RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RC4WD Orange G2

+10
desmoboy
Tamiya1970
davy (just drift it crew)
Boussini
Cornholio
Bas
axial&maverick
Chottat
karel47
GhostCrawler
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler di 6 mei 2014 - 14:52

Hier ga ik een bouw verslag dumpen van een RC4WD Gelande 2.
Niks geen bijzondere auto die erg mooi moet worden, maar een degelijke Jeep die ook echt weer de natuur in gaat en trials gaat rijden en niet te mooi wordt zodat ie alleen maar op de plank komt te staan Laughing
De kleur wordt oranje/zwart, even een keer wat anders dan grijs, groen of blauw zoals de meesten hem hebben.
Waarschijnlijk gooi ik er nog wel een thema over maar tot op heden nog geen goede kunnen vinden, dit zal hopelijk tijdens de bouw nog naar boven komen.
Ik heb in het verleden al een G1 gebouwd alleen was dat geen pronkstuk van RC4Wd en zaten vol met fouten en slecht gekozen materialen, na veel bouwprojecten te hebben gelezen ging ik dan toch maar voor de G2 omdat die 100% beter moet zijn, we zullen zien.

RC4WD Orange G2 100_4901_zpse116b7a0

Vandaag begonnen met de bouw van de G2.
Ik heb nog geen enkel merk gezien waar ze ieder type/maat schroefje in een apart zakje hebben gestopt en gelabeld, je hoeft dus niet te meten of de dikte of lengte klopt.
En wat op de foto staat is nog maar een gedeelte van de zakjes.

RC4WD Orange G2 001_zpsfb15715d

RC4WD Orange G2 0001_zpsc952f6d9

Omdat ik op verschillende fora al had gelezen dat ze erg zuinig zijn met vet in alle draaiende delen, heb ik het diff geopend en gevuld met Stilhl diff vet. http://www.stihl.nl/stihl-hd-tandwielvet.aspx.

RC4WD Orange G2 2_zpse1974a71

Volgens mij was dit de bedoeling want de diffs zaten totaal niet strak aangedraaid, eerder gewoon los. Het draaid allemaal erg soepel.
Dit heb ik dus bij de voor en achteras gedaan en daarna de boel gesloten.
Daarna was de montage van de beugel voor de links aan de beurt, zowel voor als achter. Het is gewoon echt mooi dat er helemaal geen enkel deel plastic wordt gebruikt.

RC4WD Orange G2 4_zpsb11ee07c

RC4WD Orange G2 5_zpsf3ac23a9

Daarna worden alle links gemaakt, RC4WD heeft ieder verschillende lengte genummerd zodat dit eigenlijk niet verkeerd kan gaan.
De Rod Ends zijn van betere kwaliteit dan in het verleden van de G1, alleen de luxe met de messing inleg blijft dus een optie.

RC4WD Orange G2 6_zpsc512d7a2

RC4WD Orange G2 7_zpsc16a896e

RC4WD Orange G2 8_zps69413654

RC4WD Orange G2 9_zps329c6bd8

Toen het Diff aan de beurt was heb ik deze ook eerst geopend en voorzien van het Stihl vet, daarna gesloten.

RC4WD Orange G2 10_zpsf515a554

Daarna aan beide kanten een motorsteun bevestigen. Deze op de foto leek klein maar uiteindelijk valt hij in het frame en zit hij goed opgesloten.
RC4WD Orange G2 11_zps29e34c18

Al met al bouwt deze kit snel weg, zou je een dagje vrij hebben bouw je sowieso het chassis in een dag op.
De framedelen zijn aan de beurt, als je de delen pakt weet je ook waarom de auto zo zwaar en degelijk zijn. Geen flut aluminium, althans zo voelt het.
RC4WD Orange G2 14_zps0891f192

Verstevigingsbalk/afstandshouder, diffhouder en andere delen worden gemonteerd, het schroeft allemaal mooi weg.

RC4WD Orange G2 16_zpse21aa941

Voor je het weet heb je hem in elkaar en begint het echt op een chassis te lijken.
En het begint erg degelijk aan te voelen. Wat mooi is van RC4WD je hoeft de auto nooit te verzwaren omdat het van zichzelf al een behoorlijk gewicht heeft.
Als je dit zou vergelijken met een Axial chassis is deze zeker 3x zwaarder (kaal chassis).

RC4WD Orange G2 17_zpsab92d01c

De foto's op Fhotobucket zetten en de tekst schrijven duurt bijna langer dan wat ik hierboven heb gebouwd Laughing
Maar wordt vervolgd..................
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van karel47 di 6 mei 2014 - 19:13

knappe aankoop man, ik heb de gelande 1 zijn mooie chassis ... mini landrovers  RC4WD Orange G2 4078649926 
karel47
karel47
Regular
Regular

Aantal berichten : 743
Woonplaats : ninove belgium

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Chottat di 6 mei 2014 - 20:11

knappe wagen. Heb destijds getwijfeld tussen deze en de SCX10.
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van axial&maverick di 6 mei 2014 - 21:22

ziet er een heek heel leuk projectje uit...  What a Face 
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Bas di 6 mei 2014 - 21:28

Mooi verslagje! En hopelijk ook een mooie wagen, binnenkort Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler do 8 mei 2014 - 12:15

En verder met de D90.
De dempersteunen zijn aan de beurt, deze kun je eigenlijk niet verkeerd monteren, de gelijke curv komt voor de met lengte verschil komt achter. Er zitten 2 gaten in, de bovenste zal hij het meeste scale lijken, en met de onderste hoger op de benen en zal die makkelijker over hindernissen gaan, maar ik ga voor de looks dus komt die bovenin.

RC4WD Orange G2 18_zpsb57240fd

RC4WD Orange G2 19_zps9fdedaed

Daarna is het tussendiff aan de beurt, deze heb ik ook eerst los gehaald en ook hier weer weinig vet.
Hiervoor gebruik ik  de dikke “Molybdeen Grease”. Genoeg erin en dan de boel sluiten en met beleid aandraaien.

RC4WD Orange G2 20_zpse4076bc1

RC4WD Orange G2 21_zps7e088aa7

RC4WD Orange G2 22_zps564ba1fa

Daarna kan het tussendiff worden gemonteerd en de dikke en solide tussenas ook, die is echt massief. Ze leren het dus nog wel bij RC4WD.
En langzaam aan valt het chassis in elkaar.

RC4WD Orange G2 23_zpsfb2ad834

RC4WD Orange G2 24_zpsa02fa1fe

Dan worden de voor en achterbumper gemonteerd, ik monteer de voorbumper wel maar deze zal t.z.t. worden vervangen voor een andere. Ik heb een RCModelex bumper voor een D90 liggen en misschien dat ik die nog wel pas ga maken, want een bumper is ook snel weer 50 euri’s.
De achterbumper krijgt in een lader stadium nog een trekhaak, die ga ik maken van messing.

RC4WD Orange G2 26_zpsba70b0ba

RC4WD Orange G2 25_zps2c33b482

Dan hebben we dit, hij gaat lekker…….maar veels te snel.

RC4WD Orange G2 27_zps9033da90

Dan zijn de links aan de beurt, ik begin aan de achterzijde. Alles past mooi en schroeft erg makkelijk weg.

RC4WD Orange G2 28_zps296995a3

RC4WD Orange G2 29_zps918e9182

RC4WD Orange G2 31_zpsf13b5829

RC4WD Orange G2 30_zps3851550e

Daarna is de voorkant aan de beurt, deze heeft 2 links naar de diffplate en maar 1 naar het frame.
Als dit gemonteerd is kan alles nog van links naar rechts, maar daarna wordt we voor aan het chassis nog een dwarslink geplaatst.

RC4WD Orange G2 32_zpsff453cb1

RC4WD Orange G2 33_zps90f1616e

Over de dwarslink is veel te doen op veel filmpjes en fora, deze zit namelijk danig in de weg als de stuurstang gemonteerd moet worden, bij RC4WD hebben ze hem waarschijnlijk niet getest met een universele servo. Maar hier kom ik later op terug.
Omdat ik niet kon wachten heb ik de wielen eronder gezet. Niet de standaard die RC4WD erbij levert omdat ik die niet echt scale vindt lijken. Bij mij komen de “Tango Down 1.9 Internal beadlock Wheel” eronder. De banden zijn de “Mud Plugger”  ook van RC4WD, deze hadden ze ook onder de Gelande 1 en vindt ik het meeste scale staan. Misschien dat ik later nog een andere ernaast neem maar da’s voor later.

RC4WD Orange G2 34_zps03639b76

Daarna de aandrijfassen gemonteerd, de koppen van alu en de as zelf van kunststof. Sommigen krijgen ze kapot maar ikzelf heb nog nooit een as kapot gekregen. Ze lijken ook er veel op die van Axial maar zien en voelen erg degelijk aan.

RC4WD Orange G2 39_zps06d2022f

Dan de accuplaat aan de beurt, daarop zitten de paaltjes waar later het interieur aan vast wordt gezet.

RC4WD Orange G2 35_zps69d1b346

En dan Yessss een accubakje, dit is dus niet vanzelfsprekend, want bij de vorige Gelande zat dit er dus helemaal niet bij en moest je zelf een plaat en plekje zoeken. Ze worden dus iets beter bij RC4WD, alleen niet helemaal het mooiste plekje op de achterzijde want nu moeten er nieuwe motorkabels worden getrokken + verlengkabel op de servo, en die verlengkabeltjes heb ik het nooit zo op, omdat er altijd vuil tussen kan komen en het contact kan verstoren.

RC4WD Orange G2 36_zpsc507d011

En dan, dan hebben we al bijna een rijden chassis.

RC4WD Orange G2 37_zps36442f7c

Foto van de onderzijde, al dat alu nog krasvrij……….maar voor hoelang.
Het eerste krasje doet altijd aauuww. Maarjah deze gaat wel echt rijden in tegenstelling met de Willy, die nu door zijn nieuwe baasje wordt verbouwd.

RC4WD Orange G2 40_zps987c99f7

RC4WD Orange G2 38_zpseac506c3

Dan de Absima 50T van Conrad gemonteerd en gelijk nieuwe silliconen kabels gesoldeerd en langs het frame naar achteren gelegd.

RC4WD Orange G2 41_zps83694fae

RC4WD Orange G2 42_zps19afa75b

RC4WD Orange G2 43_zps2676221e

RC4WD Orange G2 44_zps9ccf3192

Dit was de updat voor vandaag, later meer.............
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Chottat do 8 mei 2014 - 13:07

Knap. Ziet er een tamelijk gemakkelijke bouw uit.
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler do 8 mei 2014 - 13:30

Het bouwt ook erg makkelijk weg, mede doordat alle schroefjes apart in zakjes zitten en de bouwtekening duidelijk is.
Chassis zou in één dag te bouwen zijn.....mits je de tijd er voor hebt.
Maar het bouwproces is het mooiste dus moet ook het langste duren.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Cornholio do 8 mei 2014 - 13:34

Leuk verslag, prettig om te lezen!
Ziet er inderdaad een zeer kwalitatieve kit uit.
Rechtstreeks bij RC4WD besteld? Problemen gehad met de douane?
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler do 8 mei 2014 - 13:38

Deze kit komt uit GB.
http://www.rcbitz.com/
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Cornholio do 8 mei 2014 - 19:05

Ok, geen last met douane dus Smile
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler vr 9 mei 2014 - 16:45

Omdat de servohevel tegen de dwarslink aankwam tijdens het inveren heb ik de servo met 0,5cm verhoogd met kunststof afstandbusjes. (Sorry voor de slechte foto)

RC4WD Orange G2 45_zps7b5bbd45

Ze hebben wel een inkeping gemaakt omdat de moer aan de onderzijde van de hevel anders tegen het chassis zou lopen.
Hier hadden ze volgens mij beter over na kunnen denken, er was namelijk ruimte om de servo meer naar de midden te plaatsen, maarja.......

RC4WD Orange G2 47_zps101074af

Hier een foto toen de afstandsbussen er nog niet op zaten, met inveren kwam hij tegen de link.

RC4WD Orange G2 49_zpsfbe877a6

De servohevel die ik had was dus te kort, (helemaal rechts had ik er eerst op).
Gelijk nieuwe van Robbe besteld dit zijn hele dikke en stevige kunststof hevels. De de overige delen afgeknipt en de lange kant wordt dus nu gebruikt en geeft net de extra lengte die ik nodig was.

RC4WD Orange G2 51_zpsa9ee4a4b

Nu komt hij mooi in het het hoekje waar het voor bedoeld was.

RC4WD Orange G2 52_zps1dbafdf6

En hij komt bij volledig inveren niet eens in de buurt van de link, dus probleem opgelost.

RC4WD Orange G2 53_zps0aa169b5

RC4WD Orange G2 54_zpsd050b220

Toen even prutten met de RCmodelex bumper die ik heb liggen. Deze past niet op het chassis van mij en zal dus een beetje moeten worden aangepast. Als eerst zullen de bevestigingen eraf moeten. Aangezien dit zwaar metaal is zal de slijptol zijn werk moeten doen want voor de dremel is dit veels te grof.

RC4WD Orange G2 55_zps417f3a53

Ook deze bevestigingen voor lampen gaan eraf.

RC4WD Orange G2 57_zps06fb111d

Na flink wat slijpen is dit voorlopig het resultaat.

RC4WD Orange G2 59_zps5aa55329

Bij RC4WD doen ze het met een beugel, en op die manier ga ik hem dus ook bevestigen.

RC4WD Orange G2 Z-S0853-7

RC4WD Orange G2 Z-S0853-6

Het chassis wordt voorlopig bewaakt door de nieuwe bestuurder :mrgreen: .

RC4WD Orange G2 61_zps5247a668

Aangezien ik nog even moet wachten op het binnenkomen van de body, ben ik al een beetje aan het fabrieken met een navigatie en een 27Mhz voor op het dashboard. Lekker pielen met styreen en seconden lijm. Al viel dat laatste nog niet mee want ik had de 27Mhz al vast aan de vingers zitten Shocked .

RC4WD Orange G2 62_zps61cc3c18

Maar we klussen lekker verder en de ideeën komen vanzelf.
Wordt vervolgd .....................
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Cornholio vr 9 mei 2014 - 17:29

Ivm de servo, moeilijk te zien op de foto maar had het probleem ook niet opgelost geweest moest je servo gewoon omgedraaid gemonteerd hebben? Al dan niet met een alu servohoorntje.
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Boussini vr 9 mei 2014 - 23:14

vrij typisch rc4wd , sommige dingen zijn soms niet doordacht op passen gewoonweg niet,

wel alles mooi opgelost hier Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 10 mei 2014 - 7:43

Cornholio schreef:Ivm de servo, moeilijk te zien op de foto maar had het probleem ook niet opgelost geweest moest je servo gewoon omgedraaid gemonteerd hebben? Al dan niet met een alu servohoorntje.

Heb ik ook geprobeerd alleen dan stond de stuurstang erg scheef en was eigenlijk te kort.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Cornholio za 10 mei 2014 - 8:15

Ok, gewoon even proberen mee te denken Wink

Boussini schreef:vrij typisch rc4wd , sommige dingen zijn soms niet doordacht op passen gewoonweg niet
Bizar in deze prijsklasse en nog veel eigenaardiger dat mensen dit "gewoon" accepteren Shocked
Moest dit het geval zijn met bv Tamiya of één van de andere grote merken zou je het nogal horen denk ik...
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 10 mei 2014 - 10:43

Boussini schreef:vrij typisch rc4wd , sommige dingen zijn soms niet doordacht op passen gewoonweg niet
Bizar in deze prijsklasse en nog veel eigenaardiger dat mensen dit "gewoon" accepteren  Shocked

Op zich is het natuurlijk wel een luxe product die ze wel constant verbeteren. Als je deze namelijk vergelijkt met de Gelande 1 hebben ze hem zeker 400% verbeterd. Dus ze hebben wel wat met de kritiek gedaan.
Alleen het verbaast me dat ze zoiets niet testen met verschillende servo's, of al uberhaubt servohevels erbij leveren wat weinig kost want daar zit uiteindelijk het probleem.
Maar uiteindelijk ben ik met het huidige resulataat erg tevreden, heb het chassis al een beetje getest en klimt overal overheen.
Nu wachten tot de body binnenkomt en een beetje freubelen met details.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Boussini za 10 mei 2014 - 20:59

deze is al zoveel verbetert dan de gewone trailfinder2 , en die is 1000x beter dan de eerste "budget" korea TF , anderzijds de eerste usa TF's zijn veruit beter "afgewerkt" ( toch bij mijn jeep edition )
zeker niet vergeten de tussenbak en de tranny los te zetten en eens te laten draaien om deze te centreren, ik vind de vaste alu link tussen beide feitelijk niet zo een goede zaak mits hij niet 100% gecentreerd staat ( bij de tf2 yota ) hier zou een cardan feitelijk beter staan

en oooh zo belangrijk ne pot locktite, alles wat van een rc4wd kan afvallen of lostrillen gaat dat gewoon ook doen Laughing
van miserie heb ik op mijn gele yota alle schroeven vervangen en geborgt , toen was deze superbetrouwbaar en een super runner!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler do 15 mei 2014 - 10:07

Gisteren eindelijk een grote doos van de pakketdienst Surprised.
Dat kon alleen de body zijn, want de andere vele dingen komen in kleinere dozen, ik was even blij dat ik verder kon echter de blijdschap was snel over toen ik de doos opende. Een D90 body met een gigantische kromme achterkant Evil or Very Mad.

RC4WD Orange G2 100_5005_zpsac212207

RC4WD Orange G2 100_5006_zpsf1f7e1d6

Het heeft niet aan de doos of verpakking gelegen want hij was echt perfect ingepakt en dus gewoon als giga kromme body verkocht alleen niet beschreven op Ebay, heb de seller gemailt en hopelijk stuurt hij een nieuwe, en dat gaat dan weer een week of 4/5 duren :shock:Dus weer niet verder met het project en voorlopig dus geen trials rijden.....weg aardigheid project Crying or Very sad.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van davy (just drift it crew) do 15 mei 2014 - 21:01

is dit niet op te lossen door het wat op te warmen en het terug recht te maken . het is maar een idee Smile
davy (just drift it crew)
davy (just drift it crew)
Regular
Regular

Aantal berichten : 297
Woonplaats : eeklo

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Boussini do 15 mei 2014 - 22:24

zijn er weinig die nie gebogen zijn achter peisk,

ik heb de mijne ook zelf terug gerecht....
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 17 mei 2014 - 15:35

Ik krijg sowieso of mijn geld terug of nog een nieuwe kap en mag deze houden, dus dat is goed nieuws.
Ik heb de achterkant van de kap momenteel kaarsrecht door er een L-profiel aluminium in te lijmen met 2 componenten epoxy lijm. Deze laat ik voor de zekerheid drogen tot morgenvroeg.

RC4WD Orange G2 771_zpsdde7ad0a

RC4WD Orange G2 772_zpsb32a4b86

Vandaag ben ik verder gegaan om het dashboard van rechterstuur naar linker stuur te maken. Eerst de delen uitmeten en daarna in één keer goed zagen. :)Zo zat het....

RC4WD Orange G2 68_zps0ee949dd

En zo moet het worden....

RC4WD Orange G2 69_zpsd0f55935

Daarna de gedeelte's weer aan elkaar lijmen, dit doe ik met "Ruderer L530TF".

RC4WD Orange G2 70_zps6fa4aaf6

Daarna de beide kanten ok weer dichtmaken, als straks alles weer zwart is zal het weer één geheel gaan vormen.

RC4WD Orange G2 72_zps848fe66a

RC4WD Orange G2 71_zpsaa64d29a

Om de zaagsnede's weg te werken gebruik ik de geribbelde "Pattern sheet"

RC4WD Orange G2 100_5014_zps4126531b

Dit is 0,5mm dik en is makkelijk te snijden met een stanleymes.

RC4WD Orange G2 75_zpsf41bdbe4

RC4WD Orange G2 76_zps534914b3

RC4WD Orange G2 73_zps10502708

Het dashboard is nu weer compleet en laat ik even uitharden en ga dan de witte delen netjes schuren en lakken en daarna kan de opbouw van het dashboard met details beginnen.

Dan het contactslot monteren Surprised:

RC4WD Orange G2 100_5020_zpsbc394f09

En de details op het dashboard monteren zoals navigatie, bakkie, tellers en radio (lichtgevend in het donker) en stickers om het hier en daar af te maken.

RC4WD Orange G2 100_5023_zps906050f3

Voorlopig dus genoeg te doen, wel zit ik nog te dubben over hoe ik het dak ga doen, wit of zwart. De auto wordt oranje, de spatbordranden zwart, de inlegstukken op de motorkap/zijkant ook zwart en twijfel dus om het dak dan zwart te maken, misschien dan toch maar wit om het een helder geheel te geven, maar ik heb nog even tijd. Als jullie nog wat foto's hebben van oranje D90 met zwart en wit dak kun je me misschien helpen met de beslissing.

Vandaag even verder geklust met het dashboard. De beide zijkanten matzwart geverft en de pattern delen zilverkleur geverfd.
Daarna heb ik het contactslot geboord en gemonteerd, hij wil tenslotte niet starten zonder sleutel Razz.
De onderkant van de stuurkolom moet nog worden dichtgemaakt, alleen doe ik dat pas als ik een ander stuur heb en kan dr dan nog bij voor de montage.
Ook de teller, toerenteller, temperatuur enz en radio gemonteerd. Ook aan de rechterkant nog een steun gemaakt voor 2 extra meters.

RC4WD Orange G2 78_zps82fc0265

RC4WD Orange G2 79_zpsa1e7fedd

RC4WD Orange G2 80_zpsec80ef1d

RC4WD Orange G2 81_zpsa343a3a0

Het klepje van de dashboardkast wordt nog weer zwart gemaakt want die vindt ik te opvallend en niet mooi.
Verder moet de 27Mhz nog geplaatst worden maar die komt later.

Ook nog even met de body bezig geweest, de plek voor de tankdop weg gewerkt met de dremel en daarna de diepliggende tankdop gemonteerd.
Op de eerste foto nog ruw en moest nog recht geschuurd worden. Als de dop zit lijkt het gelijk al een stuk realistischer.

RC4WD Orange G2 82_zps27e327ae

RC4WD Orange G2 83_zps2e5a6fff

RC4WD Orange G2 84_zps424a3f78

RC4WD Orange G2 85_zps83983578

Het vordert langzaam maar mooi. Vandaag ook weer 3 pakjes binnengekomen dus ik kan deze week een beetje progressie maken met de bouw, ik hoop hem eind juni dan ook klaar te hebben zodat hij mee als ik vakantie heb.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Tamiya1970 za 17 mei 2014 - 15:58

Mooi Koos ! ,ik vind het sleutel bosje in het contakt slot erg gaaf ook  RC4WD Orange G2 4078649926 
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606
Woonplaats : Oegstgeest (Holland)

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 17 mei 2014 - 16:07

Die kleine dingen vindt ik zelf ook zo leuk al zie je ze nooit tijdens een trial, maar t zit tussen de oren hé.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van GhostCrawler za 17 mei 2014 - 17:00

Nog even een paar kleine dingen binnen gekregen en even op de body gezet, het protectionframe voor bescherming van de body en de houder van het reserve wiel is binnen. Zo ook de snorkel, echter was die een stuk te lang ivm met de roofquard die in de weg zat, de snorkel dus iets in moeten korten maar dat zal niet storen in het totaalplaatje als alles in kleur staat.

RC4WD Orange G2 100_5046_zps78affc7e

RC4WD Orange G2 100_5045_zps1838ce45

RC4WD Orange G2 100_5048_zps04b074ee

Dit was het zekers voor deze week.........
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

RC4WD Orange G2 Empty Re: RC4WD Orange G2

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum