Alluminiti van Steven
RC Trial :: RC Trial Talk :: Crawler
Pagina 1 van 1
Alluminiti van Steven
Hoi allemaal,
zal hier mijn verslagje doen van de bouw van mijn nieuwe crawler.
Onderdelen:
- Alluminiti pro chassis van DMG, volledig aluminium
- Axial assen met up-grades
- Holmes Hobbies TorqueMaster BR-XL ESC
- Holmes Hobbies Torquemaster 35T
- RC4wd Tranny met disconnect en servomount
- Traxxas Big Bore shocks
Hier de eerste stap van de bouw, het uitzetten van de wielbasis: 30 cm
Chassis op hoogte met de tranny en motor, tevens ook de onderste links
Foto'tje van boven uit.
Een flinke stap vooruit. Bovenste linken gemaakt. Stuurservo geplaatst, een Turnigy TGY1501 17kg op 6V maar toch nog te weinig kracht. Aandrijf-assen van de Traxxas geplaatst. De schokbrekers in droopstand bevestigd. ESC geplaatst en voorlopige bedrading tot alles juist op zijn plaats zit. De ontvanger van de DX6 geplaatst en de servo's en esc aangesloten.
Voor de Lipo heb ik gekozen 11.1V 25C 1800 mAh. Voor deze moet ik nog een plaatsje zoeken ofwel worden het kleinere lipo's. Dit moet ik nog bezien.
Wat moet er nog gebeuren:
- schokbrekers van andere olie voorzien, de stockolie is te zwaar en daardood reageren de schokbrekers te langzaam
- alles aan mooi plaatje geven en de juiste bekabeling aanbrengen
- side- en hoodpanels aanbrengen
- andere stuurservo
- en al de rest dat ik nu vergeet
Heb de veren verandert, niet meer droop maar in originele stand.
Zo gaan ze waarschijnlijk blijven of wel een kleiner setje.
Enkele bodypanels geplaatst. Moet er nog een maken voor het dak.
Heb minder flex met de veren in deze stand.
Heb de wagen terug met de schokbrekers in droop geplaatst. Dit vond ik toch netter staan. De Ghisel's vervangen door Panther Cougars.
Nu nog de bodypanels maken, allas mooi bekabelen en andere lipo's bestellen.
Die ik gekocht heb zijn juist te groot, een maatje kleiner bestellen.
Nu ik naar de WTT4 ga, heb ik mijn Alluminiti maar eens onder het stof vandaan gehaald.
De electronica een beetje mooi geplaatst, de voorste links langer gemaakt en van bandjes voorzien.
ESC = Holmes hobbies
Motor = 35T Holmes Hobbies
Tranny = RC4WD
Lipo = 3S 1800mah
rx = DX3E
Momenteel heb ik op de achteras de velgen van de XR10 opliggen, maar deze ga ik veranderen daar deze de acterpartij iets te smal maken naar mijn goesting.
De BigBores shocks die er nu opstaan zijn iets te groot denk ik. Is gaan zoeken voor een kleiner maatje of misschien de Junfac shocks in droop positie. Kan ook mooi zijn denk ik.
De onderste links misschien vervangen door High Clearence links vervangen of misschien dat ik ga proberen die er nu opstaan een buiging te geven.
Nog wat verder nadenken over de verder afwerking. Tips ook welkom!!!
Hier alvast enkele foto's
Heb het frame een kleurtje gegeven. Het is gedaan met de kleuren die ik hier nog had staan.
De bodypanels ga ik denk ik mat zwart spuiten en voor zien van wat stickers.
Of heeft iemand anders nog een leuk ideetje voor de bodypanels?
Hier de foto's:
Het probleem met de trage motor heb ik ook opgelost denk ik. Ik had nog een 8 tandspinion op de motor staan. Deze heb ik nu vervangen door een 15 tands. Dat zal al wat sneller gaan. Arjan brengt normaal ook nog een motortje mee naar de WTT4, kan ik nog altijd van motor veranderen.
Straks nog alles in elkaar zetten en testen.
Groetjes,
Steven
zal hier mijn verslagje doen van de bouw van mijn nieuwe crawler.
Onderdelen:
- Alluminiti pro chassis van DMG, volledig aluminium
- Axial assen met up-grades
- Holmes Hobbies TorqueMaster BR-XL ESC
- Holmes Hobbies Torquemaster 35T
- RC4wd Tranny met disconnect en servomount
- Traxxas Big Bore shocks
Hier de eerste stap van de bouw, het uitzetten van de wielbasis: 30 cm
Chassis op hoogte met de tranny en motor, tevens ook de onderste links
Foto'tje van boven uit.
Een flinke stap vooruit. Bovenste linken gemaakt. Stuurservo geplaatst, een Turnigy TGY1501 17kg op 6V maar toch nog te weinig kracht. Aandrijf-assen van de Traxxas geplaatst. De schokbrekers in droopstand bevestigd. ESC geplaatst en voorlopige bedrading tot alles juist op zijn plaats zit. De ontvanger van de DX6 geplaatst en de servo's en esc aangesloten.
Voor de Lipo heb ik gekozen 11.1V 25C 1800 mAh. Voor deze moet ik nog een plaatsje zoeken ofwel worden het kleinere lipo's. Dit moet ik nog bezien.
Wat moet er nog gebeuren:
- schokbrekers van andere olie voorzien, de stockolie is te zwaar en daardood reageren de schokbrekers te langzaam
- alles aan mooi plaatje geven en de juiste bekabeling aanbrengen
- side- en hoodpanels aanbrengen
- andere stuurservo
- en al de rest dat ik nu vergeet
Heb de veren verandert, niet meer droop maar in originele stand.
Zo gaan ze waarschijnlijk blijven of wel een kleiner setje.
Enkele bodypanels geplaatst. Moet er nog een maken voor het dak.
Heb minder flex met de veren in deze stand.
Heb de wagen terug met de schokbrekers in droop geplaatst. Dit vond ik toch netter staan. De Ghisel's vervangen door Panther Cougars.
Nu nog de bodypanels maken, allas mooi bekabelen en andere lipo's bestellen.
Die ik gekocht heb zijn juist te groot, een maatje kleiner bestellen.
Nu ik naar de WTT4 ga, heb ik mijn Alluminiti maar eens onder het stof vandaan gehaald.
De electronica een beetje mooi geplaatst, de voorste links langer gemaakt en van bandjes voorzien.
ESC = Holmes hobbies
Motor = 35T Holmes Hobbies
Tranny = RC4WD
Lipo = 3S 1800mah
rx = DX3E
Momenteel heb ik op de achteras de velgen van de XR10 opliggen, maar deze ga ik veranderen daar deze de acterpartij iets te smal maken naar mijn goesting.
De BigBores shocks die er nu opstaan zijn iets te groot denk ik. Is gaan zoeken voor een kleiner maatje of misschien de Junfac shocks in droop positie. Kan ook mooi zijn denk ik.
De onderste links misschien vervangen door High Clearence links vervangen of misschien dat ik ga proberen die er nu opstaan een buiging te geven.
Nog wat verder nadenken over de verder afwerking. Tips ook welkom!!!
Hier alvast enkele foto's
Heb het frame een kleurtje gegeven. Het is gedaan met de kleuren die ik hier nog had staan.
De bodypanels ga ik denk ik mat zwart spuiten en voor zien van wat stickers.
Of heeft iemand anders nog een leuk ideetje voor de bodypanels?
Hier de foto's:
Het probleem met de trage motor heb ik ook opgelost denk ik. Ik had nog een 8 tandspinion op de motor staan. Deze heb ik nu vervangen door een 15 tands. Dat zal al wat sneller gaan. Arjan brengt normaal ook nog een motortje mee naar de WTT4, kan ik nog altijd van motor veranderen.
Straks nog alles in elkaar zetten en testen.
Groetjes,
Steven
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
RC Trial :: RC Trial Talk :: Crawler
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: