch op kan het er zo weer af.
Hieronder de foto's bij het verhaal.



RC4WD Orange G2 - Pagina 2 93_zps1b99ae90

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 94_zps51b33ea1

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 95_zps58379d8c

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 96_zpsc9f5ff61

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 97_zps83eca461

Vervolg van het spuiten van de nieuwe body. Gisteravond heb ik hem nog in de Tamiya primer kunnen zetten zodat ik vandaag kon beginnen met het spuiten van de kleuren.
Aangezien het vorige keer niet goed wilde lukken met het afplakken van de spatbordranden, vooral aan de achterzijde omdat daar die lastige laspuntjes op de kap lopen precies tegen de spatbordrand aan. Ik had volgens mij alles goed afgeplakt en toch liep de verf eronder, dus moest het nu anders en wel zo:
Na het primeren van de body heb ik eerst de spatbordranden zwart gespoten, dit goed laten drogen en daarna vanmorgen de spatbordranden afgeplakt. Toen de body oranje gespoten en na het verwijderden van de tape Shocked..............echt zo rete strak geworden yesssssssss.

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 105_zps65668524

Misschien door de flits is het niet helemaal mooi te zien maar er zit totaal geen oneffenheid in het zwart of oranje.

Daarna alle ramen gesmoked, natuurlijk zal iedereen dit niet mooi vinden maar ik wil ook niet wat een ander heeft, want kopie's zijn er tenslotte al genoeg :mrgreen: .

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 106_zps7948edca

Daarna heb ik de traanplaat delen matzwart gespoten en een daggie laten drogen. Toen dit goed droog was heb ik met redelijk grof schuurpapier de bovenkant weer opgeschuurd zodat het effect van de plaat mooier uitkomt.
De originele chromen luchtinlaten op de motorkap heb ik voorzien van gaas zodat dit wat realistischer overkomt, volgens mij is dit redelijk gelukt.
Ook de zijdelen met traanplaat allemaal geschuurd en daarna allemaal gemonteerd.

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 107_zps842c26f2

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 108_zps82586d05

Morgenvroeg het rack monteren, hiervan had ik de gaten al geboord. Ramen monteren, spiegels, grill, lampen enz enz.
Wordt dus vervolgd, en weer bedankt voor het kijken.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van desmoboy za 31 mei 2014 - 11:01

Mooi die traanplaat
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 31 mei 2014 - 21:17

Gisteravond en vanmorgen nog flink doorgewerkt aan de body. Achter de grill zwart gemaakt zodat je niet het oranje er doorheen ziet.
Ramen verlijmt, heel voorzichtig het protectionrack gemonteerd. Hiervoor eerst alles afgeplakt zodat ik de lak niet zou beschadigen tijdens de montage, en dat is goed gelukt.
De lampeglaasjes gemonteerd en hier en daar wat stickerwerk geplakt.
Lampen en grill geplaatst, spiegels en snorkel gemonteerd.
De sidequards moeten nog gemonteerd worden en dan nog een traanplaatlijst onderaan de body langs, deze moet ik nog op maat knippen en spuiten e.d.
Wachten op de nieuwe wielen en dan zou hij een testritje kunnen maken in de tuin.
Hier wat pics tot zover.

Trouwens: weet iemand nog een adresje waar je 1:10 kentekens kunt laten maken of een idee hoe het zelf te doen.
Ik zoek namelijk een rechthoekige plaat voor achter en een normale voor de voorkant.

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 109_zps852ce592

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 110_zpsdfc19766

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 111_zps8b6567cf

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 112_zpsf4371f2d

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 113_zpsf8cfc77a
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Toyobart zo 1 jun 2014 - 7:30

een pareltje !  RC4WD Orange G2 - Pagina 2 4078649926 
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler ma 2 jun 2014 - 18:10

Vandaag weer een beetje gefreubeld aan de D90. Aangezien de wielen er nog steeds niet zijn maar eens wat aan wat kleine details gewerkt, zoals de trekhaak. Deze was van RC4WD toch wel erg prijzig en daarom zelf bezig gegaan met 2mm Styreen.
Strook gesneden, uitgemeten en geboord, daarna verwarmt met een heattool en daarna gezet. Om hem zo realistisch mogelijk te maken heb ik er extra inbussen ingezet zoals je ook bij het origineel zit, gelukkig had ik nog een partij zwarte 2,5mm inbusschroeven in voorraad en dat ziet er na eigen zeggen netjes uit 8-) .
In eerste instantie had ik de trekhaak met 1mm en 1,5mm geprobeerd maar dit was niet stevig genoeg en ging bewegen dus 2mm was de oplossing echter kon ik hem dan niet tot bovenzijde bumper doorlaten lopen omdat het reserve wiel daar zat.
Maar als alles weer is gemonteerd zie je daar niks weer van en je hebt wel een goed en stevig werkende trekhaak voor weinig.
Gespoten met Tamiya primer en Tamiya Matt Black.

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 115_zps97232ecf

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 116_zps987223b9

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 117_zps381f6a96

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 118_zps5ba14f75

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 119_zps03215b2b

Dashboard en interieur is geplaatst, zo ook de 27mhz die ik bijna was vergeten.
Achter de bestuurder een scherm geplaatst en matzwart gespoten, hiervan zal ik later even een foto maken. Camera accu was leeg Sad

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 122_zps732fe1e1

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 120_zps933677cb

Al met al gaat het op het moment voorspoedig.
Wordt vervolgd........
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Boussini ma 2 jun 2014 - 19:01

nice job!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler vr 6 jun 2014 - 21:27

Natuurlijk nog wat totaal foto's van de auto tegoed, in eerste instantie de G2 Beadlocks eronder gezet omdat mijn witte Land Rover wielen er nog steeds niet zijn, wel is mooi dat het reserve wiel dezelfde velg/band heeft.
Als locknut heb ik gekozen voor de SDI schroefven, hierinkomt nog een afwerkdop zodat het zand buiten blijft.
De Gelande 2 is ontdaan van alle electronica, want dat heb ik toch maar in mijn SCX10 geplaatst.
Waarom nieuw kopen als je alles hebt, toch.......... Surprised .
Hier dan een paar pics, er komt nog een fotosessie ergens in de natuur. Ben benieuwd na de reactie's wat jullie ervan vinden.

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 1261_zps9c0a2d56

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 127_zpsc1865f5a

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 128_zpsa9e23024

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 129_zps1e208ac9

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 130_zpsbd28cfe1

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 131_zpsf6e59a52
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van marc b vr 6 jun 2014 - 23:32

zeer mooi gedaan
marc b
marc b
Regular
Regular

Aantal berichten : 242
Woonplaats : Geetbets

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van schippertje za 7 jun 2014 - 7:58

heel mooi, maar wat is tie nog proper hé.
Zal nog wel verandering in komen.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van tamiyatony zo 8 jun 2014 - 9:42

Zéér knap, bijna té mooi om mee buiten te komen...  Razz 
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 - Pagina 2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum