RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep wo 1 jan 2014 - 10:49

Om niet langer in het verkoop/gezocht topic te praten heb ik hier deze gemaakt. Zo kunnen we onze ervaringen bundellen van zowel beginners als ervaren drifters en absolute beginners ideeen en tips geven.

Ik herhaal ook heel kort wat er reeds in het andere topic werd gezegd, kwestie van geen info te laten verloren gaan.

Dus sinds kort ben ik in het bezit van een tt02 en heb kunnen ondervinden dat dit een zeer goede wagen is. Zelf heb ik 0 ervaring op gebied van driften, maar een korte testrit op gladde ondergrond gaf een goede indruk. Stabiel en heel controleerbaar maken van deze een goede basis om te leren driften. De super mooie tamiya kappen maken het nog leuker Very Happy

Meer kan ik er nog niet over vertellen, maar nodig iedereen uit zijn/haar ervaringen te delen Wink

Ik ga inmiddels nog wat oefenen op een lokale parking. HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!!!

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van davy (just drift it crew) wo 1 jan 2014 - 11:55

Ik zal dan hier ook mijn ervaringen neer typen . Smile
Zelf ben ik al 2 jaar bezig met rc driften maar puur voor de fun,ik ben begonnen met een hpi sprint 2 flux.
Voor beginners kan ik zeker deze wagen aanraden,het enige dat je moet doen is een one way diff plaatsen en de achterste diff locken en dan is ie perfect om mee te driften.
voor de mensen die een one way diff niet kennen ,deze zorgt ervoor dat je het handrem effect krijgt .
Je hebt nog altijd 4 wiel aandrijving maar als je remt dan is het enkel de achterste wielen die blokkeren.
Door dit kan je gemakkelijk korte bochten driften ,hier is een voorbeeld van de one way diff.


Na een tijdje had ik een nieuw chassis op het oog ,de yokomo DIB .
prijs kwaliteit vindt ik deze heel goed,voor een 370 euro heb je een goede gewichtsverdeling-one way  diff-gelockte achterdiff- een stuuruitslag van 45°- alu veren en carbon afwerking.
hier zijn 2 foto's van de mijne .
Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. 397127_457635564293706_1740679106_n_zps7b583298

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. 403624_457657377624858_665822184_n_zps1a092998

voor de elektronica is het best dat je een motor hebt van tussen de 10.5 T en 13T en het liefst sensord ,ik heb zelf nog geen sensord maar ik heb horen zeggen dat dit nog beter is . Smile

De fout van veel mensen als ze beginnen is dat ze te geweldig zijn met de gas (ik  had in begin hetzelfde probleem ) .
Driften gaat niet om snelheid maar om stijl dus moet je zachtjes omgaan met de gas.

hier is nog een filmpje ( de chevy pick up is de mijne Wink)
davy (just drift it crew)
davy (just drift it crew)
Regular
Regular

Aantal berichten : 297
Woonplaats : eeklo

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep wo 1 jan 2014 - 14:38

Super informatie en leuk filmpje.

Gebruiken jullie pvc of rubber bandjes? Die one-way diff ziet er ook interresant uit. Al ga ik eerst nog wat oefenen met mijn bone stock tt02. Want ondanks alles wat ik al gelezen heb op andere fora zijn hopups enzo echt niet nodig voor de basis onder de knie te krijgen. Dat is dan ook mijn raad aan de beginners: niet teveel nadenken en twijfelen over welk chassis en hopups, neem wat je kan krijgen en begin eraan. Stock banden op glad beton zijn heel controleerbaar Wink

EDIT: ondertussen ben ik nog wat gaan oefenen en het blijft toch een stuk moeilijker dan het eruit ziet. Een mooi gecontroleerde drift rond een paaltje lukt al een beetje, aaneenschakelen van drifts eindigt steevast in spinout... wordt vervolgd...

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van davy (just drift it crew) wo 1 jan 2014 - 19:19

wij gebruiken pvc bandjes ,momenteel rij ik met banden van yokomo zelf en ik moet zeggen dar ben ik tevreden over .de banden keuze is een beetje zoeken en testen wat het beste bij de wagen en de rijstijl past.
Ik heb wel gemerkt als je een circuitje uit tekent ( met krijt) dat da beter gaat om te oefenen.
zo kan je echt op een bocht oefenen en leer je je wagen echt goed kennen.

oefenen oefenen oefenen is de boodschap Wink
davy (just drift it crew)
davy (just drift it crew)
Regular
Regular

Aantal berichten : 297
Woonplaats : eeklo

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Boussini wo 1 jan 2014 - 21:17

twee flessen met een bodempje zand en 8-tjes driften, daar leer je het best mee aaneengeschakelde drifts en zwenkpunten mee aan,

one-ways zijn ook weer een persoonlijke keuze, net als diff-locken,

het blijft experimenteren natuurlijk Smile enjoy!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep wo 1 jan 2014 - 21:58

Achter diff heb ik 100k olie gebruikt vooraan gewoon beetje gesmeerd met ceramic grease. Dus quoi afstelling heb ik nog veel mogelijkheden.

En ja momenteel ben ik met twee rc banden 8tjes aan het oefenen. Eens ik dat wat beter kan proberen we moeilijker Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Timmy wo 1 jan 2014 - 22:39

ik heb me een tt 01 gekocht nu is mijn vraag maakt het veel uit als de camber caster versteld word ?.

of is dit bij driften niet echt van toepassing omdat we juist geen grip willen ?

op dit moment het ik als ik aan een bocht begin dat het heel goed gaat maar een beetje verder als ik ook maar iets gas los laat gaat die van zelf rond .
van achter zit hier wel een gelockt dif in .

Timmy
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 105
Woonplaats : maaseik

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Boussini wo 1 jan 2014 - 22:49

diff unlocken helpt al veel ( en goed packen met stijf vet ) , alsook probeer je best continu wheelspin te houden , enkel lossen als je kort van richting wilt veranderen, de truuk ligt in de rijstijl en het oefenen met de wagen....

camber is niet zo een grote deal mits de meetste die ik gezien heb deze terug plat hebben gesleten door het rijden, maar als de wielen nog nieuw zijn helpt het wel met de grip te tunen, enkel dat met extreem "show" camber er feitelijk uiterst weinig grip is mits er zogoed als geen contact met de ondergrond is
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep zo 16 feb 2014 - 8:25

One way diff is aangekomen. Helaas ni gezien dat ik ook andere assen nodig heb om deze in mijn tt02 te kunnen gebruiken dus nog even langer wachten voor ik het kan testen.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van nilsken zo 16 feb 2014 - 9:58

Ik gebruik hiervoor de xv01. Deze is echt opgezet als rally auto, dus leeg hoog en zacht. Maar gewoon drigtbandjes erop en gaan. Dit chassis is enorm goed doordat de motor vooraan zit
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep zo 16 feb 2014 - 15:22

ik zou graag nog een chassis met riem erbij hebben maar momenteel voldoet de tt02 ruimschoots

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Skiep vr 21 feb 2014 - 18:12

Speciaal voor de beginners, een filmpje van mijn beginnerskunsten met mijn TT-02. Ondertussen wel voorzien van een andere kap en driftbandjes. De one way wacht helaas nog op geschikte assen...



'k Moet nog veel oefenen, maar de beste stukses heeft mijn (camera)vrouw niet gefilmd.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners. Empty Re: Iets om te driften spin off topic aka drften voor beginners.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum